Kyllä, mielestäni ne olivat niin asenteellisia ja provosoivia etten ainakaan henk.koht. voi pitää niitä puolueettomina. En tiedä millä perusteilla tuollaisista viroista voidaan irtisanoa porukkaa, mutta henk.koht. ei harmita että Halla-aho kenkää sai.
Tosin myönnän kyllä heti, että olen seurannut Halla-ahon edesottamuksia lähinnä mediasta, sitä kautta tullut luettua varmasti ne pahimmat ylilyönnit ja lainaukset ilman asiayhteyttä.
Miten voit tuomita kirjoitukset asenteellisiksi ja provosoiviksi ilman, että olet niitä käynyt lukemassa? Käy nyt hyvä ihminen muutama edes lukemassa ennenkuin leimaat ne tuolla tavalla. Älä nyt pureskelematta ainakaan niele sitä, mitä valtamedia Halla-ahon kirjoituksista syöttää. Henkilökohtaisesti minuakaan ei juuri Halla-ahon työelämä liikuta.
En minä kiertele kysymyksiä, mutta en vaan usko että johonkin maahanmuuttokeskusteluun löytyy yhtä oikeeta ratkaisua, kyllä/ei, mustaa/valkoista tyyliin. Jos tehtäisiin kymmeniä tutkimuksia joista yhteenvetona todettaisiin että maahanmuutto on pelkästään negatiivinen asia, niin en minä usko etteikö sellaista tietoa voisi julkaista. Varsinkin jos nuo äänestysprosentit mitä tännekin on linkattu kuvaavat ihmisten asenteita maahanmuuttoa kohtaan.
Enhän mä mitään ratkaisua kysynytkään vaan kysyin, että luuletko tutkijan voivan julkaista tällaista tutkimusta. Toki kysymykseen vastaaminen vaatii hieman tietämystä esim. Helsingin yliopistossa vallitsevasta ajattelutavasta sekä päättävässä asemassa olevien henkilöiden taustoista.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tutkijat+joutuivat+rasististen+uhkailujen+kohteiksi/1135254434931
Tässä linkkaamassa uutisessahan uutisoidaan, että asiaan perehtyneet tutkijat joutuvat uhkailujen kohteeksi. Tutkimuksia pitäisi tehdä, mutta kun tehdään niin sitten uhkaillaan?