Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Te olette kaikki muut olette maahanmuuttajia vihaavia ja suvaitsemattomia rasisteja. Jopa Thors on rasisti, kun ei halua itse auttaa tarpeeksi omalla kustannuksellaan (*provoilua*). Thors saa isoa palkkaa ja käyttää julkisia varoja ja rikastuu mamujen varjolla. Sitten vasta kun tuo itse mamuja tänne asumaan tai menee paikan päälle auttamaan omalla kustannuksellaan tai antaa huomattavia summia ko. hyväntekeväisjärjestöille ja maksaa itse kaikki auttamisen kulut omasta rahapussistaan voi vasta sanoa että oikeata auttamishalua on. Thors tuskin voi tuota sanoa, toi on sille duuni josta se hyötyy samalla itsekkin. Sama pätee aika moneen muuhunkin mielestäni :)

Turun poliisi löysi varastetun pysäköintilippuautomaatin
04.02.2010 15:45

Turun Kauppahallin parkkipaikan pysäköintilippuautomaatti anastettiin.

Rikos havaittiin keskiviikkoaamuna.

Poliisi on nyt tavoittanut rikokseen syyllistyneet turkulaiset 38-vuotiaan ja 33-vuotiaan miehen.

Myös rikottu pysäköintiautomaatti löytyi, ja osa kolikoista on niin ikään saatu takaisin.

Miehet ovat tällä hetkellä pidätettynä poliisitalolla.

Kiinniottohetkellä heidän seurassaan olleen 17-vuotiaan suomalaistytön osuutta rikokseen selvitellään miesten kuulustelujen lisäksi.

Poliisi kiittää saamistaan kaikista rikoksen nopeaan ratkaisuun johtaneista avustavista yleisövihjeistä.

Turkulaiset miehet vs. Suomalaiset miehet. Eikö Turkulaista miestä lasketa enää suomalaiseksi, onko Tukholma liian lähellä vai mikä tähän on syy?
En kai vaan osaa tulkita artikkelia oikein.
Turkulaiset miehet ja Suomalainen tyttö? WTF?

Eikö maassa eletä maan tavalla, ainakin tulisi elää? Eikö se ole muualta tulleen tehtävä sopeutua uuteen kulttuuriin, eikä toisinpäin? Vaikka, sanotaan nyt Ahmed, haluaa mennä naimisiin 12 vuotiaan kanssa ja pakottaa tämän kanssaan seksuaaliseen kanssakäymiseen, niin pitääkö meidän muokata lakejamme niin, että Ahmedilla olisi tähän oikeus, se kun nyt sattuu olemaan "normaali tapa elää elämäänsä" ahmedille? Tai pitäisikö suomessakin alkaa kivittämään raiskauksen uhreja syyllisen rangaistamisen sijaan, kuten joissain kulttuureissa tuntuu olevan käytäntö. Onko siis väärin suomessa vaatia heiltä sitoutumista maamme lakeihin ja normeihin, vai onko todella meidän muokattava nuita niin, että tänne tulleet saavat elää normaalia elämäänsä, ilman että me ymmärtämättömät ja sopeutumiskyvyttömät urpot osoittelisimme sormella että tuollainen on väärin.
Tää nyt menee taas jokseenkin typeräksi, mutta ei, ei tarvitse muokata lakeja.. Eikä kouluihin tarvitse ottaa mitään tolpan nokassa seisomisella tehtävää miehuuskoetta, vaikka tänne joku aboriginaali muuttaisikin..

sniffari: oliko sulla joku pointti tuon sloganin takana?

Tää nyt menee taas jokseenkin typeräksi, mutta ei, ei tarvitse muokata lakeja.. Eikä kouluihin tarvitse ottaa mitään tolpan nokassa seisomisella tehtävää miehuuskoetta, vaikka tänne joku aboriginaali muuttaisikin..

sniffari: oliko sulla joku pointti tuon sloganin takana?

Eli sinäkin olet kuitenkin sitä mieltä, ettei lakejamme tarvitse muokata tulijoiden takia, vaan maahanmuuttajien on sopeuduttava meidän lakeihimme. Ei siis shariaa yms.
Hieno homma :thumbs:

Minkä asian siis todistit lopullisesti oikeaksi?

Kato hanipöö, muisk :)

Rankkurilta hyvää tekstiä ollut parit viime postit, vaikka yleensä tuotanto onkin aika pitkälti provoilua.

Provoihin vastataan provoilla :D Kyllä mä sit ku asialllisesti kirjotetaan niin voin itsekin sellaiseen vaivautua.

Se viha näkyy ihmisten kirjoituksissa ja asenteissa niin selvästi, ettei siitä tarvitse kenenkään suoraan puhua. Ihan niin kuin itselläsikin.

Vaikka näkyiski asenteellisuutta niin eikö se ole monelta osin oikeutettua? Mitä saavutetaan jatkuvalla ymmärtämisellä ja suvaitsemisella...aivan oikein, se mitä sniffari sanoi tuossa aikaisemmin.

Räikeät kulttuurien väliset erot eivät korjaannu toista sormella osoittamalla. Ne vaativat molemminpuolista ymmärrystä.

Kumpi kulttuuri on mielestäsi osoittanut sitä ymmärrystä. Muslimien vai meidän länsimaalaisten?

Se, mikä sinulle saattaa olla räikeä loukkaus ihmisoikeuksia kohtaan tai sikailua, saattaa olla toiselle ihan normaali tapa elää omaa elämäänsä, ja siihen on vaikea toisen mennä sanomaan, että sinun tapasi elää on väärin.

Mikäli touhu ei ole lainmukaista, siinä ei ole mitään vaikeutta mennä sanomaan, että sinun tapasi elää on väärin. Suomessa eletään kuten suomalaiset elävät. Ei siinä ole kahta sanaa.

Minusta tämä asia pitää tiedostaa, jos näihin asioihin aikoo saada muutosta.

Jotta ongelmat joskus ratkeaisivat tulisi myös tiedostaa se, että muslimit eivät tule koskaan luopumaan omasta tavastaan elää.

Noissa rikostilastoissa ja vastaavissa ongelmissa tulisi puuttua syihin eikä seurauksiin. Tällä tavoin tilanne voisi olla tulevaisuudessa parempi.

Kyllä, myös syihin. Miksi ihmeessä seurauksiin ei pitäisi puuttua?

Vaikeita asioitahan nämä ovat. Näihin liittyy niin monta erilaista vaikuttavaa asiaa. Jo pelkästään kaikkien maahanmuuttajien niputtaminen samaan ryhmään tekee keskustelusta hankalaa.
Minulle nämä ovat ainakin hyvin helppoja ja yksinkertaisia asioita.

Niin, kummallista sinänsä, että täälläkin päin näkee ihmisten asenteissa aika jyrkkää asenteellisuutta ulkomaalaisia kohtaan, vaikka täällä ei kovin suurta määrää ulkomaalaisia vielä asusta. Kaukana neutraalista yleinen ilmapiiri on minusta joka tapauksessa. Sama juttu on tässä ketjussa. Viha ja syrjintä voivat olla hieman voimakkaita ilmaisuja, mutta ei ne kaukanakaan todellisuudesta ole.

Kummallista on myös se kuinka täysin ihmiset voivat ummistaa silmänsä ongelmilta ja ongelmien aiheuttajilta.

Koska minusta on aika typerää lähteä liikkeelle siitä, että tänne tultaisiin vain rötöstelemään ja riehumaan, niin minusta pitäisi etsiä ratkaisua niihin ongelmiin, joita on ulkomaalaisten tänne sopeutumisen kanssa.

Sinusta se saattaa olla typerää, vaan mitä kertoo todellisuus?

Kieli, työllistyminen, yleinen ilmapiiri ja niin edelleen. Olen sitä mieltä, että ongelmaryhmienkin kanssa asiaan on saatavissa parannusta rakentavinkin keinoin.

Mitä ne keinot ovat, joita yksinkään eurooppalainen valtio ei ole tähän mennessä ymmärtänyt käyttää?

edit. en ymmärrä tuossakaan tuota "itse ovat toimillaan aiheuttaneet" -asennetta. Silläkö asia paranee, että jatketaan sormella osoittelua, vai yritettäisiinkö oikeasti tehdä jotain sen eteen, että asiantila paranisi. Edelleenkin täällä joudutaan katsomaan muista kulttuureista tulevia myös tulevaisuudessa. Ja kyllä, niihin kulttuureihin kuuluu myös islaminuskoisia, somaleita jne.
Eihän se sillä parane, mutta ei se silläkään mihinkään muutu, että kantaväestö jatkuvasti myötäilee ja antaa periksi. Se on kakssuuntanen katu niiku sanoit.

No jostain muutoksen pitää lähteä liikkeelle. Jos isohko osa valtaväestöä vihaa ja syrjii ulkomaalaisia, niin on myöskin kohtuutonta vaatia, että siellä puolella nieltäisiin kaikki ja sopeuduttaisiin toisen nyrkin alle. Ei homma toimi niinkään. Helpompi muutosta on tältä puolelta lähteä rakentamaan, ja katsoa mihin se johtaa. Jos jotkut eivät tänne ole valmiita senkään jälkeen sopeutumaan, niin kyllä ne saa minunkin puolestani sen jälkeen pistää muualle. Ei minkään ihmisryhmän yksipuolista mellastamista tarvitse katsoa.

Mutta kun täällä kuitenkin joudutaan sietämään myös muista kulttuureista tulevia ihmisiä joka tapauksessa, niin en näe sitä päämäärää mihin vihaamisella pyritään. Mitä sillä lopulta voi saavuttaa?

Suurin osa valtaväestöstä vihaa niitä ulkomaalaisia, jotka eivät osaa käyttäytyä maan tapojen mukaisesti (= mm. muslimit). Enpä usko, että tällaista ketjua olisi edes olemassa jos nuo apinat osaisivat olla ihmisiksi.

Enpä ole huomannut, että täällä kukaan kuuluttaisi vihaavansa esim. aasiasta tulleita mamuja. Miksi? Siksi, että ne osaavat käyttäytyä. Muistan vielä ne ajan, kun olin pikkupoika lounais-lapissa ja sinne tuli silloin isohko määrä pakolaisia Vietnamista. Ei mitään ongelmaa kantaväestön kanssa. Ei koskaan vaikka kemiläiset nyt tunnetusti ovat aika punaniskoja itseni mukaanlukien ;)

Eihän se sillä parane, mutta ei se silläkään mihinkään muutu, että kantaväestö jatkuvasti myötäilee ja antaa periksi. Se on kakssuuntanen katu niiku sanoit.
Mä nyt vähän oion mutkia, mutta pitääkö tässä ymmärtää, ettei sinusta näistä mainituista maahanmuuttajaryhmistä saada millään keinoilla yhteiskuntakelpoisia ihmisiä, jotka kelpaisivat elämään täällä niin kuin kaikki muutkin? Ovatko nämä ihmiset jotenkin syntyään huonompia, että toivo on jo lähtökohtaisesti menetetty?

Tämä menee lienee kohta aika lailla saman toistamiseksi omalta puoleltani. Enkä kyllä toisaalta ole kuullut kovin rakentavia mielipiteitä kriitikoiltakaan, joten tokkopa tällä keskustelullakaan mitään kovin rakentavaa saavutetaan..

edit. jos nyt vielä omia motiiveitani selvennän, niin en voi sille mitään, että olen aina inhonnut rasisteja enemmän kuin neekereitä.

edit. jos nyt vielä omia motiiveitani selvennän, niin en voi sille mitään, että olen aina inhonnut rasisteja enemmän kuin neekereitä.

Kysymys: Oletko koskaan asunut seudulla johon näitä mamuja on majoitettu/asutettu? Itse olen, ja sen kaiken apinoinnin kokeneena, joita nämä ovat aiheuttaneet käytöksellään, olen "hieman" varautunut kun puhe käy siihen suuntaan, että pitäisikö näitä "kulttuurimme rikastuttajia" ottaa lisää tänne..:rolleyes:

Ja joo, en jaksanut lukea koko yli 800 sivuista threadia läpi, joten en tiedä tarkkaan mitä täällä on keskusteltu aiheesta jo aikaisemmin.. Joten "no hard feelings", mutta mulla on mun mielipide (joka pohjautuu omaan kokemukseen) ja muilla on omansa..:david:

Ovatko nämä ihmiset jotenkin syntyään huonompia, että toivo on jo lähtökohtaisesti menetetty?

No periaatteessahan jokaisen ihmisen lätökohta on niiden geenit. Toivo ei ehkä ihan menetetty oo syntyjään mut oddsit on huonot.

Kyl siin tarvitaan sukupolvi tai 2 länsimaista genetiikkaa sinne sekaan ennen ku aletaan olee sillä isänmaan-toivo akselilla. Ehdontan siis, että maahanmuuttajia aletaan farmaamaan länsimaalaisella spermalla jos niitä on pakko saada. Tosin sit ne ei juokse meille olympiakultaa.

Mä nyt vähän oion mutkia, mutta pitääkö tässä ymmärtää, ettei sinusta näistä mainituista maahanmuuttajaryhmistä saada millään keinoilla yhteiskuntakelpoisia ihmisiä, jotka kelpaisivat elämään täällä niin kuin kaikki muutkin? Ovatko nämä ihmiset jotenkin syntyään huonompia, että toivo on jo lähtökohtaisesti menetetty?

No sä voit esim. muslimien kohdalta tehdä omat johtopäätökset siitä, kuinka hyvin ne on sopeutunu tänne Eurooppaan.

Tämä menee lienee kohta aika lailla saman toistamiseksi omalta puoleltani. Enkä kyllä toisaalta ole kuullut kovin rakentavia mielipiteitä kriitikoiltakaan, joten tokkopa tällä keskustelullakaan mitään kovin rakentavaa saavutetaan..

Mihin asiaan haluat rakentavia mielipiteitä?

Mites rasistit liittyy tähän?

No periaatteessahan jokaisen ihmisen lätökohta on niiden geenit. Toivo ei ehkä ihan menetetty oo syntyjään mut oddsit on huonot.

Kyl siin tarvitaan sukupolvi tai 2 länsimaista genetiikkaa sinne sekaan ennen ku aletaan olee sillä isänmaan-toivo akselilla. Ehdontan siis, että maahanmuuttajia aletaan farmaamaan länsimaalaisella spermalla jos niitä on pakko saada. Tosin sit ne ei juokse meille olympiakultaa.

Meinaat, että valkoinen setämies pääsis stikkaa miesnektaria burkan ineen. Tulis ihan yks ongelma heti tossa mieleen:

A) Jormalle raskaana oleva musliminainen saattaisi kokea parvekkeella liukastumisen ja sukkana 8. kerroksesta asfalttiin.

Kysymys: Oletko koskaan asunut seudulla johon näitä mamuja on majoitettu/asutettu? Itse olen, ja sen kaiken apinoinnin kokeneena, joita nämä ovat aiheuttaneet käytöksellään, olen "hieman" varautunut kun puhe käy siihen suuntaan, että pitäisikö näitä "kulttuurimme rikastuttajia" ottaa lisää tänne..:rolleyes:
Tavallaan tälläkin hetkellä. Kyllä niitä tuossa lähiympäristössä asuu enemmänkin, ja paikallisessa ostoskeskuksessa törmää paljonkin.

Kyllä mä ymmärrän tuon pointin hyvinkin. Jokainen menee omalta kokemuspohjaltaan. Se on taas toinen asia, miten pitkälle on hyvä antaa omien asenteidensa vaikuttaa.
Rankkuri sanoi:
Mites rasistit liittyy tähän?
On eri asia olla maahanmuuttokriittinen ja keskustella siitä asiallisesti, kuin naamioida omat rasistiset asenteensa maahanmuuttokriittisyyden taakse.

Nyt Hesarin kuukausiliitteessä on näköjään juttu Thorsista, jossa tämä vastaili ilmeisesti eri nettikirjoittelijoiden kysymyksiin. Olikohan sitten hommafoorumilta tms. Siinä lienee vastauksia joihinkin kysymyksiin, mitä täälläkin on esitetty häntä kohtaan useaan otteeseen.

Tavallaan tälläkin hetkellä. ...

On eri asia olla maahanmuuttokriittinen ja keskustella siitä asiallisesti, kuin naamioida omat rasistiset asenteensa maahanmuuttokriittisyyden taakse....

Tämä on kummallinen mantra mitä mamuja Suomeen keinolla millä tahansa haluavat ihmiset hokevat. Saa olla kriittinen, mutta jos olet kriittinen, niin kuitenkin olet rasisti. Käsittämätöntä rasismia näiltä mamuihin kritiikittömästi suhtautuvilta ihmisiltä, syrjitään oman maan kansalaisia ja pistetään muiden maiden kansalaiset kaikessa edelle. Mamuthan eivät ole rasisteja, eiväthän, hehän ovat täydellisiä, ihania, suloisia ja kaikki mitä he tuovat mukanaan on automaattisesti vain parhaaksi Suomelle ja suomalaisille.

Tämä on kummallinen mantra mitä mamuja Suomeen keinolla millä tahansa haluavat ihmiset hokevat. Saa olla kriittinen, mutta jos olet kriittinen, niin kuitenkin olet rasisti. Käsittämätöntä rasismia näiltä mamuihin kritiikittömästi suhtautuvilta ihmisiltä, syrjitään oman maan kansalaisia ja pistetään muiden maiden kansalaiset kaikessa edelle. Mamuthan eivät ole rasisteja, eiväthän, hehän ovat täydellisiä, ihania, suloisia ja kaikki mitä he tuovat mukanaan on automaattisesti vain parhaaksi Suomelle ja suomalaisille.
Minä en ole väittänyt haluavani tänne maahanmuuttajia keinolla millä hyvänsä, enkä väitä, etteikö maahanmuuttajat tuo mukanaan myös kasan ongelmia. Mutta tuonkin kommentin voi kääntää jälleen kerran ihan samalla tavalla päälaelleen, ja keskustelu matkaa taas vauhdilla kohti pöpelikköä.

Tätä(kään) keskustelua ei ole varsinaisesti leimannut suvaitsevaisuus, enkä ole nähnyt ainuttakaan rakentavaa kommenttia siitä, miten maahanmuutosta aiheutuviin ongelmiin suhtauduttaisiin ja puututtaisiin. Sen sijaan maahanmuuttajiin viittaaminen mm. sanalla "apina", sekä itsesi kirjoittaman tyyliset provokatiiviset "maahanmuuttajista ei ole kuin haittaa" -kommentit ovat esiintyneet useaan otteeseen. Kutsutaan tällaista vaikka termillä piilorasismi, jos se kuvaa tarkoittamaani paremmin.

Tämä asenteellisuus oli oikeastaan ainut syy, miksi koko keskusteluun puutuin, vaikka tiesin, ettei tästä mitään järkevää seuraa. Käsittämätöntä, miten tästä asiasta ei voi keskustella asiallisesti ilman valtavaa tunne- ja asennelatausta.

edit. lisätään vielä se, että viimeisenä mainittuun syyllistyn itsekin.

Minä en ole väittänyt haluavani tänne ...

Tämä asenteellisuus oli oikeastaan ainut syy, miksi koko keskusteluun puutuin, vaikka tiesin, ettei tästä mitään järkevää seuraa. Käsittämätöntä, miten tästä asiasta ei voi keskustella asiallisesti ilman valtavaa tunne- ja asennelatausta.

Tämä tunne- ja asennelataus on vain ihan näppäimistön sillä puolella, sinä aloit huutelemaan rasistia ja käskyttämään kuinka täällä pitäisi asiasta oikealla tavalla keskustella. Tämä ketju on venynyt 854 sivua ja 21327 postia pitkäksi eeppokseksi, missä ylilyöntejä on voinut sattua, mutta pahimmat niistä on karsittu, silti mamuja Suomeen haluavat jatkavat huutelujaan, koska väärin on heidän mielestään keskusteltu. Pahimmat ylilyönnit nykyään tuleekin, yllätys yllätys, näiltä mamuhin kritiikittömästi suhtautuvilta kirjoittajilta, eikä suinkaan kritiikkiä esittävältä puolelta. Ikävää jos ei keskustelu sinua miellytä, mutta nämä rasistihuutelusi olisit ihan voinut pitää omana tietonasi, niiden lisäarvo ketjuun on nolla.

Back
Ylös Bottom