Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

No niin, näistähän me ollaan ihan samaa mieltä. Ongelma vaan on siinä, että kovimmat maahanmuuton puolestapuhujat vastustavat tällaista ajattelua, koska se ei ole kilttiä kaikkia kohtaan. Pitäisi auttaa kaikkia. Mikä taas ei taloudellisesti ole mahdollista.

Eikä edes kaikkia vaan nimenomaan maahanmuuttajia ja maahanmuuttajista etenkin somaleita.

Kuvitelkaapa itsenne tilanteeseen, jossa te joudutte menemään vieraaseen maahan maan kansalaisten elätettäväksi. Maan kansalaiset pitävät teitä tietenkin loisina ja suhtautuvat teihin vihamielisesti, koska eivät pysty moista loisimista kunnioittamaan. Tilanne johtaa varmasti siihen, että myöskään maahan loisimaan tullut ei pysty kunnioittamaan ympärillään olevia natiiveja, koska nämäkään eivät kunnioita loisijaa (kunnioitus on vastavuoroista). Loisija todennäköisesti on myös hyvin häpeissään omasta loisimisestaan ja turhautuu, mikä purkautuu lopulta väkivaltaisena käyttäytymisenä muita kohtaan. En tarkoita, että sitä väkivaltaa pitäisi sietää/hyväksyä, mutta kyllä sitä voi silti yrittää ymmärtää.

mutta kyllä sitä voi silti yrittää ymmärtää.
Ei voi eikä pidä. Missään olosuhteissa.

Ja kummasti se tarve käyttäytyä väkivaltaisesti esiintyy tietyillä ryhmillä.

Eikä edes kaikkia vaan nimenomaan maahanmuuttajia ja maahanmuuttajista etenkin somaleita.

Niin no tarkoitin kaikilla nimenomaan kaikkia muita kuin suomalaisia. Sehän nyt on päivänselvää ettei suomalaisten etu ole kenenkään mielessä. Mutta olisihan tuosta voinut tietenkin rajata pois kaikki muutkin länsimaalaiset ja omillaan toimeentulevat ihmiset.

Ahaa, siis artikkeleita saa postata, mutta ei uutisia. Hyvä tietää :lol2: Sä jäit vähän vaitonaiseks ton mun vikan postin jälkeen?

Hyvää rakentavaa dialogia muuten nää sun postit :thumbs:

Jäin vaitonaiseksi, koska ei huvittanut vääntää enää. Mä tiedän, että sä olit siellä muna pystyssä nokka monitorissa odottamassa mun vastausta, jotta pääset taas vittuilemaan ja leikkimään iskää.

Ja hyvä, että tiedät nyt. Ei tarvitse enää lukea somppujen raiskausuutisia. :D

Jäin vaitonaiseksi, koska ei huvittanut vääntää enää. Mä tiedän, että sä olit siellä muna pystyssä nokka monitorissa odottamassa mun vastausta, jotta pääset taas vittuilemaan ja leikkimään iskää.

Ja hyvä, että tiedät nyt. Ei tarvitse enää lukea somppujen raiskausuutisia. :D
Rakentavaa ja hyvää dialogia, lisää tietoutta maahanmuutosta kivasti tääkin sun postaus :thumbs: sitähän sä toivoit eiks nii? Ihan varmasti saat jatkossaki lukea niitä.

Kuvitelkaapa itsenne tilanteeseen, jossa te joudutte menemään vieraaseen maahan maan kansalaisten elätettäväksi. Maan kansalaiset pitävät teitä tietenkin loisina ja suhtautuvat teihin vihamielisesti, koska eivät pysty moista loisimista kunnioittamaan. Tilanne johtaa varmasti siihen, että myöskään maahan loisimaan tullut ei pysty kunnioittamaan ympärillään olevia natiiveja, koska nämäkään eivät kunnioita loisijaa (kunnioitus on vastavuoroista). Loisija todennäköisesti on myös hyvin häpeissään omasta loisimisestaan ja turhautuu, mikä purkautuu lopulta väkivaltaisena käyttäytymisenä muita kohtaan. En tarkoita, että sitä väkivaltaa pitäisi sietää/hyväksyä, mutta kyllä sitä voi silti yrittää ymmärtää.

Olen osittain samaa mieltä ja kerron miksi. Kun ulkolainen saapuu maahan kotimaastaan, jossa on täysin eri kulttuuri, tavat, kieli, ilmasto etc. on aivan varmaa, ettei hän duunia saa pitkään aikaan. Jo tänne sopeutuminen ja asettuminen aloille vitunmoisten traumojen (sota, vainot, nälkä..) jälkeen vie oman aikansa ennen kuin pystyy edes miettimäänkään työntekoa. Luonnollisesti aluksi ajaudutaan valtion tukeen. Monet tottuvat "helppoon rahaan", koska omassa maassa jouduttiin tekemään kahta duunia elättääkseen vaimon ja muksut, niin tavallaan iskee jonkinlainen shokki, että mitäs vittua saadaan rahaa tekemättä mitään. Ja tuskinpa se heidän omalla tunnollaan paljon painaa, että se on veronmaksajien rahoja, koska eivät ne ole yhdeltä henkilöltä vaan koko kansalta. Ulkomaalaisen mielestä meillä on rahaa ja helppo elämä ja tienaamme 100000e kuukaudessa. Koska siltä kaikki näyttää ulospäin. On puhdasta, siistiä, kaikki toimii, kaikilla on ruokaa ja niin pois pän. Ja itse on juuri saapunut tämmöiseen maahan keskeltä paskaa. Niin vaikka se kuinka väärin onkin, niin ymmärrän täysin miksi sossun tukeen on helppo turvautua.

Ainakin aluksi. Siitä varmasti jokainen on samaa mieltä. Ja siis toiset tottuu siihen ja jäävät siivelle ja toiset haluavat tehdä oman osana yhteiskunnan hyvinvoinnin vuoksi. Ja he siis päättävät etsiä hommia. 1,5 vuoden suomenkielen osaamisen taidolla. Kuvittelkaa itsenne yrittäjinä (varmasti monet olettekin) ja hakemuksia tulee sisään rekrypäivinä ja joukossa on Mahmoud Abu El Jabbar, joka on asunut Suomessa 1,5 vuotta. Otatteko hommiin vai otatteko Eskon, joka on suomalainen, mutta ei ole 31 vuotiaana käynyt inttiä C- papereiden takia, eikä ole käynyt peruskoulun jälkeen muita kouluja? Esko se silti on.

Tarpeeksi kun sanotaan ei, niin kyllä siinä mies turtuu. Se toimeentulotuki + muut höppänät siihen päälle antavat jokaiselle mahdollisuuden "elää", mutta ei sen enempää. Ja ihminen kun on mikä on, niin useat ajautuvat helpon rahan perään ja lähdetään rötöstelemään. Tätä en hyväksy, mutta jollain tavalla tajuan miksi. Tarpeeksi kun tulee "ei" vastauksia, joka vitun duunipaikasta, niin sitä alkaa helposti kelailemaan, että vittu mitä natsikansaa. Bussissa katsotaan oudosti, duunia ei saa ja joka puolella on ennakkoluuloja vastassa, niin flippaahan siinä pää. Aletaan siis sekoilemaan. Mutta mitä sitten raiskauksiin tulee, niin näiden koirien kassit pitäisi leikata irti ja tunkea omaan perseeseen. No doubt. Mikään selitys ei kelpaa raiskauksille.

Sossusta saadaan juuri sen verran, että pystytään "elää". Niin miksi ei tehdä pimeetä duunia Kebab Housessa 8€ tuntiliksalla? Jos itse olisin samassa tilanteessa tekisin varmasti samoin! Loppujen lopuksi ihmiset ovat yllättävän samanluonteisia, kun aletaan omaa etua miettimään. Hyvin vähän muilta pois ja paljon itelleni. Mun mielestä toimiva yhtälö. Sitä paljonko rahaa syydetään mamuille, ei varmasti mamut itse tiedosta. Sen takia sitä on varmasti helppo myös ottaa vastaan. Varsinkaan, kun sen duunin saaminen ei mitään helppoa ole.

Suomessa syttyy sota, pakko lähteä vittuun. Itseasiassa koko Euroopassa on sota. Ja joudut vaikka Paraguayhin pakolaiseksi. Ei rahaa ei mitään. Et puhuu hinkaustakaan kieltä. Sua pidetään alkeellisena, perkeleen flipanneesta uskonnosta olevana pakolaisena, etkä saa duunia ja sulla on nälkä. Joku tulee ja tarjoaa sen verran rahaa, että voit syödä, soittaa, pukeutua, kulkea ja nukkua lämpimässä. Otatko rahan vastaan? Täyttämällä yhden paperin, niin saat kaiken tuon tekemättä mitään. Tosin kaikki katsovat sua alas päin. Joitan se nolottaa ja joitain se vituttaa. Asiat johtaa toiseen ja tarpeeksi kun syrjitään ja vittuillaan, niin asioita alkaa tapahtumaan. Väistämättä. En siis nyt todellakaan ole sitä mieltä, että väkivaltaa missään muodossa pitää sietää/hyväksyä, mutta ymmärrän silti.

Vaikka mamuille täällä jaetaan ns helpon elämän kortti, niin väitän, etteivät suurimmat osat täällä onnellisia ole. Jos mahdollista, niin varmasti iso osa olisi omassa kotimaassaan, jos asiat olisivat siellä hyvin. Eikä Suomea ole kukaan valinnut. Sinne on menty minne on päästy. Ja vielä täysin hukassa kaikesta. Suomenkielikään ei ole mikään maailman helpoin kieli. Ruotsissa pakolaiset puhuvat keskenään ruotsia, jopa perheiden sisällä. No totta kai isona syynä se, että siellä on enemmän ja pidempään ollut mamuja, mutta kielen helppous varmasti vaikuttaa asiaan.

Minulle itselleni koko maahanmuuttopolitiikka herättää lähinnä ristiriitaisia tunteita puolesta ja vastaan. Sen takia en ole koskaan aiheeseen halunnut kunnolla perehtyä. Olen pitänyt aina ns neutraalia linjaa. Ymmärrän täysin niitä, ketkä ovat vastaan ja myös niitä ketkä ovat puolesta. (Rankkuri älä vedä keilapalloa nenään, ihmiset ovat erilaisia :thumbsup:)

Olen osittain samaa mieltä ja kerron miksi. Kun ulkolainen saapuu maahan kotimaastaan, jossa on täysin eri kulttuuri, tavat, kieli, ilmasto etc. on aivan varmaa, ettei hän duunia saa pitkään aikaan...

Kummasti se vaan tuo työllistyminen onnistuu toisilta (esim. kenialaiset) vaan ei toisilta (esim. somalit)...

Kyllä, toiset sopeutuvat paremmin kuin toiset.

Sama ilmiö toistuu kaikissa maissa, somalit aina paskimpana sakkina. Pitäiskö tästä vetää tiettyjä johtopäätöksiä?

Olen osittain samaa mieltä ja kerron miksi. Kun ulkolainen saapuu maahan kotimaastaan, jossa on täysin eri kulttuuri, tavat, kieli, ilmasto etc. on aivan varmaa, ettei hän duunia saa pitkään aikaan. Jo tänne sopeutuminen ja asettuminen aloille vitunmoisten traumojen (sota, vainot, nälkä..) jälkeen vie oman aikansa ennen kuin pystyy edes miettimäänkään työntekoa.

Traumoistakin voidaan olla montaa mieltä. Esimerkiksi somalit tekee lomamatkoja sinne josta he ovat tulleet "turvaan". Herättää epäilyksiä traumojen todenperäisyydestä.

Luonnollisesti aluksi ajaudutaan valtion tukeen. Monet tottuvat "helppoon rahaan", koska omassa maassa jouduttiin tekemään kahta duunia elättääkseen vaimon ja muksut, niin tavallaan iskee jonkinlainen shokki, että mitäs vittua saadaan rahaa tekemättä mitään.

Somalien kulttuurissa mies ei ole se joka elättää perheensä. En tiedä tosin keihin tällä viittaat.

Ja tuskinpa se heidän omalla tunnollaan paljon painaa, että se on veronmaksajien rahoja, koska eivät ne ole yhdeltä henkilöltä vaan koko kansalta.

No ei todellakaan paina eikä kiinnosta vaikka kuinka kuppais ja kusettais. Näistä kusetuksista löytyy useita oikeuden päätöksiä.

Ulkomaalaisen mielestä meillä on rahaa ja helppo elämä ja tienaamme 100000e kuukaudessa. Koska siltä kaikki näyttää ulospäin.

Missähän päin sä oikein asut?

On puhdasta, siistiä, kaikki toimii, kaikilla on ruokaa ja niin pois pän. Ja itse on juuri saapunut tämmöiseen maahan keskeltä paskaa. Niin vaikka se kuinka väärin onkin, niin ymmärrän täysin miksi sossun tukeen on helppo turvautua.

Kyllä, ei viitsitä tehdä mitään vastaanottavan yhteiskunnan eteen edes osoittaakseen jonkinlaista kiitollisuutta.

Ainakin aluksi. Siitä varmasti jokainen on samaa mieltä. Ja siis toiset tottuu siihen ja jäävät siivelle ja toiset haluavat tehdä oman osana yhteiskunnan hyvinvoinnin vuoksi. Ja he siis päättävät etsiä hommia. 1,5 vuoden suomenkielen osaamisen taidolla. Kuvittelkaa itsenne yrittäjinä (varmasti monet olettekin) ja hakemuksia tulee sisään rekrypäivinä ja joukossa on Mahmoud Abu El Jabbar, joka on asunut Suomessa 1,5 vuotta. Otatteko hommiin vai otatteko Eskon, joka on suomalainen, mutta ei ole 31 vuotiaana käynyt inttiä C- papereiden takia, eikä ole käynyt peruskoulun jälkeen muita kouluja? Esko se silti on.

Yllättävän suuri osa ei etsi hommia. Löytyy monia esimerkkejä, joissa 20 vuotta maassa asunut ei osaa suomea kuin auttavasti. Tämä viittaa siihen ettei kielen opiskelu tai muukaan sopeutuminen kiinnosta. Miksi yrittäjän pitäisikään palkata kieli-, luku-, ja kirjoitustaidoton ennen suomalaista?

Tarpeeksi kun sanotaan ei, niin kyllä siinä mies turtuu. Se toimeentulotuki + muut höppänät siihen päälle antavat jokaiselle mahdollisuuden "elää", mutta ei sen enempää.

Paitsi ilmaiset kämpät, vaatteet, fillarit....

Ja ihminen kun on mikä on, niin useat ajautuvat helpon rahan perään ja lähdetään rötöstelemään. Tätä en hyväksy, mutta jollain tavalla tajuan miksi.

Tajuatko miksi tätä ilmiötä esiintyy nimeomaan tiettyjen ryhmien keskuudessa?

Tarpeeksi kun tulee "ei" vastauksia, joka vitun duunipaikasta, niin sitä alkaa helposti kelailemaan, että vittu mitä natsikansaa. Bussissa katsotaan oudosti, duunia ei saa ja joka puolella on ennakkoluuloja vastassa, niin flippaahan siinä pää.

Suomalaiset on melko suvaitsevaist porukkaa keskimäärin, mikäli osataan käyttäytyä.

Aletaan siis sekoilemaan. Mutta mitä sitten raiskauksiin tulee, niin näiden koirien kassit pitäisi leikata irti ja tunkea omaan perseeseen. No doubt. Mikään selitys ei kelpaa raiskauksille.

Sähän ymmärsit väkivallan käytön? Sitähän raiskauskin on. Onko hyväksyttävämpää tuikata puukolla kuin kullilla siis?

Sossusta saadaan juuri sen verran, että pystytään "elää".

Jos ei muisteta harkinnanvaraisia tukia, joita viranomaiset myöntää maahanmuuttajille. Tai niitä asuntoja jne. Ihan nälkäkuoleman partaalla mennään.

Niin miksi ei tehdä pimeetä duunia Kebab Housessa 8€ tuntiliksalla? Jos itse olisin samassa tilanteessa tekisin varmasti samoin! Loppujen lopuksi ihmiset ovat yllättävän samanluonteisia, kun aletaan omaa etua miettimään. Hyvin vähän muilta pois ja paljon itelleni. Mun mielestä toimiva yhtälö. Sitä paljonko rahaa syydetään mamuille, ei varmasti mamut itse tiedosta. Sen takia sitä on varmasti helppo myös ottaa vastaan. Varsinkaan, kun sen duunin saaminen ei mitään helppoa ole.

Sen duunin saaminen olis helpompaa jos ei olis liian laiska opiskelemaan maan kieltä ja tapoja tai ylipäätään hakemaan sitä duunia.

Suomessa syttyy sota, pakko lähteä vittuun. Itseasiassa koko Euroopassa on sota. Ja joudut vaikka Paraguayhin pakolaiseksi. Ei rahaa ei mitään. Et puhuu hinkaustakaan kieltä. Sua pidetään alkeellisena, perkeleen flipanneesta uskonnosta olevana pakolaisena, etkä saa duunia ja sulla on nälkä. Joku tulee ja tarjoaa sen verran rahaa, että voit syödä, soittaa, pukeutua, kulkea ja nukkua lämpimässä. Otatko rahan vastaan? Täyttämällä yhden paperin, niin saat kaiken tuon tekemättä mitään. Tosin kaikki katsovat sua alas päin. Joitan se nolottaa ja joitain se vituttaa. Asiat johtaa toiseen ja tarpeeksi kun syrjitään ja vittuillaan, niin asioita alkaa tapahtumaan. Väistämättä. En siis nyt todellakaan ole sitä mieltä, että väkivaltaa missään muodossa pitää sietää/hyväksyä, mutta ymmärrän silti.

Millä tapaa tää on kiinni todellisuudessa?

Vaikka mamuille täällä jaetaan ns helpon elämän kortti, niin väitän, etteivät suurimmat osat täällä onnellisia ole.

Tulevat ihan ihmissalakuljetuksena tänne omiensa pariin, saavat fyrkat ja muut käteen ja sä väität ettei ne oo onnellisia täällä.

Jos mahdollista, niin varmasti iso osa olisi omassa kotimaassaan, jos asiat olisivat siellä hyvin. Eikä Suomea ole kukaan valinnut. Sinne on menty minne on päästy. Ja vielä täysin hukassa kaikesta. Suomenkielikään ei ole mikään maailman helpoin kieli. Ruotsissa pakolaiset puhuvat keskenään ruotsia, jopa perheiden sisällä. No totta kai isona syynä se, että siellä on enemmän ja pidempään ollut mamuja, mutta kielen helppous varmasti vaikuttaa asiaan.

Mitä ihmettä sä höliset? Sinne ne menee, mistä helpoiten ja eniten tukia saa. Sen osoittaa tilastot ja lakimuutosten aiheuttamat massojen liikehdinnän muutokset täysin yksiselitteisesti.

Minulle itselleni koko maahanmuuttopolitiikka herättää lähinnä ristiriitaisia tunteita puolesta ja vastaan. Sen takia en ole koskaan aiheeseen halunnut kunnolla perehtyä. Olen pitänyt aina ns neutraalia linjaa. Ymmärrän täysin niitä, ketkä ovat vastaan ja myös niitä ketkä ovat puolesta. (Rankkuri älä vedä keilapalloa nenään, ihmiset ovat erilaisia :thumbsup:)

Huomaan, ettet ole perehtynyt asiaan. Sun jutut on jostain satukirjasta, kaukana todellisuudesta. EI ne tänne sattumalta tule, ei ne täällä mitään onnettomia ole, ei ne mistään keskitysleireiltä tänne monestikaan tule.

Tutustu oikeesti tilastoihin, niihin kammoamiis uutisiin, käy Hommaforumilla lukemassa lukemattomista lähteistä tietoa. Perehdy esim. islamilaiseen kulttuuriin.

Olen osittain samaa mieltä ja kerron miksi. Kun ulkolainen saapuu maahan kotimaastaan, jossa on täysin eri kulttuuri, tavat, kieli, ilmasto etc. on aivan varmaa, ettei hän duunia saa pitkään aikaan. Jo tänne sopeutuminen ja asettuminen aloille vitunmoisten traumojen (sota, vainot, nälkä..) jälkeen vie oman aikansa ennen kuin pystyy edes miettimäänkään työntekoa. Luonnollisesti aluksi ajaudutaan valtion tukeen. Monet tottuvat "helppoon rahaan", koska omassa maassa jouduttiin tekemään kahta duunia elättääkseen vaimon ja muksut, niin tavallaan iskee jonkinlainen shokki, että mitäs vittua saadaan rahaa tekemättä mitään. Ja tuskinpa se heidän omalla tunnollaan paljon painaa, että se on veronmaksajien rahoja, koska eivät ne ole yhdeltä henkilöltä vaan koko kansalta. Ulkomaalaisen mielestä meillä on rahaa ja helppo elämä ja tienaamme 100000e kuukaudessa. Koska siltä kaikki näyttää ulospäin. On puhdasta, siistiä, kaikki toimii, kaikilla on ruokaa ja niin pois pän. Ja itse on juuri saapunut tämmöiseen maahan keskeltä paskaa. Niin vaikka se kuinka väärin onkin, niin ymmärrän täysin miksi sossun tukeen on helppo turvautua.

Jep, mutta ongelmahan nimenomaan onkin hyvin pitkälle siinä, että suvaitsevassa ideologiassa pakolaisilta ei vaadita yhtään mitään moneen vuoteen, kielitunteja on pari viikossa ja lopun aikaa mietitään miten aikaa kuluttaa. Oikeasti, mun puolesta pakolaiset saisi laittaa siivoamaan tai tekemään ihan mitä tahansa rahojensa vastineeksi. Niin ei ikinä syntyisi sitä kuvaa ilmaisesta rahasta, ja ihan oikeasti opetetaan että täällä eletään ihmisten tavoilla ja kulttuuriin on sulauduttava tärkeimmistä kohdista (laki, tasa-arvo, työnteko)

Työtä on vaikea saada varmasti, mutta yrittää pitää silti. Vaikea sitä työtä on meidän muidenkin saada. Olen itse ollut varsin mielissäni kun olen nähnyt rastamiehiä hommissa sittarin nurkalla kiveä laittamassa. Siellä ne hymyhuulessa paiskii hommia.

Tarpeeksi kun sanotaan ei, niin kyllä siinä mies turtuu. Se toimeentulotuki + muut höppänät siihen päälle antavat jokaiselle mahdollisuuden "elää", mutta ei sen enempää. Ja ihminen kun on mikä on, niin useat ajautuvat helpon rahan perään ja lähdetään rötöstelemään. Tätä en hyväksy, mutta jollain tavalla tajuan miksi. Tarpeeksi kun tulee "ei" vastauksia, joka vitun duunipaikasta, niin sitä alkaa helposti kelailemaan, että vittu mitä natsikansaa. Bussissa katsotaan oudosti, duunia ei saa ja joka puolella on ennakkoluuloja vastassa, niin flippaahan siinä pää. Aletaan siis sekoilemaan. Mutta mitä sitten raiskauksiin tulee, niin näiden koirien kassit pitäisi leikata irti ja tunkea omaan perseeseen. No doubt. Mikään selitys ei kelpaa raiskauksille.

Tämä nyt on vähän näkökantakysymys, johon varmasti liittyy suvaitsevaisuuskoneiston hyysääminen. Eihän sitä saisi sanoa edes ääneen, mutta sanon silti: Mihin jäi ylpeys ja kiitollisuus siitä, että pääsit sotaa ja vainoa pakoon, etkä kuollut nälkään? Täysin toinen juttu onkin, jos ollaan tultu aivan muista syistä, mikä usein pitääkin paikkansa. Jos jo lähtökohtaisesti olet tullut käyttämään hyväksesi suomalaista hyvinvointijärjestelmää, niin tuskin on moraalisesti kauhea askel alkaa sikailemaan.

Miten niin pakko lähteä? Täällä missä on yleinen asevelvollisuus ei tulisi mieleenkään hylätä rakkaita ihmisiä murhaajien armoille. Jos joka tapauksessa nyt siltikin tulisi lähdettyä, niin kyllä minä nyt vittu olisin aika paljon valmis tekemään sen henkeni eteen, ei muuta kuin ojaa kaivamaan sitten.

Mun yksi näkökohta on se, että todellisia pakolaisia ja vainottuja tulee Suomeen murto-osa siitä määrästä joka itsensä sellaiseksi ilmoittaa. Tätähän taitaa tukea se, että suuri osa päätöksistä kumotaan. Mutta siitä huolimatta kumotuista suurin osa sai muistaakseni oleskeluluvan, eli jää tänne elämään sosiaaliturvalla. Eli toisin sanoen on tultu oikeasti muilla perusteilla kuin pakolaisuus, mutta ei kehdata käännyttääkään ettei olla rasisteja. Ja miljardeja palaa vuodessa.

Sossusta saadaan juuri sen verran, että pystytään "elää". Niin miksi ei tehdä pimeetä duunia Kebab Housessa 8€ tuntiliksalla? Jos itse olisin samassa tilanteessa tekisin varmasti samoin! Loppujen lopuksi ihmiset ovat yllättävän samanluonteisia, kun aletaan omaa etua miettimään. Hyvin vähän muilta pois ja paljon itelleni. Mun mielestä toimiva yhtälö. Sitä paljonko rahaa syydetään mamuille, ei varmasti mamut itse tiedosta. Sen takia sitä on varmasti helppo myös ottaa vastaan. Varsinkaan, kun sen duunin saaminen ei mitään helppoa ole.
tähän voisin sanoa sen verran että eräs tuttavani on maahanmuuttaja (tienaa näille leveyspiireille melko hyvin kun painaa perse ruvella töitä) tuumas että hän sais saman verran sossusta rahaa kuukaudessa kuin mitä hän tienaa nyt... että kyllä niille pikkusen enemmän sitä rahnua tulee ku " sen verran että pystyy elää"...

Tässä erään helsinkiläisen kunnanvaltuutetun kirjoitus yleisellä foorumilla:

Kuten tilaisuudessa sanoin asiasta tiedustelleelle stt:n toimittajalle, on mahdotonta löytää ketään asian parissa työskentelevää, joka omalla nimellään tulisi kertomaan mamuperheiden etuilusta Helsingin vuokra-asuntojonossa tai siitä, miten kaupunki joko ostaa tai vuokraa yksityisistä yhtiöistä erittäin kalliita asuntoja esim. Ruoholahdesta tai Pikku-Huopalahdesta.

Näihin asuntoihin majoitetaan nimenomaisesti työttömiä humanitaarisia maahanmuuttajia ja nimenomaisesti gettoutumisen ehkäisemiseksi. Yhtiöille diilit ovat tietenkin loistavia, koska kaupunki on varma vuokranmaksaja ja koska suuria perheasuntoja on vaikea saada yksityisillä markkinoilla kaupaksi/vuokraksi.

Mitään "todisteita" minulla ei ole, eikä sellaisia liene kovin helposti saatavilla, koska kukaan ei julkisesti myönnä mitään. Yksityisesti olen kuitenkin asioinut melko paljon paitsi näiden alueiden asukkaiden myös kaupungin viranomaisten kanssa, eikä minulla ole mitään syytä epäillä heiltä kuulemaani.

Mikä on "luksus-asunto". Minun mielestäni sellainen on esim. 6h+k Ruoholahdesta merinäköalalla. Luksusta nimenomaan ilmaiseksi saatuna. Suomalaista työtöntä ei sellaiseen asuteta.

mutta just tota se on!!! hienot kämpät, hienot autot, hienot vaatteet, viimeisen päälle kaikki... sitten ku ite joutuu työttömäksi tms nii sieltä sossun luukulta sanotaa vaan että ei voi auttaa...

tarkoitettu rankkurin kirjoitukseen kommentiksi :)

Viimeksi muokattu:
valitettavan moni maahanmuuttajista käyttäytyy suomessa ihan eri tavalla kuin kotimaassaan, tänne tullaa euroopan omistajan elkein, lyödään nyrkkiä pöytään ja vedetään taalat taskuun... tehdään kaiken maailman tyhmyyksiä ja joudutaan turhanpäiväisiin kärhämiin ja vedotaan siihe tuttuun ja turvalliseen: tämä on rasismi, tämä on rasismi... ikinä ei oo mamussa vika vaan se on siinä toisessa... mutta tosiaan kun on näiltä mamuilta itseltään kuullu ihan tuota että mehmet oli kotona ihan erilainen, ma ei ymmarta mika sita vaiva täällä... mahtuu noihin kyllä hyviäkin tyyppejä mutta tuntuu välillä että hieman turhan harvakseltaan...

Vaikka mamuille täällä jaetaan ns helpon elämän kortti, niin väitän, etteivät suurimmat osat täällä onnellisia ole. Jos mahdollista, niin varmasti iso osa olisi omassa kotimaassaan, jos asiat olisivat siellä hyvin. Eikä Suomea ole kukaan valinnut. Sinne on menty minne on päästy. Ja vielä täysin hukassa kaikesta. Suomenkielikään ei ole mikään maailman helpoin kieli. Ruotsissa pakolaiset puhuvat keskenään ruotsia, jopa perheiden sisällä. No totta kai isona syynä se, että siellä on enemmän ja pidempään ollut mamuja, mutta kielen helppous varmasti vaikuttaa asiaan.

Olet tavallaan oikeassa. Ymmärrän kyllä, että kun kaikki annetaan ilmaiseksi eteen, niin se ei pahemmin kaikkia motivoi yrittämään parastaan. Jos tosiaan itse joutuisi toiselle puolelle maailmaa, missä paikalliset hölmöläiset tuuppaisivat aikaisempaa huomattavasti parempaa elintasoa vastikeetta, niin hölmöhän sitä on jos ei rahaa ota vastaa.

Kysymys onkin, miksi me (hölmöläiset) maksamme tämän kaiken.

Ja tässä on nyt se maahanmuuttajavastaisuuden ja maahanmuuttokriittisyyden ero. Toiset vastustavat näitä maahanmuutajia itsessään ja toiset ihmettelevät, että miksi tänne toiselle puolelle maapalloa pitää raijata ihmisiä, jotka tuskin sopeutuvat ja me maksamme kalliisti.

Ja hei, kun nyt tosta Shifun tekstistä voi päätellä, on se rankkaa lähteä näin kauas rasistiseen kultuuriin kärsimään. Eikö todellakin olisi parempi auttaa näitä oikeita pakolaisia kohdemaassaan tai edes naapurivaltioissa. Kun suomesta läheteltiin sotalapsia, niin ne menivät tohon naapuriin Ruotsiin, eikä esimerkiksi Afrikkaan. Ei kai noita pakolaisia kotiseuduilla tuijotella busseissa rasistisella tavalla. Ja tämäkin nyt siis koski vaan pakolaisia. Noihin elintasoturvapaikkashoppailijoihin en ota kantaa, mutta arvannette mielipiteideni suunnan

Olen osittain samaa mieltä ja kerron miksi. Kun ulkolainen saapuu maahan kotimaastaan, jossa on täysin eri kulttuuri, tavat, kieli, ilmasto etc. on aivan varmaa, ettei hän duunia saa pitkään aikaan. Jo tänne sopeutuminen ja asettuminen aloille vitunmoisten traumojen (sota, vainot, nälkä..) jälkeen vie oman aikansa ennen kuin pystyy edes miettimäänkään työntekoa.

Minun mielestäni homma on simppeli. Tuollaisella ihmisellä ei ole mitään asiaa Suomeen. Jos hän tarvii turvapaikkaa niin menköön YK:n pitämälle leirille. Suomeen saa mielestäni tulla vain turistinä, työntekijänä tai naimakaupalla jolloin puolison pitää elättää hänet.

Näin Ruotsissa:

http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2010/08/hollantilaiset_muuttaneet_joukoittain_ruotsalaisiin_pikkukyliin_1874492.html

Värmlannin metsäseutujen pienille työttömyyspaikkakunnille alkoi tulla yrittäjiä Hollannista 2000-luvun alussa. Nyt läänissä asuu lähes 800 hollantilaista, eikä muuttovirralle näy loppua.

- Olo täällä on ollut yhtä juhlaa. Tunsimme itsemme tervetulleiksi alusta saakka. Kun avasimme hotellin, ihmiset Storforsista ja lähiympäristöstä tulivat käymään ja kiittivät meitä, sanoo Mijke van Ratingen.

Storforsin vt. kunnanjohtaja Stefan Larsson sanookin, että hollantilaisten tulo on ollut kunnalle hyväksi. Monet saapuneista ovat yrittäjähenkisiä ja he ovat avanneet kauppoja ja hotelleja.

Moni Värmlantiin tullut on lomaillut aluksi Ruotsissa turistina. Kotimaansa ruuhkaisuuteen kyllästyneet hollantilaiset etsivätkin Pohjolasta erilaisia olosuhteita.

- Rauhaa, ihmisiä ja tilaa. Hollannissa kaupungissa asuessa joka paikka on aina täynnä ihmisiä, sanoo Ruotsissa matkaillut Karin Vlieland-Bulsing.

Mijke van Ratingen kertoo, että välillä hänestä on tuntunut siltä kuin olisi asuntomeklarina tai työskentelisi siirtolaistoimistossa: Hollannissa asuvat maanmiehet haluavat tietoa siitä, miltä muutto Ruotsiin tuntuu.

Ihanku nää meidän somalit täällä...eiku...

Mikäköhän ajaa hollantilaisia pois kotimaastaan? nopeimmalle papukaijamerkki.

Back
Ylös Bottom