Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Oiskohan HA nyt hieman lieventänyt linjaansa kun on tajunnut, että hänen blogistaan on tullut julkinen. Ei nää huvita päästä lööppeihin jutuillaan.

Mediahan on heitellyt ilmoille perusteettomiakin kirjoituksia. Minusta Halla-aho on saanut mediassa kohtuuttoman paljon huomiota joka on pääasiassa negatiivissävytteistä. Jussin blogi on ymmärtääkseni myös suunnattu hänen kannattajilleen, joita kiinnostaa kuulla myös hänen näkemyksensä asioista. Jos viittaat Radio Rockiin, niin voisin kysyä että kuunteletko Korporaatiota kuinka aktiivisesti?

Missä kohtaa tämä "ihme marttyrius" näkyy kirjoituksissa? Itse näen lähinnä korjauksia asiavirheisiin.

En kuuntele Radio Rockia ollenkaan. Halla-ahon olen nähnyt muutamissa haastatteluissa ylellä ja joskus olen käynyt huvikseni hänen blogiaan vilkaisemassa. Ehkä en sitten seuraa vihervasemmistolaisia tiedotusvälineitä kun en todellakaan ole nähnyt niitä uutisia mitä sitten Jussi blogissaan oikoo. Samoin haastatteluissa on aiheena ollut lähinnä (myönnän että se ei varmasti ole yksin Jussin syytä) saivartelu sillä mikä on raiskaukseen yllytys jne.

Martyyrimäisyyttä on se että väännetään ja käännetään kuka sanoin mitä kun kaikki jahtaa minua -leikkiä joka vaiheessa, vaikka hei kamoon Halla-aho ! Minä en ole nähnyt kyseisestä herrasta negatiivista uutisointia muuta kuin ohjelmissa joissa hän on, vasta tahon esittämänä sekä hänen blogissaan mihin hän on ties mistä vasemmistovihreiden kerho lehdestä lainannut.

Myönnetään että en siis seuraa vasemmistovihreitä tiedotusvälineitä enkä myöskään asu pääkaupunkiseudulla joten olen vain saattanut välttyä ohjelmilta joissa valtaisaa ajojahtia käydään...

Martyyrimäisyyttä on se että väännetään ja käännetään kuka sanoin mitä kun kaikki jahtaa minua -leikkiä joka vaiheessa, vaikka hei kamoon Halla-aho ! Minä en ole nähnyt kyseisestä herrasta negatiivista uutisointia muuta kuin ohjelmissa joissa hän on, vasta tahon esittämänä sekä hänen blogissaan mihin hän on ties mistä vasemmistovihreiden kerho lehdestä lainannut.

Niin, vai onko kyse siitä että kaikki haastattelut menevät perättömiin syytöksiin vastaamiseen, sen sijaan että niistä esitetyistä asioista päästäisiin puhumaan?

En kuuntele Radio Rockia ollenkaan. Halla-ahon olen nähnyt muutamissa haastatteluissa ylellä ja joskus olen käynyt huvikseni hänen blogiaan vilkaisemassa. Ehkä en sitten seuraa vihervasemmistolaisia tiedotusvälineitä kun en todellakaan ole nähnyt niitä uutisia mitä sitten Jussi blogissaan oikoo. Samoin haastatteluissa on aiheena ollut lähinnä (myönnän että se ei varmasti ole yksin Jussin syytä) saivartelu sillä mikä on raiskaukseen yllytys jne.

Myönnetään että en siis seuraa vasemmistovihreitä tiedotusvälineitä enkä myöskään asu pääkaupunkiseudulla joten olen vain saattanut välttyä ohjelmilta joissa valtaisaa ajojahtia käydään...
Siellä maaseudulla ei ilmeisesti julkaista/myydä yhtäkään Sanoma-konsernin tuotosta (Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat, Taloussanomat)?

Googletapa vaikka hakusanoilla Sanna Ukkola ja Katja Martelius tai vaikkapa pressiklubi ihan huviksesi ja tutustu niin sun seuraava purkaus tänne ei meistä muista ehkä vaikuta enää niin lapselliselta ja tietämättömältä.

Siellä maaseudulla ei ilmeisesti julkaista/myydä yhtäkään Sanoma-konsernin tuotosta (Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat, Taloussanomat)?

Googletapa vaikka hakusanoilla Sanna Ukkola ja Katja Martelius tai vaikkapa pressiklubi ihan huviksesi ja tutustu niin sun seuraava purkaus tänne ei meistä muista ehkä vaikuta enää niin lapselliselta ja tietämättömältä.

Jos asiaa katsoo hieman laajemmasta näkökulmasta niin noita voi pitää marginaaliasioina kuten Jussia itsekin.

"Älä tule selittämään jos et tiedä." Just joo.

Halla-aho on kuntavaaleista lähtien saanut kestää aika paljon paskanheittoa niskaansa. Hän on saanut selvästi poliittisen syytteen, häntä on nimitelty rotutohtoriksi uutisissa, hänen on uutisissa väitetty sallivan humalaisten naisten raiskaukset, HÄN JA HÄNEN PERHEENSÄ OVAT SAANEET TAPPOUHKAUKSIA joihin niin sanotut suvaitsevaiset ovat vain vastanneet vain hykerellen "heheh kuuluu peliin mitäs oot kertonu mielipiteitäs oot ansainnu ne et kestä peliä"(esimerkkinä J-P Roos blogissaan ja monet keskustelijat eri sivustoilla). Omasta mielestäni on jotenkin ymmärettävää, että Jussi menetti malttinsa vihdoin, kun joku vitun Ummalumma puhuu hänestä paskaa radiolähetyksessä, jota hyvin moni suomalainen todennäköisesti kuunteli. Vielä jos Jussin oma versio tapahtumista pitää paikkansa, niin Umppalumppa on selvästi hyvin ennakkoluuloinen ihminen ja aikamoinen kettu, joka käyttää etnisyyyttään keinona saattaa vastustajansa huonoon valoon.

Ei sen Halliksen kanssa tarvitse olla samaa mieltä, mutta luulisi useimpien kuitenkin yhtyvän mun näkemykseen ettei kukaan ansaitse tällaista pelkästään mielipiteittensä takia.

Viimeksi muokattu:
Ei sen Halliksen kanssa tarvitse olla samaa mieltä, mutta luulisi useimpien kuitenkin yhtyvän mun näkemykseen ettei kukaan ansaitse tällaista pelkästään mielipiteittensä takia.
Näinpä. Ongelma on se, mikä on täälläkin nähty. Tullaan elvistelemään asiantuntijoina vaikka yhtään Halla-ahon kirjoitusta ei olla luettu, mutta on kuultu kuinka ilkeä raasssiisssmi se on.

Umppalumpasta sen verran, että se on Vihreiden ehdokas. Jo sillä perusteella voidaan vetää bullshit-stamp kaikkien sen lausuntojen päälle.

Näinpä. Ongelma on se, mikä on täälläkin nähty. Tullaan elvistelemään asiantuntijoina vaikka yhtään Halla-ahon kirjoitusta ei olla luettu, mutta on kuultu kuinka ilkeä raasssiisssmi se on.

Umppalumpasta sen verran, että se on Vihreiden ehdokas. Jo sillä perusteella voidaan vetää bullshit-stamp kaikkien sen lausuntojen päälle.
Antaisi asiallisemman kuvan teistä "Halla-aho"-faneista, jos osaisitte ja haluaisitte olla asiallisia ja reiluja kannanotoissanne, joka myös edesauttaisi asianne ajamista tulevaisuudessa ja samalla helpottaisi tavallisen pulliaisen lähestymistä aatettanne kohtaan.

Näköjään teitä (populismiin nojaavia) on enemmänkin: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200905299676019_uu.shtml

Antaisi asiallisemman kuvan teistä "Halla-aho"-faneista, jos osaisitte ja haluaisitte olla asiallisia ja reiluja kannanotoissanne, joka myös edesauttaisi asianne ajamista tulevaisuudessa ja samalla helpottaisi tavallisen pulliaisen lähestymistä aatettanne kohtaan.

Näköjään teitä (populismiin nojaavia) on enemmänkin: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200905299676019_uu.shtml
Kuka tässä on "Halla-aho"-fani? Onko jotenkin populistista puolustaa äijää, joka on yli puoli vuotta saanut niskaansa vääriä syytöksi, syytteen ja tappouhkauksia joihin vielä lopuksi tämä Radio Rock-farssi? Onko Halla-ahoa kohtaan oltu mielestäsi reiluja? Abu-hannaa en enää tämän episodin jälkeen kunnioita ja nimitän häntä Umppalumpaksi tai muumimammaksi jos haluan. Paskanpuhuminen ja valehtelu ei ole oikea tapa tehdä politiikkaa. Abu-hanna tuntuu näkevän kaikki vastoinkäymisensä rasismina häntä kohtaan. Täysin valmis tapaus kumikammioon.

Eikö populistista ole leimata joku esim. rasistiksi valheilla sen sijaan, että peittoaisi tämän kunnon argumenteilla? En ole tähän päivään mennessä nähnyt yhtäkään hyvää vastaväitettä Halla-ahon kirjoituksille, ainoastaan leimaamista ja loanheittoa (himo mustan miehen kehoa kohtaan, äärioikeisto, ei saa naista, työskentelee kellarissa, haluaa ampua homoja ja nonnonnooo). Ja kyllä se vaan on tosiasia, että moni Halliksen vastutaja ei ole kunnolla edes lukenut hänen blogiaan, kun jopa syyttäjä Jorma Kalske vahvistaa uutisissa Jussin hyväksyvän kirjoituksissaan humalaisten naisten raiskaukset. Aika hyvin äijä selvästi tutustunut syytetyn kirjoituksiin eiks jeh?:D Oma kärsivällisyyteni rupeaa loppumaan nyt kuukausien mediasirkuksen jälkeen ja niin näköjään muillakin.

Vielä tällanen kiva pikku vinkki: ei Jussin puheiden takana mitään tunteenpaloa ja vihaa ole vaan ihan tervettä järkeä. Jokainen suomalainen ei katsele vaaleanpunaisten lasien läpi ja tee päätöksiään lämpimiin ajatuksiin perustuen. Halla-aho on selvästi kylmän järjen ja logiikan mies. Vaikka en laske itseäni hänen "faneihinsa", pystyn silti arvostamaan politiikkoa joka perustaa kannanottonsa kerrankin tosiasioihin.

Tuohon uutiseesi en voi pahemmin ottaa kantaa, kun en äijää pahemmin tunne. Kokoomus on selvästi haistanut ääniä maahanmuuttokritiikissä, kun tilanne muissa maissa on valumassa päin vittua ja Suomen kansa rupeaa olemaan tyytymätön. Ei todellakaan mikään onnistunein vaalimainos, aika uskaliasta.

Kyllä mä osaan olla asiallinen ja vaikka en olis asiallinen niin lähtökohtaisesti ja viimeistään pyydettäessä perustelen mielipiteeni.

Toisaalta, miksi mun pitäis olla asiallinen, kun "vastapuolikaan" ei sitä ole? tästä ja PS-ketjusta voi käydä lukemassa esimerkiks jamin, penttihirvosen etc. kommentit ja katsoa kuinka asiallisia ne on.

Mun mielestä niin makaa kuin petaa. Kyllä mä vittuilen takasin jos toinen sitä oikein pyytämällä pyytää.

Relevantimpi pyyntö olisi, että nämä vihervasemmistolaiset trollit yrittäisivät edes joskus perustella väitteensä eikä paskahousumaisesti vain poistua keskustelusta, kuten penttihirvonen esimerkiksi.

Onko jotenkin populistista puolustaa äijää, joka on yli puoli vuotta saanut niskaansa vääriä syytöksi, syytteen ja tappouhkauksia joihin vielä lopuksi tämä Radio Rock-farssi?

Eikö populistista ole leimata joku esim. rasistiksi valheilla sen sijaan, että peittoaisi tämän kunnon argumenteilla? En ole tähän päivään mennessä nähnyt yhtäkään hyvää vastaväitettä Halla-ahon kirjoituksille, ainoastaan leimaamista ja loanheittoa (himo mustan miehen kehoa kohtaan, äärioikeisto, ei saa naista, työskentelee kellarissa, haluaa ampua homoja ja nonnonnooo). Ja kyllä se vaan on tosiasia, että moni Halliksen vastutaja ei ole kunnolla edes lukenut hänen blogiaan, kun jopa syyttäjä Jorma Kalske vahvistaa uutisissa Jussin hyväksyvän kirjoituksissaan humalaisten naisten raiskaukset. Aika hyvin äijä selvästi tutustunut syytetyn kirjoituksiin eiks jeh?:D Oma kärsivällisyyteni rupeaa loppumaan nyt kuukausien mediasirkuksen jälkeen ja niin näköjään muillakin.
Toi populismin viljeleminen on vaan niin kovin muodikasta aina kun on kyse PS:sta tai Halla-ahosta. Suurin osa täällä kirjottelevista ituhipeistä ei varmaan edes tiedä, mitä populismi on.

Populismi siis tarkoittaa politiikassa sitä, että ajetaan niitä asioita, joiden takana on kulloinkin kansan tuki ja mielipide.

Musta on jotenkin helvetin omituista väittää yllämainittuja tahoja populisteiksi tuon määritelmän perusteella. Mun mielestä päin vastoin paskaa on tullu niskaan joka puolelta, mutta jätkät ei oo asemistaan hievahtanutkaan. Populistin tunnusmerkki on se, että mielipide ja kannatettavat ajatukset vaihtuvat kansan mielipiteen mukaan.

Yllä olevan puitteissa olisi kiva kuulla kaikilta niiltä, jotka PS:a tai Halla-ahoa populisteiksi väittävät kuulla perustelut sille, että kuinka paljon ne mielipiteet on vuosien saatossa vaihtunut median/muiden poliitikkojen/galluppien tulosten mukaan vaihtunut?

Veikkaan, että kovin montaa replyä ei tule. Mut miksi tulisikaan, koska "suvaitsevaisilla" ei ole tapana osata perustella mitään. Ainoastaan hiljentyä nöyrästi takavasemmalle nuolemaan haavojaan mantramaisesti hokien: "Kyl mä voitin ton väittelyn. Mä olen oikeassa."

Kyllä se on vasemmistolaiset mamun-halaajat niitä pahimpia populisteja. Nuollaan "suvaitsevaisuudella" suurta massaa.

Mielenkiinnosta kysyn, ketä Henkäys äänestää? Kimmo Kiljusta :lol2:
Eiköhän Kiljunen saa tulla toimeen ilman minun ääntäni, kuten muutkin demarit. Totta puhuen olen hieman ymmälläni ehdokasvalinnan suhteen. Etsin kuumeisesti pienintä pahaa. Vaalikoneet ovat antaneet värisuoran kaikista muista paitsi Rkp:sta ja KD:sta... Kokoomus vai kommarit, paha sanoa.

lainaus "Myös vihreiden ehdokas Umayya Abu-Hanna ihmettelee Pöntisen mainoksia.- Sanalla sanoen ne ovat rasistisia. Haastan kokoomuksen lyömään numerot pöytään. Paljonko Suomessa on maahanmuuttajia pummeina ja paljonko heistä tulee kuluja? Entä paljonko maahanmuuttajat maksavat tähän maahan veroja? Abu-Hanna toteaa"

mitä tohon ny vastais ......?

Moni muukin varmasti haluaisi nähdä noita lukuja.

Olit tosissasi tota viestiä kirjoittaessa, mutta kommunistikaverisi yliopistolla pakottivat sinut kieltämään noi puheet.

Nope. Vapaamatkustajan ongelma ei ole niin paha, että sen takia pitäisi alkaa romuttamaan hyvinvointivaltiota. Kannustavuutta voidaan toki pyrkiä lisäämään.

PS. Sitä paitsi, kommunismi on NIINQ tosi passé yliopistolla. Nykyisin kaikki tiedostavat ihmiset on VIHREITÄ, jos et ole huomannut. Ihmisen ihmisarvo määrittyy hei ihmisen hiilijalanjäljen perusteella!

älkää ny poijaat viittikö.suomessa kohta työvoimapula(never),ja mamuja tarvitaan paikkaamaan sitä.
työpaikkoja hävinny suomesta paljon,työttömyys kohta 10%.

milläs rahalla kulttuurin rikastajien elämä maksetaan,nostamalla veroja,leikkaamalla palveluita?
millai suomen talous tulee kestämään ku velka kasvanut perkeleesti?

Nope. Vapaamatkustajan ongelma ei ole niin paha, että sen takia pitäisi alkaa romuttamaan hyvinvointivaltiota. Kannustavuutta voidaan toki pyrkiä lisäämään.

PS. Sitä paitsi, kommunismi on NIINQ tosi passé yliopistolla. Nykyisin kaikki tiedostavat ihmiset on VIHREITÄ, jos et ole huomannut. Ihmisen ihmisarvo määrittyy hei ihmisen hiilijalanjäljen perusteella!

Oletko käynyt Itäkeskuksessa arkipäivänä? On meinaan silmiä avaava kokemus...

Vihreät on ns. meloneita. Kun vähän raaputtaa niin pinnan alta löytyy se kommunismi. Kannattaa lukea vihreiden joku tulevaisuusvisioraportti. Oli meinaan jäätävää luettavaa. Koko Suomi olisi kuin valtava vankila siinä järjestelmässä. Matkustus olisi joidenkin ilmastonmuutospisteiden varassa joita verottaisi mm. lihan syönti. Ihmiset tekisivät fyysisiä töitä "työkeskuksissa" ja asuisivat tiiviisti isoissa kerrostaloissa isojen puistojen keskellä. Autot jne. olisivat kiellettyjä.

Ei mikään ihme. Seuraava on Kokoomuksen puolueohjelmasta:

"Monikulttuurisuus on rikkaus, joka omalta osaltaan kehittää yhteiskuntaa."

Ei oikein vakuuta tuo Kokoomuksen "mamukriittisyys" jota on täälläkin hehkutettu.

Noh, puolueohjelmiahan päivitetään huomattavasti harvemmin, kuin policy-linjanvetoja...

Back
Ylös Bottom