Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

"
Noista kirjaimellisesti "pyhät kirjoitukset" ottavista ja "maltillisista" tulee muistaa, että ne kirjaimellisesti ottavat "radikaalit" ovat tavallaan juuri niitä aitoja uskonnon kannattajia. Muut ovat maallistuneita, joita ensin mainitut eivät aina pidä kunniallisina muslimeina...

Tämä juuri oli myös minun pointtini. Ehkä vain hieman huonosti ilmaistuna :)

The Human Rights Council at the United Nations has now banned any criticism regarding Sharia Law and human rights in the Islamic World

According to President Doru Romulus Costea - and following the efforts of delegates from Egypt, Pakistan and Iran - the Council will no longer tolerate criticism of either Sharia or specific fatwas in the name of human rights.

Yk on siis nyt päättänyt, että islamia ei saa arvostella. Ensi viikolla varmaanki päättävät, että muita uskontoja ei saa enää harjoittaa ja sharia on otettava käyttöön kaikkialla.

Yk on siis nyt päättänyt, että islamia ei saa arvostella. Ensi viikolla varmaanki päättävät, että muita uskontoja ei saa enää harjoittaa ja sharia on otettava käyttöön kaikkialla.

Voi jeesus, komeestihan homma etenee...

edit: paitsi että mitenhän päätös tulee näkymään?

Moni länsimaalainen nainenkin elää lievästi sorrettuna. Tämä estää meitä ansaitsemasta enemmän rahaa ja tekemästä niitä asioita jotka oikeasti olisivat tärkeitä.

Yleisön toivomuksesta.... aina kun illalla yhdentoista aikaan seison tiskaamassa koska kotisomali (vai mikä lie lemmittelynimi olikaan mitä täällä on esitetty) ei huomaa likaisia astioita, rupean pakostikin pohtimaan tätä aihetta. Miehet raivaavat tilaa opiskelulle ja myöhemmin työnteolle elämässään. Kun he ovat kotona, se aika on tarkoitettu lepäämiseen ja palautumiseen. Todella moni mies ei viitsi ottaa vastuuta kotitöistä mikäli taloudesta löytyy myös joku naishenkilö. Kerran kysyin poikaystävältäni että onko hänen mielestään ok, että minä teen enemmän kotitöitä vaikka maksamme kaikki kulut 50-50. Hän siihen että kyllä, koska minä minä olen opiskelija (=olen enemmän kotona). Ilmoitin hänelle kylmän rauhallisesti että minun aikani on ensisijaisesti tarkoitettu opiskeluun ja työntekoon, joten jos hän haluaa minulta siivouspalveluja, se tekee x euroa tunnilta. Sehän on naiselle tulonmenetystä tehdä miehenkin osuus kotitöistä. Tämän jälkeen herra viimein tajusi ja sanoi että siivoaa kyllä jatkossa itse.

Samoin olen muutaman kerran jossain palaverissa istuessani miettinyt miksi miehet niin usein tyrmäävät naisten ajatukset epärelevantilla tytöttelyllä. Nainen ei osaa edes reagoida asiattomaan käytökseen, koska naisten kommunikointi on usein tyyliltään neuvottelua. Ei oleteta mitään, vaan tilanteet muokkautuvat viestiessä. Lukekaa vaikka huviksenne punttimimmien puolta. Sieltä ei löydy pahemmin näitä "kettu että olet urpo muija"- tai "näin se on aina ollut ja olet pelle jos muuta väität"-viestejä. Mies ei vättämättä tiedä ollenkaan mitä on tekemässä, mutta hän viestii asian siten että vastapuoli tietää olla astumatta reviirille. Naisten sovittelevaa viestintää pidetään vähän tyhmänä, vaikka kenties asia onkin päinvastoin ja miesten pitäisi integroitua uuteen yhteiskuntaan jossa asioita ei selvitetä puukolla ja nyrkkitappelulla...?

Jos jotain kyseenalaista tapahtuu, naiset usein selitetään huoriksi, miehet veijareiksi. Sosiaalinen todellisuus on tarinankerrontaa jossa jokaiselle jaetaan rooli. Dramaattisuuden vuoksi roolit ja tulkinnat ovat usin yliampuvia. Miksi naiselle lankeaa aina se bimbon horon rooli? Miksi nainen on tyhmä, heikko, yksinkertainen, helppo? Tällainen tulkinta tilanteista syö todella tehokkaasti naisen uskottavuutta. Miksi nainen ei (miehen lailla) voi olla vain viriili ja happy-go-lucky?

Vaikka naiset tänä päivänä ovatkin koulutettuja, taloudellisesti riippumattomia ja vapaita ilmaisemaan oman mielipiteensä, kulissien takana tilanne ei ole niin nätti. Naisen rooli on usein tihrustaa kotitöiden ym. organisoinnin parissa miehen tehdessä palkkatyötä, naisen uraputki on vaarassa jo pelkästään siksi että hän on hedelmällisessä iässä, hän ei pääse yhtä nopeasti eteenpäin kuin mieskollegansa koska häntä ei oteta tosissaan, ja naiselta odotetaan pehmeyttä ja passiivisuutta päätöksenteossa. Naisten ei haluta olevan jämptejä ja etenkin se saa ihmiset näkemään punaista, jos nainen uskaltaa tehdä mustavalkoisia päätöksiä. Meiltä nimenomaan odotetaan että pitää hymyillä nätisti, olla kiva ja sitten sanoa varovaisesti "no mä ajattelin että me voitaisiin ehkä liisata toi pienempi auto" tai "enhän minä tästä tiedä mutta ehkä nuo edustuskulut syö liikaa budjettia". Ja sitten mies voi paukauttaa päälle että hänhän ei mitään kauppakassia aja tai että edustuskulut on vaan pennosia ja sä et nyt näe tätä big picturea.

Ja tämä liittyi nyt muslimeihin vain siten että naisten heikko asema miehiin nähden on universaali ongelma, joka ei poistu ennen kuin asioita saa kyseenalaistaa ääneen.

Mikä tuon postauksen pointti oli? Yleinen itkupotkuraivari siitä kuinka epäreilua elämä on naista kohtaan?

Yleisön toivomuksesta....

Miksi et voisi käyttäytyä juuri niin kuin haluat? Sano asiat suoraan. Jos poikakaveri ei tee hommia niin kuin haluat, niin heivaa menemään. Murra kliseet ja ennakkoluulot ja ole sellainen, kuin itse haluat.

Jos naisia sun mielestä pidetään heikkoina, tyhminä ja yksinkertaisina, niin näytä maailmalle, ettei homma ole näin, ainakaan sun kohdalla. Eli tee niin kuin saarnaat, kun asia kerran kaivertaa.

Kaikkeen et tietenkään voi vaikuttaa, mutta moneen asiaan kyllä...

Wau, ihan kuin kaikki miesten erimielisyydet ratkottaisiin puukoilla ja puntareilla, mutta naiset keskustelisivat asiat halki aivan joka tilanteessa. Noh, eihän se noin mene, liian monta kertaa olen nähnyt, millaisia jälkiä lasituoppi aiheuttaa, kun nainen lyö sen jonkun muun päähän. Ja universaali ongelma ei poista sitä tosiasiaa, että jollain muilla naisilla asiat ovat ihan oikeasti huonommin, kuin Kyllillä.

Oletko muuten huomannut, että täällä Suomessa suurin osa miestenkin välisistä erimielisyysksistä ratkaistaa ihan ilman väkivaltaa?

Naisten sovittelevaa viestintää pidetään vähän tyhmänä, vaikka kenties asia onkin päinvastoin ja miesten pitäisi integroitua uuteen yhteiskuntaan jossa asioita ei selvitetä puukolla ja nyrkkitappelulla...?

Naisten sovitteleva viestintä loppuu siihen paikkaan kun ryhmässä on pelkkiä naisia. Tästähän oli tutkimuskin, jossa todettiin, että pelkkiä naisia sisältävässä organisaatiossa on enemmän ongelmia, kuin sekä naisia että miehiä sisältävässä organisaatiossa, tai PELKKIÄ MIEHIÄ SISÄLTÄVÄSSÄ organisaatiossa.

Ja naisen asema länsimaisessa yhteiskunnassa ei todellakaan ole heikko. Alkaa homma olemaan jo melkein päinvastoin.

itkupotkuraivari

Olipas viihdyttävää lukemista.. täytyy tallentaa johonkin ja voin sitä sitten lukea aina kun haluaa vähän hymyillä :)

-- Kerran kysyin poikaystävältäni että onko hänen mielestään ok, että minä teen enemmän kotitöitä vaikka maksamme kaikki kulut 50-50. Hän siihen että kyllä, koska minä minä olen opiskelija (=olen enemmän kotona). Ilmoitin hänelle kylmän rauhallisesti että minun aikani on ensisijaisesti tarkoitettu opiskeluun ja työntekoon, joten jos hän haluaa minulta siivouspalveluja, se tekee x euroa tunnilta. Sehän on naiselle tulonmenetystä tehdä miehenkin osuus kotitöistä. --

Eli, koska poikaystäväsi ei tee asioita tyydyttävästi niin länsimaalaiset naiset kärsivät tästä? Kenties kannattaisi miettiä tuota suhdetta, jos tosiaan on tuollaisesta kiinni. Aika mustavalkoista, että koska poikaystäväsi sanoi jotain tuollaista niin kukaan mies ei siivoa vapaaehtoisesti vaan "rentoutuu".

-- Vaikka naiset tänä päivänä ovatkin koulutettuja, taloudellisesti riippumattomia ja vapaita ilmaisemaan oman mielipiteensä, kulissien takana tilanne ei ole niin nätti. Naisen rooli on usein tihrustaa kotitöiden ym. organisoinnin parissa miehen tehdessä palkkatyötä, naisen uraputki on vaarassa jo pelkästään siksi että hän on hedelmällisessä iässä, hän ei pääse yhtä nopeasti eteenpäin kuin mieskollegansa koska häntä ei oteta tosissaan, ja naiselta odotetaan pehmeyttä ja passiivisuutta päätöksenteossa. --

Naisten on siis pakko tehdä kotitöitä, kun mies tekee palkkatyötä? Molemmat eivät voi tehdä kotitöitä? Myöskään lapsia ei ole pakko tehdä ja ainakin Suomessa voi se isäkin pitää isyyslomaa (onko tuo sitten oikea termi). Maailmassa on myös paljon naisia suurten yritysten johdossa, mutta heitäkään ei ilmeisesti oteta tosissaan?

-- ennen kuin asioita saa kyseenalaistaa ääneen. --

Saisipa asioista esim. maahanmuuttajista johtuvista ongelmista ja muista puhua ääneen (pieni osa maahanmuuttajista). Myös sekään ei ole reilua, että valkoinen mies lyö mustaa miestä niin teko on automaagisesti rasistinen ja rangaistus kovempi kuin että musta mies lyö puukolla valkoista kylkeen (näin kärjistetysti).

Yritin etsiä tälle "päätökselle" vahvistusta YK:n ihmisoikeusneuvoston raporteista mutta en löytänyt mitään sieltä. Olisko tarjota suoraa linkkiä kyseiseen päätökseen, muuten väittäisin tämän olevan paskapuhetta.

Yritin etsiä tälle "päätökselle" vahvistusta YK:n ihmisoikeusneuvoston raporteista mutta en löytänyt mitään sieltä. Olisko tarjota suoraa linkkiä kyseiseen päätökseen, muuten väittäisin tämän olevan paskapuhetta.

Taitaa liittyä niihin asioiden käsittelyihin YK:n yleiskokouksessa, joissa ihmiset yrittävät kritisoida islamia ja erityisesti Irania ohi keskustelun alla olevan aiheen. Tätä ei sallita, joten "OMG OMG, YK niiq ei anna kritisoida islamia ja shariaaaaa!11!!1!1huutomerkki!!1!yks!"

Löytyy mm. jotain YouTube-pätkiä: http://www.youtube.com/watch?v=Zi9w9FhO9VU

Jos tästä on kyse, niin nuo "uutiset" ovat kyllä törkeää liioittelua.

"The UN Human Rights Council decides criticism of human rights violations under Sharia'h law is out of order" BECAUSE IT'S NOT THE TOPIC OF THE DISCUSSION.

Ilmoitin hänelle [poikaystävälleni] kylmän rauhallisesti että minun aikani on ensisijaisesti tarkoitettu opiskeluun ja työntekoon, joten jos hän haluaa minulta siivouspalveluja, se tekee x euroa tunnilta.

Aivan totta. Moni länsimaalainen nainenkin elää lievästi sorrettuna. Kylli aikoo ilmeisesti ratkaista tämän kipeän ongelman lisäämällä muslimien liikkuvuutta kohti Eurooppaa. Sen jälkeen naisia ei enää länsimaissakaan sorreta lievästi.

Mutta se mitä mun varsinaisesti piti kysyä, että oliko sulla muillekin palveluille tuntihinta jo mietittynä? Ihan uteliaisuudesta ja noin muuten vain kysyn.

Jälleen hyvää uutta Halla-ahoa

Järkevää tekstiä, pari tärkeää pointtia tulee hyvin esille.

"Feministit haluavat estää prostituution siitä yksinkertaisesta syystä, että heitä ärsyttää piparin (vaikka maksullisenkin) tarjonnan lisääntyminen. Samasta syystä venäläisten ja aasialaisten naisten maahantuonti jäytää heitä sanomattomalla tavalla, vaikka afrikkalaisten ja lähi-itäläisten miesten tuonnissa ei ole mitään vikaa. Heitä ärsyttää ajatus, että suomalainen mies voisi saada edes rahalla pimpsaa silloin, kun haluaa, koska feministin haavemaailmassa torttu on kiristyksen, nöyryytyksen ja kontrollin väline numero uuno."

Juuri näin :hyvä:

Back
Ylös Bottom