Hauska lainaus Jussin palstalta:
Tuo espoolaisnuorukaisen junakohtaus aukeaa ihan eri tavalla jos on edes kerran joutunut "tutustumaan" somaleiden keskustelukulttuuriin ottavana osapuolena.
"Poika tunkee naiskollegan ohi (1 käyttää röyhkeyttään, kokoaan ja uhkaavaa olemustaan oikeuttajana tehdä mitä tykkää) kielloista huolimatta (2 päättää itse mitkä säännöt koskevat häntä, ja milloin), paikkaan jonne hänellä ei ole asiaa. Käyn käskemässä pois sieltä. Hän sanoo että hänellä on lupa (3 valehtelee päin naamaa ja sujuvasti) vaikka olin paikalla kun häntä erikseen kiellettiin (4 pitää meitä idiootteina ja luulee että mikä vain menee läpi). Sanon ettei pidä paikkaansa ja käsken poistumaan VÄLITTÖMÄSTI. Hän sanoo ettei asia kuulu minulle ja että hän tekee mitä tykkää (1,2 ja 4). Sanon että täällä kuuluu. Hän kiihtyy (5 käpy palaa hetkessä ja aina kun kielletään) ja kun teen rajoittavan ja ohjaavan eleen, ilman kosketusta, tarttuu käsivarteeni (6 valmis käyttämään väkivaltaa ja riehumista ensisijaisena toimintakeinona, ja käyttääkin). Tajuaa sitten että ei toimi viisaasti - tietää että voisin katkaista hänet kuin tikun ja teenkin sen jos annetaan mitään aihetta. Tämä heppu tulee aina naamaan kiinni (7 ei kunnioita toisten omaa tilaa ja oikeutta koskemattomuuteen tippaakaan), mutta nyt ottaa liioitellun pitkän välin ja alkaa sylki roiskuen (8 ei normaaleja vuorovaikutusvalmiuksia tai kommunikaatiokykyä) huutaa (9 täysin irrationaalista raivoamista pienestäkin syystä) ja nimitellä (10) - arvaa vaan mikä kortti (11 rasismisyyte) nousee ekana...just. Olen spermanaama, valkoinen (12 syyllistyy sumeilematta rasistisiin loukkauksiin erivärisiä kohtaan), eikä kukaan valkoinen saa eikä voi puuttua hänen tekemisiinsä, virasta ja toimesta riippumatta (13 halveksii yhteiskuntaamme, meitä ja meidän sääntöjämme; ks myös 1-12). Valkoisena en myöskään edusta hänelle mitään auktoriteettia, eikä hän pidä minua myöskään virkani ja toimeni edustajana. Näiden kauniiden sanojen kanssa hän vihdoin saapastelee matkoihinsa. Koska hän on edelleenkin kielletyllä alueella, kuljen perässä. Poistuttuaan alueelta ja kerättyään hetken uutta puhtia poika aloittaa gangsta-elehtimisen ja piiskaa itseään uuteen raivoon. Käskee painumaan vittuun sekä suomeksi että lontooksi (14 haitallisia roolimalleja, regressio ghetto-gangsteriksi, ks 1), kieltää seisomasta siinä missä seison ja tulemasta lähelleen (15 katsoo asiakseen määritellä toisten rajat ja sallitut alueet). Muistuttaa vielä ettei kukaan saa koskea häneen likaisilla käsillään (12 taas, rasistisia loukkauksia) ja väittää että HÄNEEN on käyty käsiksi (16 harhainen käsitys todellisuudesta ja taipumus kääntää kaikki toisten viaksi sekä tietysti 3 - valehtelee niin että tuskin edes ymmärtää toden ja sadun rajaa)."
Siis eihän ihminen käyttäydy noin vaan tuollainen eläin pitäisi lopettaa kuin vesikauhuinen koira.