Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Kysymys ei ole siitä onko yksikään pakolaisena maahan tullut ikinä työllistynyt, totta kai on. Mutta se ei selitä sitä miksi pakolaisia halutaan maahan. Työn teko se ei edelleenkään voi olla miksi muuten yhdenkin pakolaisen työnsaanti on valtakunnallinen uutinen?

Olen ollut huomaavinani että jos arvostelee pakolaisten maahantuloa heidän täällä auttamisen tehottomuudella heitä tarvitaan täällä tekemään töitä. Jos taas huomauttaa etteivät he työllisty he ovat täällä turvassa pahaa maailmaa. Helpompaa on vakuuttaa kreationisti maapallon pyöreydestä.

Täälläkään kukaan ei ole sanonut miksi heitä tänne halutaan.

Kysymys ei ole siitä onko yksikään pakolaisena maahan tullut ikinä työllistynyt, totta kai on. Mutta se ei selitä sitä miksi pakolaisia halutaan maahan. Työn teko se ei edelleenkään voi olla miksi muuten yhdenkin pakolaisen työnsaanti on valtakunnallinen uutinen?

Olen ollut huomaavinani että jos arvostelee pakolaisten maahantuloa heidän täällä auttamisen tehottomuudella heitä tarvitaan täällä tekemään töitä. Jos taas huomauttaa etteivät he työllisty he ovat täällä turvassa pahaa maailmaa. Helpompaa on vakuuttaa kreationisti maapallon pyöreydestä.

Tätä oon itekki ihmetelly ja ainut syy mitä keksin on, että joku painostaa meidän hätähousupoliitikkoja. EU/USA? Mitä joku siitä hyötyy, en osaa sanoa.

Onhan täällä kuultu monenmoista juttua, miksi...
- meillä on velvollisuus (?) ottaa heitä tänne
- me opimme sosiaalisiksi
- monikulttuurisuus on rikkaus (?)

Mut joo, ei kukaan oo mitään järkevää syytä esittäny...

GALLUP: Oletko rasisti?

Rehellinen kysymys, rehellinen vastaus. Olen
Perustelu: Jos tyypit saavat luvan ja paikan tulla tänne niin miks ei sitten voida käyttäytyä saatana?

(sikälimikäli tervettä järkeä tässä maailmassa rasismiksi kutsutaan.)

Pitäkää tredi asiallisena, ei vissiin ole laitonta myöntää olevansa rasisti?
Ei vaan pidä puhua mitään siitä kuinka sitä toteuttaa:dance2::lol2:

Jossakin määrin olen, ja erityisesti silloin kuin tullaan tänne turvapaikkaa hakemaan, onnistutaan siinä ja käyttäydytään sitten ihan päin helvettiä!!

Painukaa saatana vittuun täältä ellette arvosta sitä turvaa mitä teille annettu.
Huonolla käytöstavoilla ei kiitollisuutta näytetä! Ja jos näytetään, niin ei se turvallisuus tai epäinhimilliset olot tainnut ollakaan niin päin vittua siellä kotimaassa.. TÄH!?

Ehdottomasti kovemmat rangaistukset tällaisille tapauksille jos rikollisuuttakin harrastavat.
Meidän verorahoista näiden henkilöitten ylläpidot, tuet ja verohelpotukset kuitenkin maksetaan.

Kyseisen sanan taikavoimaan uskovien mielestä kyllä.
Suvaitsevaiston mielestä kyllä.

Omasta mielestäni en. Tosin Penttihirvonen, Wallace, poro72, Yen ja Dangerous Dave syöksynevät pian kuorossa huutamaan muuta :lol2:

En, mutta realisti olen. Se kyllä tuntuu monen mielestä olevan nykyään sama asia, ikävä kyllä.

En, mutta realisti olen. Se kyllä tuntuu monen mielestä olevan nykyään sama asia, ikävä kyllä.
Niinhän sitä sanotaan, että rasisti on realisti. :whip:

En ole rasisti, mutta realisti olen. Ei mua haittaa jos käyttäytyvät ihmisiksi ja maksavat veronsa, mutta yhteiskunnan siivellä eläminen ja kaikenlainen rötöstely vituttaa kovaa.

Sanasta "rasisti" on olemassa aika monta määritelmää...

Jos tarkoitetaan kukkahattujen määritelmän mukaista "rasistia", joiksi lasketaan kaikki jotka eivät hypi riemusta kattoon kun tänne tuodaan lisää kulttuurinrikastajia, joiden tekemisiä pitäisi vielä ymmärtää ja hyväksyä loputtomiin, niin olen 100-% rasisti.

Jos tarkoitetaan esim. Wikipediasta löytyvää määritelmää, jonka mukaan "rasismi" on "aate tai toiminta, jossa ihmisten väitetyn rotuluonteen ja siihen liittyvien fyysisten piirteiden erilaisuudella perustellaan eriarvoista kohtelua eli syrjintää", niin sitten olen ehkä enää 50-% rasisti: eri etnisten ryhmien välillä on selkeästi oleellisia eroja ajattelu- ja toimintatavoissa, ja vaikka suuri osa tästä voidaan pistää kulttuurin piikkiin, niin kyllä minä uskon että tietyillä ryhmillä on ihan geenipohjalta muutama säätöruuvi aivoissa eri asennossa kuin länsimaisella perusihmisellä. Maailman menoa avoimin silmin katsomalla ei voi muuhun tulokseen päätyä. Eriarvoista kohtelua tai syrjintää etnisen taustan perusteella ei mielestäni voida hyväksyä yksittäisten ihmisten kohdalla, mutta nämä yleiset erot eri ryhmien välillä pitäisi huomioida esim. silloin, kun mietitään mistä päin maailmaa niitä työvoimapulan poistajia kannattaa tänne hommata. Samoin mikäli jonkun ryhmän huomataan tekevän suhteettoman paljon rötöksiä, niin kyllä minun mielestäni tämän ryhmän jäseniin voi ja pitäisikin pystyä kohdistamaan tehostettua ja selkokielistä valistusta siitä, että esim. yllätyspuskaseksi on Suomessa kiellettyä ja siitä joutuu linnaan; nykyäänhän näin ei kai voi tehdä, kun se on hirveätä rasismia.

Jos taas "rasistilla" tarkoitetaan jokaisen vastaantulevan "vääränvärisen" hakkaamista tms. typeryyksiä, niin sitten voisin sanoa olevani 0-% rasisti. Yksittäisiin ihmisiin pitää aina yrittää suhtautua mahdollisimman avoimesti eikä minulla ole mitään ongelmaa tulla toimeen minkä värisen henkilön kanssa tahansa, jos toiminta ja käytös muuten on fiksua.

En ole rasisti, mutta realisti olen. Ei mua haittaa jos käyttäytyvät ihmisiksi ja maksavat veronsa, mutta yhteiskunnan siivellä eläminen ja kaikenlainen rötöstely vituttaa kovaa.
Samoilla linjoilla.

Ei se ihonväri tee somaleista sitä, mitä he ovat, vaan se, mistä he tulevat ja minkälainen ympäristö heillä on. Tunnen tummaihoisia, ihan OK tyyppejä ovat. Joistain rötöstelevistä somaleista, jotka ovat tulleet Suomeen pummeiksi, tykkään yhtä paljon kuin Prayer ja Rankkuri. Eli itse ihonväriä en vihaa, vaan käyttäytymistä.

mä olen isänmaallinen realisti. jos se jonkun mielestä tarkoittaa rasistia niin siitä vaan. suhtaudun erittäin ennakkoluuloisesti sekä negatiivisesti maahanmuuttajiin. mustalaisia inhoan yli kaiken, jos löytäisin taikalampun ja saisin kolme toivomusta niin poistaisin tämän alhaisen paskarodun maailmasta.

mä olen isänmaallinen realisti. jos se jonkun mielestä tarkoittaa rasistia niin siitä vaan. suhtaudun erittäin ennakkoluuloisesti sekä negatiivisesti maahanmuuttajiin. mustalaisia inhoan yli kaiken, jos löytäisin taikalampun ja saisin kolme toivomusta niin poistaisin tämän alhaisen paskarodun maailmasta.
:rock: :kippis1: Mustalaiset on kyl niin syvältä...

En menis ihan noin ronskisti yleistämään, mustalaisista löytyy negatiivista, niin myös valkoisista, neekereistä, rättipäistä, makarooneista sun muista. Tunnen muutamia erittäin asiallisia romaneja, joista moni valkoilainenki voisi ottaa oppia.

En menis ihan noin ronskisti yleistämään, mustalaisista löytyy negatiivista, niin myös valkoisista, neekereistä, rättipäistä, makarooneista sun muista. Tunnen muutamia erittäin asiallisia romaneja, joista moni valkoilainenki voisi ottaa oppia.
Kyllä jokaisesta ihmisryhmästä varmasti se yks asiallinen löytyy. Se ei kuitenkaan riitä vakuuttamaan mua.

Otetaan mallia kansankodista:

ekonomiskt-bistand-hela-riket.jpg

Taulukon lähde: Fria Nyheter.

Tukien kokonaissumma vuonna 2008 oli 9,5 miljardia kruunua. Tästä summasta Ruotsissa syntyneille allokoitui 3,5 miljardia kruunua. Eli 62% maksuun menneistä tuista meni ulkomailla syntyneille.

Jälleen yksi väreilevä tavoite, jota kohti pyrkiä Stefan Wallinin, Anni Sinnemäen ja Astrid Thorsin johdolla.

Back
Ylös Bottom