Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Antaisi asiallisemman kuvan teistä "Halla-aho"-faneista, jos osaisitte ja haluaisitte olla asiallisia ja reiluja kannanotoissanne, joka myös edesauttaisi asianne ajamista tulevaisuudessa ja samalla helpottaisi tavallisen pulliaisen lähestymistä aatettanne kohtaan.

Näköjään teitä (populismiin nojaavia) on enemmänkin: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200905299676019_uu.shtml

Tutustu ensin populismin märitelmään, mieti sitten uudestaan, kuka on populisti ja kuka ei.

Kyllä mä osaan olla asiallinen ja vaikka en olis asiallinen niin lähtökohtaisesti ja viimeistään pyydettäessä perustelen mielipiteeni.

Toisaalta, miksi mun pitäis olla asiallinen, kun "vastapuolikaan" ei sitä ole? tästä ja PS-ketjusta voi käydä lukemassa esimerkiks jamin, penttihirvosen etc. kommentit ja katsoa kuinka asiallisia ne on.

Mun mielestä niin makaa kuin petaa. Kyllä mä vittuilen takasin jos toinen sitä oikein pyytämällä pyytää.

Relevantimpi pyyntö olisi, että nämä vihervasemmistolaiset trollit yrittäisivät edes joskus perustella väitteensä eikä paskahousumaisesti vain poistua keskustelusta, kuten penttihirvonen esimerkiksi.

Olet sinä :david: sälli. Yhtäkaikki, Kai Pöntinen vetää oikeasti isänmaallista linjaa, äänestäkää siis 53. Jos haluat äänestää äärivasemmistoa, kokeile SKP:tä tai Perussuomalaisia. Enempää ei kaltaisesi kanssa ole tarve jauhaa.:dance:

Ääri tai ainakin melkein äärioikeistolaisten puoleiden johtajathan ovat Euroopassa olleet katolilaisia julki- tai kaappihomoja mm. Haider ja Fortuyn. Miksei siis meilläkin? :lol2:

Nope. Vapaamatkustajan ongelma ei ole niin paha, että sen takia pitäisi alkaa romuttamaan hyvinvointivaltiota. Kannustavuutta voidaan toki pyrkiä lisäämään.

Osa siitä realisoituu toki vasta myöhemmin, kun tulee eläkkeellejäännin ja vanhuuteen liittyvien vaivojen hoidon aika, mutta lapsia ei ole jaksettu tehdä, kun se ei aikanaan sopinut elämäntyyliin. Ja verorahoistahan kaikki nuo palvelut hoidetaan, kun ei olla yksilö- eikä valtiotasolla jaksettu säästää. Ennustan murroksia yhteiskunnan rakenteissa seuraavan kymmenen vuoden sisään. Tämä nyt ei sinänsä liity mamuihin.

Ääri tai ainakin melkein äärioikeistolaisten puoleiden johtajathan ovat Euroopassa olleet katolilaisia julki- tai kaappihomoja mm. Haider ja Fortuyn. Miksei siis meilläkin? :lol2:

Tuo on mielenkiintoinen asia. Olen itse gay ja minulle toimiminen Persuissa olisi senkin takia mahdotonta. Maailmalla kuitenkin mamu-kriittisten johdossa homoja on, mikä kertoo ehkä hiukan erilaisesta profiilista puolueissa ja niiden kannattajissa. Kokoomuksessa asia ei ole kiinnostanut kuin muutamaa kännistä etelä-pohjalaista puoluekokousedustajaa. Persuissa sen sijaan ei avoimesti homoille ole sijaa, sen on persuissa toimiva (ja tiukasti kaapissa pysyvä) ystäväni vahvistanut.

offtopikkinä pakko mainita, että gaypiireissä Haiderin homous oli tiedossa jo vuosia, silti siitä saatiin joku ihme lööppi aikaan kun hänestä aika jätti. Eurooppa menetti kyllä hienoakin hienomman poliitikon!

Tuo on mielenkiintoinen asia. Olen itse gay ja minulle toimiminen Persuissa olisi senkin takia mahdotonta. Maailmalla kuitenkin mamu-kriittisten johdossa homoja on, mikä kertoo ehkä hiukan erilaisesta profiilista puolueissa ja niiden kannattajissa. Kokoomuksessa asia ei ole kiinnostanut kuin muutamaa kännistä etelä-pohjalaista puoluekokousedustajaa. Persuissa sen sijaan ei avoimesti homoille ole sijaa, sen on persuissa toimiva (ja tiukasti kaapissa pysyvä) ystäväni vahvistanut.

offtopikkinä pakko mainita, että gaypiireissä Haiderin homous oli tiedossa jo vuosia, silti siitä saatiin joku ihme lööppi aikaan kun hänestä aika jätti. Eurooppa menetti kyllä hienoakin hienomman poliitikon!
Luulisi sinulle olevan siis erittäin tärkeää torjua islamilaisten joukkorynnistys tänne. Kai tiedät mitä mieltä he ovat homoista?

Totta kai, siksi äänestänkin Kai Pöntistä. Pöntinen muuten viimeistään viimeisellä vedollaan varmisti nuivien äänikuninkuuden. Näkymättömän ja vaisun Sampo Terhon äänestämiselle ei yksinkertaisesti löydy perusteita entisenkään vertaa.

En kylläkään näe Persujen ja äärimuslimien asenteissa homoseksuaalisuutta kohtaan mitään eroa, suvaitsemattomuutta molemmissa ryhmissä riittämiin.

Totta kai, siksi äänestänkin Kai Pöntistä. Pöntinen muuten viimeistään viimeisellä vedollaan varmisti nuivien äänikuninkuuden. Näkymättömän ja vaisun Sampo Terhon äänestämiselle ei yksinkertaisesti löydy perusteita entisenkään vertaa.

En kylläkään näe Persujen ja äärimuslimien asenteissa homoseksuaalisuutta kohtaan mitään eroa, suvaitsemattomuutta molemmissa ryhmissä riittämiin.
:hyper: Et näe mitään ero????? Äärimuslimit tappaa homoja. Kuinka monta tappoa Soinilla on alla???? Et kai sä ollut tosissasi??? Ei noin älyvapaata ja järjetöntä kommenttia voi kukaan päästää suustaan.

Pöntinen on hyvä jätkä kyllä. Hyvälle sällille äänesi menee.

islamvswest.jpg

:hyper: Et näe mitään ero????? Äärimuslimit tappaa homoja. Kuinka monta tappoa Soinilla on alla???? Et kai sä ollut tosissasi??? Ei noin älyvapaata ja järjetöntä kommenttia voi kukaan päästää suustaan.

Pöntinen on hyvä jätkä kyllä. Hyvälle sällille äänesi menee.

Persujen suvaitsemattomuus on verbaalista, totta kyllä. Esim. homouden ja eläimiinsekaantumisen rinnastaminen toisiinsa 2000-luvulla kansanedustajan puheenvuorossa kertoo kaiken tarpeellisen ko. puolueestasi ja millä vuosikymmenellä/sadalla se elää. Turha selittää, että kyseessä on yksittäisen kansanedustajan mielipide, tiedän ja tiedät että asia ei ole niin.

En tullut kuitenkaan jauhamaan enempää tästä aiheesta. Vielä kerran:

Jos olette maahanmuuttokriittisiä isänmaallisia kansalaisia, äänestäkää 53 Kai Pöntinen.
Jos haluatte (ääri-)vasemmistolaista politiikkaa, Suomen ulos EU:sta ja eristäytyvän periferian, äänestäkää Perussuomalaisia.

/out

Persujen suvaitsemattomuus on verbaalista, totta kyllä. Esim. homouden ja eläimiinsekaantumisen rinnastaminen toisiinsa 2000-luvulla kansanedustajan puheenvuorossa kertoo kaiken tarpeellisen ko. puolueestasi ja millä vuosikymmenellä/sadalla se elää. Turha selittää, että kyseessä on yksittäisen kansanedustajan mielipide, tiedän ja tiedät että asia ei ole niin.
Tiedän kyllä ja Oinosen puheenvuoro olikin hieman "hämmentävä".

Mut se, että rinnastat äärimuslimit ja persut toisiinsa, osoittaa kyllä täydellistä tietämättömyyttä ja suoranaista typeryyttä.

Ei suomessa nyt missään vaiheessa aleta sallimaan mitään homojen kivitystä. Menee ihan naurettavuuksiin nämä ajattelut esim muslimeista.
Jos ja kun kyseisen uskonnon edustajia on tulevaisuudessa tarpeeksi niin mikään ei ole mahdotonta. Aikaa tuohon toki kuluu vuosikymmeniä mutta jo seuraava sukupolvi saattaa nähdä kuinka eurooppa alistuu lopullisesti uskonnon alle. Maiden lait ovat yhtä kauan voimassa kun kansa niitä haluaa ja jos ja kun tarpeeksi suuri osa kansasta on homojen kivittämisen puolella, näin myöskin tulee tapahtumaan.

Et kivitetään sit muslimeja? :dance:

En mä ole hyysäyksen puolella. Vaan maassa maan lakien mukaan. Mutta tuollainen uskonnon mukaan syrjintä ei kyllä ainkaan vähennä ääriaineistoja.

Ei katolilaisetkaan saa/ole saanut kaikkia juttujaan läpi onneksi. Ei se Islam ketään kivitä. Ja (IMO IMHO ehram) on aika hassua oletta että 30 vuoden päästä olisi muka uskonnoilla enää mitään käskyvaltaa. Mitä enemmän porukka on saanut vaikutteita muualta, sen vähemmän on uskonnolla enää vaikutusta ollut. Siksihän noidenkin uskonnolliset päättäjät ovat kovasti estämässä heidän maahan monikulttuurisuuden pääsyä, koska siten ihmiset alkaa ajattelemaan itsenäisesti. Onhan suomenkin melkein rukoilevainen ilmapiiri muuttunut vapaammaksi sotien jälkeen. Nyt otetaan ehkä askel taakseppäin, mutta sillä lienee syynsä.

Ei suomessa nyt missään vaiheessa aleta sallimaan mitään homojen kivitystä. Menee ihan naurettavuuksiin nämä ajattelut esim muslimeista.
En tiedä mihin viestiin ja keneen viittasit tällä postilla, mutta eihän tästä ole missään vaiheessa kukaan puhunutkaan. Vaan yleisellä tasolla muslimien ja PS:n rinnastamisesta.

Politiikan tutkimuksen kätköistä löytyy kyllä ihan perusteelliset tunnusmerkit, ei siihen tarvita kaikkien omia tulkintoja sotkea. Vaikka Persut on puolueena populistinen, kaikki heidän jäsenensä/ listoilla olevat eivät välttämättä ole.

Kai Pöntinen vetää oikeasti isänmaallista linjaa, äänestäkää siis 53.
Isänmaallista linjaa epäisänmaallisessa puolueessa..ei kuulosta hyvältä..

Olen Kokoomuksen jäsen, koska siitä on minulle hyötyä työelämässä. Muuten olen sitä mieltä, että kokoomuksen edustajat ovat ihan yhtä maanpettureita kuin muutkin monikulttuurisutta kannattavat puolueet.

Ai noi tunnusmerkit. Niiden perusteella populismi sopii tässä mainiosti. Tutustu siihen määritelmään uudestaan, mieti tarkkaan ja huomaat asian. Vaikka Kokoomus on puolueena oikeistolainen, kaikki heidän jäsenensä/ listoilla olevat eivät välttämättä ole. Loogista.

Back
Ylös Bottom