Jos kaikki maahanmuuttajat olisi kuin Seji, tätä keskustelua ei olisi koskaan edes aloitettu. Sinänsä sääli silti, koska olisi se oikeasti paljon parempi, ettei tätä keskustelua tarvitsisi käydä, ja kaikki kulttuurit eläisivät sulassa harmoniassa onnellisina.
Vaan kun ihmisluontoon kuuluu tietynlainen heimoajattelu, niin aina on ollut ja aina tulee olemaan erilaisia kulttuureita ja kansakuntia, ja aina tulee olemaan ristiriitoja näiden välillä. Me vaan satutaan kuulumaan suomalaiseen kulttuuriin ja sitäkautta länsimaiseen, ja meidän ei pidä vesittää omaa kulttuuriamme toisten tieltä. Me suomalaiset olemme kuitenkin vähemmistö tässä maailmassa. Pieni sellainen vieläpä. Ja meidän kulttuuri on ihan yhtä arvokas kuin mikä tahansa muu, oli viherpeipot siit ihan mitä mieltä tahansa..
Ja kun tää maa sattuu olemaan meidän kansan ainoa kotimaa, minun mielestäni suomen tapoihin tulee muualta tulleiden sopeutua, jos ei sopeudu, voi valita ihan vapaasti 199 muutakin maata mihin mennä.
Meidän maa, meidän säännöt. Jokanen joka kunnioittaa niitä saa mun puolesta elää rauhassa, mutta jokainen joka viis veisaa meidän maasta voi mennä takasin mistä on tullut, jos ei maita täällä olla. Turha tulla tyrkyttämään mitään vieraitten kulttuurien rikkautta ja rikastavaa vaikutusta.
e: ei tulisi pieneen mieleenikään vaatia missään maassa muita elämään MUN kulttuurin mukaisesti, jokaiseen maahan pitää sopeutua, eikä maan pidä sopeutua yhtään keneenkään vieraaseen. Se on vieras joka sopeutuu.