Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Huvittavaa, miten joidenkin mielestä sotilaan tulisi automaattisesti edustaa tätä "olen valkoinen mies ja siksi parempi kuin muut" - ajatusmaailmaa. Jos ei tähän muottiin suostu, on välittömästi sivari, idiootti jne. Joku Henry Rollins on hyvä esimerkki katu-uskottavasta sällistä, joka uskaltaa kyseenalaistaa tämänkaltaisen täysin perusteettoman hegemonian. Itse pyrin samaan, ja sijoitan jatkossakin mieluummin sodan ajan yksikkööni pätevän maahanmuuttajataustaisen kaverin kuin jonkun vitun säälittävän rillipäisen 65 kiloisen kynäniskainsinöörin (anteeksi yleistys, toivottavasti en loukannut).

"vitun säälittävä kynäniskainsinööri" :hyvä: Vänrikki Nappula on kyllä suuri koomikko, aivan tulee vesi silmään.

Tää kaveri on joku wannabe -tapaus. Elää haavemaailmassa, lainaileekin leffojen linereita kun parempaakaan ei ole tarjolla väitteidensä tueksi.

Kitrjotiuksistasi päätellen sinä olet ollut viimeiset kymmenen(kin) vuotta lähinnä idioottina.

Ei kai näin loistavaan viestiin voi sanoa muuta kuin että nyt tais napsahtaa Cthulhua pahasti omaan nilkkaan.

Minä ainakin pukeudun miten huvittaa, syön mitä haluan, uskon miten haluan ja minulle on ihan sama sopiiko tämä valtaväestölle vai ei.

Niin, sinä teet sitä Suomessa. Kokeilepas vittuillessasi pukeutua jossain muslimimaassa bikineihin, syödä possua ja uskoa vaikka gorillaan. Onko sitten sama, sopiiko se muslimimaan valtaväestölle vai ei?

Väestö muuttuu, tavat muuttuu.

Väestö muuttuu, ikävä kyllä. Mutta tavat ei. Suomi Suomalaisena kiitos. Nyt ja ikuisesti. Jos se ei sovi ni tervemenoa. Kyllä täällä mielestäni saa hillua kunhan kunnioittaa maan tapoja ja unohtaa heti rajan yli astuttuaan kaikki kiihkouskovaiset ajatuksensa ja sopeutuu muiden joukkoon.

Menepäs kadulle katsomaan ja laske montako naista näet huivissa, prosentuaalinen osuus on aika pieni. Kyse on siitä, että pakko pukeutua huiviin johdetaan uskonnosta, eikä siinä paljoa kysellä naisen itsensä mielipiteitä.
Sattumoisin mitä olen Turkkia koskevia uutisia lukenut, siellä huivipäiset naiset ovat itse nostaneet metakkkaa vähän väliä siitä, kun valtion instituutioissa huivin käyttö on kiellettyä (tai aina milloin mistäkin huivikieltoon liittyvistä laeista). Arabimaissa ja Iranissa poljetaan kieltämättä naisten oikeuksia, mutta asiat eivät ole tässäkään kyseisessä seikassa niin mustavalkoista, vaikka usein niin luulemme.
Tää kaveri on joku wannabe -tapaus. Elää haavemaailmassa, lainaileekin leffojen linereita kun parempaakaan ei ole tarjolla väitteidensä tueksi.
Mun mielestä Schillingerillä on ollut sentään edes jonkin asteen perusteluja, kun taas eräät tulevat tänne spämmäilemään ja haukkumaan muita paremman puutteessa. Sellaiset yhden lauseen mittaiset "vittu oot joku mamuintoilja"-tyyppiset lausahdukset ne vasta informatiivisia ovatkin.

Niin, sinä teet sitä Suomessa. Kokeilepas vittuillessasi pukeutua jossain muslimimaassa bikineihin, syödä possua ja uskoa vaikka gorillaan. Onko sitten sama, sopiiko se muslimimaan valtaväestölle vai ei?

Nyt ollaan Suomessa (tai te olette Suomessa) eikä missään Saudi-Arabiassa. Jos meidän arvoihimme kuuluu uskonnonvapaus niin se on meidän arvomme myös silloin kun ei huvittaisi. Sitä paitsi kukaan ei ole vielä vastannut kysymykseeni että mitä tehdään niille muslimeille jotka ovat Suomen kansalaisia? Islamin syrjintä on näiden kansalaisten syrjintää.

Mielestäni vaikuttaa melko selvältä että islam ei tule katoamaan, halusimmepa sitä tai emme. Tällöin fiksuinta olisi suvaita maltillista, fiksua islamia ja kannustaa maahanmuuttajia omaksumaan tällaisen tavan uskoa. Jos vastustamme islamia kokonaisuutena, käännämme myös maltilliset muslimit itseämme vastaan.

Olisi myös tosi upeaa jos ihmiset käsittäisivät eron maltillisen ja radikaalin islamin välillä. Islamiin mahtuu hyvin monta tapaa harjoittaa tätä uskontoa, eikä se kaikkein äänekkäin ryhmä välttämättä ole se suurin. On loukkaavaa muslimeja kohtaan niputtaa heidät kaikki yhteen. En minäkään uskonpuhdistuksen jälkeisenä kristittynä ymmärrä katolilaisia enkä halua että ulkopuoliset pitävät meitä saman uskonnon edustajina, etenkin kun pidän edesmennyttä paavia kondomi-propagandoineen vanhoillisena sekopäänä, joka välillisesti tappoi monta ihmistä aidsiin.

Väestö muuttuu, ikävä kyllä. Mutta tavat ei. Suomi Suomalaisena kiitos. Nyt ja ikuisesti. Jos se ei sovi ni tervemenoa. Kyllä täällä mielestäni saa hillua kunhan kunnioittaa maan tapoja ja unohtaa heti rajan yli astuttuaan kaikki kiihkouskovaiset ajatuksensa ja sopeutuu muiden joukkoon.

Miksi ei riitä että tulee toimeen muiden kanssa? En minäkään ole koskaan esim. seurustellut suomalaisen kanssa tai tehnyt muutenkaan lähempää tuttavuutta, mutta se ei tarkoita etteikö minulla olisi läheisiä suomalaisia ystäviä tai etten osaisi toimia suomalaisessa yhteiskunnassa. Pidän kiinni omasta kulttuuristani ja arvoistani koska se määrittää minua vahvasti ihmisenä.

Mun mielestä Schillingerillä on ollut sentään edes jonkin asteen perusteluja, kun taas eräät tulevat tänne spämmäilemään ja haukkumaan muita paremman puutteessa. Sellaiset yhden lauseen mittaiset "vittu oot joku mamuintoilja"-tyyppiset lausahdukset ne vasta informatiivisia ovatkin.

Haluatko ettiä mulle tästä ketjusta yhdenkin perustellun väitteen chillingeriltä, joka perustuu muuhun kuin mutuiluun ja vittuiluun?

Olisi myös tosi upeaa jos ihmiset käsittäisivät eron maltillisen ja radikaalin islamin välillä.

Varmasti, mutta kun me joudumme maksamaan sen hinnan molemmista - niin radikaalista kuin maltillisesta islamista. Niin euroina kuin inhimillisenä kärsimyksenä. Ja kerropa meille se ero maltillisen ja radikaalin islamin välillä? Radikaali elää veronmaksajien rahoilla ja kiitoksena siitä raiskaa ja tappaa? Maltillinen vaan elää meidän rahoilla ja siunaa radikaalimuslimin tekoset?

Nyt ollaan Suomessa (tai te olette Suomessa) eikä missään Saudi-Arabiassa. Jos meidän arvoihimme kuuluu uskonnonvapaus niin se on meidän arvomme myös silloin kun ei huvittaisi. Sitä paitsi kukaan ei ole vielä vastannut kysymykseeni että mitä tehdään niille muslimeille jotka ovat Suomen kansalaisia? Islamin syrjintä on näiden kansalaisten syrjintää.

Miksi heille pitäisi tehdä jotakin erikoista? Samat lait ja määräykset heitä koskevat kuin muitakin.

Mielestäni vaikuttaa melko selvältä että islam ei tule katoamaan, halusimmepa sitä tai emme. Tällöin fiksuinta olisi suvaita maltillista, fiksua islamia ja kannustaa maahanmuuttajia omaksumaan tällaisen tavan uskoa. Jos vastustamme islamia kokonaisuutena, käännämme myös maltilliset muslimit itseämme vastaan.

Miksei islamia muka saisi vastustaa, minä ainakin haukun moista taikauskoa niin paljon kuin mahdollista, välittämättä muslimeiden, maltillisten tai radikaalien mielipiteistä. Mikä maltillinen muslimi muuten ylipäätään edes suuttuu islamin kritiikistä? Eihän sellainen ole mikään maltillinen

Olisi myös tosi upeaa jos ihmiset käsittäisivät eron maltillisen ja radikaalin islamin välillä. Islamiin mahtuu hyvin monta tapaa harjoittaa tätä uskontoa, eikä se kaikkein äänekkäin ryhmä välttämättä ole se suurin. On loukkaavaa muslimeja kohtaan niputtaa heidät kaikki yhteen. En minäkään uskonpuhdistuksen jälkeisenä kristittynä ymmärrä katolilaisia enkä halua että ulkopuoliset pitävät meitä saman uskonnon edustajina, etenkin kun pidän edesmennyttä paavia kondomi-propagandoineen vanhoillisena sekopäänä, joka välillisesti tappoi monta ihmistä aidsiin.

Mikä ero on sitten maltillisen islamin ja radikaalin välillä? Radikaalit ajavat islamilaisia arvoja väkivallalla ja maltilliset hyväksyvät tämän hiljaa ja tekevät saman ilman väkivaltaa?

Haluatko ettiä mulle tästä ketjusta yhdenkin perustellun väitteen chillingeriltä, joka perustuu muuhun kuin mutuiluun ja vittuiluun?
Mutuilua ja vittuilua on tullut puolin ja toisin, oikeastaan enemmän häntä vastaan olevilta. Ja mielestäni häneltä on tullut asiallistakin tekstiä koskien omia kokemuksiaan. Toki ne ovat subjektiivisia näkemyksiä, mutta aika harva täällä liikkuu harmaalla vyöhykkeellä.

Ai, mitä pitää tehdä? Kohdella kuin suomen kansalaisia! Ja se uskonnonvapaus ei tarkoita sitä, että jos sen jonkin uskonnon mukaan vääräuskoiset pitää tappaa, se olisi OK.

Olisi myös tosi upeaa jos ihmiset käsittäisivät eron maltillisen ja radikaalin islamin välillä.

Käsitän hyvinkin eron, mutta mitä sitten? En halua ensimmäistäkään radikaali-muslimia maahani. Miten sellaset estetään? Olen oikeasti sitä mieltä että kaikki ihmiset palvokoon vaikka persereikäänsä mutta eri kulttuureja ei tule sekoittaa keskenään. Ja miksi pitäisi edes? Antaa kaikkien kukkien kukkia, omilla tahoillansa. Maapallolta löytyy sitä lääniä, islami ja pohjoismaat ei soinnu kovin kivasti yhteen.

Oishan se kivaa jos voitas kaikki olla ystäviä, ois se myös kivaa voittaa lotossakin..

Mielestäni vaikuttaa melko selvältä, että islam tulee katoamaan. Kaikille ei voi kaiken aikaa vittuilla ja tämän takia islam tulee olemaan muutoksen edessä. Pienenä lisävinkkinä, että mitään fiksua islamia ei ole. Ei ole mitään fiksua uskoa satukirjoihin tai omaa etua tavoitteleviin pappeihin sun muihin uskonmiehiin. Se että ihminen hyväksyy elämän kysymyksiin vastauksen satukirjoista kertoo vain siitä, että ihminen on tyhmä ja kykenemätön itsenäiseen ajatteluun.

Back
Ylös Bottom