Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Osaako joku teistä perustella minulle järkevästi näinkin perustavanlaatuisen kysymyksen liittyen maahanmuuttoon:

Minkä takia nykyaikaisessa maailmassa jossa hieman yleistäen jokainen valtio on itsenäinen, jokaisella on oma yhteiskuntajärjestelmä, hallinto jne., tulisi Suomen maksaa esim. Afrikan maihin ja heidän asukkailleen yhtään mitään koska Suomessa suuri osa meidän omista kansalaisista voi vielä ns. hyvinvointivaltion mittakaavan mukaan huonosti? Osa jopa TODELLA huonosti.

Osaako joku teistä perustella minulle järkevästi näinkin perustavanlaatuisen kysymyksen liittyen maahanmuuttoon:

Minkä takia nykyaikaisessa maailmassa jossa hieman yleistäen jokainen valtio on itsenäinen, jokaisella on oma yhteiskuntajärjestelmä, hallinto jne., tulisi Suomen maksaa esim. Afrikan maihin ja heidän asukkailleen yhtään mitään koska Suomessa suuri osa meidän omista kansalaisista voi vielä ns. hyvinvointivaltion mittakaavan mukaan huonosti? Osa jopa TODELLA huonosti.

Koska EU?

Miksi PITÄISI ?

...periaatteen tasolla minun mielestäni ei pitäisikään, mutta tämä nyt taitaa käytännössä liittyä niihin kansainvälisiin sopimuksiin, joissa on sovittu tietystä määrästä kehitysapua. Sopparit on tehty ja se siitä. Suomen pitkäaikaisimmat kehitysapumaat ovat muuten olleet: Tansania, Mosambik, Vietnam, Sambia, Nicaragua, Etiopia, Kenia ja Nepal.

...periaatteen tasolla minun mielestäni ei pitäisikään, mutta tämä nyt taitaa käytännössä liittyä niihin kansainvälisiin sopimuksiin, joissa on sovittu tietystä määrästä kehitysapua. Sopparit on tehty ja se siitä. Suomen pitkäaikaisimmat kehitysapumaat ovat muuten olleet: Tansania, Mosambik, Vietnam, Sambia, Nicaragua, Etiopia, Kenia ja Nepal.

Sopimuksista voidaan erota pelkällä ilmoituksella.

aika hyvää keskustelua aiheesta... Räsänen yllätti kommentillaan euro-pakolaisista :eek:

HAHHAH! Sinnenmäki sai vähän kylmää niskaan tolta juontaja-ukolta :lol2:

Duunikaveri oli nähny Tiuran terassilla kaljalla, pieni lapsi tietysti mukana. Oli huikannu kuulemma tutulleen lähtiessä, jotta "onneks on koti lähellä". Tiiä sit oliko vitsillä heittäny, vai mikä tää juttu oli...

Nuo ruåttin mamut kyllä vetää noita hienoja päähänpistoja aika lyhyillä väliajoilla... Millonkohan ne tajuaa oikeesti heivata ne sieltä helvettiin :rolleyes:

^ Tuossa kiteytyy hyvin se kuinka suurista asioista koko mamutouhussa oikeasti on kyse:

Ruotsissa tulee olemaan afrikkalais/lähi-itäperäinen vähemmistö niin kauan kuin maassa ylipäätään asutusta on, eli arvatenkin seuraavaan jääkauteen asti.

Tulevat sukupolvet tulevat varmasti kiroamaan nyky-Ruotsin päättäjät.

Back
Ylös Bottom