Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Ei kenenkää oo mikää pakko ulkomaille mennä, jos ei ulkomaalaisia kestä, eikä kenekään ole pakko mennä arabimaihin tai somaliaan, mutta kotimaassa olevia epämääräisiä ulkomaalaisia joutuu kestämään, halusi tai ei.

Joo mullakin on sääntö et muslimimaahan en mene kun en halua mennä. Miksi sitten muslimeja otetaan tänne niin innolla voi tosiaan kysyä ihan aiheesta. Kaikenkaikkiaan muslimeja on kuitenkin vaan neljännes ulkomaalaisista, suomen pakolaispolitiikka tosin saattaa antaa käsityksen et melkein kaikki ulkomaalaiset on muslimeja :D

dxxpnb.gif

Ei kenenkää oo mikää pakko ulkomaille mennä, jos ei ulkomaalaisia kestä, eikä kenekään ole pakko mennä arabimaihin tai somaliaan, mutta kotimaassa olevia epämääräisiä ulkomaalaisia joutuu kestämään, halusi tai ei.

Voi vapaaehtoisesti valita haluaako ulkomaalaisiin tutustua, pysyy suomessa jos ei tahdo niitä missään nähdä. Ainoa vika, että somalialta ei voi välttyä edes kotonaan.

Toi ei kyllä toimi, että pysy Suomessa jos et halua ulkomaalaisia nähdä. Jos olet Helsingissä käynyt niin siellä on aika paljon ulkomaalaisia turisteja.

Toki jos pysyt vaan kotona niin tuskin kukaan kotiisi tulisi.

Vaikuttaahan ne ulkomaalaiset mahdollisesti töissä ja reissussa elämään. Ja toisaalta monenko arkeen vaikuttaa maahanmuuttajat millään tavalla? Ei lasketa sitä jos sattuu ohi mennen kuulemaan jonkun puhuvan vaikka itänaapurin kieltä.

No jokainen joka ei tee työtä vaikuttaa siten että hänelle maksetaan verovaroin kaikki. Ja se raha on pois jostain muualta.

Toi ei kyllä toimi, että pysy Suomessa jos et halua ulkomaalaisia nähdä. Jos olet Helsingissä käynyt niin siellä on aika paljon ulkomaalaisia turisteja.
Toki jos pysyt vaan kotona niin tuskin kukaan kotiisi tulisi.

No vaikka täällä hesessa asuukin niin ei täällä kukaan pakota ulkomaalaisiin lähemmin tutustumaan. Tänään oli lääkäri venäläinen. Eilinen kaupan kassa afrikasta, bussikuski jostakin lähi-idästä. kaikki noi on ihan ok ja puhuu selvää suomea, hoitaa työnsä ihan siinä missä suomalainenkin. on noita somaleitalkin jopa muutamia näkynyt joskus töissä, mut yleensä vetelehtivät kauppakeskuksissa omalla porukalla.

Vaikuttaahan ne ulkomaalaiset mahdollisesti töissä ja reissussa elämään. Ja toisaalta monenko arkeen vaikuttaa maahanmuuttajat millään tavalla? Ei lasketa sitä jos sattuu ohi mennen kuulemaan jonkun puhuvan vaikka itänaapurin kieltä.
Niin, miksikäs mikään ketään liikuttaisi. Koska minua ei ole ryöstetty tai raiskattu, niin kumpikaan ei nappaa paskaakaan.:rolleyes:

Mitä nyt tulee tuohon threadin alustukseen, niin jokaiseen ihmiseen suhtaudun yksilönä ja lähtökohtaisesti reaktioni on ihmisiä kohtaan positiivinen. Siltikin tiedostan sen asian, että ulkomaalaiset tehtailevat rikoksia kantaväestöä enemmän. Nämä asiat eivät minusta ole mitenkään toisiaan pois sulkevia.

Hmm. Eikös muslimeilla vielä ole käytäntö, että aviorikoksen tehnyt nainen kivitetään, mutta miehellä saa olla haaremi? Tuohon naisten asemaan kommentoidakseni.
(

Itse asiassa aviorikoksesta kivitys ei ole Islamin lain mukainen rangaistus, vaan jäänne alueen heimo- tai perinnetavasta joka on sitten sulautettu sen alueen "lakiin". Ja moniavioisuudesta, että Koraanin (hyväksytyn ja yleisesti käytetyn) tulkinnan mukaan miehellä saa olla korkeintaan 4 vaimoa, mikäli hän pystyy kohtelemaan heitä kaikkia tasapuolisesti. Sitten on vielä alueellisia variaatioita, esim., että ensimmäisellä vaimolla on "veto-oikeus" siihen saako mies ottaa useampaa vaimoa yms. Lisäksi muutamissa Islamilaisissa maissa on valtion toimesta pyritty maallisella lainsäädännöllä kieltämään moniavioisuutta nykypäivänä, kun on huomattu sen sopimattomuus modernin yhteiskunnan kanssa.

Jos ulkomaalainen tulee läppää heittämään niin kyllä minäkin osaan.
Päivällä ingoraan samalla tavalla kuin kaikki muutkin tuntemattomat.
Iltaisin kyllä tulee aina vähän oltua "valmiina" kun mellastavat "rikastuttajat" kävelee vastaan.
Kenessäkään ei ole mitään vikaa ennenkuin toisin todistetaan, sama pätee myös hyvyyteen/tarpeellisuuteen. Eli kukaan ei ole hyvä tyyppi tai tarpeellinen ennenkuin todistaa sen.

Jos jokainen maahanmuuttaja olisi kuten Seji, niin eipä juuri haittaisi. Enemmän olen törmännyt siihen negatiiviseen puoleen, joka saa minussa veren kiehumaan.

Kerrankin baarissa kun wc tiloissa oli yksi maahanmuuttaja jolle jotkin huutelivat hiukan, niin kysyin häneltä ihan asiallisesti englanniksi, että mitä hän tekee suomessa, opiskeleeko hän vai käy töissä..? vastaus: En, olen täällä koska haluan... Jepjep ok.. Rikoksia tekevät, siivelläelävät ja muutenkin kuin siat karsinassa käyttäytyvät voivat minun puolesta kontata "palautetaan" merkki perseessä takaisin sinne mistä ovat tulleetkin. Jos ensin annetaan mahdollisuus parempaan elämään ottamalla vastaan jostain sodan runtlemalta alueelta, ja sitä ei osata kunnioittaa, niin turha alkaa paapomaan.. piste..

Niin, miksikäs mikään ketään liikuttaisi. Koska minua ei ole ryöstetty tai raiskattu, niin kumpikaan ei nappaa paskaakaan.:rolleyes:

Rikollisuus ei katso ihonväriä tai kulttuuria. Helposti tuollaisesta tulee fiilis, että eikö Suomalaisen tekemä rikos ole vähintään yhtä törkeää? Jos rikollisuutta pelkää niin kannattaa muuttaa rauhallisempaan paikkaan.

Oletan, että aika monet ovat varovaisia esimerkiksi Helsingin ytimessä keskellä yötä riippumatta siitä olisiko maahanmuuttajia tai ei.

Jos keksitään keinoja rikollisuuden vähentämiseen niin silloinhan myös Suomalaisten tekemät rikokset vähenevät mikä on positiivista. Aika paha se on sanoa ketä pitäisi syyttää turvattomuudesta. Pitäisikö täällä tehdä sama kuin Italiassa, että pistetään sotilaat seisomaan kadunkulmiin.

Rikollisuus ei katso ihonväriä tai kulttuuria. Helposti tuollaisesta tulee fiilis, että eikö Suomalaisen tekemä rikos ole vähintään yhtä törkeää? Jos rikollisuutta pelkää niin kannattaa muuttaa rauhallisempaan paikkaan.

Sä nyt taas väännät tätä ihan sivuraiteille. Jos tietystä kulttuurista tulevat tekevät suhteellisesti enemmän rikoksia, niin voisiko se johtua vaikka siitä kulttuurista? Vai johtuuko se yksilöistä? Mutta eikö se kulttuuri muovaa niitä yksilöitä tiettyyn suuntaan? Se suomalaisten rikollisuus ei kuitenkaan parane sillä, että otetaan ihmisiä, jotka tekevät pahimmilaan moninkertaisesti rikoksia. Tai no, ainakin suomalaisten tekemät rikokset näyttää tilastoissa paremmalta. Tuo viimeinen lause on kyllä jokseenkin järjetön. Jos rikoksia pelkää, ei varmaankaan niitä potentiaalisia rikollisia ottaa lisää.

Modified haluaa näköjään saada tyhjänpäiväistä vääntämistä aikaiseksi.

Seji sanoi:
Niin, eli itse olen ulkomailta(Pohjois-Irakista, Kurdistanista) ja heräsi jotenkin uteliaisuus siitä, että mitä täällä pakkiksella ajatellaan ulkomaalaisista, jotka asuvat Suomessa?

Kuten lainauksesta käy ilmi, halusi Seji nimenomaan kuulla mitä mieltä pakkislaiset ovat ulkomaalaisista, jotka asuvat Suomessa

Niin ja minullahan ei ole mitään ulkomaalaisia vastaan niin kauan kuin he ovat lainkuuliasia, työtätekeviä ja heiltä löytyy halua sopeutua suomalaiseen kulttuuriin.

Oletan, että aika monet ovat varovaisia esimerkiksi Helsingin ytimessä keskellä yötä riippumatta siitä olisiko maahanmuuttajia tai ei.

Jos keksitään keinoja rikollisuuden vähentämiseen niin silloinhan myös Suomalaisten tekemät rikokset vähenevät mikä on positiivista. Aika paha se on sanoa ketä pitäisi syyttää turvattomuudesta. Pitäisikö täällä tehdä sama kuin Italiassa, että pistetään sotilaat seisomaan kadunkulmiin.
Häh? Toki rikos on yhtä törkeä, teki sen kuka tahansa.

Itse sinä tuon lausahduksen heitit:

Ja toisaalta monenko arkeen vaikuttaa maahanmuuttajat millään tavalla?
Eli, jos ongelmia ei tule suurimmalle osalle, niin ongelmaa ei ole olemassakaan? Jos taas ongelmia aiheutuu maahanmuuttajien suunnalta, niin ratkaisu on muuttaa pois ongelmia aiheuttavien maahanmuuttajien tieltä?:confused:

-edittiä: Suomessa asuviin työtä tekeviin maahanmuuttajiin varmasti yleisesti suhtauduttaisiin myönteisemmin, jos se rikollinen aines palautettaisiin takaisin lähtöpisteeseensä. Tästä asiasta tuskin suurin osa maahanmuuttajistakaan on eri mieltä.

Viimeksi muokattu:
Tajuatteko, että maapallolla on yli 5 miljardia ihmistä joista aika monet ovat ulkomaalaisia. Miksi täällä keskustellaan 50 000:sta ihmisestä jotka sattuvat asumaan Suomessa? Samoja tyyppejä ne on asuvat sitten kotimaassaan tai täällä.

Ei liity ketjun aiheeseen, mutta päivitetään lukuja sen verran, että tällä hetkellä liikutaan välillä 6,7-6,8 miljardia. Siinä on laitettu lihaa rakoon aika hyvään tahtiin.

Jos kaikki maahanmuuttajat olisi kuin Seji, tätä keskustelua ei olisi koskaan edes aloitettu. Sinänsä sääli silti, koska olisi se oikeasti paljon parempi, ettei tätä keskustelua tarvitsisi käydä, ja kaikki kulttuurit eläisivät sulassa harmoniassa onnellisina.

Vaan kun ihmisluontoon kuuluu tietynlainen heimoajattelu, niin aina on ollut ja aina tulee olemaan erilaisia kulttuureita ja kansakuntia, ja aina tulee olemaan ristiriitoja näiden välillä. Me vaan satutaan kuulumaan suomalaiseen kulttuuriin ja sitäkautta länsimaiseen, ja meidän ei pidä vesittää omaa kulttuuriamme toisten tieltä. Me suomalaiset olemme kuitenkin vähemmistö tässä maailmassa. Pieni sellainen vieläpä. Ja meidän kulttuuri on ihan yhtä arvokas kuin mikä tahansa muu, oli viherpeipot siit ihan mitä mieltä tahansa..

Ja kun tää maa sattuu olemaan meidän kansan ainoa kotimaa, minun mielestäni suomen tapoihin tulee muualta tulleiden sopeutua, jos ei sopeudu, voi valita ihan vapaasti 199 muutakin maata mihin mennä.

Meidän maa, meidän säännöt. Jokanen joka kunnioittaa niitä saa mun puolesta elää rauhassa, mutta jokainen joka viis veisaa meidän maasta voi mennä takasin mistä on tullut, jos ei maita täällä olla. Turha tulla tyrkyttämään mitään vieraitten kulttuurien rikkautta ja rikastavaa vaikutusta.

e: ei tulisi pieneen mieleenikään vaatia missään maassa muita elämään MUN kulttuurin mukaisesti, jokaiseen maahan pitää sopeutua, eikä maan pidä sopeutua yhtään keneenkään vieraaseen. Se on vieras joka sopeutuu.

Kiitos vastauksista! Ilahdutti nähdä että tää thread on päässy näinkin pitkälle.:dance2:

Moni näköjään on suhtautunut ulkomaalaisiin varauksella, mikä on sinänsä ihan kannattavaa. Tässä muutama päivä sitten kun kävelin kotia päin yhdestä hiekkapolusta, niin siellä oli joku noin 20-30 vuotias nainen lenkillä tulossa minua vastaan. Hän näki minut ja pysähtyi, kääntyi sitten toiseen suuntaan ja otti aika kovaa kovaa vauhtia jalat alle. En loukkaantunut, mutta hämmästytti se kyllä melko paljon. Ja mistäköhän sitä tietää että pelästyikö nainen minua vai vaihtoiko suuntaa ihan muuten vaan. Noh, I'll never know.

Ja kyllä, myönnän että, minullakin ennakkoluuloja joitain suomalaisia ryhmiä kohtaan. Esimerkiksi nämä "Skinheadit" joilla on ne maiharit jalassa ym.
Jos itse tulisin myöhään kotia päin ja vastaan kävelisi pari Skiniä, niin kyllä ihan varmaan ottaisin monia metrejä etäisyyttä ja kävelisin pikakävelyä ohi heistä.

Tämä on vain ennakkoluulo, jota ihan varmasti joka ihmisellä on jotain ihmisryhmää kohtaan! :david:
Jos joltain kysymyksiä tuppaa niin ilomielin olisin valmis vastaamaan niihin! :)

Tosin voin sen myöntää, että turkkilaiset esimerkiksi on yksin ollessaan ihan mukavaa porukkaa, mutta sitten kun niitä on useampi porukassa kaupungilla, kannattaa kiertää kaukaa.
Luulenpa Indica, että kun avaat sanallisen arkkusi, he kiertävät kaukaa. x}

Uskaltaisin millistä lyödä vetoa, että oon tavannu enemmän tukuja kuin sä, ja sitä kautta ihmettelen moista havaintoa ja kehotusta. Kuitenkin riippuu millaisissa piireissä pyörii, joten se siitä.

Ilmeisesti myös Seji lyö ihmiset aika kovalla kädellä lokeroihin. Skinheaditkin ovat aika suuri "yhteisö" ja joukkoon mahtuu hyvin erilaisia nahkapäitä. Niitä joilla löytyy pääkopasta muutakin kuin viha ja niitä joilla partahöylä vei muutakin mukanaan kuin hiukset. Ja jos pienessä Suomen mittakaavassa ajatellaan niin hyvin suuri merkitys on sillä missä asut. Veikkaisimpa että jos minä asuisin Helsingissä niin juuri minä olisin se bonari jota juokset karkuun perjantai-iltana. Hyvin suurella todennäköisyydellä Karigasniemen kaljumies on pikkasen eri päästä tätä ääriryhmää. Tuusulassa asuessani tulin niitten 5 mustan miehen kanssa hyvin toimeen aina silloin kun tervehdin niitä S-Marketin kassalla, mutta auta armias kun astuit Koivukylän puolella baariin vaaleahiuksisen vaimoni kanssa niin siinä ei enää yksinkertaisesti jaksanut tervehtiä ja sovitella asiaa kun kymmenennen kerran kuuluu kun muija huutaa pää punasena mustalle miehelle jonka karvanen käsi kävi taas sielä perseen puolella. Noh esimerkkejähän on puoleen ja toiseen vaikka kuinka paljon, mutta fakta on fakta ja poikkeuksia löytyy kokonaismäärään nähden hyvin vähän. Näkeehän Sejistäkin että nuori kundi ja suomi ainakin kirjallisesti sujuu vähän liiankin oppikirjan mukaan, eli veikkaisimpa että sinä et ole tänne tullut sossurahoja keräämään ja postittamaan sukulaisillesi.

Nyt asun Oulun Kaukovainiolla ja täälä ei onneksi ole riesana kuin alkoholistit ja narkkarit jotka ovat sentään vaimon jättäneet rauhaan ;) Ja hei! Kohtahan meillä on aivan varmasti vähintään 1 guantanamon vanki täälä meidän joukossa joten varaudutaanhan sitten niin Bommien planttimisiin :P

Back
Ylös Bottom