Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Joo kyllä se on pakko tehdä noin. Itsekään en kannata muita Persujen arvoja ja jokin köyhä&unohdettu kansa, josta he usein puhuvat eivät saa minulta mitään sympatiaa.

Maahanmuutto on kuitenkin niin valtavan paljon isompi asia kuin nuo muut, joten äänestän persuja ja kerron siitä muutamallekin kokoomuksen edustajalle.

Toihan on nyt niin perussettiä, ihmiset jotka on olevinaan jotenkin sivistyneitä ovat kuitenkin tiedoiltaan kuin Ilta-sanomista oppinsa ammentaneita, kerran kaveriporukan kesken juteltiin politiikasta ja kun tuli puhe puolueista sanoin että "ehkäpä lähimpänä minun ajatusmaailmaani on perussuomalaiset" niin heti ensimmäinen vastaus oli yllättäen tonyhalme-kortti. Sanoin vaan siihen että joo antaa sitten olla...

Itse suhtaudun todella kriittisesti maahanmuuttopolitiikkaan, enkä ymmärrä miksi tänne otetaan esim. Somaliasta yhtään ihmistä jos halutaan lisää työvoimaa, kun voidaan ottaa muista väestöistä joihin työnteko on jo iskostunut. Jos joku puhuu auttamisesta niin pakolaisen kuluilla saadaan paljon muuta tärkeämpää aikaa.

Mutta nyt siis aiheeseen. Itse en näe nykyistä tilannetta todellakaan hyvänä, koska jos haluaa vaikuttaa maahamuuttoon niin pitäisi äänestää PS:sia,mutta itse oikeistoliberaalina en todellakaan sulata heidän junttiarvoja kuten Suomen eroamista EU:sta tai emusta. Lisäksi itse kannatan natoa. Niin enpä todellakaan tule äänestämään PS:sia jos yhdessä asiassa olen niiden kanssa samaa mieltä ja muissa asioissa ajattelen päinvastoin.
Aika lailla samoilla linjoilla. Naton osalta olen epävarma.

Jos jonkun ihmisen listalla maahanmuuton ongelmat saavat niin suuren yliotteen, että ollaan valmiita äänestämään puoluetta, jonka muun politiikaan toteutuminen ajaisi Suomen banaanivaltioksi, niin siinä kyllä kustaan omille nilkoille.

Toihan on nyt niin perussettiä, ihmiset jotka on olevinaan jotenkin sivistyneitä ovat kuitenkin tiedoiltaan kuin Ilta-sanomista oppinsa ammentaneita, kerran kaveriporukan kesken juteltiin politiikasta ja kun tuli puhe puolueista sanoin että "ehkäpä lähimpänä minun ajatusmaailmaani on perussuomalaiset" niin heti ensimmäinen vastaus oli yllättäen tonyhalme-kortti. Sanoin vaan siihen että joo antaa sitten olla...
Tätähän se on. Yleensä ei seurata aktiivisesti yhteiskunnan tai maailman menoa millään tavalla. Kun ei koskaan pysähdytä itse asioita ajattelemaan saati tarkemmin syventymään, pääsee maailmankuva muodostumaan vaivihkaa median kautta. Tätä "yleistä mielipidettä" pidetään sitten oman ajatustyön tuloksena, kunnes ehkä huomataan ettei omille mielipiteille edes löydy pääkopasta perusteita. Usein on niinkin käynyt, että vastaanväittäminen muuttuukin myöntelyksi kun pistoolissa ei olekaan panoksia. Siinä mielessä arvostan enemmän niitä vihervasureitakin jotka sentään jaksavat jotain tehdä ajatusmaailmansa eteen.

Jos perussuomalaiset saavat muutaman yhden asian (maahanmuuttokriittisen) ehdokkaan läpi eduskuntaan, se ei merkitse sitä, että Suomen talouspolitiikka muuttuu. Se voi merkitä sitä, että eduskunnassa ja suurissa puolueissa havaitaan, että kansalaiset ovat hallitsematonta maahanmuuttoa/pakolaispolitiikkaa vastaan.

Olen kyllä alkanut vähän taipumaan perussuomalaisten kannalle, mutta tuo niiden EU, euro ja NATO -vastaisuus pistää edelleen äänestämään jotain muuta.

Itse kanssa tekisi mieli äänestää perusjuntteja seuraavissa vaaleissa mutta kun ovat vähän samanlainen ei kaikelle puolue kuten vihreät niin taitaa mennä kokonaisuus pakkasen puolelle vaikka ovat ainoa puolue mikä uskaltaa pistää jotain järkeä tuohon mamu-politiikkaan.

Itseltäni ääni persuille juuri ton pakolaisvirran katkaisemiseksi sekä NATO-vastaisuudesta en ikinä halua että omat poikani joutuisivat sotimaan jonnekkin hevonvitunperseeseen paska jenkkien aloittamia sotia.

Kulttuuri=uskonto muslimimaissa. Kaikki muslimit yhdistyvät israelilaisia vastaan, koska he sortavat muslimeja mm. Gazassa. Ei kyse ole Israelin kulttuurista vaan siitä, että kenenkään ei pitäisi joutua vieraassa maassa varsinkin jonkin urheilutapahtuman yhteydessä pelkäämään henkensä edestä. Tuo on aivan naurettavaa, että tullaan vieraan maan joukkueen takia seuraamaan jotain urheilutapahtumaa ja todennäköisesti tavalla tai toisella pahoinpitelemään se kyseinen joukkue.

Raivostuttaa tuo islaminuskoisten idioottimaisuus ja koko paska uskonto.

:hyper: Komppaan :hyvä:

Pakko kysyä, josko joku tietäisi täällä, et kysyttiinkö kansan mielipidettä ko. lakiin missään kaduilla? Siis ei netissä. Anyone?

Niin tai :
V. 2001 : 1 651
V. 2002 : 3 443
V. 2003 : 3 221
V. 2004 : 3 861
v. 2005 : 3 574
V. 2006 : 2 324
V.2007 : 1 505

Samaan aikaan kuntien vastaanottamat pakolaiset :
V. 2001 : 1 857
V. 2002 : 1 558
V. 2003 : 1 202
V. 2004 : 1 662
v. 2005 : 1 501
V. 2006 : 1 142
V.2007 : 1 793

Mitä noille lopuille muuten tapahtuu? Eli vaikka v.2006: saapui 2324 turvapaikanhakijaa ja kunnat ottivat vastaan 1142. Mihin ne loput 1200 hakijaa menivät? Loogista tietysti olisi, että ne lähetettäisiin takaisin tulomaahansa, mutta muistelisin kuulleeni, että esim. Somaliaan tai Irakkiin ei juuri palautella pakolaisia. Menevätkö ne sitten johonkin toiseen maahan kärkkymään pakolaisen paikkaa vai jäävätkö off the records- kansalaisiksi Suomeen?

Oishan toi hienoa, jos europarlamenttivaalien tuloksilla saatas päättäjille jännäkakat housuun.

4.) Tanskassa kaikkien puolueiden linjan muutos monikulttuurin ihannoinnista vaati 13 % kannatuksen maahanmuuttovastaiselle kansanpuolueelle (kannatus edelleen nousussa!)

Pidetään nyt erillään maahamuuttopolitiikan kritisointi ja varsinainen maahanmuuttajavastaisuus, joohan?

Pidetään nyt erillään maahamuuttopolitiikan kritisointi ja varsinainen maahanmuuttajavastaisuus, joohan?
Toi on kyllä aika vaikeeta, tänään jälkiviisaissa se vaaleatukkainen nuorehko feministilehden toimittaja (nimeä en muista ikinä) puhui juuri siitä kuinka kaikki puolueet yrittävät hyötyä nyt persujen menestyksestä maahanmuuttajavastaisuudellaan ja lisäsi siihen esimerkkinä Kataisen taannoisen kommentin, joka omasta mielestäni oli fiksu, jossa hän puhui juuri että maahanmuuttokriittisyys ei ole pahasta. Tämän naisen mielestä Kataisen kommentti tarkoitti samaa kuin olisi sanonut että saa vihata somaleita. Silloin kyllä tuli fiilis että miten pihalla ja oman näkökulmansa vanki koulutettuna itseään pitävä ihminen voi olla.

Pakko kysyä, josko joku tietäisi täällä, et kysyttiinkö kansan mielipidettä ko. lakiin missään kaduilla? Siis ei netissä. Anyone?
Enpä ole itse ainakaan törmännyt tällaiseen...ei ainakaan Yle ole tehnyt sellaista, haastateltavahan voisi vastata vaikka väärin.

Kyllä PerSujen äänestäminen on päivänselvä asia tulevissa eurovaaleissa ja seuraavissa ek-vaaleissa. Täytyy sanoa, että päähallituspuolueet ja miksei myös RKP ja Vihreät näyttää tällä hetkellä niin isolla kädellä persettä kansalle tämän ulkomaalaislain ja eläkeiän noston myötä. Saatana, että on tää vuosi ainakin alkanu aivan vitun huonosti.

Toisaalta sitä toivois Matti "Suomi somaleille" Vanhasen ja Astrid-sedän jatkavan samalla linjalla niin se varmistais ainakin puolueiden vaihdon hallituksessa ensi vaalien jälkeen.

Tätähän se on. Yleensä ei seurata aktiivisesti yhteiskunnan tai maailman menoa millään tavalla. Kun ei koskaan pysähdytä itse asioita ajattelemaan saati tarkemmin syventymään, pääsee maailmankuva muodostumaan vaivihkaa median kautta. Tätä "yleistä mielipidettä" pidetään sitten oman ajatustyön tuloksena, kunnes ehkä huomataan ettei omille mielipiteille edes löydy pääkopasta perusteita. Usein on niinkin käynyt, että vastaanväittäminen muuttuukin myöntelyksi kun pistoolissa ei olekaan panoksia. Siinä mielessä arvostan enemmän niitä vihervasureitakin jotka sentään jaksavat jotain tehdä ajatusmaailmansa eteen.

Niin piirteleehän ne graffiteja ja kivittää poliisiautoja sekä polttaa makasiineja.

Oma parempi kulttuuri kesäksi

Savupirtti-ideaali on naurettava, ajatellen vaikka savupirtti ajan ihmisten hampaita, hyi saatana sitä hammasmädän määrää.
Sitten tulee esimerkki etnomedisiinasta: Lönnrothin parannus keino haavaan, sinne laitetaan papu. Mielummin jotain muuta kiitos, voi tietenkin kokeilla jos tämä karjalan laulumaiden lääketeide viehättää.
Ihan vapaasti vaan kokeilemaan eloa ilman, kraanavettä, lääketiedettä, viljavarastoja, esimerkkejä on loputtomasti.
Siinä voi lomaillessa rauhassa miettiä että mitä helvettiä se kulttuuri nyt on?
Voi vaapaalla kädellä hahmotella vaikka tasakylkisenkolmion hypotenuusan ja keksiä nollan.
Tämän jälkeen voi sitten kirjoittaa sen itse tehdylle paperille, itse keksittyyä kielioppia käyttäen tai rakentaa lennättimen, jos ei niin viestittää savumerkein sen eteenpäin.
Myös jos intoa riittää voi itse rakennetuin laittein todeta että maa onkin pallo, huom tämä ei onnistu konttaamalla, mikä esim Rousseaulla oli muiden valistus filsofien mielestä keskeinen moraalinen reduktio.
Tämän jälkeen kun askareet on suoritettu voi sitten todeta että kylläpä on aito, alkuperäinen ja parempi kulttuuri, sellainen self made.

Vois vaikka järjestää sellaisen "oma parempi kulttuuri valokuvakilpailun" tyyliin: minun Tutka, tein sen itse puusta. Tutkalla olisi tarkoitus havaita, onko ahdasmielisiä lähistöllä.:D

Niin piirteleehän ne graffiteja ja kivittää poliisiautoja sekä polttaa makasiineja.
No en tainnut aivan tuota hakea. Eikä vihervasemmistolla tarkoiteta aina polttopulloja heitteleviä anarkisteja kuten emme mekään ole kaikki pilottitakeissa pullistelevia skinejä. Ajatus oli varmaan se, että heissä sentään löytyy edes JOTAIN omaakin ajatusmaailmaa ja halua ottaa kantaa, vaikka suuntautuminen onkin mielestäni väärä. Harmaa massa ei jaksa yleensä välittää kuin seuraavasta perjantaista. Comprende?

Kyllä PerSujen äänestäminen on päivänselvä asia tulevissa eurovaaleissa ja seuraavissa ek-vaaleissa. Täytyy sanoa, että päähallituspuolueet ja miksei myös RKP ja Vihreät näyttää tällä hetkellä niin isolla kädellä persettä kansalle tämän ulkomaalaislain ja eläkeiän noston myötä. Saatana, että on tää vuosi ainakin alkanu aivan vitun huonosti.

Toisaalta sitä toivois Matti "Suomi somaleille" Vanhasen ja Astrid-sedän jatkavan samalla linjalla niin se varmistais ainakin puolueiden vaihdon hallituksessa ensi vaalien jälkeen.

Varmasti perussuomalaiset saavat reippaasti ääniä tulevissa vaaleissa, mutta kolmella suurimmalla puolueella on niin vahvat perinteet ja organisaatiot, että luulen Soinin porukan jäävän niihin verrattuna edelleen suhteellisen pieneksi tekijäksi. Maahanmuuttokysymyksen en usko paljon vaikuttavan Matti Meikäläisen äänestyskäyttäytymiseen.

Itse kyllä päivittelen tälläkin palstalla esiin tulleita negatiivisia tietoja somaleista, mutta eivät nämä kertomukset kuitenkaan mitenkään voisi saada minua äänestämään jotain perussuomalaisia. Soinilaisten NATO- ja varsinkin EU-vastaisuus on itselle hyvin vastenmielistä, samoin perussuomalaisten hyvin halvan tuntuinen populismi.

Olen itse ammatiltani toimittaja ja tehnyt aikanaan pitkän haastatelun Soinista Koti & Kasvatus -lehteen. Aiheenamme oli suomalaisen miehen asema nyky-yhteiskunnassa. Soini oli miellyttävä haastateltava, hän teki henkilönä hyvän ja jämerän vaikutuksen. Puolueen muista julkisuudessa esiintyneistä henkilöistä en ole positiivista kuvaa päässyt muodostamaan.

Back
Ylös Bottom