Varmaan eroaa siinä, että kiljusikinit ovat rasisteja ja vihaavat ulkomaalaisia. Mamu-kriittiset taas eivät ole rasisteja, mutta tyytymättömiä maahanmuuttopolitiikkaan. Ainakin jos omasta puolestani puhun.
Ladybird tuossa jo kirjoittelikin ja kerrataan nyt tähän vielä jatkoa, vaikka nämä asiat on jo vatvottu tässäkin thriidissä moneen kertaan…
Meillehän on valtionjohdon ja median toimesta syötetty, että meidän tulisi suvaita kaikkea paitsi suvaitsemattomuutta. Monikulttuurisuus jo määritelmällisesti tarkoittaa sitä, että yhteiskunnassa voi olla samaan aikaan useita suhtautumistapoja tiettyihin arvoihin. Tämähän on täysin väärä lähtökohta.
Minun mielestäni asian tulisi olla niin, että suomalaisessa ja länsimaisessa kulttuurissa on joitakin arvoja, jotka ovat ylittämättömia ja meidän ei tulisi (Suomessa) suvaita niitä ihmisiä, jotka eivät allekirjoita ja hyväksy näitä arvoja. Tällaisia arvoja ovat esimerkiksi naisten ja miesten tasa-arvo, lasten oikeudet, sananvapaus, lehdistönvapaus, vapaa tiede ja taide, erilaisten vähemmistöjen oikeudet, uskonnonvapaus ja myöskin oikeus luopua uskosta. Itse en hyväksy sitä, että Suomeen tulee maahanmuuttajia, jotka eivät hyväksy näitä arvoja tai suhtautuvat niihin kielteisesti tai jopa vihamielisesti. Itse vedän aika tiukkaa linjaa, enkä hyväksy edes sellaisten ihmisten työperäistä maahanmuuttoa, joiden arvot ovat perustavanlaatuisessa ristiriidassa näiden arvojen kanssa.
Se, että joku vastustaa monikulttuurista Suomea, ei tietenkään tarkoita sitä, että kyseinen henkilö vastustaisi monietnistä Suomea, itse en ainakaan vastusta sitä millään muotoa.
Miten tämä ajattelu sitten eroaa kiljuskinien maailmasta jää Davelle ja muille kotitehtäväksi, ellei sitä ensilukemalla tosiaankaan ymmärrä.