Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Kertokaa nuoremmaksenne nykyajan kouluista?

Kun itse aikoinaan (vain silmänräpäys sitten) kävin koulua, olivat oppilaat, ja koko kaupunki 100% suomalaisia, eikä suvaitsevaisuuskasvatukselle (tai rasismille ;)) ollut aihetta, eikä tarvetta.

Kuinka on nykyään? Kuinka monikulttuurisuuskasvatus näkyy ja tuntuu nykypäivän kouluissa? Mitä ajattelette siitä? Tuntuuko teistä siltä, että kasvatuksen ja reaalimaailman välillä on ristiriitaa?

En ole mikään poliitikko suuntaan tai toiseen, enkä arvostele ketään pelkästään rodun perusteella (tekojen kylläkin), mutta:
-maassa maan tavalla
-suvaitsevaisuudessa on menty älyttömyyksiin (kukkahattutäti-politiikka, ruotsin malli jne.)
-kaikkea ei tarvitse meidän niellä
-maahanmuuttopolitiikkaa pitäisi "päivittää" realistisuudella

Oi!

En ole mikään poliitikko suuntaan tai toiseen, enkä arvostele ketään pelkästään rodun perusteella (tekojen kylläkin), mutta:
-maassa maan tavalla
-suvaitsevaisuudessa on menty älyttömyyksiin (kukkahattutäti-politiikka, ruotsin malli jne.)
-kaikkea ei tarvitse meidän niellä
-maahanmuuttopolitiikkaa pitäisi "päivittää" realistisuudella

Oi!

No Suomen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikka on kyllä aika hyvällä mallilla vielä että ei tässä vielä olla ojaan suistuttu. Meillä voi olla jopa aikaa korjata virheitä paremmin kuin monilla muilla mailla kun emme ole kertarykäyksellä täyttäneet kiintiöitämme.

En olekaan toviin kirjoittanut tänne mutta sen verran mainitsen, että älkää nyt hyvät immeiset käykö vähän väliä vaatimassa ketjun sulkemista. Tämä on kuitenkin ihan kohtuullisen asiallinen ketju kun osaa sulkea silmänsä noilta yhden rivin ohikulkija postaajilta "neekerit vittuun".

Monilla on kuitenkin paljon järkevää sanottavaa ja jonnekin se pitää sanoa. Tämä on yksi paikka ja jos on lainkaan suotu verbaalista lahjakkuutta niin sitä voi koittaa tuoda esiin muuallakin. Muussa tapauksessa on parempi olla hiljaa sillä tekee tärkeälle asialle (kriittisyys) hallaa. Kukaanhan ei halua olla samalla puolella KKK:n kanssa. Useampi haluaisi jos he perustelisivat tekonsa?

Tämä on kuitenkin ihan kohtuullisen asiallinen ketju kun osaa sulkea silmänsä noilta yhden rivin ohikulkija postaajilta "neekerit vittuun".
QUOTE]

mutta eikö tuohon kahteen sanaan kiteydy kuitenkin se mitä halutaan.
vaikka se on suhteellisen töksähtävästi ilmaistu, niin viestin kirjoittajalla kuitenkin vankka mielipide siinä taustalla (ehkä)

No ei nyt ihan.

naapuri saa olla ja saa tulla suomeen, kuhan sopeutuu kulttuuriin, lakeihin ja käy töissä.

iltalehti

Kahta naista puukotettiin ratikkapysäkillä
24.8.2007 15:55
Mies puukotti yllättäen kahta naista raitiovaunupysäkillä Helsingin Viiskulmassa perjantaina keskellä päivää.

Hän löi teräaseella toista naista kaulaan ja toista vartaloon.

Molemmat noin kolmekymppiset naiset kuljetettiin sairaalahoitoon, eikä heillä ole poliisin mukaan hengenvaaraa. Poliisi sai paikalta kiinni myös puukottajan.

Tutkinnanjohtaja, ylikomisario Juha Rautaheimon mukaan puukotuksesta epäilty ulkomaalainen mies on pidätetty. Poliisin alustavien selvitysten mukaan uhrit eivät tunteneet toisiaan. Myös puukottaja oli heille tuntematon.

No ei nyt ihan.

naapuri saa olla ja saa tulla suomeen, kuhan sopeutuu kulttuuriin, lakeihin ja käy töissä.

Vielä kun keksittäisiin keino, millä saataisiin vain ne em. kuvausta vastaavat neekerit tänne. Hiljaista on ollut toistaiseksi kaikkien kolmen kriteerin kanssa.

Seuraako tästä johtopäätös, ettei saa tulla?

Ainakaan kunnes joku jossain keksii keinon.

Montakohan "neekeriä" Suomessa edes on ja mikä on heidän työttömyysasteensa, että voisi vetää tuollaisia johtopäätöksiä. 1000? 2000?

Ja pakolaisiin on turha vedota, koska näiltä ei edes edellytetä työntekoa maassaoleskeluun.

Ai ei ole täällä musta miehiä jotka eivät käy töissä, sopeudu kulttuuriin ja käy töissä? Todellakin on ;) Tässä on se ero joka itselläni on tiettyihin mielipiteisiin, itseäni ei kiinnosta mitkään älykkyysosamäärä-keskustelut, "se on niiden geeneissä"-jutut jne. Mies pitää tuomita teoista, ei ulkonäöstä, tätä mieltä olen ollut ja olen tälläkin hetkellä.

Kyllä nuo raiskaajat ja muut rikolliset pitää heivata nopeasti koneella takaisin mistä tulikin, mutta muut, mikä ettei... toisaalta en myöskään hyväksy runsaita sossuapuja henkilöille jotka vain pamahtavat paikalle. Se ei ole oikeus eikä kohtuus. Hädässä olevaa pitää auttaa, mutta ne kyllä on niitä joita oikeasti on vainottu/kidutettu jne. Niitäkin täällä jotain on. Mun puolesta nämä henkilöt voivat saada joitain etuuksia ja kuntoutusta pidemmänkin aikaa. En käännä selkää tyypille joka on ollut tosi pulassa eikä omasta syystä.

Mutta minä puhunkin _elintasopakolaisista_. Ei siinäkään mitään jos tulee tienaamaan. Hyvä homma. Kyllä työmiehelle palkka kuuluu, ei se raha haise. Mutta siis muut, eli loisimaan tulleet tyypit, tuet katki vaan. Rikolliset? ekalla koneella pois. Tämä on kantani. Muutoin mun mielestä voidaan ihan hyvin ottaa vastaan jengiä mistä vaan. Mutta tietyt säännöt on vaan sitten tiukat.

Ihan oikeita huippuosaajia voitaisiin jopa haalia. Kunnon tieteentekijöitä. Niille pitää tietysti rajota olosuhteet, resurssit ja mukavat tulot, mutta näistä on hyötyä, joten mikäpä ettei, rahaa haaskataan turhempiinkin asioihin.

Järkevä suhtautuminen asioihin kannattaa. Minusta voidaan koulussakin opettaa lisää muista kulttuureista. Tosin se ei saa tapahtua muiden aineiden kustannuksella. Ja pahoin pelkään, että se "opetus" ei ole perinteistä opetusta vaan enemmänkin multikultti-hypetystä.

Se minkä nämä multikultit ovat käsittäneet väärin on termi suvaitsevaisuus. Minä olen suvaitsevainen. Minun puolesta kaikki saa tehdä mitä huvittaa omalla ajallaan. Jos haluaa viettää iltojaan kulttuurisin perintein, siitä vaan. Kukas minä olen sitä estämään tai arvostelemaan, ei se mulle kuulu. Mutta suvaitsevaisuus tarkoittaa myös sitä, että minun ei tarvitse tehdä muutoksia omiin tapoihini, ksoka joku voi niistä loukkaantua. Nämä ammattiloukkaantujat ovat juuri niitä jotka eivät suvaitse toisia. Jostain syystä multikultit ovat kääntäneet asian päälaelleen, joka kertoo siitä, että aivoissa ei ole aktiivista toimintaa, ja yksilö on suorastaan tyhmä. Sen verran yksinkertainen sekin käsite on, että jos ei ymmärrä mitä se tarkoittaa, niin niin... noh, ei toisen tyhmyys multa ole pois. Onneksi.

Minua suoraan sanoen vituttaa välillä lähteä töihin. Tänäänkin kävin ulkona tupakkatauolla kun ulkona oli 20 astetta lämpöä ja töitä jäljellä useampi tunti.

Mutta haluan maksaa elämiseni ja olemiseni. Maksan mielelläni veroja yhteiseen hyvään ja olemassaolevan järjestyksen ylläpitoon.

Enemmän minua vituttaa ajatus siitä, että työpanokseni rahoittaa joidenkin suomalaisryhmien maailmanparannusintoilua. Maksamani verojen tulee olla meille suomalaisille hyödyksi.

En halua rahoittaa työlläni monikulttuurisuusfanaatikkojen sosiaalista kokeilua, jonka tiedän tulevan epäonnistumaan. Aivan samalla tavalla kuin kuin kaikkialla muuallakin.

Isäni sanoi, että nostattavin lause on; "mitäs minä sanoin."

Tämän sanon, kun rikastuksen hinta on kaikkien nähtävillä ja kiistaton. Mutta en tule saamaan siitä mitään tyydytystä. Miksi saisin? Silloin on jo liian myöhäistä meille kaikille. Silloin olemme jo peruuttomasti hävinneet. Mitä tyydytystä on silloin saatavilla oikeassa olemisesta?

Itse arvostan enemmän tuntematonta ulkomaalaista joka istuu vaikka kaupan kassalla tekemässä töitä kuin suomalaista laiskaa kakkaa joka luulee olevansa parempi vain suomalaisuuden takia.

Itse arvostan enemmän tuntematonta ulkomaalaista joka istuu vaikka kaupan kassalla tekemässä töitä kuin suomalaista laiskaa kakkaa joka luulee olevansa parempi vain suomalaisuuden takia.

Tästä olen ihan samaa mieltä. Ja muutenkin, jos ihmisellä on käytös kunnossa ja kunnioitus muihin ihmisiin toimii niin tykkäilen ihan yhtä paljon hänestä, on hän sitten ulkomaalainen tai suomalainen.

"Vantaan Martinlaaksossa talvesta asti liikkunut ahdistelija herättää kauhistusta alueen asukkaissa"

"27-vuotias ulkomaalaissyntyinen mies seurailee ja tiirailee lapsia, eikä kukaan mahda asialle mitään"

"Kaikki vanhemmat ovat raivoissaan ja peloissaan. Ei voi muuta kuin odottaa, että tapahtuu jotain kauheampaa"

"5-vuotias tyttö katosi kotipihaltaan yllättäen ja tuli siihen takaisin parin tunnin päästä. Takaisin tultuaan hänellä oli mekko väärin päin päällä ja karkkeja taskussa"

"Ahdistelija liikuskelee Martinlaakson ostoskeskuksen, ruokakauppojen ja aseman luona"

Mä veikkaa että joku perheenisä lynkkaa ton, niin harmillista kuin se onkin. Itse ainakin tunnen monta sellasta isiä, jotka olis jo hoitanut ton ongelman pois päiväjärjestyksestä jos tyyppi liikkus siellä missä he itse lapsineen asuvat.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200708246500626_uu.shtml

Vaikka työn puolesta sairaiden ihmisten kanssa ollaan, niin tuossa tapauksessa varmaan itse tulisi lähdettyä henkselit paukkuen "juttelemaan" ko. henkilön kanssa "syrjemmälle". Isi on isi ja ongelmat hoituu tekemällä, ei odottamalla.

Ketjun edettyä tähän pisteeseen tarvitsemme tästä rikastajasta :kuvia:

Kaapeli vaikuttaa Martsarissa, vai oliko se Myrtsissä? Nyt tekemään palstalaisille palvelus!

Veikkauksia otetaan vastaan. Missähän vaiheessa termit "rasismi" tai "syrjintä" putkahtavat tämän Vantaan epelin kohdalla ensimmäisen kerran esiin? Itse veikkaan että viimeistään siinä kohtaa kun pahin on tapahtunut ja naapuri häkissä. :jahas:

Käytiin eilen aamuyöstä 03:30 vieressä olevalla ratapihalla kuvaamassa graffitteja. Hieman syrjemmässä oli uusi teltta. Yhtäkkiä teltasta nousee parikymppinen sälli. Romaniasta sanoi olevansa. Kyselin, että kuinka hän on Suomeen päätynyt. Sanoi, ettei ole rahaa. Tivasin, että kuinka hän on pennittömänä päässyt Romaniasta Suomeen ja miksi, mutten saanut vastausta.
Noh, jätettiin nukkumaan telttaansa. Hieman ihmetyttää, kuinka pääsee kotiinsa, jahka alkaa kenraali Talvi nipistelemään.
Otettiin kaverista kuvakin. Laitan jahka saadaan ajurit kohdilleen :D

Ihmetyttää todellakin ettei kukaan ole tehnyt mitään tolle jätkälle. Ite en ainakaan vois sivusta seurata tommosta!!
Täytyy varmaan itse lähteä täältä länsirannikolta hoitamaan asia pois päiväjärjestyksestä:curs::curs::curs:
Eikö niillä lapsilla ole isää vai miksi savunahka saa vapaasti jatkaa toimiaan. Itse olisin lapseni vuoksi valmis viettämään hetken vuorotteluvapaata valtion hoivissa. Minne on talvisodan henki kadonnut suomalaisista miehistä? Optiot ja bonarit ovat varmaan syöneet soturit joukostamme ja tuoneet tilalle juustot ja ah niin hyvän viinin sen rinnalle :urjo:

Vai on se "musta jammu" taas vapaalla jalalla...
Ehdin jo toivoa, että nyt siitä päästäisiin.
Vaan eipä ole reiluun kuukauteen tyyppiä näkynyt. Mutta eiköhän se jossain puskassa lymyä...

Back
Ylös Bottom