Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Kuka sanoi, etten ole muuttanut. Kesät vietän täällä ja talvet muualla. Talvella kaikki se masentuneisuus ja synkkyys ihmisissä vaan korostuu, ja se vaikuttaa väkisinkin omaa mieleen.
Lakkaa ruikuttumasta ja pysy kesätkin muualla;)ei kannata tulla suomeen jos ei viihdy.
Suomalaisia on mulkkuja ja hyviä tyyppejä,niin on varmasti muissakin maissa.

Mutta moniko niistä 10 000:sta on pakolaisia? Koita nyt sinä edes pitää nämä asiat erillään toisistaan, kun täällä asioista perillä olevana esiinnyt.

Mistä hitosta minä sen tietäisin, moniko noista on pakolaisia. Miten se on relevanttia?

Maahanmuuttajat ei ole sama, kuin pakolaiset.

No shit sherlock. :lol2:

Ja tällaisen paskan jälkeen sua pitäisi pitää asiantuntijana?
Kuka täällä ny on sanonu, että jonain asiantuntijana pitäis pitää? Äläkä ny hyvää ränniä katkase näillä soperruksilla. Narskauta toinen sinetti auki niin helpottaa taas iltaa kohden.

Originally posted by El Menace
Ei se tarkoita, että olisin tyhmä vaan sitä, ettei mua vois vähempää kiinnostaa!
Tätä sun kiihottumista katselleena niin toteaisin, että yllä oleva lause on suuremman luokan valehtelua. Mutta jos sä kuittaat jokaisen kiistattoman tosiasian, joka todistaa maahanmuuton olevan haitallista, ylläolevalla lauseella, niin mä sanoisin tän koko keskustelun melko hyödyttömäksi. Tosiasioiden kieltäminen on melko surullista, mutta kaikkia ei vaan voi auttaa.

Mistä hitosta minä sen tietäisin, moniko noista on pakolaisia. Miten se on relevanttia?

.

Älä nyt vaan väitä tässä vaiheessa, että on aivan sama tuleeko hlö tänne pakolaisena vai maahanmuuttajana?? Miten se EI ole relevanttia? :wtf:

Ja jos heinäkuuhun mennessä on tullut suomeen reilu 2000 se ei tarkoita, että tänä vuonna tulee 10 000.

1. Esitit tuon luvun kommenttina El Menacen puheisiin siitä, mikä vaikutus on muutamalla tuhannella pakolaisella vuosittain.

2. Totta kai se on relevanttia esim. talouden näkökulmasta, minkälaisia ihmisiä tänne tulee. Työtätekevät luultavasti lisäävät kansan ja valtion vaurautta, pakolaiset taas kuluttavat sitä.

Älä nyt vaan väitä tässä vaiheessa, että on aivan sama tuleeko hlö tänne pakolaisena vai maahanmuuttajana?? Miten se EI ole relevanttia? :wtf:

Ja jos heinäkuuhun mennessä on tullut suomeen reilu 2000 se ei tarkoita, että tänä vuonna tulee 10 000.
Se oli arvio, joka oli tehty jossain ihan muualla kuin mun omassa päässä. Ja se, että suomeen on tullu 2000 ei sano yhtään, kuinka monta siellä on vastaanottokeskuksissa jonottamassa päätöstä.

Mä en tajua miten kysymys pakolaisten määrästä tuohon turvapaikanhakijoiden määrään oli relevanttia. En ymmärrä kysymystä. Turvapaikanhakijoita oli arvioitu tulevan 10 000 tänä vuonna...pakolaiset oli revitty Aatun päästä enkä tiedä mitä hän tällä tarkoitti. Geneven sopimuksen mukaisia pakolaisia tulee kiintiönä 750 vuosittain.

1. Esitit tuon luvun kommenttina El Menacen puheisiin siitä, mikä vaikutus on muutamalla tuhannella pakolaisella vuosittain.

2. Totta kai se on relevanttia esim. talouden näkökulmasta, minkälaisia ihmisiä tänne tulee. Työtätekevät luultavasti lisäävät kansan ja valtion vaurautta, pakolaiset taas kuluttavat sitä.
Eihän muutamalla tuhannella pakolaisella olekaan. Sadalla pakolaisella vielä vähemmän. Todellisuus on kuitenkin se, että turvapaikkaa hakee sen 10 000 tänä vuonna.

Hitto, otetaan vielä pienempi ryhmä: mitä kymmenen pakolaista muka aiheuttaa?

Se oli arvio, joka oli tehty jossain ihan muualla kuin mun omassa päässä. Ja se, että suomeen on tullu 2000 ei sano yhtään, kuinka monta siellä on vastaanottokeskuksissa jonottamassa päätöstä.

Mä en tajua miten kysymys pakolaisten määrästä tuohon turvapaikanhakijoiden määrään oli relevanttia. En ymmärrä kysymystä. Turvapaikanhakijoita oli arvioitu tulevan 10 000 tänä vuonna...pakolaiset oli revitty Aatun päästä enkä tiedä mitä hän tällä tarkoitti. Geneven sopimuksen mukaisia pakolaisia tulee kiintiönä 750 vuosittain.

Turvapaikanhakijoita heinäkuuhun mennessä reilut 2000, joista suurin osa odottaa päätöstä. Huom. turvapaikanHAKIJOITA.

http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html

Tuon mukaan Suomessa oli viime vuonna irakilaisia, somppuja, turkkilaisia , afgaaneja, iranilaisia ja bosnialaisia reilut 18 000. Näitä sun pahoja pahoja muslimeita. Ja muutamia satoja muiden maiden muslimeja. Ja tämmönen määräkö aiheuttaa näin kauheeta hämminkiä ja keskustelua? Säälittävää sanon minä.

Turvapaikanhakijoita oli arvioitu tulevan 10 000 tänä vuonna...pakolaiset oli revitty Aatun päästä enkä tiedä mitä hän tällä tarkoitti. Geneven sopimuksen mukaisia pakolaisia tulee kiintiönä 750 vuosittain.
Pakolaiset oli revitty El Menacen viestistä, jota kommentoit. Sinä puhuit kommentoimassani viestissä maahanmuuttajista, et turvapaikanhakijoista.

Mutta nyt kun tämä on saatu selväksi, niin jatkakaa.

Turvapaikanhakijoita heinäkuuhun mennessä reilut 2000, joista suurin osa odottaa päätöstä. Huom. turvapaikanHAKIJOITA.

http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html

Tuon mukaan Suomessa oli viime vuonna irakilaisia, somppuja, turkkilaisia , afgaaneja, iranilaisia ja bosnialaisia reilut 18 000. Näitä sun pahoja pahoja muslimeita. Ja muutamia satoja muiden maiden muslimeja. Ja tämmönen määräkö aiheuttaa näin kauheeta hämminkiä ja keskustelua? Säälittävää sanon minä.
Kiteytetään vielä kerran:
1) maahanmuutosta aiheutuu valtavia kustannuksia, siitä seuraa tulonsiirtoja maahanmuuttajille, leikkauksia muilta aloilta

2) tiettyjen ryhmien yliedustus rikostilastoissa on järkyttävän suuri

3) SUURIN HUOLI EI OLE SE MITÄ ON JUURI TÄNÄÄN KLO. 18:57 VAAN SE MIKÄ TILANNE ON 10 TAI 20 VUODEN PÄÄSTÄ

Malmössäkin varmaan mietittiin 20 vuotta sitten, että ompas mukavan oloista porukkaa.

Ja suomen vienti on vähentynyt ~37% viimevuodesta, http://www.taloussanomat.fi/kansantalous/2009/08/19/nain-suomi-uppoaa/200918361/12 Muutenkin tän maan talous menee ihan vitun lujaa alamäkeen, kokonainen teollisuudenala ollaan selkeesti ajamassa alas, ja kaikki huomio laitetaan afrikan pakolaisrikkauksiin..... Ei oo minkäänlaista nousua ees näköpiirissäkään, ja on tosi vaikea kuvitella uutta Nokiaa, joka vetää meidät tästä suosta..

Onko meillä tosiaankin varaa tähän pakolaisten hyysäykseen?
http://hommaforum.org/index.php?topic=11703.0
Tänään tuli alueuutisissa Wanhan kotikaupunkini ahdingosta. SIIS VOIKO DEMOKRATIASSA ANTAA ASENNEKOULUTUSTA PÄÄTTÄJILLE, kysyn vaa!!!!

Ensinnäkin, onko älyttömämpää kuultu, kaikki vähänkään negatiiviset mielipiteet meinataan kitkeä? Kouvolassa oli yksi valtuutettu kehdannut vastustaa pakolaiskeskuksen perustamista PÄIVÄKODIN naapuriin valkealassa (=samaa kuntaa nykyisin), ja tän takia meinataan asennekasvattaa päättäjät olemaan vastustamatta väistämätöntä rikkautta..

Oikeesti. Mä taidan kohta lähtä vähemmän rikkaisiin kulttuureihin

e: Ja nostakaa kädet ylös, jos muka haluaisitte viedä omat lapsenne päiväkotiin joka on samassa tilassa pakolaiskeskuksen kanssa? Ja vielä maksaa veroissa huomattavasti enemmin siitä pakolaiskeskuksesta kuin päiväkodista..;)

Muutenkin tän maan talous menee ihan vitun lujaa alamäkeen, kokonainen teollisuudenala ollaan selkeesti ajamassa alas, ja kaikki huomio laitetaan afrikan pakolaisrikkauksiin.....

Kenen kaikki huomio? Hommalaisten nyt luonnollisesti, mutta kenen muiden "kaikki huomio" on laitettu "afrikan pakolaisrikkauksiin"? Vähän veikkaan, että Afrikan pakolaiset on Suomen hallitukselle ja eduskunnalle hyvin pieni huolenaihe, vaikka eräät haluavat siitä kovasti (tai jopa suhteettomasti?) mekkalaa pitääkin.

Stora Enso vähentää toimintaansa, Finnair leikkaa menojaan, ala-asteilla saa enää 4 kalapuikkoa viiden sijaan ja opettajia lomautetaan.. kaikesta on aina helppo syyttää maahanmuuttopolitiikkaa.

Joka tapauksessa talous syöksyy alaspäin Suomi velkaantuu ja raha on tiukalla.

Eikö normaali matikkapää sano että turha haalia lisää työttömiä tänne, työvoimantarve ei ole kasvussa,
En vain tajua El Menacen vitun tyhmää logiikkaa.

Huonosti käy suomelle sinun tavallasi ajatella asioita.

Vaikka olis kuinka hyviä tyyppejä tahansa, niin en koe itseäni velvolliseksi elättää näitä.

Vähän veikkaan, että Afrikan pakolaiset on Suomen hallitukselle ja eduskunnalle hyvin pieni huolenaihe, vaikka eräät haluavat siitä kovasti (tai jopa suhteettomasti?) mekkalaa pitääkin.
Itseasiassa se ei ole heille yhtään minkäänlainen aihe, kuten olemme saaneet huomata.

Minun mielestäni tänne ei tarvitsisi ottaa yhtään mamua, ei työtätekeviä eikä niitä elätettäviä. Kyllä tässä maassa työttömiä riittää muutenkin itsekin olen koittanut hakea duunia tässä jo muutaman kuukauden mutta eipä ole löytynyt, ei edes kaupan kassaa järkevän välimatkan päästä himasta.

Tämä euroopan mamuili mennyt jo niin vitun naurettavaksi että voi morjesta, onko tämä nyt sitten Natsi-Saksan vika että enään ei kukaan kehtaa euroopassa olla "suvaitsematon" kaikenmaailman ali-ihmisiä(provo):david: sun muita muslimeita vastaan. Helvetti!

Minun mielestäni tänne ei tarvitsisi ottaa yhtään mamua, ei työtätekeviä eikä niitä elätettäviä. Kyllä tässä maassa työttömiä riittää muutenkin itsekin olen koittanut hakea duunia tässä jo muutaman kuukauden mutta eipä ole löytynyt, ei edes kaupan kassaa järkevän välimatkan päästä himasta.

Tämä euroopan mamuili mennyt jo niin vitun naurettavaksi että voi morjesta, onko tämä nyt sitten Natsi-Saksan vika että enään ei kukaan kehtaa euroopassa olla "suvaitsematon" kaikenmaailman ali-ihmisiä(provo):david: sun muita muslimeita vastaan. Helvetti!
Nämä tällaiset viestit kyllä on omiaan antamaan todella hyvän ja fiksun kuvan teistä mamu-kriittisistä.

Tiedän, tiedän. Itse olen kyllä niin helvetin kriittinen mamuja kohtaan että ei minulta mitenkään järkevää argumenttia tähän asiaan varmaan saisikaan.

Jaa, elikkä et siis ilmeisesti ollutkaan tosissas. No sori, ei sitä täällä voi tietää, kun tuon tyyppistä settiä heittää jotkut ihan pokkanakin.

Back
Ylös Bottom