Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Voi moro! Ei taida tämän forumin käyttäjillä olla huolia, kun maahanmuutto tuntuu olevan suurin niistä! Kuinkahan monen teistä elämää maahanmuutto suoranaisesti haittaa? Pienessä aamulaskuhumalassa, kun tätä ketjua luen niin jopa naurattaa kuinka monta sivua itkua täällä on jostain hemmetin maahanmuutosta! :lol2:

viimeksi torstai iltana meinas tulla päälle nippu jotain ei niin hyvin edes englantia puhuvia tummia poikia helsingin keskustassa... ja yleensä viime kerrat kun on saanu vähän varoa niin aina on ollu vastassa ei syntyperäiset suomea puhuvat suomalaiset..

ja kun mä luulin, että suomalaiset on jotenkin hirveen väkivaltasia..

eli joo.. kyllä se maahanmuutto mua vähän häiritsee.. ja toisaalta niillä verorahoilla mitä nykyinen maahanmuuttopolitiikka syö niin parannettaisiin huomattavasti esim. kunnallista terveydenhuoltoa tai jopa estettäisiin kaupunkien meneminen konkurssiin muutaman lumisen talven jälkeen..

kyllä tällä hetkellä yksi isoimpia ongelmia Suomessa on maahanmuuttopolitiikka.. en halua kieltää maahanmuuttoa, mutta olisi aika kyllä tehdä siitä järkevämpää.. tyyliin tule Suomeen töihin ja maksaverot ja voi hyvin... mutta jos ei työnteko kiinnosta, niin lennät suoraan takaisin sinne mistä tulit.. kuitenkaan yleiseti tämä laaja maahanmuuttopolitiikan kritisointi, joka on viime aikoina näkynyt muuallakin kuin täällä pakkiksella, ei ole ihan tyhjästä syntynyt vaan kertoo sen luomista ongelmista varsinkin tällä hetkellä..

Ja tämän kaiken teette pääosin verovaroin kustannettuna. Se vähän harmittaa

Rahaa voitaisiin pistää enemmänkin haisemaan meille, jos Ylen ruotsinkielinen puoli lakkautettaisiin, katukyltit olisivat jatkossa vain suomen kielellä ja yleinen ruotsinkielisten hyysääminen (esimerkiksi omat oppilaitokset ja ruotsinkieliset linjat) lopetettaisiin. Saataisiin meille lisää diskorahaa ja vielä hienommat autot.

Sturmmann voi jatkossa jutella lestadiolaisista ja jehovista niille kuuluvassa ketjussa, jatkossa poistan jokaisen viestisi joka sisältää näitä uskontoryhmien pohdintoja tässä keskusteluss, olet jo kaksi sivua yrittänyt viedä keskustelua sivuraiteille.

viimeksi torstai iltana meinas tulla päälle nippu jotain ei niin hyvin edes englantia puhuvia tummia poikia helsingin keskustassa... ja yleensä viime kerrat kun on saanu vähän varoa niin aina on ollu vastassa ei syntyperäiset suomea puhuvat suomalaiset..

ja kun mä luulin, että suomalaiset on jotenkin hirveen väkivaltasia..

eli joo.. kyllä se maahanmuutto mua vähän häiritsee.. ja toisaalta niillä verorahoilla mitä nykyinen maahanmuuttopolitiikka syö niin parannettaisiin huomattavasti esim. kunnallista terveydenhuoltoa tai jopa estettäisiin kaupunkien meneminen konkurssiin muutaman lumisen talven jälkeen..

kyllä tällä hetkellä yksi isoimpia ongelmia Suomessa on maahanmuuttopolitiikka.. en halua kieltää maahanmuuttoa, mutta olisi aika kyllä tehdä siitä järkevämpää.. tyyliin tule Suomeen töihin ja maksaverot ja voi hyvin... mutta jos ei työnteko kiinnosta, niin lennät suoraan takaisin sinne mistä tulit.. kuitenkaan yleiseti tämä laaja maahanmuuttopolitiikan kritisointi, joka on viime aikoina näkynyt muuallakin kuin täällä pakkiksella, ei ole ihan tyhjästä syntynyt vaan kertoo sen luomista ongelmista varsinkin tällä hetkellä..

"meinas" tulla päälle, ja yleensä viime kerrat kun on saanut "vähän varoa"? Kuulostaa aran pikku Hannun ennakkoluuloilta ja pelolta eri värisiä kohtaan. Viimesessä kappaleessa oot kyllä oikeassa, mutta ymmärsinkö nyt oikein että se isoin ongelma piilee veromarkkojen päämäärässä? Eli se mihin ne laitetaan? Kuulostaa se järkevältä, eipä siinä mitään. Monilla tuntuu olevan ongelmana se, että mamut yleisesti on eri näköisiä ja tapaisia, ne liikkuu porukoissa ja pitää meteliä. Heitä pidetään uhkana toisin sanoen. Verothan ei tule laskemaan, vaikka tänne ei päästettäisi ainuttakaan Özyliä. Ne vaan menisi "omiin" tarpeisiin. En kyllä tykkää käyttää tota termiä. Kai mä sitten oon ilmeisesti paljon huolettomampi tässä mamuasiassa kuin muut tän ketjun nettisankarit. Aina kun haen skidini päiväkodista, näen keinuissa ja liukumäissä pikku pakolaisia leikkimässä. Mun sydäntä lämmittää enemmän se, että ne tenavat saa mahdollisuuden elämässä, kuin se että Stadin tiet saadaan aurattua pois lumista.

kyllä mä tiedän miten ne liikku porukoissa ja miten ne käyttäytyy eikä se nyt enempää häiritse..

mutta jos röökin pummimisen takia pitää uhkailla turpaan vedolla niin kyllä jotain on vialla.. mulla nyt kun ei varsinaisesti oo tarvetta pelätä kiitos sen, että osaa vähän muuallekin katsoa kun omaa napaansa.. eipä mulla myöskään mitään suurinta osaa vastaan oo.. olipa joskus jopa metrossa kun olin hommissa niin töissäkin yksi ihan jees jäbä.. ei eronnu meistä muista mitenkään muuten kuin hieman huomattavasti tummemmalla värillä..

kertoi myös miten heidän yhteisössään oli mukana toiminnassa jolla yritettiin ehkäistä sitä, että pennut ei painuis kaduille ja steissille hengaa vaan kävis koulua ja urheilis siinä ohella.. kertoi myös suoraan,e ttä valitettavasti ongelmana on, että yhteisöstä löytyy paljon nuoria jotka mieluummin painuvat steissille ryyppäämään ja syrjäytyy yhteiskunnasta ja muodostavat omia piirejään.. ja kun näitäkin on omasta takaa jo ihan tarpeeksi..

mutta kiitos kun valaisit mun neitimäistä olemusta.. mun pitää nyt varmaan mennä nurkkaan itkemään kun pelottaa kaikki tässä maailmassa... :itku:

tietty kunnioitus keskustelukumppania kohtaan olis tietenkin suotavaa...

mitä noihin verorahoihin tulee niin nimenomaan ongelma on siinä mihin niitä käytetään.. eli mieluummin vaikka stadin katujen auraamiseen kuin uusien veropummien maahantuloon (kun niitä vanhoja tuntuu vieläkin löytyvän ihan omasta takaakin tarpeeksi..).. kyllä ne tenavat tänne mahtuu ja niitten töitä tekevät vanhemmat.. ja musta on ihan kiva kun suomessakin on muitakin kuin valkoisia juntteja.. ei siinä mitään.. ja kyllä oikeasti tarvitaan lisää veronmaksajiakin ja kun suomalaiset lisääntyy muuten niin huonosti, niin on se hyvä että niitä saadaan muualta..

Pakkotoiston monikulttuurisuutta kannattavilta jäseniltä olisi mielenkiintoista kuulla vastaus seuraavanlaiseen kuvitteelliseen tilanteeseen. Kaiken järjen mukaan valinnat pitäisi osua joko 1 tai 3 -vaihtoehtoon, kun kerran niin suvaitsevaisia ollaan, eikö?

Oletetaan, että olet ostamassa kerrostaloasuntoa. Loppusuoralla on kaksi samanhintaista- ja tasoista asuntoa, joilla molemmilla on hyvä sijainti ja palvelut lähellä ym eli em. asiat eivät ratkaise valintaa. Ensimmäisessa asunnossa naapurustoon on leviämässä valtaosaltaan somali- ja irakilaispakolaisista koostuva yhteisö. Toisessa asunnossa naapurusto on taas syntyperäisiä suomalaisia. Kummanko vaihtoehdon valitset:

1. Valitsen ensimmäisen vaihtoehdon, koska pidän monikulttuurisesta ympäristöstä ja on mukava kun saa tutustua erilaisiin kulttuureihin poistumatta edes omasta pihapiiristään. En ole huolissani mahdollisesta asunnon arvon laskusta tai muslimien persoonallisista elintavoista ja niiden tuottamasta melusta. Ne ovat vain rasistien propagandaa ja todennäköisesti toisessa naapurustossa suomalaiset juntit hakkaavan vaimojaan ja lapsiaan, joka itse asiassa alentaa asunnon arvoa jopa enemmän kuin musliminaapurustossa.

2. Valitsen toisen vaihtoehdon, koska ensimmäisessä vaihtoehdossa asunnon arvo laskee hyvin suurella todennäköisyydellä monikulttuurisen naapuruston ansiosta.

3. Kumpi tahansa käy. Naapurustolla ei ole mitään tekemistä päätökseni kanssa. Olen suvaitsevainen ihminen ja tulen varmasti toimeen naapurien kanssa kummassa tahansa asunnossa enkä usko asuntojen arvojen laskevan tai nousevan naapuruston perusteella.

Lainaan itseäni, koska olisi mukava saada jotain kommenttia tämän ketjun monikulttuurisuuden kannattajilta. Eli kun olette valmis rahtaamaan tänne noita neekereitä ja ächlämeitä niin tokihan mielellänne hommaisitte omistusasunnon niiden joukosta eli vaihtoehto 1 tai 3, eikö niin? Vai onko sittenkin niin, että monikulttuurisuus on mukavaa niin kauon, kun se ei häiritse omaa elämää?

Upataan nyt vielä kerran, kun kukaan mokuttaja ei ole vastannut mitään. Sturmanni, rjs, Voisilmäpulla & co, voitteko kommentoida omalta osaltanne?

Upataan nyt vielä kerran, kun kukaan mokuttaja ei ole vastannut mitään. Sturmanni, rjs, Voisilmäpulla & co, voitteko kommentoida omalta osaltanne?

Mihin perustuu tuo sun juttus, että asunnon arvo laskee jos naapurustoon muuttaa maahanmuuttajia? Esim. Helsingin Kontula ja Myllypuro, joissa asuu paljon ulkomaalaisia, on aina ollut edulliset kämpät verrattuna muuhun kaupunkiin. Siis jo ennen kuin kyseisille alueille muutti paljon ulkolaisia. Sitten taas esim. Itäkeskus tai Pikku-huopalahti, joissa asuu paljon ulkomaalaisia ei todellakaan ole edulliset kämpät ja niiden hinta vaan nousee ja nousee.

Enhän minä sellaista ole väittänytkään Huhtamo hyvä. Se oli vain yksi vaihtoehto noista kolmesta.

Tosin sellainen perstuntuma on, että asunnon arvot voisivat laskea em. alueilla tai niitä olisi ainakin vaikeampi saada kaupaksi mutta en ole helsinkiläinen, joten mutulla menee.

Enhän minä sellaista ole väittänytkään Huhtamo hyvä. Se oli vain yksi vaihtoehto noista kolmesta.

Tosin sellainen perstuntuma on, että asunnon arvot voisivat laskea em. alueilla tai niitä olisi ainakin vaikeampi saada kaupaksi mutta en ole helsinkiläinen, joten mutulla menee.

Kyllä todella mutulla. Tässä kaupungissa laskee asunnon arvo vain jos sinne heittää napalmia ja sen tapetoi Jasper Pääkkösen kuvilla.

:hyper: OK, uskotaan.

Mutta kerrohan nyt vielä ostaisitko itse kerrostakoasunnon esim. alueelta, jossa valtaosa väestöstä olisi Somaliasta ja lähi-idästä? Ja siis myös asuisit siinä asunnossa eikä pelkästään osto sijoitusmielessä.

Edit: Tarkennetaan vielä sen verran, että myös asunnon kaikki seinänaapurit olisivat em. kansalaisuuksia

2. Valitsen toisen vaihtoehdon, koska ensimmäisessä vaihtoehdossa asunnon arvo laskee hyvin suurella todennäköisyydellä monikulttuurisen naapuruston ansiosta.

Jos asuinalueelle on muodostumassa valtaosaltaan somali- ja irakilaispakolaisista koostuva yhteisö se viittaa vahvasti siihen, että siellä asuu myös white trashia. Ei sovi perheelleni. :)

:hyper: OK, uskotaan.

Mutta kerrohan nyt vielä ostaisitko itse kerrostakoasunnon esim. alueelta, jossa valtaosa väestöstä olisi Somaliasta ja lähi-idästä? Ja siis myös asuisit siinä asunnossa eikä pelkästään osto sijoitusmielessä.

Edit: Tarkennetaan vielä sen verran, että myös asunnon kaikki seinänaapurit olisivat em. kansalaisuuksia

En tiedä tyydyttääkö mun vastaus sua, koska en ole mokuttaja. Mutta se ja sama mulle kuka on mun seinänaapuri on. Nyt kun kysyit, niin päivittäin näen muukalaislapsia kotipihalla leikkimässä, niiden vanhemmat kotikaupan kassajonossa ja oma skidi on päiväkodissa jossa on kaikennäköistä vipeltäjää. Vuokraa maksan reilu 950 € / kk. Voin myös sun kauhuksi kertoa, että jouluaaton aattona mua tuli auttamaan libanonilaisperhe työntämään auton pois lumihangesta ja omaveriset suomipojat sitä ennen käveli ohi.

Rahaa voitaisiin pistää enemmänkin haisemaan meille, jos Ylen ruotsinkielinen puoli lakkautettaisiin, katukyltit olisivat jatkossa vain suomen kielellä ja yleinen ruotsinkielisten hyysääminen (esimerkiksi omat oppilaitokset ja ruotsinkieliset linjat) lopetettaisiin. Saataisiin meille lisää diskorahaa ja vielä hienommat autot.
Eli sulla ei ilmeisestikään ole enää mitään varsinaista sanottavaa aiheeseen liittyen? Jos viitsisit vaikka kertoa miten valtaosa maahanmuuttajista, jotka elävät avustuksilla, hyödyttävät suomalaista yhteiskuntaa?

Eli sulla ei ilmeisestikään ole enää mitään varsinaista sanottavaa aiheeseen liittyen? Jos viitsisit vaikka kertoa miten valtaosa maahanmuuttajista, jotka elävät avustuksilla, hyödyttävät suomalaista yhteiskuntaa?

Jos oikein mäihä käy, niin niiden lapsenlapsenlapsista voi olla hyötyä yhteiskunnallemme.

Humanitäärisestä maahanmuutosta ei muuten välttämättä ole tarkoituskaan hyötyä, vaikka jotkut poliitikot ovat tällaista hyötynäkökohtaa tuoneet esille. Sen tarkoitus on käsittääkseni ihan vain auttaa hädässä olevia ihmisiä.

Kommenttini tarkitus oli muuten kertoa, että rahaa nyt pistetään haisemaan Suomessa jopa vielä järjettömämpään hysäämiseen kuin humanitääriseen maahanmuuttoon.

Oli pakko kommentoida tota lestadiolais asiaa. Itse tunnen muutamia lestadiolaisperheitä ja voin sanoa että ei ole taakaksi yhteiskunnalle, ihan helvetin kovia tekemään töitä. Mutta en tiedä yhtään somalia tai muslimia kuka ois kova tekemään töitä, ja vielä rehellistä työtä. Kebabin pyörittäjät eivät ole rehellisiä, veroviranomaisilla on kielto tehdä etniseen ravintolaan tarkastus.

Oli pakko kommentoida tota lestadiolais asiaa. Itse tunnen muutamia lestadiolaisperheitä ja voin sanoa että ei ole taakaksi yhteiskunnalle, ihan helvetin kovia tekemään töitä. Mutta en tiedä yhtään somalia tai muslimia kuka ois kova tekemään töitä, ja vielä rehellistä työtä. Kebabin pyörittäjät eivät ole rehellisiä, veroviranomaisilla on kielto tehdä etniseen ravintolaan tarkastus.

http://www.pakkotoisto.com/talous-p...vu-tiheaefrekvenssisen-fertilisaation-avulla/

Usko nyt, että voimme tästä huolimatta pohtia maassa tällä hetkellä olevien muslimien ja maassa tällä hetkellä asuvien lestadiolaisten lisääntymisvilkkautta.

Koska aihe sinulle jotenkin arka ja kiusallinen, niin päätän pohdinnan tällaiseen omakohtaisen kokemuksen jakamiseen. En ole itse kyennyt lisääntymään kunnon muslimin tavoin, koska syntyperäinen suomalainen vaimoni ei halua enempää kuin kolme lasta. On se karmeaa! ;)

Kun ei voi! Ne ovat kaksi täysin eri asiaa! Ei maahanmuutto ole mitään syntyvyyttä!

Toi verotarkastus asia on vähän sama asia kuin se uusi ydinvoimala asia, kaikki tietää että helvetinmoista kusetusta, mutta isommat syyt painaa vaakakupissa enemmän.

Back
Ylös Bottom