Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

No sun poliittinen vakaumus on ihan sun oma asia, elä kuvittelekkaan voivasi järkyttää tai loukata sillä porukkaa täällä..;) vaik en mä usko että sä sitä haet sillä, että sä mainostat oikein olevasi vasuri.

Mä en omista poliittista aatetta, eikä mua haittaa jos joku kokee Vasemmistolaisuuden vaikkapa itselleen läheiseksi. Saa niin tehdä, ja se on vaan hienoa että ihmiset on kaikki erilaisia, ja niillä on erilaisia mielipiteitä, yhteiskunnan toimivuuden takia!

Mä en oo poliittisesti sitoutunut. Se on mun valinta.

No sun poliittinen vakaumus on ihan sun oma asia, elä kuvittelekkaan voivasi järkyttää tai loukata sillä porukkaa täällä..;) vaik en mä usko että sä sitä haet sillä, että sä mainostat oikein olevasi vasuri.
Heh, mainostin siksi, ettei Keiko- luule minua rasistiksi, mutta vitunkos sillä väliä. Ei varmaan edes ymmärrä näitä asioita sen kummemmin. (Ei pahalla, se vaan on huomattu kaiken ikäisissä.)

EDIT: En minäkään poliittisesti sitoutunut, olen vain huomannut olevani kovin vasemmistolaisen tyyppinen. Ihan omaa järkeilyä, ei vaaliohjelman mukaista etikettiä päässä.

Eihän kohta lainvalvojat uskalla edes hengittää rähisijöitä kohti.

Okei,se että lainvalvoja lyö tai potkii,mutta käyttää asianmukaisia otteita,niin siitä myös syytetään pahoinpitelystä?

Kyseessä on ilmiselvä kulttuurinen törmäys. Vartijat, kuten monet viranomaisetkin, ovat huonosti valmistautuneita kohtaamaan toiseutta. Onneksi meillä on jo ohjekirja siitä miten romaneita pitää polliisin käsitellä. Seuraava julkaisu on varmaan se kauan odotettu "Miten kohdata somali." Ja siinä varmasti kerrotaan että

- he kiistävät aina kaiken ja ovat aina syyttömiä kaikkeen. Syyttäminen ja todisteiden esittäminen olla rassismi.
- syyllinen on aina valkoinen ja/tai poliisi, vartija, konduktööri, nainen, kunhan vain ei henkilö itse. Ne olla rassismi.
- huutaminen, mölyäminen ja aggressiivinen viuhtominen on heille normaalia vuorovaikutusta joka kuuluu kulttuuriin. Siitä provosoituminen olla rassismi. Yhteistyö viranomaisen kanssa ei kuulu kulttuuriin koska suomalainen viranomainen olla... no, tiedätte kyllä.

Nämä kun pitää mielessä niin tajuaa poliisi ja vartijakin että parasta on vain kiltisti antaa tietä ja katsoa toisaalle. Muuten olla rassismi.

ps Onpa vain tullut naputeltua paljon ikävää asiaa somaleista viime aikoina. Mutta siitähän sitä ihminen kirjoittelee mitä päivittäin näkee. Se että kertoo mitä näkee ei olla rassismi.

Ehkä Pourak ja Fahad nyt esimerkillään näyttävät vähemmistöillemme miten EI kannata toimia laillista järjestyksenpitovaltaa käyttävien tahojen kanssa. Eli turpa kiinni, kädet alas ja tee niin kuin käsketään. Sitten loppuu rassismi.

Tuosta Fahadin kuvasta sen verran että ulkonäön pilkkaaminen on vähän gaytä. Laihojahan nuo on kaikki ja huulet isoja. Mitä sitä hehkuttamaan.

Mutta tuon pojan asenne paistaa silmistä kilometrin päähän. Ja se on huono.

Hauska lainaus Jussin palstalta:

Tuo espoolaisnuorukaisen junakohtaus aukeaa ihan eri tavalla jos on edes kerran joutunut "tutustumaan" somaleiden keskustelukulttuuriin ottavana osapuolena.

"Poika tunkee naiskollegan ohi (1 käyttää röyhkeyttään, kokoaan ja uhkaavaa olemustaan oikeuttajana tehdä mitä tykkää) kielloista huolimatta (2 päättää itse mitkä säännöt koskevat häntä, ja milloin), paikkaan jonne hänellä ei ole asiaa. Käyn käskemässä pois sieltä. Hän sanoo että hänellä on lupa (3 valehtelee päin naamaa ja sujuvasti) vaikka olin paikalla kun häntä erikseen kiellettiin (4 pitää meitä idiootteina ja luulee että mikä vain menee läpi). Sanon ettei pidä paikkaansa ja käsken poistumaan VÄLITTÖMÄSTI. Hän sanoo ettei asia kuulu minulle ja että hän tekee mitä tykkää (1,2 ja 4). Sanon että täällä kuuluu. Hän kiihtyy (5 käpy palaa hetkessä ja aina kun kielletään) ja kun teen rajoittavan ja ohjaavan eleen, ilman kosketusta, tarttuu käsivarteeni (6 valmis käyttämään väkivaltaa ja riehumista ensisijaisena toimintakeinona, ja käyttääkin). Tajuaa sitten että ei toimi viisaasti - tietää että voisin katkaista hänet kuin tikun ja teenkin sen jos annetaan mitään aihetta. Tämä heppu tulee aina naamaan kiinni (7 ei kunnioita toisten omaa tilaa ja oikeutta koskemattomuuteen tippaakaan), mutta nyt ottaa liioitellun pitkän välin ja alkaa sylki roiskuen (8 ei normaaleja vuorovaikutusvalmiuksia tai kommunikaatiokykyä) huutaa (9 täysin irrationaalista raivoamista pienestäkin syystä) ja nimitellä (10) - arvaa vaan mikä kortti (11 rasismisyyte) nousee ekana...just. Olen spermanaama, valkoinen (12 syyllistyy sumeilematta rasistisiin loukkauksiin erivärisiä kohtaan), eikä kukaan valkoinen saa eikä voi puuttua hänen tekemisiinsä, virasta ja toimesta riippumatta (13 halveksii yhteiskuntaamme, meitä ja meidän sääntöjämme; ks myös 1-12). Valkoisena en myöskään edusta hänelle mitään auktoriteettia, eikä hän pidä minua myöskään virkani ja toimeni edustajana. Näiden kauniiden sanojen kanssa hän vihdoin saapastelee matkoihinsa. Koska hän on edelleenkin kielletyllä alueella, kuljen perässä. Poistuttuaan alueelta ja kerättyään hetken uutta puhtia poika aloittaa gangsta-elehtimisen ja piiskaa itseään uuteen raivoon. Käskee painumaan vittuun sekä suomeksi että lontooksi (14 haitallisia roolimalleja, regressio ghetto-gangsteriksi, ks 1), kieltää seisomasta siinä missä seison ja tulemasta lähelleen (15 katsoo asiakseen määritellä toisten rajat ja sallitut alueet). Muistuttaa vielä ettei kukaan saa koskea häneen likaisilla käsillään (12 taas, rasistisia loukkauksia) ja väittää että HÄNEEN on käyty käsiksi (16 harhainen käsitys todellisuudesta ja taipumus kääntää kaikki toisten viaksi sekä tietysti 3 - valehtelee niin että tuskin edes ymmärtää toden ja sadun rajaa)."

Siis eihän ihminen käyttäydy noin vaan tuollainen eläin pitäisi lopettaa kuin vesikauhuinen koira.

Nyt sitten Widowmaker ja kumppanit siivoavat jatkossa tekstinsä ja jättävät nimittelyt ja rasistiset kommentointinsa pois. Ellei aiheesta voi keskustella nimittelemättä, niin silloin kannattaa jättää postittamatta.

Kotipaikkakunna kebabinpyörittäjät on ainakin mukavampia kuin suurin osa paikallisista suomalaisista yrittäjistä. Intissä oli lisää turkkilaisia, mukavaa sakkia, tosin movettivat ja luistivat kaiken minkä pystyivät ja vähän enemmänkin, haastoivat riitaakin usein ja tappeluja oli joka ilta. Yhden mannen sielä näin kanssa, samoin käyttäytyi. Nykysessä työssä on 1 virolainen ja 2 venäläistä. Kovia työnsä osaavia ammattilaisia, hieno katsella kun pojat tekee duunia, ovat tosin asuneet suomessa yli 20 vuotta ja on lapset ja kaikki. Tosin nämä ovat toisista virolaisista ja venäläisistä lähes samaa mieltä kuin kuka tahansa suomalainen voisi olla.. ovat siis ilmeisesti suomettuneet hyvin pitkälle. :)

Mä tulen jostain kumman syystä oikein hyvin toimeen virolaisten ja jopa joidenkin venäläisten kanssa. Mulla on ollu sekä virolainen että venäläinen kämppis ja molempien kanssa tulin hyvin toimeen, mutta tietty jonkun laukkuryssän kanssa saattaisi mennä sukset ristiin.

No onko maailma parempi paikka tällä hyssyttely virkavaltatoiminnalla?

Kertoisitko lisää tästä aiheesta? Kokemuspohjainen raportointi olisi poikaa, eikä mikään kirjasta luettu...Pitäisikö sun mielestä viranomaisilla olla ehkä oikeus venyttää sitä toimivaltaansa tjsp?

Jos tapahtuu, niin varmasti uutisoidaan. Ja kissankokoisilla kirjaimilla.

Hei nyt vähän hyppäs jos tulet tänne steissin nurkille tai itikseen niin näet että nämä potkijat ei ole syntyperäisiä suomalaisia vaan......:dance:

Viimeisimpien tietojen mukaan nämä steissillä/itiksessä hengaavat sällit ovat vuorotöissä värittämässä Suomen katukuvaa, mikä kuului heidän soppariin kun heidät otettiin tänne pakolaisiksi/töihin.

Viimeisimpien tietojen mukaan nämä steissillä/itiksessä hengaavat sällit ovat vuorotöissä värittämässä Suomen katukuvaa, mikä kuului heidän soppariin kun heidät otettiin tänne pakolaisiksi/töihin.

...eikä muuta toimenkuvaa tai syytä heidän täälläololleen ole vielä kukaan onnistunut vakuuttavasti kertomaan...

Mutta estradi on vapaa... olkaa hyvä.

Jep jep onhan se tietysti hyvä ettei tälläiset julkiset tilat kuten metroasemat,forum,rautatieasema tai kamppi joudu sulkemaan tiloja sen takia etteikö olis näitä "varakkaita"elämän rikastuttajia......samalla pitävät huolta ettei köyhät ja hielle haisevat duunarit turhaan pyöri siellä.......

Back
Ylös Bottom