Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Kiitti, jätkät! Hyviä kirjavinkkejä tuli.

Minun mielestäni sen Fuuga autiolle saarelle -kirjan parasta antia oli näkemys yhteiskunnan täydellisesti pirstaloitumisesta, jengiytymisestä. Alatasolla etnisten linjojen mukaan mutta ylätasolla myös suvaitsevaisuuslinjojen mukaan. Eli siis vielä silloinkin, kun paska on peruuttamattomasti osunut tuulettimeen löytyy vielä niitä hyysäreitä, joiden silmät eivät aukene vaan jotka omaa kansaansa vastaan. (Tai ehkä kyse onkin siitä, että minun pitäisi itse vihdoinkin aukaista silmäni ja myöntää, että osa korkean tason hyysäreistä on jo nyt lähes avoimesti asettautunut omaa kansaansa vastaan.)

Olen onnellinen, että kaltaisiani hyysääjiä on Suomessa enemmän kuin sinun kaltaisiasi ihmisiä. Kaikkea hyvää valitsemallasi tiellä. Taistelet tosin tuulimyllyjä vastaan :)

Mitä ihmettä? Onko Alan Bastardilla jotain tuulimyllyjä vastaan??!?! :)

Itse asiassa minä olen aivan varma, että suurin osa suomalaisista on vielä aivan järkevästi ja realistisesti ajattelevaa isänmaallista ja kansallistuntoista väkeä. Ongelma on tähän asti ollut siinä, että ihmisillä ei ole ollut oikeutta ja mahdollisuutta avoimesti ja julkisesti sanoa omia mielipiteitään. Ja jos joku on yrittänyt, niin rasistileimasin on läiskinyt niin tiheään, että ihmiset ovat oppineet pitämään suunsa supussa. Ja vähän jopa häpeilemään omia ajatuksiaan.

Mutta tämä on pikkuhiljaa muuttumassa. Yhä useammat ihan tavalliset fiksut ihmiset tulevat "ulos kaapista" monikulttuurikritiikin suhteen. Ja sen jälkeen yhä useammat uskaltavat sanoa omat ajatuksensa avoimesti.

Ilmapiiri on hyvin lyhyessä ajassa muuttunut todella paljon. Esim. ihan vaan pari vuotta sitten tällaista threadia ja tätä keskustelua ei olisi voinut kuvitellakaan millään julkisella foorumilla. Silloin olivat äänessä ainoastaan TaivaanIsät. Vain TaivaanIsien ääni kulki vetten päällä ja kaikkien oli pakko kuunnella. Ajatuskontrolli ja aivopesu oli kaikenkattavaa. Yksikään kriittinen ääni ei päässyt läpi. Ja nyt niitä kriittisiä ääniä kuuluu yhä enemmän ja niitä pääsee läpi jopa Hesarin keskustelupalstalla. Ilmapiiri on todellakin muuttumassa.

Että ei muuta kuin Adelante! vaan kaikille donquijoteille, rosinanteille ja sanchopanzoille. :) Jokainen saa vapaasti valita oman roolinsa. Mutta pääasia, että tuulimyllyt saavat kyytiä!

Mutta tämä on pikkuhiljaa muuttumassa. Yhä useammat ihan tavalliset fiksut ihmiset tulevat "ulos kaapista" monikulttuurikritiikin suhteen. Ja sen jälkeen yhä useammat uskaltavat sanoa omat ajatuksensa avoimesti.

Joo-o. En tiedä, paljonko pakkislaiset lukevat ulkomaalaista lehdistöä, mutta kyllä Saksassa ainakin aivan avoimesti puhutaan integraation ongelmista ja vieläpä niin päin, että maahanmuuttajien ja etenkin niiden lasten tulee integroitua saksalaiseen yhteiskuntaan. Esim. sisäministeri Schäuble on esittänyt tiukennuksia maahanmuuttoon kielitaidon ja työnteon osalta, eikä häntä ole rasistiksi leimattu. Ja sitten tietysti on nämä Tony Blairit ja John Howardit. Kirsikkana kakun päällä on tietenkin Ranskan vaalit voittamassa oleva Sarkozy, jonka linja on todella ranskalaismielinen ja kova (lue: hyvä ranskalaisille). Ruotsissa kai vaaditaan vielä hetken aikaa...

Pakko silti lisätä, että kun on tutustunut mm. Turkista, Kamerunista, Iranista ja Irakista kotoisin oleviin, oikein mukaviin, koulutettuihin, hauskoihin ja länsimaistuneisiin tyyppeihin, niin aina sitä herää kysymys, että saiskohan nää sittenkin jotenkin seulottua sieltä tulijoiden joukosta tänne meille. Sellainen arvostelutaulukko saattaisi toimia ihan hyvinkin. Siinä voitaisiin määritellä esim. pohjakoulutus, varallisuus, kielitaito tms.

Pakko silti lisätä, että kun on tutustunut mm. Turkista, Kamerunista, Iranista ja Irakista kotoisin oleviin, oikein mukaviin, koulutettuihin, hauskoihin ja länsimaistuneisiin tyyppeihin, niin aina sitä herää kysymys, että saiskohan nää sittenkin jotenkin seulottua sieltä tulijoiden joukosta tänne meille. Sellainen arvostelutaulukko saattaisi toimia ihan hyvinkin. Siinä voitaisiin määritellä esim. pohjakoulutus, varallisuus, kielitaito tms.
Varallisuuden mittaus on vähän hankalaa: vaikuttaako siihen savimajat Somaliassa vai tontti Serbiassa? Hyvätkään tulot pakomaasta ei tahdo siirtyä helpolla Suomeen. Potentiaali elättää itsensä Suomessa ei siis riipu varallisuudesta.

Tulipa mieleen tuossa aamulla töihin ajaessa...

Indica, missä kaupungissa asut? Amsterdam? Rotterdam?

Olisi aika hienoa kun saisi kännykameralla kuvamatskua oikein paikanpäältä. Monelle on varmasti aika vierasta miltä nämä kulttuurien paskavatkaimet todella näyttävät ja miltä Suomi voidaan peräänantamattomalla hyysäyksellä muuttaa näyttämään. Olisi melkoisen paljon vaikuttavampaa nähdä "omin" silmin tämä riemu, kuin pelkästään lukea siitä.

Den Haag.. iiik, tunnistaakohan joku mut nyt..

no jokatapauksessa idea on hyvä, pitää kattella kun liikkuu tuolla pelivesillä josko saisi hyviä otoksia.. Tuolla turkkilaistorilla voisi käydä kuvaamassa, pelottava mesta.. yritetään tässä kun nyt saan aikaiseksi liikahtaa jonnekin..

Edit. Rotterdamissa on aika hurjaa toi monikulttuurisuus, sieltä voisi ottaa vähän katukuvia kännykameralla..

...Itse asiassa minä olen aivan varma, että suurin osa suomalaisista on vielä aivan järkevästi ja realistisesti ajattelevaa isänmaallista ja kansallistuntoista väkeä. Ongelma on tähän asti ollut siinä, että ihmisillä ei ole ollut oikeutta ja mahdollisuutta avoimesti ja julkisesti sanoa omia mielipiteitään. Ja jos joku on yrittänyt, niin rasistileimasin on läiskinyt niin tiheään, että ihmiset ovat oppineet pitämään suunsa supussa. Ja vähän jopa häpeilemään omia ajatuksiaan.

Mene nyt oikeesti himaas kasvamaan. Sun ongelmas on tasan tarkkaan siinä, että suurin osa suomalaisista ei katso asiakseen lähteä hihhuloimaan yhden asian puolesta, kun olis yhteiskunnassa pikkasen muutakin ajateltavaa. Sananvapauskin on jo aika koettu juttu. Harmillista ehkä tosiaan, kun kaikki muut (huomaapas, sinä et edusta Suomen kansaa) ei jaksa lähteä Halla-Ahoilemaan. Tämä maa (viimeksi kun vilkasin) on kuitenkin väärällään koulutettua ja ajattelevaa väkeä, ja reino-poika vielä jaksaa keuhkota, että kaikki muut paitsi monikulttuurikriitikot on aivopestyjä idiootteja.

Miksiköhän luulet, että esim. tässä threadissa useimmat pakkislaiset eivät jaksa avautua? Puuttuuko meiltä missio?

Mene nyt oikeesti himaas kasvamaan. Sun ongelmas on tasan tarkkaan siinä, että suurin osa suomalaisista ei katso asiakseen lähteä hihhuloimaan yhden asian puolesta, kun olis yhteiskunnassa pikkasen muutakin ajateltavaa. Sananvapauskin on jo aika koettu juttu. Harmillista ehkä tosiaan, kun kaikki muut (huomaapas, sinä et edusta Suomen kansaa) ei jaksa lähteä Halla-Ahoilemaan. Tämä maa (viimeksi kun vilkasin) on kuitenkin väärällään koulutettua ja ajattelevaa väkeä, ja reino-poika vielä jaksaa keuhkota, että kaikki muut paitsi monikulttuurikriitikot on aivopestyjä idiootteja.

Miksiköhän luulet, että esim. tässä threadissa useimmat pakkislaiset eivät jaksa avautua? Puuttuuko meiltä missio?

Tätä juuri ei ymmärretä, tämä on se tärkein juttu yhteiskunnassa. Ruotsista raporttia, siellä on jo melkein sisällissota tietyillä alueilla.
http://www.brusselsjournal.com/node/2065

Missiota ei puutu, vaan ei löydy näille fiksuille kriitikoille vastustajia. Monikulttuurisuudesta kun ei tunnu kirveelläkään löytyvän niitä hyviä puolia.

En löytänyt WTF?-ketjua vaikka yritin, joten pistän tänne.

Virossa mellakat, kauppojen ryöstelyä ja yleistä riehumistä. Poliittiset ja historialliset patsaan muistoarvot ovat imo pelkkä tekosyy näille 14-18-vuotiaille riehujille. Norjassa mielenosoitus puhkesi mellakaksi NATO-kokouksen edessä. Ranskassa lähiöissä mellakoita, Ruotsissa ja Tanskassa. WTF?

Koskas Suomessa löytyy tarpeeksi turhautuneita idiootteja yhteen paikkaan... Vappuna? Minkä takia poliisi valmistautuu siihen, että n.50 000 ihmistä alkaa riehumaan, eihän sellaista pitäsi tapahtua alkuunkaan.

Tarina: Venäjä suuttuu lopullisesti Viron toimintaa ja hyökkää Suomen kautta meriteitse. Samaan aikaan koko Euroopassa alkaa sota: nuoret anarkistit vs. poliisit ja viranomaiset. Seuraava saa jatkaa, sain tiiliskivestä päähän...

En löytänyt WTF?-ketjua vaikka yritin, joten pistän tänne.

Virossa mellakat, kauppojen ryöstelyä ja yleistä riehumistä. Poliittiset ja historialliset patsaan muistoarvot ovat imo pelkkä tekosyy näille 14-18-vuotiaille riehujille. Norjassa mielenosoitus puhkesi mellakaksi NATO-kokouksen edessä. Ranskassa lähiöissä mellakoita, Ruotsissa ja Tanskassa. WTF?

Koskas Suomessa löytyy tarpeeksi turhautuneita idiootteja yhteen paikkaan... Vappuna? Minkä takia poliisi valmistautuu siihen, että n.50 000 ihmistä alkaa riehumaan, eihän sellaista pitäsi tapahtua alkuunkaan.

Tarina: Venäjä suuttuu lopullisesti Viron toimintaa ja hyökkää Suomen kautta meriteitse. Samaan aikaan koko Euroopassa alkaa sota: nuoret anarkistit vs. poliisit ja viranomaiset. Seuraava saa jatkaa, sain tiiliskivestä päähän...

http://www.youtube.com/watch?v=ge_HR0XaJuM

Siinä lähitulevaisuus.

e. ainakin näitten suurimpien hyysääjämaiden

Minä luulen, että osa suomalaisista ei ole vielä havahtunut ongelman olemassaoloon. Siksipä avataan sitä suuta. Minä en keksi pahempaa ongelmaa Suomelle kuin monikulttuurisuus. Muut saavat keuhkota ilmastonmuutoksesta. Minusta se on kärpäsenpaska Suomelle ongelmana tähän verrattuna.

Reinon mainitsema rasistileimasimen käyttö ehkäisee monta kirjoittamasta tänne. Esimerkiksi vain muutama punttimimmi on tänne kirjoittanut. Lähinnä uskoisin sen johtuvan siitä, etteivät erityisesti naiset halua leimaantua rasisteiksi. Varmasti heitä moni tätä kuitenkin lukee ja on samaa mieltä kirjoitetun kanssa. Nimimerkillään heitä ei vain saa sitä sanomaan. Hienoa olisi kun naisetkin ottaisivat kantaa ja antaisivat omaa näkökulmaansa. Monikulttuurisuus tulee nimittäin heikentämään erityisesti heidän asemaansa.

Yhteenveto. Monelta suomalaiselta missio puuttuu. He saisivat kuitenkin sen hyvinkin pian lukemalla tästäkin ketjusta muutaman kymmenen sivua. Monella missio on, mutta aika ei ole kypsä sen sanomiseen.

Finland erwacht.

Koko ryssäpatsas pitäisi räjäyttää maan tasalle, vittuako toisten maaperälle pystyttämään toisen maan "sankarimuistomerkkejä", varsinkin noin provosoivia, lisäksi kun on todettu sen olevan nationalisteja kiihottava kapistus, ts. riski. Vironvenäläiset itse hyökkäsivät virolaisen sotasankarin patsaan kimppuun ja ryöstelivät kauppoja ym. toisena mellakkayönä ja ryssät vain kritisoivat virolaisia, kun vievät patsaan pois. Mitä se venakoille kuuluu mihin joku toinen maa vie neukkupatsaan. Saatanan paskamaa tuo mother(fuckin') russia, teretulemas kunniaan.

Turha ryssien on potea ylemmyydentunnetta, paska haisee edelleen ja balailaika soi :down:

Den Haag.. iiik, tunnistaakohan joku mut nyt..

no jokatapauksessa idea on hyvä, pitää kattella kun liikkuu tuolla pelivesillä josko saisi hyviä otoksia.. Tuolla turkkilaistorilla voisi käydä kuvaamassa, pelottava mesta.. yritetään tässä kun nyt saan aikaiseksi liikahtaa jonnekin..

Edit. Rotterdamissa on aika hurjaa toi monikulttuurisuus, sieltä voisi ottaa vähän katukuvia kännykameralla..

Hienoa!

Mulla on muutama hollantilainen ystävä. Pelattiin Wolfensteinia kansainvälisessä klaanissa. Kävin sekoilemassa Amsterdamissa ja sällit ajoi moikkaamaan. Kuvakin varmaan löytyisi jostain... Yksi pyyteli muuttamaan Haagiin kimppakämppään. Mitäköhän siitäkin olisi tullut jos olisin suostunut :lol2:

Saatan uusia taas reissun kesällä. Laitan privaa jos tulen, niin käydään kupittamassa? :kippis1:

Minä olen monesti kavereille, työkavereille ja muille tutuille kertonut mitä monikulttuurisuus aiheuttaa ja osa on alkanut ajattelemaan ihan uudella tavalla. Ovat siis avanneet silmänsä.
Mutta... Olen saanut taydellisen rasisti-natsileiman otsaani. Suurin osa kavereistani on samaa mieltä kanssani mutta muutama ei tahdo olla edes samassa huoneessa, kuin minä. Kummallista? Kyllä minä pystyn olemaan tekemisissä ihmisen kanssa joka on eri mieltä, kuin minä. Nuo multikultit ovat todella ahdasmielisiä ja suvaitsemattomia tyyppejä. He hyväksyvät vain ne jotka ovat samanlaisia kuin he:hyper:

Minä olen monesti kavereille, työkavereille ja muille tutuille kertonut mitä monikulttuurisuus aiheuttaa ja osa on alkanut ajattelemaan ihan uudella tavalla. Ovat siis avanneet silmänsä.
Mutta... Olen saanut taydellisen rasisti-natsileiman otsaani. Suurin osa kavereistani on samaa mieltä kanssani mutta muutama ei tahdo olla edes samassa huoneessa, kuin minä. Kummallista? Kyllä minä pystyn olemaan tekemisissä ihmisen kanssa joka on eri mieltä, kuin minä. Nuo multikultit ovat todella ahdasmielisiä ja suvaitsemattomia tyyppejä. He hyväksyvät vain ne jotka ovat samanlaisia kuin he:hyper:

Niin oikeessa kun olla ja voi - suvaitsemattomia :thumbs:

Joskus on iha hyvä ajatella ennenkuin kirjoittaa.

Hienoa!

Saatan uusia taas reissun kesällä. Laitan privaa jos tulen, niin käydään kupittamassa? :kippis1:

Mä oon tääl kesää saakka joo.. :) tervetuloa.

Niin tänään otin Rotterdamista kännykamerallla monikulttuurisuuskuvia, Meinasi joku turkinpoika viedä kännyn ku sitä esillä just pidin:jahas:

Johku mihin voisin uppia niitä? Niin vois laittaa linkkiä tähän ketjuun..

Mä oon tääl kesää saakka joo.. :) tervetuloa.

Niin tänään otin Rotterdamista kännykamerallla monikulttuurisuuskuvia, Meinasi joku turkinpoika viedä kännyn ku sitä esillä just pidin:jahas:

Johku mihin voisin uppia niitä? Niin vois laittaa linkkiä tähän ketjuun..

Pistä mun kaverin sähköpostiin niin se laittaa kotisivuserverilleen. saaadaan ainakin linkki sille. Hän uppiin ne mielellään.

vmh77us@yahoo.com

Meinasi joku turkinpoika viedä kännyn ku sitä esillä just pidin:jahas:

TNB :D

Pistä mun kaverin sähköpostiin niin se laittaa kotisivuserverilleen. saaadaan ainakin linkki sille. Hän uppiin ne mielellään.

vmh77us@yahoo.com

TNB :D

Siel ovat.. :) Kiva nähä omaa reportaasia täällä..:)
Edit, Stealthkuvattu kännykameralla salaa.. laatu on mitä on. kuitenki näkyy vähän tää arki tääl noissa. samoin sen yhen kuvan moskeija on järkyttävän iso luonnossa.

Siel ovat.. :) Kiva nähä omaa reportaasia täällä..:)
Edit, Stealthkuvattu kännykameralla salaa.. laatu on mitä on. kuitenki näkyy vähän tää arki tääl noissa. samoin sen yhen kuvan moskeija on järkyttävän iso luonnossa.

Loistavaa, pakkiksen oma Aarne Tanninen, odottelen kyllä innolla noita kuvia:hyper:

Back
Ylös Bottom