Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Luit siis uutisen ja nyt yrität vääntää sitä väkisin sopimaan mokumaailmankuvaasi. Unohdit sopivasti, että raiskaus keskeytettiin. Tiedätkö montakin raiskausta, joka ei olisi alkanut käsiksikäymisellä?

Keskeytettiin kuinka monen minuutin jälkeen? Ennen keskeyttämistä munaa ei olisi ehditty laittaa pimppiin?

Eli tuo tekotapa tekee siitä sellaisen että se yksittäis tapaus niinkun kaikki muutkin ja näin ollen merkityksetön?
Ei se toki merkityksetön ole. Oletan vain, että tuollainen melko pitkäkestoinen joukkokäsilläraiskaaminen lienee melko harvinaista ja jopa yksittäistapaus.

Etelä-Afrikkaa ei minusta kannata assosioida enää kehittyneeksi valtioksi. Apartheidin aikana kaikki mustan enemmistön jäsenet asuivat joko slummeissa tai plantaaseilla lähinnä orjatyövoiman asemassa. Tästä ei ole kovin pitkä aika vielä kulunut. Sen jälkeen kun mustat saivat täydet kansalaisoikeudet on rikollisuus, korruptio ja muut lieveilmiöt lisääntyneet räjähdysmäisesti ja valkoinen porukka alkaa muuttaa pois. Kehityskaari näyttää kovasti samalta kuin mitä Zimbabwessa on jo tapahtunut.

Afrikka ja etenkin Saharan eteläpuolinen osa on kieltämättä käsittämätön paikka, mihin oikeusvaltion käsitteen upottaminen tuntuu olevan ylivoimainen tehtävä. Ennen valkoisen miehen tuloa homma perustui heimojen välillä vahvemman oikeuteen ja samaan ollaan palaamassa kun valkoinen mies lähti. Ainoa tie väkivallan vähenemiseen on tulevien sukupolvien koulutuksen kautta. Blood Diamond on hyvä leffa, jossa on ilmeisesti aika realistinen kuva asioiden tolasta tuolla päin.

Olet oikeassa. Eihän Etelä-Afrikkaa kovin kehittyneeksi voi enää sanoa, mutta onhan se yhä yksi Afrikan kehittyneimmistä. Jälleen hyvä esimerkki siitä miten mustat onnistuvat pilaamaan kaiken. Zimbabwe ehkä paras esimerkki.

Lukekaa kirjoja, tutkikaa tilastoja ja menkää paikanpäälle kokemaan asiat ni kyllä ajattelette samalla tavalla kuin minä! Osa teistä leimaa minut natsiksi ja kiihkomieliseksi, mutta totuus on että olen vain realistinen mies mikä hyväksyy vain tosiasiat miten ne on enkä yritä väännellä tai käännellä niitä. Jotenkin naurattaa ku ajattelee kuinka kapea ja naiivi ajatusmaailma teillä on, jospa näkisitte ja kokisitte sen mitä naulapommit tekee tai miltä näyttää tai tuntuu ku ihmisiä teloitetaan ja leikataan pää irti ja sen jälkeen poltetaan ruumis, tai laitetaan pommeja roskiksiin ja odotellaan että munkit kävelee ohi ja räjäytetään ne.

Oon kasvanut, käynyt koulua ja käyn lähes joka vuosi eräässä muslimimaassa. Mitä muuta sä haluut? Et vaikuta miltään järjen jättiläiseltä. Hei sulta puuttuu tosta postista "pinkit lasit".

Mutta jos juhlitaan viattomien vääräuskoisten kuolemaa, niin on kyllä ihan perusmuslimi.

Ei voi kun ihmetellä mitä ihme shaibaa jengi jauhaa täällä. Mä olen muslimi ja tunnen enemmän muslimeja kun kristittyjä, enkä tunne ainuttakaan ihmistä joka juhlisi kenenkään kuolemaa.

Olen jo pitemmän aikaan arvaillut että olet muslimi disgust, sen huomaa kuinka sokeasti puolustat kaikkea pahaa. Missä maassa olet käynyt? Oletko käynyt sitten muuallakin kuin Hiltonin uima-allasosastolla? Ai muslimit ei juhlinut 9/11? Ne tanssi ja juhli joka helvetin ählämimaassa, kaveri oli ovella töissä helsingissä ni eräs ählämi juhli sielläkin ja haastoi riitaa kaikkien kanssa. Se on jännä homma että muslimi ei pysty katsomaan objektiivisesti omien uskonveljiensä tekemiä asioita, minä pystyn katsomaan objektiivisesti esim pedofiili skandaalia katolisessa kirkossa, siirtomaa poliitiikkaa ja kaikkea pahaa mitä kristityt on tehnyt. Oletko disgust huomannut monta sataa vuotta me olemme teitä edellä ja kehittyneitä?

Olen jo pitemmän aikaan arvaillut että olet muslimi disgust, sen huomaa kuinka sokeasti puolustat kaikkea pahaa. Missä maassa olet käynyt?

Pohjois-Afrikassa

Oletko käynyt sitten muuallakin kuin Hiltonin uima-allasosastolla?

En tiennytkään, että Hiltonin uima-allasosastolla on kouluja

Ai muslimit ei juhlinut 9/11? Ne tanssi ja juhli joka helvetin ählämimaassa, kaveri oli ovella töissä helsingissä ni eräs ählämi juhli sielläkin ja haastoi riitaa kaikkien kanssa.

Puhuin omista kokemuksista ja tunnen aika hemmetin monta muslimia, ja he KAIKKI tuomitsivat nuo iskut. (ja yleensä baareissa juhlitaan ;))

Se on jännä homma että muslimi ei pysty katsomaan objektiivisesti omien uskonveljiensä tekemiä asioita, minä pystyn katsomaan objektiivisesti esim pedofiili skandaalia katolisessa kirkossa, siirtomaa poliitiikkaa ja kaikkea pahaa mitä kristityt on tehnyt.

Totta kai pystyn. En puolusta kunniväkivaltaa, lapsiavioliittoja, enkä montaa muutakaan asiaa. Mutta Islaminuskossa ja muslimimaiden kultturissa on paljon asioita, joita ylpeänä edustan ja jotka on tehny mun elämästä semmoisen kun sen haluun olevan. Olen puoliksi suomalainen ja voin hyvällä omatunnolla sanoa, että molemmista kulttuureista olen oppinut ja omaksunut niiden rikkaudet. Voin myös sanoa, että molemmissa kulttuureissa on paljon asioita, jotka saa mut voimaan pahoin.

Oletko disgust huomannut monta sataa vuotta me olemme teitä edellä ja kehittyneitä?

Joo huomaan, että sä olet mua todella paljon kehittyneempi :jahas:

Joo huomaan, että sä olet mua todella paljon kehittyneempi :jahas:

Ja erityisesti täällä Suomessa on vuosisatojen ajan oltu edelläkävijöitä ja suunnannäyttäjiä teknisessä kehityksessä. Täällä on tehty lukemattomia tärkeitä keksintöjä ja tiedemiehemme ovat vuosisatojen ajan olleet merkittävimpien joukossa. Löytöretketkin käsittääkseni aloitettiin täältä Suomesta.

^^ Ilman sen kummempaa kiihkoilua haluaisin ihan mielenkiinnosta kuulla millaisia rikkauksia sinulla ja kenties meilläkin olisi omaksuttavana muslimimaan kulttuurista, ja toisaalta mikä täkäläisessä kulttuurissa saa sinut voimaan pahoin?

Edit. Disgustille oli kysymys osoitettu.

No esim. vois kysyä että miksi?
Provona vois heittää että jos öljyä ei tarvittais maailmassa, koko pohjois-Afrikka ja Lähi-Itä ois yhtä kehitysmaata. Tai sit olisivat kehittäneet jo fiksumpia systeemejä.

^^ Ilman sen kummempaa kiihkoilua haluaisin ihan mielenkiinnosta kuulla millaisia rikkauksia sinulla ja kenties meilläkin olisi omaksuttavana muslimimaan kulttuurista, ja toisaalta mikä täkäläisessä kulttuurissa saa sinut voimaan pahoin?

Edit. Disgustille oli kysymys osoitettu.

Vastaan myös ilman sen kummempaa kiihkoilua, enkä puolustele nyt kumpaakaan puoleen tai toiseen. :piis:

Arabimaissa olen oppinut perhekeskeisyyden ja avoimuuden. Köyhätkin ihmiset on iloisia eivätkä jaksa itkeä turhista. Vähäosaisimmille tarjotaan aina ruoka ja katto pään päälle eikä koskaan katsota sivusta, jos toinen voi huonosti. Eli toisin sanoen pidetään huolta toisesta, vaikka ei tunnettaisikaan. Itse olen oppinut aina jakamaan kaiken ja se tuntuu olevan vaikeaa suomalaisten ystävieni kanssa, koska olen itse se joka aina tarjoaa kaiken, mutta harvemmin "saan samaa takaisin". Mutta ihan sama, emmä siitä valita. Jokainen tallaa tyylillään.

Suomalaisessa mentaliteetissa mut saa voimaan pahoin piheys. Mun sitä, mun tätä, tää on mun, etc. Ja semmonen vitunmoinen penninvenytys on ällöttävää. Totta kai fiksu rahankäyttö ja säästäminen on tärkeää, mutta rajansa kaikella. Suomalainen jurous ja tietynlainen epäsosiaalisuus ja ennakkoluulot kaikkea uutta ja tuntematonta kohtaan on myös piirteitä, jotka toivottavasti ei allekirjoittaneeseen tule koskaan tarttumaan. Villi legendahan sanoo, että Suomessa vedetään enemmän masennuslääkkeitä kun särkylääkkeitä. Olkoon se totta tai ei, mutta jotain perää tässä kuitenkin. Meillä on asiat täällä hyvin ja kaikki toimii. Ei köyhyyttä, ei korruptoituneita poliiseja, koulut ja terveydenhuolto käytännössä ilmaista ja demokratia toimii (paitsi RKP:n kohdalla :D), mutta epäsosiaalisuus ja synkkyys on suomalaisia perisyntejä. Syksyn tullen ja talvisin nämä asiat vielä korostuu ja sen takia reissankin talvet, koska muuten joutuisin johonki hoitoon keväällä. Tää kaamosmasennus nimittäin tarttuu!

Suomalainen rehellisyys on taas ihailtavaa. Missään ei tarvitse pelätä tulla kusetetuksi ja kaikki on rehellistä ja siinä mielessä avointa. Voin sanoa, että Suomen kansa on Telluksen rehellisin kansa ja siitä olen ylpeä.

Mutta on siihen joku syy miksi mulla on enemmän ulkomaalaisia kuin suomalaisia ystäviä..

No esim. vois kysyä että miksi?
Provona vois heittää että jos öljyä ei tarvittais maailmassa, koko pohjois-Afrikka ja Lähi-Itä ois yhtä kehitysmaata. Tai sit olisivat kehittäneet jo fiksumpia systeemejä.

Algeriassa on kaasua ja Libyassa on öljyä. Egypti pyörii turismilla, puuvillalla yms. Tunisiaa ja Marokkoa en minään öljyn jättiexporttajina ole pitänyt. Saatan toki olla väärässäkin.

En kyllä nyt ihan allekirjoita tota provoa.

Vähäosaisimmille tarjotaan aina ruoka ja katto pään päälle eikä koskaan katsota sivusta, jos toinen voi huonosti. Eli toisin sanoen pidetään huolta toisesta, vaikka ei tunnettaisikaan.

Tuohan on ihan mahtavaa. Eli siis samanlaista sosiaaliturvaa kuin suomessa, ei edes tarvita, kun ihmiset noin auliisti auttelevat toisiaan. Musta on ihan mahtavaa että on paikkoja, joissa ketään ei vaivaa asunnottomuus tai nälkä.

Tuohan on ihan mahtavaa. Eli siis samanlaista sosiaaliturvaa kuin suomessa, ei edes tarvita, kun ihmiset noin auliisti auttelevat toisiaan. Musta on ihan mahtavaa että on paikkoja, joissa ketään ei vaivaa asunnottomuus tai nälkä.

Siinähän se onkin, että hallitus ja päättäjät on pitkin vittua. Demokratiaa ei ole, eikä isoja pamppuja kiinnosta vittuakaan oma kansa. Mutta itse kansa sen sijaan pitää huolta toisistaan. Siitä johtuvat nämä meneillään olevat kansannousut ja mellakat, kun kansat on kyllästyneitä siihen miten omaa maata pyöritetään.

Back
Ylös Bottom