Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kerro toki sitten näitiä yleisiä hyviä puolia maahanmuuttajissa?Nyt tunnutaan pelkästään keskittyvän ongelmiin.
Pelätä voi niin monia asioita.
Ei kukaan jaksa jankata samoista asioista.
Asioissa on hyvät ja huonot puolet. Varmasti on paljon potentiaalia käyttämättä maahanmuuttajilla. Jos heistä saisi esimerkiksi korkeakoulutettuja niin liikemaailmassa olisi varmasti vientiä. Nyt tunnutaan pelkästään keskittyvän ongelmiin.
Kuinka paljon potentiaalia korkeakoulutetuiksi sinä uskot lukutaidottomilla maahanmuuttajilla olevan? Mikä on heissä se potentiaali, mitä suomalaisissa ei ole?
On vaikea olla keskittymättä ongelmiin, jos ainoat "positiiviset" seikat ovat luokkaa "väriä katukuvaan".
Kerro toki sitten näitiä yleisiä hyviä puolia maahanmuuttajissa?
Ja hei Marsalkka, eivät nuo sinun hassunhauskat jääkylmät ytimekkään sarkastiset kommentit tähän mitään lisäarvoa tuo.
Mistä pelosta koko ajan oikein puhut?
Kerro toki sitten näitiä yleisiä hyviä puolia maahanmuuttajissa?
Itsekkin näen heidät maaseudulla peltotöitä tekemässä.Olisiko mamuissa esimerkiksi maaseudun tulevaisuus? Ihan varmasti siellä on JOTAIN potentiaalia mitä ei nyt nähdä. Jos he eivät suoraan integroidu meidän systeemiin, niin heille täytyy löytää joku oma juttu. Väkisin ei mikään asia onnistu ja se on tainnut sossuilta unohtua. Pitäis kysyä heiltä, että mitä muuta he haluavat tehdä kuin asua slummissa.
Ei nyt ei metsä vastaa, vaan tarkoitan sitä että kun tartut noilla kommenteillasi toisten sanomisiin, siitä aina moni innostuu ja jatkaa vääntöä, ja sinä omalta osaltasi myös, jolloin keksutelu tyrehtyy ja threadi täytyy pelkästä väännöstä.
Itsekkin näen heidät maaseudulla peltotöitä tekemässä.
Luulisi, että se heidän "oma juttu" olisi jo löytynyt, jos sellainen oikeasti olisi.
Pitäisikö näille ulkomaalaisille sitten järjestää asunnot esimerkiksi Espoon Westendistä, jos ei kerta meri näköala Vuosaaressa kelpaa?
Olisiko mamuissa esimerkiksi maaseudun tulevaisuus? Ihan varmasti siellä on JOTAIN potentiaalia mitä ei nyt nähdä. Jos he eivät suoraan integroidu meidän systeemiin, niin heille täytyy löytää joku oma juttu. Väkisin ei mikään asia onnistu ja se on tainnut sossuilta unohtua. Pitäis kysyä heiltä, että mitä muuta he haluavat tehdä kuin asua slummissa.
Luuletko, että noita heidän omia kielia tukemalla heidät saadaan paremmin oppimaan suomea ja integroitumaan tähän yhteiskuntaan? Tuohan ajaa heitä vain kauemmaksi meistä eikä heitä saada työllistettyä. No, saisivat he ainakin opiskella omalla kielellään, mutta entäs sitten? Saisivatko he töitä omalla kielellään?En minä ainakaan tiedä, että onko tuota asiaa juurikaan mietitty. Onko ajateltu vain, että tärkeintä on saada heille katto pään päälle niin loppu menee omalla painollaan. Jos heillä on jotain erityistarpeita tai muuta niin siihen täytyisi keskittyä. Tai pitäiskö maahanmuuttajilla olla amiksessa omia linjoja, yms. Esim täällä on ammattikoulussa ihan venäjänkielisiä linjoja.
En minä ainakaan tiedä, että onko tuota asiaa juurikaan mietitty. Onko ajateltu vain, että tärkeintä on saada heille katto pään päälle niin loppu menee omalla painollaan. Jos heillä on jotain erityistarpeita tai muuta niin siihen täytyisi keskittyä. Tai pitäiskö maahanmuuttajilla olla amiksessa omia linjoja, yms. Esim täällä on ammattikoulussa ihan venäjänkielisiä linjoja.
Kuinka paljon sinä olisit valmis maksamaan itse siitä veroina, että kaikki mamujen mahdolliset erityistarpeet tulisivat tyydytettyiksi?
Niin elikkä kysymys kuuluu, että mitä ajatuksia ja enakkoluuloja teillä meitä ulkomaalaisia kohtaan on?
Tai vaikka jos yhtäkkiä tulisin kadulla puhumaan sinulle ihan mistä vaan, niin miten suhtautuisit?
Sen kyllä huomaa ettet expertti ole, mutta koita nyt ajatella nanosekunti pitemmälle noita juttuja.Ei minulla ole mitään valmiita ratkaisuja, koska en ole alan expertti. Pointtini oli vaan, että onkohan sitä tutkittu miten paljon. Ei mulla ole mitään ratkaisuja antaa, ne löytyy oletettavasti sosiaalitoimen virkamiehistä.
Paljonko olet valmis maksamaan siitä, että kuurot, sokeat ja ongelmanuoret saadaan kunnialla Suomalaisesta kouluputkesta läpi?
Ei minulla ole mitään valmiita ratkaisuja, koska en ole alan expertti. Pointtini oli vaan, että onkohan sitä tutkittu miten paljon. Ei mulla ole mitään ratkaisuja antaa, ne löytyy oletettavasti sosiaalitoimen virkamiehistä.
Toisekseen millä hitolla ne sosiaalitoimen virkamiehet osais ajatella niin pitkälle että perustavat mamuille omat maatalousalan koulutukset, työpaikat (vai peräti omat mamu maatilat?) ynnä muut, vieläpä niin että ne pyöris ja tuottais voittoakin. Niin ja mamujen omalla kielellään, tottakai.
:itku: Modified, käytkö tekemässä ton kyselyn, kiitos.