Hommaforum oli jäähyllä 25.7 klo 23:05 klo - 26.7 klo 12:00. Jäähyn katsottiin olevan aiheellinen ylikuumentuneen keskusteluilmapiirin rauhoittamiseksi. Pahoitteluni heille, jotka jotka eivät sanailuun osallistuneet. Erityisen harmittava kautta haitallinen tämä tauko oli manifestaajille sekä heidän tukijoilleen.
Jäähyilmoituksen sanamuoto kuului seuraavasti: "Hommaforum ja kaikki sen käyttäjät on asetettu jäähylle maanantaihin 26.7 klo 12:00 saakka. Jäähyn syy: kollektiivinen kiittämättömyys, yhteistyökyvyttömyys, kusipäisyys. Osallistuminen nimimerkki JM-K:n poistumiseen forumilta."
Ilmoituksen vähintäänkin kyynisestä sävystä voinee päätellä jotain siitä, että ylläpidonkaan pinna ei ole määrättömän pitkä.
Pahoitteluni myös heille, jotka kokivat aiheettomasti tulleensa solvatuiksi näillä sanoilla. Jos sinulle, joka tätä tekstiä luet, näin kävi, niin olet saattanut tavoittaa pienen osan siitä suuttumuksesta, joka forumin eilen jättänyttä Juha Mäki-Ketelää tavan takaa kuumotti.
Kävin eilen Juhan kanssa kohtuullisen määrän yksityistä keskustelua. Se keskustelu yhdistettynä siihen, mitä täällä luki, oli varsin musertava yhdistelmä.
Olen hänen puolestaan erityisen harmissani siksi, koska erittäin harvassa ovat noin aikaansaavat miehet tai naiset sekä siksi, että niin suunnattoman tökeröä oli hänen saamansa anonyymi palaute sen hetken jälkeen, kun hän uudesta etenemistavastaan ilmoitti.
Haluaisin muistuttaa itse kutakin vielä kerran siitä tarkoituksesta, jonka vuoksi tämä forum on perustettu ja jonka vuoksi se on olemassa. Se syy on se, että sinä itse - siis juurikin sinä itse - voisit tehdä yhdessä muiden kanssa sellaisille asioille jotain, jotka sinun mielestäsi eivät ole mallillaan.
Lyhyesti sanottuna: tämä forum on apuväline yhteistyölle.
Rakentavalle yhteistyölle, jos mahdollista. Pohdiskelevalle yhteistyölle, miksei sillekin. Mutta siinä vaiheessa, kun yhteistyötä tehdään sellaisten ihmisten potkimiseksi, jotka ovat yrittäneet sinun itsesi liekkiä kantaa, on menty metsään ja pahasti. En halua mennä sellaiseen metsään. Enkä halua, että sinäkään sellaiseen muiden kuumakallejen ja -katriinoiden yllyttämänä joudut.
Siksi katko. Siksi jäähy.
Ja sen jäähyn jälkeen uusi alku. Yhteistyössä, pyydän.
Muuta keinoa ei ole.