Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Natsista muslimiksi...ei oikeastaan mikään kovinkaan iso harppaus.

Silläkin uhalla että tämä on tyhmä kysymys niin mihis toi nyt oikein liittyi..? :D

Enmä oikein tiedä :david: ... mutta siis jos joku katsoisi asiakseen käyttäytyä tuolla tavalla työpaikalla työtovereita kohtaan niin katsoisin asian olevan ongelma johon ainakin itse puuttuisin. jos joku kyräilee että "kato tossa toi vitun apina taas menee banaani kädessä", niin en nyt sitä varsinaisesti ihan positiivisenakaan kokisi. Tämän voisin jopa luokitella ihan rasismiksi.

Näin yleisesti ottaen siis.

Enmä oikein tiedä :david: ... mutta siis jos joku katsoisi asiakseen käyttäytyä tuolla tavalla työpaikalla työtovereita kohtaan niin katsoisin asian olevan ongelma johon ainakin itse puuttuisin. jos joku kyräilee että "kato tossa toi vitun apina taas menee banaani kädessä", niin en nyt sitä varsinaisesti ihan positiivisenakaan kokisi. Tämän voisin jopa luokitella ihan rasismiksi.

Rasismi on rotusortoa, toi kuvailemasi kaltainen tilanne on vittuilua.

Siis työtoverisi sanoisi noin toisesta työtoveristasi.

Kuinka puuttuisit siihen?

Veikkaisin, että ensin haistelet kuinka työyhteisösi suhtautuisi "rasistisen" työtoverisi kommenttiin ja suhtautuisit sen mukaan.

Mikäli muukin työyhteisö ajattelisi samalla tavalla so.

"kato tossa toi vitun apina taas menee banaani kädessä"

jäisit yksin banaaniapitelevän vitun apinan kanssa mielipiteinesi. Työyhteisössä se ei ole hyvä paikka olla. Kuten tiedät.

Harvemmin olen edellämainittuja nähnyt työelämässä. Silloin harvoin kun olen, kannustan heitä.

Jatkan vielä aiheesta.
Viime viikolla firmaan tuli pikimusta jantteri astioita tiskaamaan.
Olen itse tehnyt samaa hommaa tovin siirtolaisena Islannissa, kun ei muuta ollut tarjolla. Sosiaaliavustuksille ei anna luonto periksi heittäytyä.
Jos tämä sälli on tullut Suomeen ja valmis tekemään työtä mitä tarjotaan, kun samaan hänen heimoveljensä vetävät "fattasta massee", on se minun mielestäni kunnioitettavaa. Voitte uskoa, että jätin lounaani tähteet hänelle helposti korjattavaan paikkaan ja siivosin jälkeni.

Monikulttuurisuutta perustellaan usein sillä, etteivät suomalaiset suostu tekemään tarjottua työtä. Ja tähän näitä matalapalkka-alan suorittajia kehitysmaista tarvitaan. Ei näin ole aina ollut. Ovatko sosiaalietuudet liian hyviä, ettei tarvitse enää kääriä hihojaan elantonsa eteen?

Olisiko silloin sosiaalietuuksissa korjattavaa maahanmuuton lisäämisen sijasta?
Jos Suomessa on 100,000 työtöntä nuorta ja työvoimapula matalapalkka-aloilla...
Olenko ainoa, jonka matematiikkaan tämä ei istu?

"Maahanmuuttajia tarvitaan tekemään töitä, joita suomalaiset eivät suostu tekemään" on vihreiden ja vasemmiston fraaseja.

Eivät suostu tekemään!!1! Kuinka ne työt on ennen tehty?!

Lyhytnäköistä, hyvin lyhytnäköistä on politiikka, jota nyt ajetaan. Preka"paska-duuni"-Eetu Guantanamoon ja kääritään hihat, jos kerran on tarpeen. ;)

Kyllä me selviämme ilman yhden ainoata maahanmuuttajaa, jos on tarpeen. Maahanmuuttoa ajavien tahojen motiivit ovat aivan muualla.

Preka"paska-duuni"-Eetu Guantanamoon

Preka "paska-duuni"-Eetu monttuun olisi parempi ratkaisu.:curs:

Nimim. Entinen paskaduunari. Tulot yli triplaantuneet ihan normaaleilla ponnistuksilla alle viidessä vuodessa.

Kyllä kyllä, olet oikeassa. Tiedän omastakin tuttavapiiristä pari tomppelia, jotka ovat joko jättäneet koulut kesken tai muuten vaan istuvat himassa soittelemassa kitaraa ja nukkuvat puoleen päivään. Onhan se letkeää elämää, tosin mamma maksaa heidän tapauksessaan eikä niinkään sossu, vaan miten käy kun mamma potkaisee tyhjää?

miten käy kun mamma potkaisee tyhjää?

Olen huomannut, että nälkä on kumma motivaattori... ;)
Sitä olen itsekin ulkomailla kärsinyt ja kummasti on motivoinut huhkimaan.

Nim. Ei penniäkään muitten fattasta. Minulla on terveet kädet.

Onhan tuo letkeää elämää, mutta kuinka on itsekunnioituksen laita? Ranka suoraksi!

Tulot yli triplaantuneet ihan normaaleilla ponnistuksilla alle viidessä vuodessa.

Meilla ja maahantulijoilla on kuitenkin annettu mahdollisuus parantaa asemaamme.

Totuus tulee olemaan kuitenkin (olen pahoillani) se, että saimme uuden elätettävän ihmisryhmän romanien lisäksi. Itseasiassa kaksi. Te kaikki tiedätte ketkä he ovat.

Kun elämän realiteetit ohitetaan(liberalismi?) , päädymme tähän.

Joka puolella läntistä maailmaa ollaan päädytty samaan.
Akateemikot saavat väitellä syistä.
Vetäkää omat johtopäätöksenne.

Monikulttuurisuutta perustellaan usein sillä, etteivät suomalaiset suostu tekemään tarjottua työtä. Ja tähän näitä matalapalkka-alan suorittajia kehitysmaista tarvitaan.

Minäkään en todellakaan ymmärrä tämmöistä, että annetaan suomalaisten lepää fattan tuella ja otetaan ulkomaalaisia tekemään paskahommia ajattelua.
Kuinka pysyvä on yhteiskunta, jossa on työtä tekevä luokka ja luokka joka saa samat etuudet tekemättä työtä? Historian valossa sanoisin, että vituiksi menee.
Toisekseen miksi tänne muuttava ulkomaalainen tekisi duunia, jos hän on oikeutettu samaan sosiaaliturvaan kuin suomalaiset?
Kolmanneksi miksi tänne, jossa on hyvä sosiaaliturva mutta huonot palkat muuttaisi ahkeria ulkomaalaisia?
Saksassa saa pariin kertaan saman palkan kuin Suomessa, niin miksi se koodava vinkuintiaani tulisi Suomeen?

Tarvittasiin Astrid Thors & co kertomaan ihan konkreettisia lukuja. Itse asiassa, MEILLÄ ON OIKEUS SUOMALAISINA VAATIA HEITÄ KERTOMAAN NIISTÄ!! Olkaa hyvä tytöt, estradi on teidän.

En ole tippaakaan seurannut Big Brotheria, mutta tänään Ilta-Sanomissa silmiini osui juttu talossa asuvasta puolineekeri Akista, jolla on kuulemma tapana heilua munasillaan pitkin taloa ja joka oli heti ensimmäisenä päivänä kehuskellut sadoilla seksisuhteillaan. Hyvin tämä Aki taas vahvistaa näitä stereotypioita seksuaalisesti holtittomista neekereistä, villeistä, joita vaistot vie. Mutta kuten tiedämme, Aki on vain yksittäistapaus, jota ei voi yleistää. Tiedostamaton ajattelija voisi tietysti ajatella, että Afrikan murheellinen HIV-tilanne voisi johtua miljoonien muiden "Akien" holtittomasta seksuaalikäyttäytymisestä, mutta kuten tiedostajat ovat meille kertoneet, syy HIV-tilanteeseen on Paavin.

Voi sua Punttioskari. Ei ole Akin syytä, kun suomalaisnaikkosille tunnetusti maistuu se musta makkara varsinkin ilman ryynejä. Panisit ittekin enemmän, jos se saaminen olisi vaivattomampaa. Tiedän yhden mustan Etiopialaisen opiskelijan, joka sai 200 kaatoa täyteen jo kahdessa vuodessa. Ja nyt ei ole kyse mistään puskaväkisinmakaamisista. Baarista tarttuu;)

Silläkö ne tädit niitä tänne haalivatkin? Paksun makkaran toivossa? Se selittäisi sen miksei oikeaa syytä ole koskaan kehdattu kertoakin. Astridillekin pitkää ja paksua patukkaa oikein olan takaa niin ei näytä sekään enää niin kiukkuiselta harpulta.

Voi sua Punttioskari. Ei ole Akin syytä, kun suomalaisnaikkosille tunnetusti maistuu se musta makkara varsinkin ilman ryynejä. Panisit ittekin enemmän, jos se saaminen olisi vaivattomampaa. Tiedän yhden mustan Etiopialaisen opiskelijan, joka sai 200 kaatoa täyteen jo kahdessa vuodessa. Ja nyt ei ole kyse mistään puskaväkisinmakaamisista. Baarista tarttuu;)

Toivottavasti sillä ei ole hiviä.

tattikunkku on asian ytimessä. Astridin vaalikuvakin oli jo niin kuivakka, että vieläkin puistattaa.

Aika ahdasta on oskulla ajattelu, jos kaikkia afrikkalaisia sukujuuria omaavia pitäisi epäillä HIVistä. Muutenkin sukupuolitautien leviäminen on enemmän kiinni suomalaisten asenteista, kuin jostain marginaalisesta etnisestä vähemmistöstä. "Ei tartte kumia, kun on pillerit" - jiihaa ja lycka till!

Back
Ylös Bottom