Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Saksassa ja Ranskassa tämä takaisinmaksu on taitanut näkyä lähinnä mellakoimisena yms. yleisenä radikalisoitumisena (verrattaessa heitä ensimmäisen polven maahamuuttajiin). :down:

Joo. Toi on vaan niitä juttuja mitä media kirjoittelee. En tarkoita sitä, etteikö olisi totta mutta eipä hirveästi lehdissä korosteta sitä, että kuinka paljon verorahoista tulee maahanmuuttajan tekemästä työstä.. Jota nyt on aika vaikea mistään tilastoista etsiä.

Joo. Toi on vaan niitä juttuja mitä media kirjoittelee. En tarkoita sitä, etteikö olisi totta mutta eipä hirveästi lehdissä korosteta sitä, että kuinka paljon verorahoista tulee maahanmuuttajan tekemästä työstä..
Voisiko johtua siitä, että mamuporukoiden tase on "ihan pikkuisen" miinuksella? Eli verorahoina saadaan vain murto-osa takaisin maksetuista tuista. Esim. Tanskassa taitavat olla sekaisin, kun tarjoavat jo rahaa mamuille, jos muuttavat maasta pois.

Voisiko johtua siitä, että mamuporukoiden tase on "ihan pikkuisen" miinuksella? Eli verorahoina saadaan vain murto-osa takaisin maksetuista tuista. Esim. Tanskassa taitavat olla sekaisin, kun tarjoavat jo rahaa mamuille, jos muuttavat maasta pois.

Mä tunnen henkilökohtaisesti monta mamua, jotka ovat VARMASTI maksaneet verorahoina joskus saamansa tuet takaisin. En tiedä ranskasta tai ruotsista, mutta suomessa kun kielen oppii niin loppu on itsestään kiinni. Kouluttautuminen ollaan tehty tänä päivänä niin helvetin helpoksi. Ainakin ne mamut, joita itse tunnen käyttävät sen mahdollisuuden hyväksi ja ovat nykyään joko yrittäjiä tai sitten hyvin palkatussa duunissa. Tuskin tulee niiden lapsenlapset mellakoimaan.

Voisilmäpullalla on nyt selkeästi hakusessa jokin paskimpien perustelujen värisuora.

Aijjaa. Noh einstein, mikä olisi sun ratkaisu nykyiselle maahanmuuttopolitiikalle???. Ja anna sille hyvät perustelut, niin sitten et kuulu meidän muiden joukkoon, jotka iskevät vain paskoja perusteluja. Mä sentään perustelen edes jollain tavalla, mutta vastaa vaan tohon mun ylläolevaan kysymykseen.

Aijjaa. Noh einstein, mikä olisi sun ratkaisu nykyiselle maahanmuuttopolitiikalle???. Ja anna sille hyvät perustelut, niin sitten et kuulu meidän muiden joukkoon, jotka iskevät vain paskoja perusteluja. Mä sentään perustelen edes jollain tavalla, mutta vastaa vaan tohon mun ylläolevaan kysymykseen.

Lopetaan turvapaikkojen myöntäminen ja perheen yhdistämiset, kiintiöpakolaisiksi vain naisia ja oikeasti alaikäisiä lapsia (ovat heikoimmassa asemassa) ja loput tulijat pisteytetään.

Lopetaan turvapaikkojen myöntäminen Erotaan samalla eu:sta ja ollaan joku päivä pahassa kusessa ja perheen yhdistämiset Suomikulttuurissa omaa perhettä ei kunnioiteta paskaakaan. Se ei tarkoita, että rikotaan perheitä jotka oikeasti tarvitsevat toisiaan, kiintiöpakolaisiksi vain naisia Vitun feministinen paskaja oikeasti alaikäisiä lapsia Joo ja suoraan lastenkotiin. Kuka maksaa?(ovat heikoimmassa asemassa) ja loput tulijat pisteytetäänKuka maksaa ja ketä tarkoitat, kun et ottaisi tänne miehiä?.

Herätys.

608581407.jpg

Voidaan vai?. Hyvä. Kerro sitten vielä se, että miten asia korjataan?.

Lukemattomat kerrat luetellu ne asiat.

Perustele väitteesi. Sä oot kirjotellu tähän forumiin jo niin paljon, että olet varmasti addiktoitunu jo tähän hommaan. Mutta et ole tuonut yhtäkään järkevää ratkaisua pöydälle.

Lue eka ne mun viestit ni sit voit tulla tällaiseen johtopäätökseen.

On se helppo sanoa, että maahanmuuttopolitiikka on perseellään, mutta ei ole yhtä helppoa keksiä siihen oikeaa ratkaisua. Jos me vaan lakattais ottamasta tänne turvapaikanhakijoita, niin miten koko muu maailma sen jälkeen suhtautuisi suomeen?.

Ei mitenkään kummemmin.

Minkälaisen kuvan suomi silloin antaisi itsestään?.

Sellaisen, että maailmassa löytyy vielä järkeviäkin ihmisiä.

Että ottakaa te koko muu eurooppa niitä pakolaisia, me ei auteta ketään ku ei ole meidän ongelma. Tai mitä tapahtuisi, jos me leikattaisiin pakolaisten saamat tuet vaikka puolilleen?.

Tänne tulisi marginaalinen osuus hakijoita tähän päivään verrattuna.

Katso ranskaa. Katso ruotsia ja malmöä!.

Nimenomaan. Katso mitä hyysääminen on aiheuttanut.

Mehän otettaisiin silloin tänne vaan lisää köyhyyttä ja tänne alkaisi syntymään ghettoa. Joten mikä on se sun ratkaisu tähän ongelmaan???. Se mua kiinnostaa enemmän kuin sun mielipitees nykyisestä tilanteesta tai muiden tavoista keskustella.

Se, että tulijoiden määrää rajoitetaan merkittävästi. Se on ainoa toimiva keino rajoittaa ongelmia ja ghettoutumista.

Kyllä kyllä, ymmärrän sun pointin. En vaan tohdi heitä kantaväestöksi kutsua. Jos tarkkoja ollaan, niin muslimeja on ollut Suomessa pidempään kuin juutalaisia. Ovatko muslimitkin kantaväestöä silloin?

Luetko suomen kieltä kuinka sujuvasti? Sulla on tuossa määritelmä nenän edessä ja silti sä kyselet samoja asioita. Pyydä äiti lukemaan sulle se, ettei mun tarvi.

Mä tunnen henkilökohtaisesti monta mamua, jotka ovat VARMASTI maksaneet verorahoina joskus saamansa tuet takaisin. En tiedä ranskasta tai ruotsista, mutta suomessa kun kielen oppii niin loppu on itsestään kiinni. Kouluttautuminen ollaan tehty tänä päivänä niin helvetin helpoksi. Ainakin ne mamut, joita itse tunnen käyttävät sen mahdollisuuden hyväksi ja ovat nykyään joko yrittäjiä tai sitten hyvin palkatussa duunissa. Tuskin tulee niiden lapsenlapset mellakoimaan.

Tutustu eri väestöryhmien huoltosuhteeseen Suomessa. Se että sä satut tuntemaan työtä tekeviä mamuja, ei paranna noita tilastoja mitenkään.
Ja mitä tulee pakolaispolitiikan järkeistämiseen, niin miten ois niinkin yksinkertainen ratkaisu että vähennettäis maahanotettavien määrää? Meillä ei oo mitään velvotteita ottaa läheskään sellasia määriä mitä tällä hetkellä otetaan. Ja ratkasu paskaan työllistymiseen vois olla se että tehtäis työnteosta kannattavaa, eikä annettais discorahaa sen kun menee luukulle käsi ojossa. Kelpaako?

E: hyvin hidas

Se, että tulijoiden määrää rajoitetaan merkittävästi. Se on ainoa toimiva keino rajoittaa ongelmia ja ghettoutumista.

Alright. Tuo on se ratkaisu siis. Kerro mulle ihan mielenkiinnosta haluun tietää, että kuinka realistisena pidät tällä hetkellä sitä, että nuo muutokset saadaan voimaan? Jos viimeiset 20 vuotta (ei ole faktaa) maahanmuuttajia on tullut vuosi vuodelta enemmän, niin millä todennäköisyydellä se tulee lähivuosina laskemaan? Tämä ei siis ole nyt sarkasmia, eikä vittuilua, vaan sun näkemys asiaan kiinnostaa.

Alright. Tuo on se ratkaisu siis. Kerro mulle ihan mielenkiinnosta haluun tietää, että kuinka realistisena pidät tällä hetkellä sitä, että nuo muutokset saadaan voimaan? Jos viimeiset 20 vuotta (ei ole faktaa) maahanmuuttajia on tullut vuosi vuodelta enemmän, niin millä todennäköisyydellä se tulee lähivuosina laskemaan? Tämä ei siis ole nyt sarkasmia, eikä vittuilua, vaan sun näkemys asiaan kiinnostaa.

Eihän pullukka mitään realistisia arvioita pyytänyt vaan keinoa tuohon rajoittamiseen.

Se on realistista sitten kun PS:n kannatus on noin 15% se on ollut kipukynnys isoille puolueille esim. tanskassa...itävallasta ja sveitsistä puhumattakaan. Sitten rupeaa muutoksia todella tapahtumaan.

Eihän pullukka mitään realistisia arvioita pyytänyt vaan keinoa tuohon rajoittamiseen.

Se on realistista sitten kun PS:n kannatus on noin 15% se on ollut kipukynnys isoille puolueille esim. tanskassa...itävallasta ja sveitsistä puhumattakaan. Sitten rupeaa muutoksia todella tapahtumaan.

Juuri näin. Kun keskusta ja kokoomus on menettämässä valtapuolueiden aseman on heidän pakko muuttaa politiikkaansa tai he eivät ensi vaaleissa pääse samaan asemaan jossa ovat nyt, ja sitä ei ketään kyseisistä puolueista halua.

Se, että rajoitetaan maahantulevien pakolaisten määrää ei poista maahanmuuttoon liittyviä ongelmia, kuten "liikaa maksetut tuet" ja rikollisuus. Tänä päivänä rikoksia tehtailevat pakolaiset karkoitetaan helpommin maasta kuin koskaan ennen, ja tuista uskon kyllä kovasti siihen, että nykypakolaisten jälkipolvi tulee jossain vaiheessa maksamaan takaisin suomelle kun antoi perheelle uuden mahdollisuuden ja elämän. Omasta mielestä meidän ei pitäisi antaa rahoja tosta noin suoraan tilille, vaan osa rahoista pitäisi mennä suoraan kyseisen mamun pakolliseen kouluttautumiseen. Se, että vähennetään tulijoiden määrää ei korvaa niitä virheitä, joita tänä päivänä kotouttamisessa tehdään. Jos meillä on mahdollisuus auttaa viattomia, niin on myös oikein että niitä autetaan. Mutta oikealla tavalla.

Se, että rajoitetaan maahantulevien pakolaisten määrää ei poista maahanmuuttoon liittyviä ongelmia, kuten "liikaa maksetut tuet" ja rikollisuus. Tänä päivänä rikoksia tehtailevat pakolaiset karkoitetaan helpommin maasta kuin koskaan ennen, ja tuista uskon kyllä kovasti siihen, että nykypakolaisten jälkipolvi tulee jossain vaiheessa maksamaan takaisin suomelle kun antoi perheelle uuden mahdollisuuden ja elämän. Omasta mielestä meidän ei pitäisi antaa rahoja tosta noin suoraan tilille, vaan osa rahoista pitäisi mennä suoraan kyseisen mamun pakolliseen kouluttautumiseen. Se, että vähennetään tulijoiden määrää ei korvaa niitä virheitä, joita tänä päivänä kotouttamisessa tehdään. Jos meillä on mahdollisuus auttaa viattomia, niin on myös oikein että niitä autetaan. Mutta oikealla tavalla.

Kyllä se rajoittaminen auttaa, valtion ei tarvitse ottaa niin paljon velkaa ja verotaakka kevenee. Siitä voi olla eri mieltä että onko meillä ylipäätään mahdollisuus auttaa, kun ei aina oo omiakaan varaa auttaa ja valtion velka kasvaa vuosittain miljardikaupalla.

En kysymykselläni viitannut millään tavalla pullukan tekstiin, vaan kysyin sinulta. Onko mielestäsi kuinka todennäköistä, että kyseinen 15% kannatus toteutuu seuraavissa tai sitä seuraavissa vaaleissa? Eli ts. elämmekö nyt sitä muutoksen aikaa, että vuosikymmenten nousujohteinen maahanmuutto lähtee laskuun? Itse sitä tietenkin toivot, mutta uskotko sen myös toteutuvan?

Back
Ylös Bottom