Ei kaiken maailman mamut Suomea pilaa, ei suinkaan. Kyllähän muualta tulee tänne paljonkin hyvää porukkaa. Ihan siis riippumati siitä minkä väristä/maalaista sakkia ne on taikka mihin ne uskoo tai on uskomatta, mun puolesta saa uskoa vaikka siihen kuuluisaan lentävään spagettihirviöön jos haluaa, eikä uskollaan tee muille hallaa taikka aiheuta muutoin yleistä pahennusta.
Mua ainakin henk. koht. jurpii se, että tänne haalitaan nuita elätettäviä vuosi vuoden perään enempi ja enempi, samalla kun itse otetaan velkaa lisää ja taas lisää, eikä siltikään selvitä edes maan omista kuluista sitten huonostikkaan. Jos mikäli sikäli sitä rahaa olisi ensin huolehtia omista vanhuksista (jotka tän maan hyvinvoinnin on työllään siis edelleen rakentaneet ja joiden todellakin soisi sen eduista nauttivan), (mielen)terveydenhoidosta, lasten ja nuorison hyvinvoinnista + tieten nuista tuhansista muista valtion pakollisista menoista tieremonteista puolustuvoimien kuluihin ja raha niihin riittäisi, niin mikäs siinä olisi autella muita. Varsin kohtuullistahan moinen olisi, enkä usko että tuossa tilanteessa tuosta juuri valittaviakaan löytyisi.
Mutta kun sitä rahaa ei ole ja pakollisten menojen hoitamiseenkin pitää ottaa jo muutoinkin lisää velkaa, niin miten ihmeessä se voidaan perustella, että tuohon "auttamiseen" olisi varaa? Siis tuohon, että vuosi vuodelta tänne tuodaan muualta elätettäviä tuhansia ja taas tuhansia ja niille jaetaan puhdasta raahaa sekä maksetaan niiden kaikki kulut, kun tuota ei voida edes omille kansalaisillekkaan tarjota. Edes siis sitä välttävää toimeentuloa, joka ilmeisesti sen hyvinvointivaltion tunnusmerkki jossain muotoa olisi.
Jos mikäli sikäli sitä kehitysapua tai millä nimellä sitä nyt kukainenkin haluaa kutsua pitää velkarahalla meidän harrastaa, niin eikö sen sentäs voisi hoitaa järkevämmin? Samalla rahalla millä täällä asuu "22 henkinen somaliperhe" (jonkun perheenyhdistämisen kautta lienee mahdollista) taikka 10kpl 25v. lähi-idän alueen hyväkuntoista nuorta miestä, uskoisi voivan siellä heidän kotimaassaan auttaa aikasta paljon enempi porukkaa. Ja nimenomaan auttaa, ei maksaa sitä elämistä. Kaivoja, kouluja, kirjoja, lääkkeheitä jne. listaahan voi viisaammat jatkaa halutessaan.
Eiköhän nyt viisaammat kuiten kohta kerro kuinka kujalla mä kaiken kaikkiaan taas olenkin.