Lähimmäisenrakkaus Koraanissa
Olenpa uteliaisuuttani lueskellut tuota Koraania ja perehtynyt muutenkin islamin oppeihin. Olen yrittänyt löytää jotain perustetta sille, miksi islamista ei tulisi olla huolissaan.
Tässä esimerkkiä siitä, miten ihanasti 2. Suura kertoo ei-islaminuskoisista (lähde):
Nämä ovat henkilökohtaisia suosikkejani:
Kohta joku on huutelemassa, että lainasin vain pahimmat kohdat irti kontekstista. Voitte ihan vapaasti lukea itse ja sanoa, missä kohdassa opetetaan suhtautumaan ei-islaminuskoisiin "maltillisesti"? Kaikki nk. ääriliikkeet ottavat Koraanin kirjaimellisesti ja ovat siis niitä todellisia muslimeja. Maltilliset lukevat valikoiden ja jättävät nämä kamaluudet omaan arvoonsa. Valitettavasti kaikki eivät niin tee ja tässä piileekin islamin vaara.
Kyllä se on niin, että kaikki ei-muslimit ovat heille vähempiarvoisia ihmisiä. Kaikki pilakuvat yms. toimivat esimerkiksi kohdan 2:191 mukaisina "hyökkäyksinä", mikä oikeuttaa jopa tappamisen.
Huom! Tässä on vasta 2. suura sadastaneljästätoista. Olen itse lueskellut pidemmällekin ja samanlaista tekstiä on paljon. En tosin tässä vaiheessa viitsi floodata kaikkea pakkikselle.
Islam ja Eurooppa - aika herätä? Totta helvetissä!
Tähän olisi mukava saada joltain asiaan enemmän perehtyneeltä näkemys. Onko tilanne juuri näin paha, miltä se tässä näyttää?
Olenpa uteliaisuuttani lueskellut tuota Koraania ja perehtynyt muutenkin islamin oppeihin. Olen yrittänyt löytää jotain perustetta sille, miksi islamista ei tulisi olla huolissaan.
Tässä esimerkkiä siitä, miten ihanasti 2. Suura kertoo ei-islaminuskoisista (lähde):
6. Jumalattomille taasen on totisesti samantekevää, varoitatko heitä vai et; he eivät usko.
7. Jumala on sinetillä sulkenut heidän sydämensä ja korvansa, ja heidän silmiään peittää verho; niin, heitä kohtaa kammottava rangaistus.
15. Mutta Jumala tekeekin pilkkaa heistä itsestään, jättää heidät yltymään pahuudessaan ja vaeltamaan sokeasti yhä syvempään häpeään.
24. mutta jollette tee niin - ja sitä ette koskaan voi tehdä silloin kavahtakaa tulta, joka on valmistettu uskottomille ja jonka polttoaineena ovat ihmiset ja kivet.
89. Ja kun heille tuli Pyhä kirja Jumalalta , vahvistaen toisen, minkä he jo omistivat, - olivathan he vastikään rukoilleet itselleen voittoa epäuskoisista - kun siis nyt se, minkä he tunsivat todeksi, tuli heidän osalleen, eivät he uskoneet sitä. Jumalan kirous uskottomien yli!
90. Mihin surkuteltavaan hintaan ovatkaan he myyneet sielunsa hylätessään Jumalan ilmoituksen, katsoessaan karsaasti sitä, että Jumala armonsa runsaudesta lähettää ilmestyksiään kenelle tahtoo palvelijoittensa joukossa! He ovat koonneet ylitsensä vihaa vihan päälle. Uskottomia odottaa häpeällinen rangaistus.
98. Jos joku on Jumalan, hänen enkeleittensä, apostoleittensa ja Gabrielin tai Mikaelin vihollinen, niin totisesti Jumala (itse) on uskottomien vihollinen.
115. Heitä odottaa häpeä tässä elämässä ja kauhea rangaistus tulevassa.
154. Älkääkä sanoko »kuolleiksi» niitä, jotka surmataan Jumalan asian tähden. Ei, hehän elävät, vaikka te ette sitä tajua.
161. Niitten yllä, jotka ovat uskottomia ja kuolevat epäuskossaan, lepää totisesti sekä Jumalan ja enkelien että kaikkien ihmisten kirous
162. ja se pysyy ikuisesti, eikä heidän rangaistustansa lievennetä eikä heille suoda armonaikaa.
167. ja ne, jotka olivat seuranneet esikuviaan, sanovat: »Olisipa meillä joku palaamisen mahdollisuus, niin me luopuisimme heistä, kuten he ovat luopuneet meistä.» Niin on Jumala heidän kauhukseen näyttävä heille heidän omat tekonsa, eivätkä he tule pääsemään pois Tulesta.
171. Profeetan suhde niihin, jotka ovat uskottomia, on sama kuin sen, joka kutsuu olentoja, jotka eivät erota muuta kuin äänen ja huudon, jotka ovat kuuroja, mykkiä ja sokeita, niin etteivät mitään ymmärrä.
Nämä ovat henkilökohtaisia suosikkejani:
191. Surmatkaa heidät, missä heidät tapaattekin, ja karkoittakaa heidät joka paikasta, mistä he ajoivat pois teidät, sillä pakanuuteen käännyttäminen on pahempi kuin murha. Mutta älkää taistelko heitä vastaan Rauhoitetun temppelin lähellä, jolleivät he hyökkää päällenne siellä; mutta jos he hyökkäävät, niin tappakaa heidät. Sellainen on oleva uskottomien palkka.
192. Mutta jos he lakkaavat taistelemasta, niin on Jumala totisesti armahtavainen ja laupias.
193. Taistelkaa heitä vastaan, kunnes pakanuuden viettelys lakkaa ja keskuudessamme vakiintuu ainoan Jumalan palveleminen. Mutta jos he herkeävät, älköön vallitko vihollisuutta muita kuin uskottomia vastaan.
216. Teidät on määrätty sotimaan, vaikka se on teille vastenmielistä. Mutta voi sattua, että teillä on vastenmielisyys jotakin asiaa kohtaan, vaikka se on teille hyödyllinen, ja voipa sattua, että teillä on halu johonkin, vaikka se on vahingollista teille. Jumala tietää, mutta te ette tiedä.
Kohta joku on huutelemassa, että lainasin vain pahimmat kohdat irti kontekstista. Voitte ihan vapaasti lukea itse ja sanoa, missä kohdassa opetetaan suhtautumaan ei-islaminuskoisiin "maltillisesti"? Kaikki nk. ääriliikkeet ottavat Koraanin kirjaimellisesti ja ovat siis niitä todellisia muslimeja. Maltilliset lukevat valikoiden ja jättävät nämä kamaluudet omaan arvoonsa. Valitettavasti kaikki eivät niin tee ja tässä piileekin islamin vaara.
Kyllä se on niin, että kaikki ei-muslimit ovat heille vähempiarvoisia ihmisiä. Kaikki pilakuvat yms. toimivat esimerkiksi kohdan 2:191 mukaisina "hyökkäyksinä", mikä oikeuttaa jopa tappamisen.
Huom! Tässä on vasta 2. suura sadastaneljästätoista. Olen itse lueskellut pidemmällekin ja samanlaista tekstiä on paljon. En tosin tässä vaiheessa viitsi floodata kaikkea pakkikselle.
Islam ja Eurooppa - aika herätä? Totta helvetissä!
Tähän olisi mukava saada joltain asiaan enemmän perehtyneeltä näkemys. Onko tilanne juuri näin paha, miltä se tässä näyttää?
Siellähän juuri tiedostetaan erittäin hyvin islamismin uhka ja ollaan todella tarkkoja sekularismin suhteen.