Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Jos ja kun olet eri mieltä, kirjoita nyt jotain rakentavaa vastinetta.

Sinäkin brutukseni...sori sinähän olit vain tämä, joka ei ikinä kirjoita rakentavaa vastinetta vaan vain vittuilee muille.

Sinäkin brutukseni...sori sinähän olit vain tämä, joka ei ikinä kirjoita rakentavaa vastinetta vaan vain vittuilee muille.

Ota nyt jo se kivi sieltä kengästä, ei meillä ole mitään syytä riidellä. Kyllä minä olen aika paljon asiallista tekstiä elämässäni kirjoittanut, varmasti sen tiedät.

Sä annoit hienon argumentin Persuja vastaan:ne ei oo aikasemmin ollut suurpuolue niin siks niistä ei saa sellasta äänestääkään.

Mut hei sä oot sanaton koska mä en osaa kirjottaa rakentavasti.

Osku, minä kysyin sinulta, mikset vastannut Disgustin kommenttiin asiallisesti ja kirjoitin sen jälkeen omaan viestiini asioita, joihin arvelin Disgustinkin viitanneen. Persujen äänestämisestä en puhunut mitään. Lopputulos on jälleen, että asiallisen vastauksen sijaan sinä vittuilet, nyt vain minulle. En vain ymmärrä tätä vihamielisyyttä, minulla ei ainakaan ole mitään sinua vastaan.

Osku, minä kysyin sinulta, mikset vastannut Disgustin kommenttiin asiallisesti ja kirjoitin sen jälkeen omaan viestiini asioita, joihin arvelin Disgustinkin viitanneen. Persujen äänestämisestä en puhunut mitään. Lopputulos on jälleen, että asiallisen vastauksen sijaan sinä vittuilet, nyt vain minulle. En vain ymmärrä tätä vihamielisyyttä, minulla ei ainakaan ole mitään sinua vastaan.

Disgust kysyi multa ainoastaan että onko maahanmuutto mun mielestä Suomen tän hetken suurin ongelma ja mun kanta siihen tuli varmaan selväks aikaisemmista viesteistä.Se sensurointiin liittyvä kommentti perustuu siihen että kävin piruuttani katteleen Miken vieraskirjaa ja huomasin että tuo tyyppi on käynyt siellä valittamassa että tätä ketjua ei moderoida kuten hän haluaa,se nostatti mulla karvat pystyyn.Ja mitä suhun tulee niin vihjasit tossa aikaisemmin että puoluetta jota mä kannatan ei ole hyvä äänestää koska niillä ei ole valmista virkamies koneistoa.Vai käsitinkö mä sun viestin väärin?Harvemmimpa uusia talojakaan jätetään rakentamatta siitä syystä että ei ole valmista pohjaa mihin rakentaa.Jostain se uuden luominen on alotettava?

Disgust kysyi multa ainoastaan että onko maahanmuutto mun mielestä Suomen tän hetken suurin ongelma ja mun kanta siihen tuli varmaan selväks aikaisemmista viesteistä.Se sensurointiin liittyvä kommentti perustuu siihen että kävin piruuttani katteleen Miken vieraskirjaa ja huomasin että tuo tyyppi on käynyt siellä valittamassa että tätä ketjua ei moderoida kuten hän haluaa,se nostatti mulla karvat pystyyn.Ja mitä suhun tulee niin vihjasit tossa aikaisemmin että puoluetta jota mä kannatan ei ole hyvä äänestää koska niillä ei ole valmista virkamies koneistoa.Vai käsitinkö mä sun viestin väärin?Harvemmimpa uusia talojakaan jätetään rakentamatta siitä syystä että ei ole valmista pohjaa mihin rakentaa.Jostain se uuden luominen on alotettava?

Ilman muuta käsitit väärin, kunnioitan täysin jokaisen oikeutta äänestää omantuntonsa ja vakaumuksensa mukaan. Arvelin vain Disgustin viitanneen tähän virkamieskysymykseen ja sen mukanaan tuomiin ongelmiin, siitä olisi ollut mielenkiintoista keskustella. Mutta jätetään tämä aihe, koska et ilmeisesti halua ottaa siihen kantaa. Käytännössä se tulee olemaan erittäin iso kysymys, joka realisoituu vaalien jälkeen.

Sinällään tuo persujen virkamieskysymys ja sen tuomat ongelmat eivät taida kuulua tämän ketjun aiheeseen vaan paremminkin tuonne eduskuntavaali puolelle.

Tänään oli taas hassun hauska kolumni keskisuomalaisessa (paperiversio) maahanmuutosta ja työllistymisongelmista. Siitä sai kuvan että jokainen maahanmuuttaja (käytännössä pakolainen) on vähintään hammaslääkäri koulutukseltaan ja suomalaiset vain vittumaisuuttaan tai kielitaitoon pohjautuen eivät tarjoa alaa vastaavia töitä tai yleensä mitään töitä.

Minä olen kyllä hieman pihalla. Maahanmuuttokriittisenä, esimerkiksi perussuomalaisten hyvin monia muita arvoja vastustavana ei kyllä tiedä mitä tässä pitäisi ajatella (nythän kuulemma on niin että jos et fanita persuja niin oot viherpipertäjä mamujen halaaja). Toinen osapuoli yleistää kaikki pakolaiset raiskaajiksi vaikka eihän se asia niin ole. Ja toinen puoli hammaslääkäreiksi ja diplomi-insinööreiksi vaikka eihän se nyt jumalauta niinkään ole. Mistä löytyy taho joka ei suhtaudu maahanmuutto kysymyksiin lähes uskonnollisella hurmoksella, sen enempää puolesta kuin vastaan, vaan voitaisiin tarkastella asioita hieman kylmien faktojen perusteella.

Jos tätä nyt lukee monikin mamu hammaslääkäri joka ei ole saanut alaa vastaavaa työtä niin ottakaa yhteyttä minuun privana. Laitetaan yksityinen hammaslääkäri asema pystyyn, tiedän kokemuksesta kuinka vaikeaa on aikoja saada kunnallisella puolella... En vaadi edes suomenkielen osaamista mutta englannin on kyllä sujuttava, jookosta...

Ilman muuta käsitit väärin, kunnioitan täysin jokaisen oikeutta äänestää omantuntonsa ja vakaumuksensa mukaan. Arvelin vain Disgustin viitanneen tähän virkamieskysymykseen ja sen mukanaan tuomiin ongelmiin, siitä olisi ollut mielenkiintoista keskustella. Mutta jätetään tämä aihe, koska et ilmeisesti halua ottaa siihen kantaa. Käytännössä se tulee olemaan erittäin iso kysymys, joka realisoituu vaalien jälkeen.

Sä sanoit jo aikasemmin luovuttavas.Mä otan nyt sitten vielä kantaa tohon.Mun mielestä tuo on huono syy olla äänestämät Perussuomalaisia koska jos tuo olisi hyvä syy,niin täällä pysyis nuo samat puolueet maailman tappiin saakka ja käsittääkseni kehitys vaatii muutoksia tapahtuakseen.

Osku, huomaan, ettet ole lainkaan kartalla tässä aiheessa, joten jätetään se. Asia ei kuulu tähän ketjuun eikä varsinaisesti vaaleihinkaan, vaan vasta vaalienjälkeiseen elämään.

Muutama kysymys.Jos se ei kuulu tähän ketjuun niin minkä takia sä postasit sen tänne?Jos Perussuomalaisten mahdollinen kyky tai kyvyttömyys toimia hallituksessa ei varsinaisesti liity tuleviin vaaleihin niin mihin se sitten liittyy?

Omasta mielestäni Perussuomalaisia tarvitaan tällä hetkellä Suomen politiikassa, se kuka väittää muuta ni on aika sokea. Vastaahan Jouni tähän rehellisesti että tarvitaanko tähän maahanmuutto hommaan muutosta ja positiiviseen syrjintään ja korruptioon eli hyväveli järjestelmään ja älyttömään rahan lainaamiseen mustalaisille, ei ku siis anteeksi välimeren maille?

Pystytkö nyt kiertelemättä vastaamaan miten mä käsitin ton väärin?

Jouni ilmeisesti tarkoitti mm. Ritva Viljasen ja Ilkka Laitisen tapausta, jossa halonen nimitti Viljasen (demari) Laitisen (sitoutumaton) ohi vastoin hallituksen yksimielistä esitystä.

Tälläisiä poliittisia virkanimityksiä ja muita kähmintöjä on aika vaikea toteuttaa, jos "omaa väkeä" ei ole saatavilla, ja näin ollen on vaarana että virkoihin valitaan ihmisiä pätevyyden, ei puoluekannan, perusteella.

Myönnetään että jos pitäisi esimerkiksi valita kok+kesk+vihr+rkp ja kok+kesk+ps väliltä niin ennemmin mä tuon perussuomalais kombo hallituksen valitsisin. Jos vihreistä päästään helvettiin persujen avulla niin hieno homma, rkp alkaa nyt olemaan jo haaveilua mutta eihän sitä tiedä vaikka joskus sekin päivä toteutuis että rkp ei ole hallituksessa....

Työ on hidasta, sillä kunniaväkivallan taustalla vaikuttavat syvälle juurtuneet kulttuuriperinteet, jotka maahanmuuttaja tuo mukanaan entisestä kotimaastaan. Vaikka kunniaväkivalta ei sellaisenaan kuulu suomalaiseen kulttuuriin, asiantuntijoiden mielestä sen jatkumista Suomessa edesauttaa maassa vallitseva naisiin ja lapsiin kohdistuvan perheväkivallan kierre.
- Jos saamme muutettu sitä, miten suomalaiset ajattelevat väkivallasta, voimme hoitaa myös kunniaväkivaltaan liittyvän ongelman, Wrede sanoo.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/04/kunniavakivaltaan_puututaan_usein_liian_myohaan_2509922.html

Tulihan se sieltä, kunniaväkivalta on kantaväestö miesten aiheuttama ongelma, vaikka koko termiä ei ole suomenkielessä ollut aikaisemmin.... hohhoijaa...

e: samalla logiikalla voidaan todeta että suomalainen känni-perheväkivaltaa edesauttaa että ulkomailta tuodaan tällaista uutta kunniaväkivalta kulttuuria Suomeen

Päivän mamu-uutinen

HS: Pakolaisille 700€ käteisenä? - "Kateus herää"

Pakolainen ei voi avata Suomessa pankkitiliä, kertoo Helsingin Sanomat.

Joidenkin Suomeen tulleiden kiintiöpakolaisten asiakirjoihin on lyöty leima "henkilöllisyyttä ei ole voitu todentaa", minkä takia he eivät pysty avaamaan pankkitiliä eivätkä saa verkkopankkitunnuksia.

Kun tiliä ei ole, Kela tai kaupunki ei pysty maksamaan tukia.

HS:n mukaan Savonlinnassa pohditaan nyt, voisiko pankkitilittömille pakolaisille maksaa tuet, keskimäärin 700 euroa, käteisellä.

Savonlinnan kaupungin pakolaissihteeri Varpu Vaarnamo pelkää käteisen jakamisen aiheuttavan kateutta ja ongelmia paikallisten kanssa, jos pakolaiset alkavat kävellä kaupungilla rahatukku taskussaan.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/H...teisenä - Kateus herää/art-1288381981989.html

Onhan tuo jo ihan mielenkiintoista, että pohditaan kuinka maksaa pakolaisille tuet "huomaamatta" ja kateutta herättämättä. Liekkö se sitten kateutta, että osa kokee tuon epäoikeudenmukaiseksi. 700e/kk on kumminkin isompi summa mitä minimieläke tai opintotuki ja asumistuki yhteensä. Tääkin uutinen taitaa sataa persujen laariin :)

Onhan tuo jo ihan mielenkiintoista, että pohditaan kuinka maksaa pakolaisille tuet "huomaamatta" ja kateutta herättämättä. Liekkö se sitten kateutta, että osa kokee tuon epäoikeudenmukaiseksi. 700e/kk on kumminkin isompi summa mitä minimieläke tai opintotuki ja asumistuki yhteensä. Tääkin uutinen taitaa sataa persujen laariin :)

Niin sataa ja on syytäkin.

Hommat ei toimi kun täysin erilaiset heimot on tungettu samojen "valtioiden" sisään. Afrikka pitäisi jakaa täysin uusiksi heimojen mukaan, luoda homogeenisia valtioita. Sitten viedä vähän kuria ja järjestystä porukalle ja jos hommat ei luonnistu niin kaikki apu lopetetaan. Joko korjaavat asiat tai nääntyvät nälkään. Siinä ois sitä motivaatiota lopettaa khatin mussuttaminen ja alkaa viljelemään sitä maata.

No tätä argumenttia että afrikan meininki kusee koska valtioissa liian monia eri kansallisuuksia..
Tätähän kuulee

Minkä takia afrikassa monikulttuurisuus suorastaan tuhoaa yhteiskunnat ja miksi länsimaissa monikulttuurisuus on ainoa hyväksyttävä malli?

Back
Ylös Bottom