Olen heikko, sorrun samaa kuin vastapuoli.
Kun on oikeassa, ei pitäisi olla tarvetta moiseen. :piis:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olen heikko, sorrun samaa kuin vastapuoli.
Kun on oikeassa, ei pitäisi olla tarvetta moiseen. :piis:
Mulla on sellainen hatara muistikuva, että se olisi vuodelta 2000 tai 2001.
Mä en nyt tiedä, että mitä puheita multa jäi pitämättä. Taisin mä sanoa jotain sellaista, että kaivan vähän ainestoa ja kirjoitan pidemmin, mutta se jäi koska a) en ole kiinnostunut juurikaan politiikasta, b) jos keskustellaan Suomen todellisista ongelmista ja haasteista, niin maahanmuutto ei tule itselleni ensimmäisenä mieleen ja c) mua ei innosta keskustelu sun kanssas, koska siitä ei tule mitään edellä mainituista syistä. Jos sä nyt saat siitä hyvän mielen, että vihjailet jatkuvasti, ettei mun kompetenssi riitä keskusteluun sun kanssas, niin anna palaa vaan. Tässä ketjussa sitä ei tulla kokeilemaan.Joo, mua kaivelee vieläkin se et olin tuhma sulle. Mut toisaalta ei pitäis tulla paukuttelee henkseleitä jos ei pysty pitämään puheitaan.
Tässä taas pari syytä jättäytyä takavasemmalle tästä ketjusta. Että heippatirallaa vaan.Nopeestihan se sit heti seuraavassa lauseessa muistui mieleen.Mä en nyt tiedä, että mitä puheita multa jäi pitämättä.
Taisin mä sanoa jotain sellaista, että kaivan vähän ainestoa ja kirjoitan pidemmin, mutta se jäi koska..
Toisaalta olisin valmis potkimaan maasta pois myös sosiaaliturvalla loisivat suomalaiset pummit ja suomalaiset rikolliset.
Maahanmuuton aiheuttamia ongelmia en itse kaipaa täällä enkä myöskään muualla euroopassa. Maahanmuuttoa vastaan en ole siinä tapauksessa, jos homma hoidetaan niin, että kehitys on kestävää ja maahanmuuttajat ovat valmiita ottamaan osaa yhteiskunnan rakentamiseen ja ylläpitämiseen kuten kaikki muutkin kansalaiset. Tämän takia näen esimerkiksi työperäisen maastamuuton varsin järkevänä, koska kaikille aloille ei yksinkertaisesti löydy Suomesta tarpeeksi osaajia. Mulle on ihan sama, onko työkaverini, puolisoni, naapurini tai pomoni Afrikasta, Antarktikselta tai Helsingistä, kunhan vaan hoitaa oman osansa yhteiskunnassa vastuullisesti ja antaa muille hyvän esimerkin. Tässä suhteessa myös todella monella suomalaisellakin on petraamisen varaa.
Maahanmuuttoon liittyen kannatan myös DNA-testausta perheenyhdistämishuijausten ehkäisemiseksi, samoin rikollisten mamujen karkoittamista maasta. Alunperinkään rikollisia ei tulisi päästää maahan ihan sama mistä valtiosta he ovat kotoisin. Holtiton politiikka ei toimi missään elämän osa-alueessa, maahanmuutto mukaanlukien. Toisaalta olisin valmis potkimaan maasta pois myös sosiaaliturvalla loisivat suomalaiset pummit ja suomalaiset rikolliset. Joko teet duunia ja elät kunnolla lakien mukaan tai lähdet jonnekin muualle, ihan sama kuka tai minkä värinen olet. Työkyvyttömät yms ovat tietysti asia erikseen.
Tuolla yllä mainitulla asenteella täällä leimautuu mokuttajaksi, neekerinrakastajaksi ja maanpetturiksi kuten on nähty.
Tähän asti asiallista tekstiä.
Ehkä teen virheen siinä, että en niele propagandaa ja tilastoja sokeasti, vaan pyrin käsittelemään jokaista ihmistä yksilönä.
Tässä kohtaa länsimaat on tehny suurimman virheessä. Eli pyrkiessään käsittelemään maahantulevia yksilöinä. Näin tehtäessä on täysin mahdotonta seulua niitä mulkkuja pois seasta. Ainoa mahdollisuus on käsitellä tulijoita tilastojen perusteella tyypillisinä viiteryhmänsä edustajina. Muutoin ongelmilta on yksinkertaisesti mahdotonta välttyä.
Oma maailmakuvani pohjautuu omiin kokemuksiini, ei Iltalehden lööppeihin tai Hommafoorumin keskustelufoorumiin, ja hyvin tällä asenteella on tähänkin asti pärjätty.
Sinä, kuin myös minäki olemme pärjänneet. Minä taas ajattelen asiaa yhteiskunnan kannalta. Varmasti myös Malmössä tai Rinkebyssä on yksittäisiä henkilöitä, jotka eivät ole kokeneet maahanmuuton haittoja, tämä ei kuitenkaan ole mikään inidkaattori siitä etteikö homma ole mennyt tai ole menossa vahvasti vituiksi.
Uskon myös, että eri kulttuurien yhdistymisestä syntyy paljon positiivista yhteiskuntiin negatiivisen lisäksi.
Täällähän lähinnä soditaanki sitä paskaa osioita vastaan. Mitä hyvää Siad Barren upseerien roudaamisesta tänne on syntynyt...
On vain ikävää, että se positiivinen jää aina marginaaliseen asemaan kaiken negatiivisen julkisuuden sijasta. Kuinka paljon puhutaan esim työperäisen maahanmuuton vaikutuksesta suomalaiseen työkulttuuriin tai kulttuurien sekoittumisen vaikutuksesta vieraiden kielten omaksumisessa? Ei yhtään. Näistä asioista voitaisiin puhua aivan hyvin rinnakkain mamuja käsittelevien rikosuutisten kanssa.
Öööh...seuraatko valtamediaa yhtään? HS ja Ylehän ei mitään muuta teekään kuin hehkuta monikulttuurisuuden ihanuutta. Ja sensuroi paskat osat pois.
Kuten sanoit, ei se ole tämän monimutkaisempaa. Silti omaa suhtautumistani asiaan pidetään jatkuvasti mokuttamisena. Mitä mieltä olet, onko oma asenteeni työntekoa ja ihmisiä kohtaan yleensä jotenkin tuhoisaa? Omasta mielestäni hyvinvoiva, rauhallinen yhteiskunta rakentuu niin, että ihmiset kunnioittavat sekä yhteiskuntaa että toisiaan ja pyrkivät omilla teoillaan ylläpitämään itsensä lisäksi myös yhteisöä jossa elävät. Ennen kuin Rankkuri ehtii väliin niin sanon että ei, en ole myöskään mikään hippi. Pyrin vain ajattelemaan asioita kokonaisvaltaisesti ja mahdollisimman monelta kantilta. Jos se tekee minusta mokuttajan, so be it.
Jonkilainen integriteetti nyt näihin juttuihin, thek :lol2: Eka oot valmis potkimaan pois maasta, mut hetkinen... en ookaa!! Ku muuten joku saattais saada siitä lyömäkapulan :DEn ole potkimassa heitä minnekään. Se, että olisin valmis potkimaan heidät ei välttämättä tarkoita, että tekisin niin.
Mun tehtävä ei ole eritellä, kuka testit maksaa yms.
Kysymykseen ei ehkä haettu sun mielipidettä vaan sitä seikkaa että suomen valtio maksaa kaikki testaukset tällä hetkellä, samoin kuin perheenyhdistämisien kustannukset lentoja myöden ainoana eurooppalaisena valtiona.
Tähän asiaan kansa valitsee omat edustajansa, joiden tehtävä on puida tuollaisia ideoita.
Aivan ja toivottavasti kansa tietää 2011.
Ei kukaan yksittäinen ihminen tuollaiseen voi keksiä kaikenkattavaa ratkaisua. vmv kysyi mun mielipidettä siitä, mitä ajattelen maahanmuutosta. Mielipiteeni tuli varmasti ihan tarpeeksi hyvin selville, joten poistun ketjusta.
Ei se ainakaan mulle kaikenkaikkiaan ollu täysin selvä.
Ei tästä kuitenkaan mitään rakentavaa saada aikaiseksi, korkeintaan kohta syytetään taas "metakeskustelun" aiheuttamisesta. Parempi näin, saa rankkuri trollata ihan rauhassa.
Maahanmuuton aiheuttamia ongelmia en itse kaipaa täällä enkä myöskään muualla euroopassa. Maahanmuuttoa vastaan en ole siinä tapauksessa, jos homma hoidetaan niin, että kehitys on kestävää ja maahanmuuttajat ovat valmiita ottamaan osaa yhteiskunnan rakentamiseen ja ylläpitämiseen kuten kaikki muutkin kansalaiset. Tämän takia näen esimerkiksi työperäisen maastamuuton varsin järkevänä, koska kaikille aloille ei yksinkertaisesti löydy Suomesta tarpeeksi osaajia. Mulle on ihan sama, onko työkaverini, puolisoni, naapurini tai pomoni Afrikasta, Antarktikselta tai Helsingistä, kunhan vaan hoitaa oman osansa yhteiskunnassa vastuullisesti ja antaa muille hyvän esimerkin. Tässä suhteessa myös todella monella suomalaisellakin on petraamisen varaa.
Maahanmuuttoon liittyen kannatan myös DNA-testausta perheenyhdistämishuijausten ehkäisemiseksi, samoin rikollisten mamujen karkoittamista maasta. Alunperinkään rikollisia ei tulisi päästää maahan ihan sama mistä valtiosta he ovat kotoisin. Holtiton politiikka ei toimi missään elämän osa-alueessa, maahanmuutto mukaanlukien. Toisaalta olisin valmis potkimaan maasta pois myös sosiaaliturvalla loisivat suomalaiset pummit ja suomalaiset rikolliset. Joko teet duunia ja elät kunnolla lakien mukaan tai lähdet jonnekin muualle, ihan sama kuka tai minkä värinen olet. Työkyvyttömät yms ovat tietysti asia erikseen.
Tuolla yllä mainitulla asenteella täällä leimautuu mokuttajaksi, neekerinrakastajaksi ja maanpetturiksi kuten on nähty.
Ehkä teen virheen siinä, että en niele propagandaa ja tilastoja sokeasti, vaan pyrin käsittelemään jokaista ihmistä yksilönä. Oma maailmakuvani pohjautuu omiin kokemuksiini, ei Iltalehden lööppeihin tai Hommafoorumin keskustelufoorumiin, ja hyvin tällä asenteella on tähänkin asti pärjätty. Uskon myös, että eri kulttuurien yhdistymisestä syntyy paljon positiivista yhteiskuntiin negatiivisen lisäksi. On vain ikävää, että se positiivinen jää aina marginaaliseen asemaan kaiken negatiivisen julkisuuden sijasta, mikä toisaalta on ymmärrettävää. Ihmiset (rankkuri hyvänä esimerkkinä) lähtevät mielellään ristiretkelle laput silmillä. Kuinka paljon puhutaan esim työperäisen maahanmuuton vaikutuksesta suomalaiseen työkulttuuriin tai kulttuurien sekoittumisen vaikutuksesta vieraiden kielten omaksumisessa? Ei yhtään. Näistä asioista voitaisiin puhua aivan hyvin rinnakkain mamuja käsittelevien rikosuutisten kanssa.
Kuten sanoit, ei se ole tämän monimutkaisempaa. Silti omaa suhtautumistani asiaan pidetään jatkuvasti mokuttamisena. Mitä mieltä olet, onko oma asenteeni työntekoa ja ihmisiä kohtaan yleensä jotenkin tuhoisaa? Omasta mielestäni hyvinvoiva, rauhallinen yhteiskunta rakentuu niin, että ihmiset kunnioittavat sekä yhteiskuntaa että toisiaan ja pyrkivät omilla teoillaan ylläpitämään itsensä lisäksi myös yhteisöä jossa elävät. Ennen kuin Rankkuri ehtii väliin niin sanon että ei, en ole myöskään mikään hippi. Pyrin vain ajattelemaan asioita kokonaisvaltaisesti ja mahdollisimman monelta kantilta. Jos se tekee minusta mokuttajan, so be it.
Jonkilainen integriteetti nyt näihin juttuihin, thek :lol2: Eka oot valmis potkimaan pois maasta, mut hetkinen... en ookaa!! Ku muuten joku saattais saada siitä lyömäkapulan :D
Ymmärrän tuon hyvin, eikä tuollaista tilannetta saisi päästä tapahtumaan.Boldattuun lauseeseen vielä: Tänne lappaa tällä hetkellä paljon porukkaa jotka vitut välittävät yhtään mistään yhteiskunnasta. Muutosta siis halutaan.
Alunperinkään rikollisia ei tulisi päästää maahan ihan sama mistä valtiosta he ovat kotoisin. Holtiton politiikka ei toimi missään elämän osa-alueessa, maahanmuutto mukaanlukien. Toisaalta olisin valmis potkimaan maasta pois myös sosiaaliturvalla loisivat suomalaiset pummit ja suomalaiset rikolliset. Joko teet duunia ja elät kunnolla lakien mukaan tai lähdet jonnekin muualle, ihan sama kuka tai minkä värinen olet. Työkyvyttömät yms ovat tietysti asia erikseen.