Itsekkin olen alkanut tulemaan siihen tulokseen, ettei islamia tarvitsisi hyväksyä ollenkaan länsimaissa. Siihen uskontoon kun nyt sattuu kuulumaan niin paljon asioita, jotka on täydellisessä ristiriidassa länsimaisen ajattelun kanssa. Esimerkkinä mainittakoon nyt vaikka naisten ja miesten epätasa-arvo ja se ettei islamissa suvaita muita uskontoja. Nuo islamiin kuuluvat ajatukset ovat samalla tasolla suvaitsevaisuudessa kuin natsiaatteen ajatukset ja natsiaatetta ei suvaita ollenkaan länsimaissa. Ei meidän tarvitsitsisi suvaita myöskään islamia, ellei se muutu kovin radikaalisti. Jos se muuttuu, onko se enää sitten edes islamia?
Sitten tälläinen ihan yleinen kommentti, että itse en ollenkaan ihmettele tätä maahanmuuttokriittisyyttä. Se lyö osittain yli, mutta paljon pahemmin lyö yli suomen vihervasemmiston "suvaitsevaisuus". Siellä tunnutaan kaikki maahanmuuton ongelmat pistettävän suomalaisen suvaitsemattomuuden piikkiin. Tuo on jotenkin niin älyttömän naurettava ajatus jos on seurannut suomalaisten ajatusmaailmaa ja suhtautumista ulkomaalaisiin käytännössä. Siis itse olen. Olin maahanmuuttajien perustamassa baarissa 5 vuotta portsarina. Oikeasti itsekkin ensimmäisinä iltoina pälyilin pihalle ovelta ja mietin millon pilottitakit tulee suomenliput hihassa ja pesismailat käsissä pistään paikan paskaksi ja joudun itse välikäteen. Eipä niitä koskaan tullut. Ja ihan oikeasti mulla riittää sormet laskemaan ne kerrat kun kuulin 5 vuoden aikana jotain rasistista omasta työnantajasta. Ja tuossa kun huomioi sen, että ravintolan poke kuulee kaikkia törkeyksiä lähes joka ilta, niin tuo määrä mitä kuulin rasistista puhetta oli aivan naurettavan pieni. Ja kyseinen paikka missä olin duunissa kuului lähinnä ryhmään räkälät. Tuollaisiin paikkoihin voisi oikein olettaa tiivistyvän suomalainen junttikulttuuri ja rasistiset ajatukset, vaan ei. Ei sitä rasismia juurikaan siellä näkynyt. Nykyään työskentelen ihan suomalaisomisteisessa paikassa ja sekään ei ole mikään yläluokan paikka. Siellä pisti silmään jokin aika sitten, kun joku tumma tyttö kävi laulamassa karaokessa, jonkun ikivihreän suomi-iskelmän hieman suomea murtaen. Biisin päätyttyä koko baari taputti ja hurras. Ei tuollaista reaktiota näy juuri koskaan suomalaisten laulaessa, vaikka laulaisivat oikeasti paljon paremmin. Mielestäni tuossa kiteyty se suomalaisten todellinen suhtautuminen ulkomaalaisiin. Täällä ollaan aivan älyttömän kiinnostuneita ja kannustavia ulkomaalaisia kohtaan, jotka oikeasti kunnioittavat suomalaisia perinteitä ja tapoja. Tuota taustaa vasten minun on jotenkin äärimmäisen vaikea ymmärtää tätä syyttelyä suomalaisesta suvaitsemattomuudesta ja väitteitä, että ulkomaalaisten sopeutumisen esteenä olisi suomalaisen junttikansan asenteet. Jos suomalaisuudesta pitää etsiä vikoja, niin ne viat löytyvät juuri sieltä vihervasemmiston kukkahatuista, joiden mielestä ulkomaalainen on aina uhri ja suomalainen syyllinen. Ja tuossa samassa ilmiössä on kyllä ihan luonnollinen selitys sille, mksi suomessa on noussut esiin "maahanmuutto kriittinen" vastaliike.