Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Noh pitäähän sun rahottaa sitä sotaa siellä Somaliassa, että muutkin sompet pääsee hyysättäväks :dance:

Jos suomalainen opiskelija pärjää 550-600e budjektilla kuukauden en voi itekkää ymmärtää miten Hassan mikämikämaasta saa 4750e kuussa tuhlattua.. Olettaen, että hän saa tuon 57k vuodessa.

sehän oli parissa vuodessa peräti. Ei ne nyt sentään ihan kuin paljon tahansa sitä rahaa meidän maahamuuttajaystäville anna.. :rolleye:
Ihan käsittämätöntä.
Onko pakkiksella ketään aitoa kunnon neekeriä jostain etiopiasta tai somaliasta etc.??

Jos suomalainen opiskelija pärjää 550-600e budjektilla kuukauden en voi itekkää ymmärtää miten Hassan mikämikämaasta saa 4750e kuussa tuhlattua.. Olettaen, että hän saa tuon 57k vuodessa.

Mistä ihmeestä jätkät kuvittelee että nuo summat koostuu? Eiköhän ne ole maahanmuuttoon suunnatut kokonaisvarat jaettuna maahanmuuttajien määrällä, eli summat pitää sisällään vastaanottokeskusten menot, ts. "kotouttamiskustannukset", palkat sun muut. Näin ainakin maalaisjärjellä ajateltuna.

"Hän oli saanut Kelalta lapsilisää, kotihoidon tukea ja vanhempainetuuksia vajaat 19 000 euroa sekä Helsingin kaupungilta toimeentulotukea vajaat 37 000 euroa."

Eiköhän tos aika selkeesti ilmoteta että kuinka paljon apu-papu on saanut käteen pakkaa..
Eihän sunkaan tilinauhassa lue että saat nettona 12 000e, ja käteen tulee kuitenkin se 2000e

Nainen oli saapunut Suomeen vuonna 2000, ei sille nyt yhden vuoden aikana puoltasataatuhatta euroa tassuun lätkästy.

Edith. Ja sori mulla meni edellinen viesti vähän aiheen vierestä, luulin puhuttavan niistä kuvista joissa vertaillaan mitä tietyn määrän somppujen elättämiseen menevällä summalla saa Ruandassa. Joka tapauksessa Folkmetalhead oletti quottaamassani viestissä et mamu sais 57K € vuodessa. C´moon.

se ois jo todella mautonta :D
hen.koht mielipide että bussimatkat lentokentältä johonki työleirille vois maksaa, siinä se.
Jos ei työnteko maistu ni se on sit nälkäkuolema edessä.
Taas niin kurkkua myöten täynnä koko kansaa, viikonloppuna tuli taas nähtyä/kuultua niin uskomatonta juttua kyseisten heimolaisten toimesta.

Juu-uh no eipä itelläkään ihan tuossa raksuttanu, pistetään keton piikkiin :D

Onkos kenelläkään tietoa muuten mistä syystä kaikki yhteiskunta tiedon ja vastaavien opettajat ovat ihmisiä ilman radikaaleja mielipiteitä, vapaata tahtoa ja muutenkin jos ongelmaa ei näy sitä ei ole tyyppisiä tapauksia?

On alkanut viime päivinä pännimään, kun hieman kinkkisemmän kysymyksen esität luennolla miut on hiljennetty.. Ja vähemmänkin kinkiset kysymykset mitkä koskevat esim Yksityis henkilö vs Vakuutus yhtiö kiistoja.

Kysemättäkin luulisi olevan kaikille selvää että muukalaisviha johtuu sisäänrakennetusta erilaisuuden vastustamisesta, kaikki eläimet ihmiset mukaan lukien nokkivat ja kiusaavat erilaisia yksilöitä.

Maahanmuuttajia ei välttämättä koettaisi erilaisiksi ellei yhteiskunta monikultturisminsa sokaiseman olisi nostanut heitä jalustalle tehden heitä erilaisia kuin muut suomalaiset. Tämän itseaiheutetun vihan lisäksi ulkomaalaisia vastustetaan kun omien kokemusten perusteella, eli huomataan heidät erilaiseksi jonkin seikan perusteella. Lisänä rokassa tietysti ihmiset jotka vihaavat ja vastustavat kaikkea ihan vihanpidon ja vastustamisen ilosta.

Olen halla-ahon kaverina facebookissa niin äiti soitti päivällä ja käsi poistamaan sen kavereista. En kuulemma saa veljeillä natsin kanssa.

Olen halla-ahon kaverina facebookissa niin äiti soitti päivällä ja käsi poistamaan sen kavereista. En kuulemma saa veljeillä natsin kanssa.
No mitäs vastasit?

Nyt ollaan jo siinä pisteessä ettei paljoa kiinnosta mikään, koska minkäänlaisella realistisella järjellisellä keskustelulla ei tunnu olevan mitään sijaa. Nukettakaa koko maa.^^ :D

Itse myös huomasin ainakin yhden tutun poistaneen minut kavereistaan, ilmeisesti juuri tästä syystä. Aika suvaitsematonta meininkiä:(

Miten määrittelette kulttuurin?

Varmasti paras tarkistaa mitä itse kukakin tarkoittaa kulttuurilla ennen kuin jatketaan keskustelua. Itse ajattelen niin, että kulttuuria on siellä missä on yhteisöjä. Tämä istuu yhteen sen määrittelyn kanssa, että kulttuuri on kaikkea sitä, mikä geenien ulkopuolella siirtää tietoa eteenpäin. Konkreettisesti kulttuuri voi olla mm. tieteitä ja taiteita, arvoja, maailmankuvaa, käyttäytymissääntöjä, lakeja ja kirjoittamattomia sääntöjä jne.

Mikä on modernia kirjallisuutta ja mikä sitä vaivalloisempaa? Ainakaan modernistista kirjallisuutta vaikeampaa ei juuri ole olemassa. Tai pitänee kysyä, että missä mielessä vaivalloisempaa?

Modernin kirjallisuuden mainitsin esimerkkinä ihmisen laiskuudesta. Suositaan kulttuuria, jota voi kuluttaa. Toisaalta voiko esim. T. S. Eliotia täysin ymmärtää ja arvostaa tuntematta paljon varhaisempaa, etenkin kristillistä, kirjallisuutta? Kannattaisiko Tuntemattoman lisäksi lukaista myös Vänrikki Stoolit?

Muiden kulttuurien paremmuutta ei missään suoraan sanota mutta se ajatus on aistittavissa nykyisestä ilmapiiristä.

Saisiko jotain ihan käytännön esimerkkiä?

Kulttuurillinen vaihtokauppa oli rikkautta kun kansat elivät erillään toisistaan tietämättä ja tekninen (ehkä sosiaalinenkin?) kehitys tapahtui eri tavoin ja eri tahdissa eri maailmankolkissa. Tällöin ihmisen joka halusi valistaa itseään mahdollisimman hyvin oli pakko lähteä matkustamaan ja ottamaan oppia eri kansoilta. Nykytilannetta lienee turha puida. Tiedeyhteisö on globaali verkosto ja länsimaat ovat tieteen ja tekniikan kiistattomia johtovaltioita. Se mitä muilla valtioilla on tarjottavana voidaan tarpeen vaatiessa toteuttaa itse.

Nykyään emme siis oibjektiivisesti tarkastellen tee monikulttuurisuudella juuri mitään. Ainakaan kun tarkastellaan kulttuureita ihmismassojen aikaansaannoksina.

Sitten on tietenkin erikseen kaikki yksilöön iskostunut kulttuuri, hänen tapansa, tietonsa, taitonsa, uskontonsa, arvonsa. Se on aina maantieteellisesti sävyttynyt, mutta myös voimakkaasti riippuvainen ihan ko. henkilön lähipiiristä, älykkyydestä ja sosiaalisesta asemasta, sekä esim siitä onko hän muiden kulttuurien vaikutuksen alaisena esim televisiota katsellessaan tai netissä pyöriessään. On TÄYSIN tapauskohtausta sopiiko somalialainen mamu suomeen vai ei. Olen vakuuttunut että useimmiten se ei vaan onnistu ainakaan muutamassa sukupolvessa, mutta silloin tällöin saa törmätä positiivisiin yllätyksiin. (http://www.youtube.com/watch?v=6BAHZsCOTv0&feature=related)

Kuitenkin olen sitä mieltä että monikulttuurisuus voi olla rikkaus. Kuka täällä EI pidä kebabista, pizzasta, intialaisesta, kiinalaisesta, nepalilaisesta thaimaalaisesta jne etnisestä safkasta? Kuka ei pidä afroamerikkalaiseperäisestä musiikista? Kuka vihaa aasialaispiirteisiä naisia :D?

PS: Suomalainen ruoka on paskaa ja suomen alkuperäiskulttuuri yhtä naurettavaa kuin muillakin. Olemme onneksi saaneet nauttia jo Rooman peruja olevan, mutta sittemin valistuksen värittämän eurooppalaiseen korkeakultuuriin antimista ja ehkä jopa muokata sitä omannäköiseksemme.

Muiden kulttuurien paremmuutta ei missään suoraan sanota mutta se ajatus on aistittavissa nykyisestä ilmapiiristä.

No tuskin kukaan on väittänyt, että muut kulttuurit ovat parempia ja suomalainen kulttuuri tylsä. Vai onko?

Huvittavaa kuitenkin on, että jälleen puhutaan vain tuntemattomista kulttuureista, kuten esim. somaleista ja muslimeista. Toki noiden kulttuurien huonoilla puolilla ei paljoa ole länsimaille annettavaa. Joidenkin shamanistien poppamies-oppien arvostaminen ei tietenkään ole järkevää.

Jos Stagno haluaa olla suomalaisen kulttuurin puritanisteja, niin silloinhan ei voi enää käydä pizzalla tai kebsulla. Veteletkö tosiaan vain lanttua ja naurista siellä savupirtissä? Puhumattakaan Mäkkäreistä ja muusta jenkkihömpästä, jonka kyllästämiä kuitenkin olemme. Eikös suomalaiset ole toiseksi amerikkalaisin kansa maailmassa (ruotsalaiset ovat ilmeisesti ykkösiä)?

Ja suomalaista kulttuuria voi käydä nyt tukemassa esim. Ateneumissa, jossa alkaa Kalevala-näyttely. Täytyypä itse asiassa jopa lähteä...

Olen ymmärtänyt ja haluan ymmärtää, että idea tuossa monikulttuurisuudessa on jotain sellaista, missä huomaa ihmisten asuvan muuallakin maailmassa ja heissä olevan joitain hyviäkin ominaisuuksia (ei toki kaikki). Tällöin suvaitsevaisuus kasvaa ja yhdessä toimiminen helpottuu. Nykyään kuitenkin maailma on paljon pienempi paikka kuin ennen nettiä ja halpalentoja, eikä yksin omassa tuvassa kököttäminen enää täydellisesti onnistu. Ilman luontevaa toimintaa erilaisten ihmisten kanssa ei myöskään vientivetoisen Suomen ulkomaankauppa kukoista.

Joudumme kuitenkin kohtaamaan muuta maailmaa entistä enemmän ja sen toivoisi sujuvan paremmin kuin joltain viidakkokansalta, joka kohtaa ensimmäistä kertaa viidakon ulkopuolisen ihmisen ja keihästää sen samantien. Vaikka toisaalta ehkä atsteekeille ja inkoille olisi ollut parempi niitata ensimmäiset espanjalaiset siihen biitsille. :whip:

Edit: Näköjään oli samat fiilikset siinä ylempänä pari minuuttia aiemmin. =D

Viimeksi muokattu:
Mun mielestä koko Suomi voitas myydä Venäläisille maatontteina, työpaikat sijoittaa Aasiaan, ja maahanmuuttajat rakentamaan uutta infrastruktuuria. Suomalaisille jäisi sitten valittavaksi joko työttömyysputki, tai asuntojen tarjoaminen maahanmuuttajille.

Tähän se menee:kippis1:

Suomi on aina ollut maa, jossa kansa on ollut päättäjiä viisaampi, hyvänä esimerkkinä tämä maahanmuuttopolitiikka ja muutkin asiat. Vanhasen hallitus ei saa kuin paskaa aikaseksi, pliis, missä se vallankumous viipyy...

Noh, ainakin ensivaaleissa tulee Perussuomalaiset saamaan murskavoiton, ja muut jää nuolemaan näppejä. "Kyllä kansa tietää!"

Back
Ylös Bottom