Nii, vitun puun rakastelija!olen Jukan arkumenttien kans samaa mieltä! piä pääs kii thek !!1
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nii, vitun puun rakastelija!olen Jukan arkumenttien kans samaa mieltä! piä pääs kii thek !!1
No, meillä on tässä asiassa näkemysero. Mun mielestä tuollaisten kuvien ja henkilökotaisuuksien heittely on huomattavasti tyhmempää, kun asioista järkevästi keskustelu. Mikä sulla on keskustelufoorumeissa edes pointtina, jos oikea keskustelu ei miellytä? Trollausko? Aika ironista käskeä toisia olemaan hiljaa, jos itse ei "mitään argumenttejä ynnä muuta jaksa vääntää ja laittaa linkkejä ympäriinsä nettiä" - onko se, että muut keskustelevat asioista järkevästi, jollain tapaa pois sinulta?
Odotin Jukkah:n kommenteille yksinkertaisesti perusteluja
+1:thumbs:
Tuohon evoluutio juttuun: ihmisapinathan ovat ns. laumaeläimiä, olemme aina muodostaneet yhteiskuntamme/laumamme ja vallanneet oman alueemme. Otetaanpa esimerkiksi neandertalinihminen - heidän ryhmiinsä kuului enintään muutama tuhat henkeä, ja he mm. hautasivat vainajansa. He kyllä pitivät huolta laumansa jäsenistä, mutta on esitetty, että esimerkiksi vanhuksia olisi hylätty vaelluksien aikana. Tutkimusten mukaan he myöskin hoitivat loukkaantuneita yhteisönsä jäseniä, eli he eivät hylänneet mahdollisesti loukkaantuneita ystäviään. Mutta luuletko todella, että he olisivat ottaneet vieraiden heimojen loukkaantuneita/hyödyttömiä jäseniä taakakseen? Epäilen.
Thek esitti edellisellä sivulla kysymyksen siitä, että tulisiko työttömien suomalaisten kuolla pois, koska he kuormittavat muita? Ottaen huomioon, että kuulumme samaan sukuun neanderthalien kanssa, vastaus on ei. Mekin pidämme huolta omista yhteisömme jäsenistä, mutta minkä helvetin takia meidän tulisi raahata porukkaa muualta omaksi taakaksemme? Eiväthän esi-isämmekään niin tehneet. Vaikka kuulummekin Afrikkalaisten ystäviemme kanssa samaan rotuun, löytyy toki joitakin erojakin. Onhan tässäkin triidissä mainostetussa melko tuntemattomassa tutimuksessa todettu, että tumma-ihoisten älykkyysosamäärä on keskimäärin matalampi, kuin valkoisten. Eikö meidän pitäisi antaa luonnonvalinnan hoitaa heikommat pois alta, elleivät he pysty sopetumaan uuteen kulttuuriin tänne tullessaan?
thek sanoi:LaZku, hyvä kirjoitus. Olen osittain samaa mieltä. Kiinnostaisi kuitenkin kuulla, kuinka määrittelet ne yksilöt, jotka esimerkiksi koko Suomen tapauksessa kuuluisivat tuon oman yhteisönsä sisälle. Itseni on vaikea kuvitella tällaista edes kaupunkitasolla saati sitten koko maan tasolla. Jos ihmisit halutaan jaoitella kuuluviksi yhteisöön tai sen ulkopuolelle, niin jokin tuollanen joukko kriteerejä on oltava olemassa, ja noiden kriteerien tulee ottaa huomioon kaikki mahdolliset piirteet, jotka muuttuvat yksilöstö toiseen siirryttäessä. Ihan hetken miettimisellä tuon yhteisön jäseniltä löytyisi heti lähes rajaton määrä eri piirteitä, joita voitaisiin varioida - sukupuoli, ikä, ulkoinen olemus, älykkyysosamäärä, tulotaso, lainkuuliaisuus, terveydentila, maantieteellinen sijainti, kansallisuus, työllisyystilanne, rikosrekisteri yms. Mitä noista piirteistä olisi otettava huomioon yhteisöön kuulumisen kriteerejä laadittaessa, ja kuka tuollaisen listan loppujen lopuksi pystyisi tai edes saisi laatia? Jos syntyperäisyys asetetaan oletuskriteeriksi, niin missä vaiheessa muiden negatiivisesti vaikuttavien kriteereiden yhteisvaikutus aiheuttaisi sen, että yksilö joutuu yhteisön ulkopuolelle?
thek sanoi:Crusader, ei minulla ole mitään tarvetta tuoda ihoväriä tai kulttuuriperimää esille tai tehdä asiasta sen monimutkaisempaa kuin se on. Itse asiassa, en edes käyttänyt kumpaakaan noista termeistä viestissäni, vaan teit tuon tulkinnan ihan itse. Ulkoinen olemus voi viitata vaikka lihaviin yksilöihin tai tietyllä tapaa pukeutuviin ihmisiin, tai vaikka pienisilmäisiin ihmisiin. Mistä päättelit, että puhuin juuri ihonväristä?
Kannattaa pitää mielessä, että tämä keskustelu lähti osaltani liikkeelle tuosta evoluutio-jutusta, ei mamu-keskustelusta yleisesti. Toin ainoastaan esille niitä seikkoja, jotka tällaisessa asiassa voivat vaikuttaa. Kyllähän tämä ketjukin jo osoittaa, että ihmisten mielipiteet tässä asiassa eriävät. Jo oma käsityksesi eroaa LaZkun käsityksestä jonkin verran, mitä luulet jos asiaa kysyttäisiin vaikka 500,000 ihmiseltä? Asiaa ei enää olisikaan niin yksinkertaista määritellä. Mielipideasia, kuten LaZkukin kirjoitti. Mielestäni tästä on hyvä keskustelulla kaikilta mahdollisilta kanteilta, kuten mielestäni olen tehnytkin.
Valtio ryhtyi takaamaan pakolaisten vuokria
20.4.2010 5:33
A A
STT
Vastaanottokeskukset ovat ryhtyneet tukemaan pakolaisten vuokria, kirjoittaa Savon Sanomat.
Hiljattain on aloitettu käytäntö, jossa vastaanottokeskus antaa takuuvuokralle maksusitoumuksen, mikäli pakolainen hakeutuu itse kuntaan asumaan.
"Nyt pohditaan, voitaisiinko se ottaa laajemmin käyttöön", kertoo ylitarkastaja Veikko Pyykkönen sisäministeriön maahanmuutto-osastolta.
Maahanmuuttovirasto on joutunut toteamaan, että vuokra-apu tulee halvemmaksi kuin pakolaisten pitäminen vastaanottokeskuksissa. Noin 400 pakolaista odottaa kuntapaikkaa keskuksissa, vaikka heillä on jo myönteinen oleskelulupapäätös.
Kontiolahden vastaanottokeskuksen ohjaajan Timo Turusen mukaan uusi käytäntö on auttanut huomattavasti.
"Emme hae heille asuntoja, mutta tulemme mukaan siinä vaiheessa, kun asukas on tekemässä vuokrasopimusta", Turunen selvittää.
Joissain tapauksissa korkeat takuuvuokrat ovat estäneet pakolaisten muuttamisen vuokra-asuntoihin. Takuuvuokrat maksaa viime kädessä valtio, koska vastaanottokeskukset laskuttavat toiminnastaan Maahanmuuttovirastoa.
Joka saatanan päivä näyttää tulevan näitä samanlaisia juttuja. Tossa vielä linkki alkuperäiseen uutiseen: Valtio ryhtyi takaamaan pakolaisten vuokria - HS.fi - Kotimaa