Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Niistä menestystarinoista emme varmaankaan kuule, koska maltilliset muslimit jotka elävät Euroopassa sopusoinnussa täkäläisten kanssa eivät pahemmin pidä meteliä uskostaan. Mutta kyllä, eurooppalaisten käännynnäisten islam keskittyy yleensä enemmän islamin teeseihin kuin arabimaailman perinteisiin, ja tänne muuttavien uskokin tuntuu "laimentuvan". Tämä oli ainakin oma kokemukseni, että monet eivät Euroopassa ollessaan noudata omia tapojaan kovin orjallisesti ja moskeijjassakin käydään lähinnä tavan vuoksi ja tapaamassa tuttuja.

Tässä ketjussa näkyy itseasiassa koko terrorismin ja vihan siemen mitä koko ajan kylvetään.

Kylliin tekstissä näkyy se mitä tapahtuu 99,99% muslimeista. Usko ja tavat muovautuvat läsnimaiseen yhteiskuntaan sopiviksi eikä ihmeempiä ongelmia tule. Suurin osa länsimaista tehdyistä terkkori-iskuista ovat tehneet kohdemaan kansalaiset tai muuten kohdemaassa pitkään oleskelleet.

Lähtiessään kotimaastaan tai kasvaessaan kohdemaassa he eivät olle olleen ajatuksiltaan mitenkään radikaaleja tai fundamentalisteja. Usein terrorin siemen itää maahanmuuttajien lapsissa. He kokevat itsensä ulkopuoliseksi vihamielisessä ympäristössä, eristäytyvät ja hiljalleen alkaa oma usko ja vakaamus voimistua ja radikalisoitua. Usein pienessä ryhmässä jossa on muutama samassa tilanteessa oleva henkilö. He keskenään "lietsovat" toistensa ajatuksia ja mielipiteitä. Syntyy täysin itsenäinen "terroristi-solu". Solu voi toimia täysin itsenäisesti OMIEN oppejensa mukaan, tai se voi hakeutua yhteyteen esim Al qaidan kanssa.

Edelläkuvatun kaltainen kehitys oli mm. Lontoon pommi-iskujen takana.

Se on totta että islamilaisissa maissa on esim naisten ja vähemmistöjen olot ja oikeudet huomattavasti huonommat mitä länsimaissa. Ne ei välttämättä tosin ole hyvin länsimaissakaan kaikin osin. Varmasti on paljon niitä maahanmuuttajia jotka ovat vähintään ihmeissään länsimaalaisesta kulttuurista ja esim naisten käytöksestä. Eniten asiaa auttaa se, että kaikki osapuolet, niin länsimaalaiset kuin maahanmuuttajat ymmärtävät kulttuurin ja siten voidaan vältää ikävät tilanteet. Aina se ei onnistu ja jos maahanmuuttaja syyllistyy rikokseen, niin rangaistus napsahtaa siinä kuin muillekkin.

Ylkomaalaistaustaisten ja maahanmuuttajien työtilanne on suomessa surkea. Onhan joukossa laiskoja mutiaisia yms ketkä ei töitä oikein viitsikkään tehdä, niin heidät on vain jotenkin saatava siivoamaan tai jotain. Iso osa on kuitenkin sellaisia ketkä haluaa tehdä duunia ja tekevätkin sen hyvin. Osa on myös helvetin hyvin koulutettuja jo kotimaassaan ja suomessa ollessaan opiskelleet ahkerasti ja valmiitä tekemään duunia pienelläkin liskalla, mutta kun ei vaan töitä löydy.

Oli miten oli, ihmiset ja ihmisten mukana uskonnot leviää ympäri maapallon. Islamilaiset valtiot varmasti säilyvät pitkään islamilaisina ja länsimaalaiset tukeutuvat maalliseen edustukselliseen dekokratiaan. Ne maahanmuuttajat ketkä tänne haluaa muuttaa ja sopeutua meidän kulttuuriin siinämäärin kuin se on tarpeellista, niin heille kyllä on syytä tarjota siihen mahdollisuus. Ne ketkä eivät halua sopeuta niin ne voi potkia vaikka takaisin sinne mistä ovat tulleetkin.

Toinen vaihtoehto on se, että maahanmuuttajia hyljeksitään ja vieroksutaan. Silloin maaperä terrorismille on otollinen. Eikä kehitystä maahanmuuttajien ajatuksissa tapahdu esim naisten aseman suhteen. Äärimmäisenä vaarana on terrorismi, joka siis kasvaa ja itää itse kohdemaassa. Islamilainen ja länsimaalainen kulttuuri perinne ei ole vuorovaikutuksessa jolloin islamilaisissa maissa ihmisoikeudet eivät kehity ehkä niin,kuin jos oltaisiin terveessä vuorovaikutuksessa.

Sitten lopuksi: On helponpaa jos ymmrätää miksi joku toimii niin kuin toimii. Ei se tarkoita sitä, että se pitäisi hyväksyä.

http://www.dailymail.co.uk/news/art...ed-racism-Government-funded-group-claims.html

Hieno kehityssuunta. Vitsi, että mäkin haluan Suomeen tällaista. Eikun perkele, koko ajanhan se on kehittymässä näin mahtavaksi.

Samanlaisia älyvapaita uutisia tulee kymmenittäin parissa kuukaudessa. Sitten vielä nämä sadat mellakat ympäri Eurooppaa. Murhat, raiskaukset. Jne. Ja ei, kyse ei ole yleensäkin "maahanmuuttajista". Kyse on muslimeista. Hyvin monessa maassa on huomattu, ettei multikultismi näin radikaalisti toimi, mutta siitä ei siltikään voida luopua (paskan on PAKKO olla hyvää -vertaus). Ja puolustelijoita löytyy. Noh, kyllä hekin huomaavat sen aikanaan... viimeistään sitten kun Eurooppa on yksi vitun iso sotatantere... tai vaihtoehtoisesti Afrikan kaltainen.

Länsimaa ja iso läjä islamilaisia maahanmuuttajia ei siis toimi ja se on huomattu. Miksi silti niin monta vastarannan kiiskiä? Poliitikot (jotka näitä ajavat, eli helvetin iso osa) ovat joko äärimmäisen tyhmiä, tai sitten tekevät kaiken tahallaan. Mediaa seuraamalla rupeaa melkein jälkimmäinen vaihtoehto tuntumaan todellisuudelta.

Niin ja edelleen, yhteiskunta koostuu ihmisistä. Kun niitä ihmisiä tuodaan tarpeeksi tänne, yhteiskunta muuttuu sellaiseksi. Mikä tässäkin on niin vaikea ymmärtää? Käsitykset, arvot ja kasvatus eivät todellakaan muutu kuin maagisesti länsimaiseen maahan muuttaessa.

Minä en myöskään ole missään vähemmistössä. Katsohan ympärillesi niin aika paljon sieltä löytyy ajattelevia ihmisiä. Minä en halua että minulle työnnetään kurkusta alas joku yhden sosiaalisen ryhmän mielikuva suomalaisuudesta. Minä itse asiassa tarvitsen monikulttuurisuutta kyseenalaistamaan tiettyjä "suomalaisia arvoja", jotta kulttuurimme kehittyisi eteenpäin. Minulle junttisuomalainen on ulkopuolinen, en koe että jakaisimme saman kulttuurin. Rymyävä suomalainen pussikaljajengi joka pienessä sievässä ajaa pillurallia on minulle yhtä uhkaava kuin nuorten somalipoikien joukko viikonloppuna asemalla. Keski-ikäinen äijä jonka suusta lentää 50-lukulaisia naisia alentavia kommentteja ja joka ei halua keskustella mistään koska "ei tästä ny tartte tehrä numeroo" on samaten silmissäni ihan yhtä irrationaalinen ja yksinkertainen kuin maahanmuuttaja-isä jonka todellisuuteen ei mahdu muuta kuin riisibisnes ja vaimon pitäminen neljän seinän sisällä.

Mielenkiintoinen "ajatteleva ihminen" tosiaan oletkin kun ulosantisi koostuu lähinnä perinteisistä mokufraaseista ja väitteistä, jotka on aikoja sitten osoitettu vääriksi :rolleyes:

Uskon, että sinä tarvitset monikulttuurisuutta, mutta voisitko ystävällisesti hoitaa tämän tarpeesi ilman, että siitä koituu muilla ongelmia, vaikkapa matkustelemalla kaukomaille?

Anteeksi, ilmaisin kenties itseäni huonosti. En puhunut varallisuudesta vaan siitä että olen hyörinyt liikaa piireissä jossa on "vanhojen sukujen" ylikoulutettuja kullannuppuja.

Mä sitten jaarittelin väärälle kohteelle! :)

Joka tapauksessa olisi hyvä säilyttää valinnanvara. Suomi ei ole kyllä tippaakaan homogeeninen ja meillä tulee tukalat oltavat jos juntti-Suomi ja intelligentsia joutuvat löytämään yhteisen määritelmän maan tavasta elää.

Mitä tällä tarkoitat?

http://www.telegraph.co.uk/news/new...ho-dislike-spicy-food-racist,-say-report.html

Ei suoraan islamiiin liittyvä asia, mutta tarpeeksi näin yleensä ottaen. Onkohan Britannian suunta tulossa Suomeen piakkoin? Lapsi nirsoilee hoidossa/koulussa ruuan kanssa, ja seurauksena lähetetään aivopesuun.

Tämä menee jo naurettavan puolelle, kyllähän lasten kiusaamistapauksetkin (jos joku on nörtti/läski/lyhyt/pitkä/hassun näköinen/you name it) on aina soviteltu epävirallisesti. Miten alle 10-vuotias lapsi voisi täysin käsittää mitä rasismi on?

Mä sitten jaarittelin väärälle kohteelle! :)

Mitä tällä tarkoitat?

Sorry, nyt tulee poliittisesti epäkorrektia tekstiä joten pyydän jo etukäteen anteeksi kaikilta ja moderoikaa koko teksti pois jos siltä tuntuu. Suomikin on jo sosiaalisesti sen verran jakautunut, että yliopiston käyneellä ja amiksella ei välttämättä ole mitään puhuttavaa keskenään. Itse olen käynyt sekä amk:ta (liiketalous) että yliopistoa (kauppis) ja tiedän että ammatillinen koulutus ei välttämättä ole tasoltaan yhtään huonompaa, mutta käytännössä sinne kerääntyy porukkaa jotka haluavat mahdollisimman nopeasti opetella ulkoa mitä on pakko, ja sen jälkeen ulos työelämään. Jotkut taas ovat kiinnostuneita opiskelusta itsestään, eivätkä tee sitä pelkästään tulevan hyvän palkan toivossa. Näillä ryhmillä on täysin eri elämänarvot ja ne pyrkivät eri tavoitteisiin. Oikeastaan voisi sanoa että sosiaalinen luokka käy käsi kädessä vaikka Maslowin tarvehierarkian kanssa.

Joku jo aikaisemmin sanoa että "ylikoulutetut" voisivat hankkia hupinsa omalla kustannuksellaan sen sijaan että koko yhteiskunta maksaa yhden joukon toiveista. Esitettiin myös ajatus, että eurooppalainen kulttuuri takaa paremmat mahdollisuudet onneen. Tässä tulee nyt se ongelma, että määrittelemme onnen eri tavalla. Jollekin amikselle voi tuntua vaikealta ymmärtää että korkeasti koulutettu tarvitsee korkeampia virikkeitä, mutta näin se valitettavasti on. Samalla tavalla kuin amiksen on päästävä säännöllisin väliajoin Onnelaan pokaamaan tyttöjä, korkeasti koulutetulla on tarve kehittyä henkisesti ja ilmaista itseään. Jos tähän ei tarjoudu mahdollisuutta, korkeasti koulutettu ei voi olla onnellinen. Tiedän että on tabu sanoa olevansa älykkäämpi kuin muut, ja tämä onkin ehkä väärä ilmaisu koska harva ihminen on kaikilla tieteenaloilla muita fiksumpi. Henkisessä kapasiteetissamme on kuitenkin eroa ja minusta tuntuu väärältä, että vielä aikuisiälläkin pitäisi mennä sen takarivin häirikön ehdoilla.

Jossakin 90-luvun tutkimuksessa todettiin että ulkkareiden väkivallanteot ovat tyypillisesti kahden miehen (ulkkari + suomalainen) välisiä baaritappeluja Helsingin yössä. Miksi minun pitäisi maksaa siitä että joku amis ei malta pitää päätänsä kiinni narikkajonossa? Minun lähipiirissäni kukaan ei ole ikinä joutunut mihinkään somalitappeluun ja tähän lienee syynä myös se, että minun lähipiirissäni ihmiset eivät tunne tarvetta provosoida tai provosoitua.

Suomalaiseen amiskulttuuriin kuuluu, että kaikki tosielämää absktraktimpi leimataan heti hömpäksi ja on oikeastaan tosi naismaista on kiinnostunut mistään sellaisesta, mistä ei ole juuri sillä hetkellä jotain konkreettista hyötyä. Amis vetää kännit koska alkoholi aiheuttaa fyysisen ilontunteen. Amis ei pysty ymmärtämään mitä korkeasti koulutettu näkee vaikka museokäynnissä, koska museokäynti ei aiheuta automaattisesti hyvää fiilistä. Suurelle osalle ihmisistä on kuitenkin luultavasti tärkeää nauttia myös näistä asioista, ja elämä tuntuisi tyhjältä jos siinä ei olisi yrittämistä vaativia virikkeitä.

Verrataan tätä vaikka punttaamiseen. Asut pienessä kylässä jossa on yksi punttisali. Sinä olet vähän lihaksikkaampi kuin paikkakunnan muu jengi ja haluaisit nostella isompia painoja. Sitten alkaa kuitenkin valitus koska tavistyttöjä pelottaa mennä nostelemaan vaaleanpunaisia painojaan ison testosteronisian viereen ja muut äijät valittavat että painot kolisevat. Sinä et kuitenkaan senhetkisillä painoilla kehity enää eteenpäin. Ärsyttääkö? Minulle nuo pienet painot ovat tuttu ja tunnettu reviirini (="suomalainen kulttuuri"). Minua isot painot (=ulkomaalaiset) eivät pelota koska ne eivät tunnu vierailta ja tiedän miten niiden kanssa toimitaan.

Kyllin tekstiä lukiessa tulee mieleen ainoastaan se surullinen seikka, että liiallinen hyvinvointi vieraannuttaa ihmisen täysin todellisuudesta. Sinulle voisi tehdä hyvää kulttuuriseikkailu sieltä norsunluutornistasi "tavisten" eli "amisten" joukkoon.

En usko. :) Nythän ei missään vaiheessa puhuta rahassa mitattavasta hyvinvoinnista, vaan siitä että jotkut ovat käyttäneet valtion tarjoamat ilmaiset mahdollisuudet kehittyä henkisesti, ja jotkut eivät ole tähän mahdollisuuteen tarttuneet. Jos joku ei ole elämäänsä tyytyväinen vaikka olemme lähteneet samalta viivalta, niin mitäs se minulle kuuluu?

Jossakin 90-luvun tutkimuksessa todettiin että ulkkareiden väkivallanteot ovat tyypillisesti kahden miehen (ulkkari + suomalainen) välisiä baaritappeluja Helsingin yössä....

http://turkkila.blogspot.com/2008/01/redrum-murder.html

Näitä vastaavia juttuja saa lukea paljon. Viimeks tais olla turkkilaiset asialla.

E: ja miten vitussa tää liittyy Islam ja Eurooppa keskusteluun? Aika suppeat mahdollisuudet tuolla lähi-idässä on harrastaa kulttuuria. Musiikkiä ja muita taiteita joko sensuroidaan tai sitten ne on kokonaan pannassa.

Minun lähipiirissäni kukaan ei ole ikinä joutunut mihinkään somalitappeluun ja tähän lienee syynä myös se, että minun lähipiirissäni ihmiset eivät tunne tarvetta provosoida tai provosoitua.

Niin, vika löytyy tietysti aina kantaväestöstä. ;)

Suomikin on jo sosiaalisesti sen verran jakautunut, että yliopiston käyneellä ja amiksella ei välttämättä ole mitään puhuttavaa keskenään. Itse olen käynyt sekä amk:ta (liiketalous) että yliopistoa (kauppis) ja tiedän että ammatillinen koulutus ei välttämättä ole tasoltaan yhtään huonompaa, mutta käytännössä sinne kerääntyy porukkaa jotka haluavat mahdollisimman nopeasti opetella ulkoa mitä on pakko, ja sen jälkeen ulos työelämään. Jotkut taas ovat kiinnostuneita opiskelusta itsestään, eivätkä tee sitä pelkästään tulevan hyvän palkan toivossa. Näillä ryhmillä on täysin eri elämänarvot ja ne pyrkivät eri tavoitteisiin. Oikeastaan voisi sanoa että sosiaalinen luokka käy käsi kädessä vaikka Maslowin tarvehierarkian kanssa.

Tarkoitatko "amiksilla" amk:n käynneitä ja siitä alaspäin, vai ammattikoulun käynneitä? Eli muut kun yliopiston käynneet ovat noita "amiksia" ja "juntteja"?:wtf:

Kostavat Muhamed pilakuvat, saastuttamalla sian lihan.

Olisi kyllä aika radikaali strategiamuutos velikullilta, yleensähän nuo tyytyvät räjäyttämään tai polttamaan jotain...

Kyllin tekstiä lukiessa tulee mieleen ainoastaan se surullinen seikka, että liiallinen hyvinvointi vieraannuttaa ihmisen täysin todellisuudesta. Sinulle voisi tehdä hyvää kulttuuriseikkailu sieltä norsunluutornistasi "tavisten" eli "amisten" joukkoon.

Melko :offtopic: , mutta pakko kommentoida sen verran, että minun mielestäni Kyllillä on ihan fiksua tekstiä ja olen samaa mieltä. Olen kotoisin pikkukaupungista, missä ei ole juuri ollenkaan ulkomaalaisia (paitsi korisjenkkejä) ja rasismin kukka kukkii skinijengien muodossa(joiden kanssa olen valitettavasti joskus liikkunut). Sieltä muutin toiselle paikkakunnalle ja menin kansainväliseen kouluun, missä ei juuri muita olekaan kuin ulkomaalaisia. Väittäisin, että olen kulttuuriseikkaillut jos jonkinlaisessa seurassa ja näiden kokemusten perusteella voin sanoa Kyllin olevan mielestäni oikeassa ja että esim. muslimien sopeutumisvaikeuksia miettiessä on hyvä ottaa huomioon myös ympäristön vaikutus. Olen myös sitä mieltä, että se kirottu monikulttuurisuus on vain tehnyt elämästäni paremman ja maailmankatsomuksestani monipuolisemman.

Tässä onkin se ero, että molemmilla teillä lienee kokemusta ainoastaan koulutetuista tai vähintäänkin kanssanne samanhenkisistä "mamuista". Nimimerkillä tervetuloa perhekoteihin katsomaan somalinuorten integroitumista yhteiskuntaan.

Kyllille suosittelisin SA-intin käymistä, niin saisit tilaisuuden tutustua kansan eri kerroksiin syvällisemmin, jolloin varmaan huomaisit, että kouluttamattomien ihmistenkin joukossa on varsin fiksua porukkaa.

En usko. :) Nythän ei missään vaiheessa puhuta rahassa mitattavasta hyvinvoinnista, vaan siitä että jotkut ovat käyttäneet valtion tarjoamat ilmaiset mahdollisuudet kehittyä henkisesti, ja jotkut eivät ole tähän mahdollisuuteen tarttuneet. Jos joku ei ole elämäänsä tyytyväinen vaikka olemme lähteneet samalta viivalta, niin mitäs se minulle kuuluu?

Eiköhän noilla valtion ilmaisilla henkisen kehityksen edistimillä paranneta juuri taloudellista hyvinvointia. (koulutus etc...)
Vai tarkoitatkos niitä museoita & klassisen konsertteja, ai mutta nehän maksavat.

Samalta viivalta ketkään eivät lähde, koska kaikki ovat yksilöitä. Toisille annetaan henkisiä avuja lusikalla ja toisille kauhalla. Toiset ovat sattuneet syntymään vittumaiseen paikkaan, toiset ei. Minulle kuuluu ainakin jossain määrin heikompien hyvinvointi, vaikka heille ei ihan sama säkä syntyessään käynyt.

Back
Ylös Bottom