Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Tässä muuten vielä luettavaa rikollisuuden ehkäisemisestä New Yorkissa, jos jotakuta kiinnostaa: http://www.scribd.com/doc/322928/Langan-rel

Many of the year-to-year declines in crime in New York City occurred in the 1990s, a time when the NYPD was implementing numerous strategies to reduce crime, including in particular:

I. hiring more officers (figure 10 and Appendix table 3)

II. re-directing police patrols to combat public disorder (called “broken-windows policing”)

III. developing closer relationships with the community (“community policing”)

IV. strictly enforcing gun laws to reduce firearm crimes

V. vigorously enforcing drug laws

VI. practicing strict law enforcement generally (“zero-tolerance policing”)

VII. concentrating police sources on problem places and persons (“problem oriented policing”), and

VIII. introducing CompStat into the overall process of managing NYPD anti-crime strategies

Paskat. Jos kattoo rikostilastoja, niin siellä on raiskauksia, on sitten joukossa neekereitä tai ei.

Tällä hetkellä kyllä, koska harjoitamme juurikin sen tyylistä rikosseuraamuspolitiikkaa mitä sinä ehdotit. Eli teit niin sanotun kehäpäätelmän.

Hohhoijaa. Ehdotinko rikosseuraamuspolitiikkaa? Itse sanoit että normaali ihminen ei raiskaa. Minä sanoin, että otetaanpa tilasto ihmisistä, ja löydetään sieltä raiskaamista riippumatta siitä onko mukana maahanmuuttajien raiskaukset vai ei.

Vai miten määrittelet normaalin ihmisen? Olisipa kiva löytää sellaisia ihmisiä jotka eivät raiskaa, niin voitais karkottaa kaikki muut paitsi ne.

Hohhoijaa. Ehdotinko rikosseuraamuspolitiikkaa? Itse sanoit että normaali ihminen ei raiskaa. Minä sanoin, että otetaanpa tilasto ihmisistä, ja löydetään sieltä raiskaamista riippumatta siitä onko mukana maahanmuuttajien raiskaukset vai ei.

Vai miten määrittelet normaalin ihmisen? Olisipa kiva löytää sellaisia ihmisiä jotka eivät raiskaa, niin voitais karkottaa kaikki muut paitsi ne.
Tuota noin, kyllä maahanmuuttajatkin ovat normaaleja ihmisiä. Käsittääksen jawhead ei missään vaiheessa puhunut ihonväristä. Ihminen raiskaa jos hänellä on sellaiseen taipumus. En itse kyllä osaa millään selittää rikostilastojen ihmisryhmien yliedustuksia, arvauksena voisi sanoa, että lähtömaassa naisten asema on sellainen, ettei raiskausta oikein pidetä minään. Kysymys nyt kai onkin siitä, että koska raiskauksia ja muita vakavia rikoksia tapahtuu ihmisryhmästä riippumatta, niin miksi meidän pitäisi ottaa riesaksemme sellaisia rikoksentekijöitä, joita ei ole pakko? Tämän maan kansalaiset ovat ja pysyvät riesanamme, valitettavasti.

Tuo viimeinen pätkä on sitten taas melkoista aivokaasua. Jawhead taisi määritellä normaalin ihmisen siten, että normaali ihminen ei raiskaa, vaikka tilaisuus olisi. Luulisin hänen tarkoittaneen sitä, ettei normaali ihminen raiskaa vaikka puistossa ei olisikaan valaistusta tai valvontaa. Tässä siis puhuttiin ihmisistä yksilöinä eikä ryhmänä, normaali yksilö ei raiskaa jne... Eikä raiskausta ikinä voi selittää sillä, että sattui hyvä tilaisuus kun oli pimeä puisto. Rikos tapahtuu, koska tekijä päätti tehdä.

Tuossa New yorkin tapauksessakin näyttäisi siltä, että rikosmäärät ovat vähentyneet, koska on otettu huomattavasti tiukempi linja nollatoleransseineen. Huomaa varsinkin kohta 7. concentrating police sources on problem places and persons. Persons, henkilöt.

En kyllä koskaan halua sanoa, että mitäs minä sanoin, mutta... :D perkele mitäs minä sanoin:
Poliisin kyttäysjärjestelmä tyrmistyttää

Koillinen pelkää rekisterin perustamisen johtavan edelleen siihen, että tietoja ryhdytään myöhemmin käyttämään uusiin tarkoituksiin. Poliisi yritti toimia näin viimeksi biometristen passien sormenjälkirekisterin kohdalla.

- Seuraava askel on aina pienempi kuin ensimmäinen, Koillinen sanoo.

Poliisin toimivaltuuksia on laajennettu voimakkaasti jo vuosien ajan. Harvalla asiantuntijalla on enää hyvää käsitystä kokonaistilanteesta.

Rikollisten takia tavallisten kansalaisten oikeusturvaa heikennetään.

Niin ja se tilasto on koottu ihmisistä jotka elävät nykyisen rikosseuraamuspolitiikan aikana ja jota sinäkin kannatat. Teet argumentin, että raiskareita löytyisi olisi politiikka mitä vain. Esität tämän argumentin tueksi nykyaikaisen tilaston, joka on koottu nykyaikaisen politiikan aikana ja jonka antamat käyttäytymismallit nykyaikainen politiikka on mahdollistanut. Kehäpäätelmä.

Täsmennän: en puhunut pelkästään nykyaikaisista suomalaisista tilastoista. Otetaan se tilasto ihmisistä yleensäkin, eli mistä päin maailmaa vaan ja miltä ajanjaksolta vaan. Sieltä löytyy raiskauksia, oli se tilasto sitten vuoden 2000 eKr eskimoyhdyskunnasta, 10000 eKr mikronesialaisesta metsästäjä-keräilijäheimosta, 1100-luvun Venäjältä tai 1910-luvun Japanista. Ihmiset ovat sellaisia.

Limited edition sanoi:
Kysymys nyt kai onkin siitä, että koska raiskauksia ja muita vakavia rikoksia tapahtuu ihmisryhmästä riippumatta, niin miksi meidän pitäisi ottaa riesaksemme sellaisia rikoksentekijöitä, joita ei ole pakko? Tämän maan kansalaiset ovat ja pysyvät riesanamme, valitettavasti.

Jos sadasta maahanmuuttajasta viisi on potentiaalisia raiskaajia, niin miksi niiden yhdeksänkymmenen viiden pitäisi kärsiä siitä? Kannatan sitä että rikollisia ulkomaalaisia ei tänne päästetä.

Jos sadasta maahanmuuttajasta viisi on potentiaalisia raiskaajia, niin miksi niiden yhdeksänkymmenen viiden pitäisi kärsiä siitä?

Koska jokainen maahanmuuttajan tekemä raiskaus/tappo/ryöstö/pahoinpitely on poliittinen valinta ja minä ainakin jättäisin sen valinnan tekemättä.

Täsmennän: en puhunut pelkästään nykyaikaisista suomalaisista tilastoista. Otetaan se tilasto ihmisistä yleensäkin, eli mistä päin maailmaa vaan ja miltä ajanjaksolta vaan. Sieltä löytyy raiskauksia, oli se tilasto sitten vuoden 2000 eKr eskimoyhdyskunnasta, 10000 eKr mikronesialaisesta metsästäjä-keräilijäheimosta, 1100-luvun Venäjältä tai 1910-luvun Japanista. Ihmiset ovat sellaisia.
Menneisyyttä ei voi muuttaa. Historiassa tehtiin paljon muutakin, vääräuskoisen tappaminen ei ollut murha vaan tie taivaaseen jne... Yritetään nyt edes keskittyä tässä ajassa eläviin ihmisiin.

Jos sadasta maahanmuuttajasta viisi on potentiaalisia raiskaajia, niin miksi niiden yhdeksänkymmenen viiden pitäisi kärsiä siitä? Kannatan sitä että rikollisia ulkomaalaisia ei tänne päästetä.
Ei jumalauta. Tuotahan tässä on yritetty koko ajan toitottaa. Miksi muiden pitäisi kärsiä siitä, että pieni osa ihmisyksilöistä on raiskaajia. Mitenkäs rajalla erottelet rikolliset muista jos heitä ei ole ikinä tuomittu mistään? Tämän vuoksi niille 95:lle, ja kaikille täällä asuville, olisi parempi, että ne viisi saisivat lähtöpassit jos tuomioita tulee.

Kyllä mä olen kannattanut rikollisten karkottamista, sanoin vaan että ei se ole välttämättä niin helppoa. Joku toinen sanoi että niitä rehellisiäkään ei tänne pitäisi päästää koska siinä saattaa olla raiskaajia mukana. Sen takia tarvitaan ehdottamiani ennaltaehkäiseviä toimenpiteitä jotka eivät ole pakkotoimia. Esimerkiksi poliisien määrän lisäämistä.

Mukava kuulla että olet Limited edition samaa mieltä.

Ei, vaan sanoin että pelotevaikutus ei 100% tehokkaasti estä rikoksia, muutenhan koventamalla rikosten kovuus äärettömäksi saataisiin rikollisuus nollaan. Se oli vastaväite sille että ulkomaalaisten raiskaamisrikokset voitaisiin estää tuomioiden kovuutta lisäämällä.

Siis mitä sä nyt sekoilet? Mähän just sanoin että esim. 30% vähemmän rikoksiakin olis jo plussaa, eikö sun mielestä? Onko sun mielestä vaihtoehtoina 0% tai 100%? Väitätkö tosiaan että karkottaminen ei vaikuttais yhtään prosenttia rikosten määrään?

Kyllä mä olen kannattanut rikollisten karkottamista, sanoin vaan että ei se ole välttämättä niin helppoa. Joku toinen sanoi että niitä rehellisiäkään ei tänne pitäisi päästää koska siinä saattaa olla raiskaajia mukana. Sen takia tarvitaan ehdottamiani ennaltaehkäiseviä toimenpiteitä jotka eivät ole pakkotoimia. Esimerkiksi poliisien määrän lisäämistä.

Ensimmäinen keino ennaltaehkäisyssä on rajakontrolli. Kyllä sillä on erittäin suuri merkitys. Miksi pitäisi ottaa 100 sikaa säkissä kun voidaan ottaa 5 helmeä? Suomeen pääseminen ei ole mikään universaali ihmisoikeus.

Mukava kuulla että olet Limited edition samaa mieltä.
No jos jonkun mielestä ketään ei tänne tartte päästää, niin siinäpähän olkoon sen mielipiteensä kanssa. Kuitenkin mielestäni tänne tulevan pitää osoittaa halunsa olla osa tätä yhteiskuntaa. Parhaiten sen osoittaa integroitumalla, eli elää kuten täällä eletään, opettelee kielene pärjätäkseen arkipäivässä jne... Tuo rikollisten karkoitus on vaikeaa, koska siitä tehdään vaikeaa. Mielestäni täälläkin on linkattu se artikkeli josta kävi ilmi se, ettei iso osa vankilassa olevista maahanmuuttajista edes halunnut opetella kieltä. Tällaisissa tapauksissa pitäisi olla armoton, lähtömaasta riippumatta. Sanovat, ettei ole inhimillistä lähettää ihmistä kriisistä kärsivälle alueelle. Kun tiedetään, että todennäköisyys rikoksien uusimiselle on suuri, niin kuinka inhimillistä se on sitten sille seuraavalle uhrille?

Jos me suomalaiset elämme täällä kuten parhaaksi näemme ja se ei miellytä maahan saapuvia niin sehän ei ole meidän ongelma, menköön siinä tapauksessa muualle. Ei tätä maata pidä missään tapauksessa lähteä muuttamaan houkuttelevammaksi antamalla erivapauksia ihmisille etnisen taustan perusteella, ei sharioita, ei mitään. Luulisi aidosti tasa-arvoisen ja tasavertaisen yhteiskunnan olevan se houkuttelevin mahdollinen, itselle ainakin olisi. Ehkä se on Suomessakin vielä utopiaa, mutta ehkä jonain päivänä...

Ja tuohon raiskausjuttuun vielä liittyen. Tiesitkö rjs, että viime vuonna Oslossa 100% kaikista raiskauksista oli maahanmuuttajien tekemiä. Jos Oslossa ei olisi maahanmuuttajia niin sielä ei tapahtuisi yhtäkään raiskausta. Miten selität tämän?

Miksi maahanmuuttajat kärsisivät siitä että suomessa on yksi raiskaaja vähemmän? Jotenkin tuntuu että maahanmuuttajat koetaan yhdeksi organismiksi jossa ketään ei voi karkoittaa koska se tarkoittaisi että maahanmuuttajat on kollektiivisesti raiskannut jonkun ja kaikki pitäisi vähintää kivittää. Mutta kuten jarhead sanoi olisi helpompaa katsoa ketä tänne päästää kuin alkaa heitella huonoimpia takaisin.

Kyllähän suomalaisetkin kommenttiin sanoisin että ulkomaalaisilta ei odoteta samaa käytöstä kuin suomalaisilta vaan parempaa, eihän kylässäkään kaivella nenää ja piereskellä sohvalla vaikka se kotona olisikin ihan ok.

Ja tuohon raiskausjuttuun vielä liittyen. Tiesitkö rjs, että viime vuonna Oslossa 100% kaikista raiskauksista oli maahanmuuttajien tekemiä. Jos Oslossa ei olisi maahanmuuttajia niin sielä ei tapahtuisi yhtäkään raiskausta. Miten selität tämän?

Jumanklavita! Syntyperäiset norjalaiset eivät enää raiskaa Oslossa! Aikamoista!

Back
Ylös Bottom