Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Niinpä, sitä en kiistäkään. Pointtini olikin, että on käsittämätöntä lähteä yleistämään koko islamia, aivan kuten "neekereitä", koska se mitä täällä tai muussa Euroopan maassa näemme ei ole koko totuus. Näkisin täällä jo olevat ongelmat sitä paitsi kulttuurista johtuvina, en niinkään uskonnosta. Mutta jos olette sitä mieltä, että syy on uskonnon, olkoon sitten niin. Uskonto on niin laaja käsite, kuten kulttuurikin, mutta kulttuuri on yleensä tietyllä alueella sama, kun taas uskontoja voi olla erilaisia ja eri vahvuisia.
Pieni tarkennus, nyt kun löytyi kiireiden keskeltä vähän aikaa miettiä. Toisistaan hyvin paljon eroavia kulttuureja voi tietysti olla samalla alueella (suomalaiset ja saamelaiset), kuten kuten saman uskontokunnan alaisuudessa olevia suuntauksia (shiiat ja sunnit, katoliset ja protestantit).

Oman näkemykseni mukaan monet täällä ketjussa ilmaisevat mielipiteensä Suomessa asuvien tai oleskelevien islaminuskoisten pohjalta. Hyvät ihmiset. Kuinkajan moni näistä on pakolaisia, oman hyvinvointinsa turvaamiseksi suomalaisakan naineita räkäkorisijoita? Tähän perään kysymys: Mitä jos nämä kaikki Suomessa jo olevat musulmaanit ja Suomeen pyrkivät käännytettäisiin/kääntyisivät itse kristinuskoon. Muuttuisiko heidän vaatimuksensa tai tapansa. Veikkaan että se on asennekysymys sopeutuuko vai ei, ei niinkään uskonnon asia. Oman islaminuskoisissa maissa saadun kokemuksen perusteella sanoisin, ettei uskonto asettanut minulle tai lähimmäisilleni ongelmia, vaan aivan muun sortin asiat. Suomeen ilmeisesti sitten tulee vain näitä ääriuskovaisia älykääpiöitä, jotka uskonnon verukkeella saavat tahtonsa läpi (uskonto on erinomainen ase), ja näin ollen "vallanhimonsa" tyydytetyksi. Katsokaas kun olen tavannut aivan eri kaliiberin muslimeja täällä ja sitten jossain Suomen ulkopuolella. Minulla on Suomen ulkopuolella islaminuskoisia ystäviä, mutta Suomessa ei ainuttakaan, vaikka muslimeja olen tavannut ylen määrin. Miksi näin? No siksi koska asenteet ja maailmankuvat ei miellytä. Yksinkertaisesti sivistymättömiä ihmisiä. Siksi en omalta osaltani voi mitenkään tuomita koko islaminuskoa sen enempää kuin helluntalaisia. Mutta ymmärrän sen, jos haluatte välttämättä kiistää tämän kaiken, koska kuinka moni teistä loppujen lopuksi kokenut samaa kuin minä. Ja ymmärrän Suomen olevan teille joillekin normaalia tärkeämpi, se on ihan tervettä, mutta pyydän ettei kirjoituksiani enää tulkita kukkahamehyysääjän sepustuksiksi, saati sitten aivan joksikin muuksi jota olen tänne kirjoittanut.

En ehtinyt (jaksanut) lukea Tuplan ja C.B. Weylandin viimeisimpiä, mutta oletteko aivan varmoja että puhutte edes samasta asiasta?

Tuplan esimerkit tulevat ns. islamin worst case scenariosta, jota ei ainakaan turkissa esiinny. Turkki oli lähellä irroittaa valtionsa koko uskonnosta, ja ei sitä taida kovin tarkasti kai tälläkään hetkellä tulkita. Siinä missä Weiland on oikeassa siinä, että Turkin tilanne on ainakin paikoin siedettävä, Tupla osoittaa kritiikkinsä väärään osoitteeseen. Militantti, fundamentalistinen Islam ei kai koskaan ole ollut turkkilaisten juttu, vaan islam on siellä lähinnä lännen tappioiden myötä.

Kävin sitten tekemässä oman pikku osuuteni Suomen islamisoitumisen ehkäisemiseksi.

Soinin äänimäärä voisi olla siinä kymppitonnin jommalla kummalla puolella. Soini on esiintynyt kokonaisuutena parhaiten tenteissä, kun verrattaan muihin puheenjohtajiin. Soinilla on tätä nykyä kova kansansuosio.

Toivon, että Halla-aho pääsisi eduskuntaan, sillä viimeistään nyt olisi aika saada vastapooli sille idiotismille, johon vääjäämättä olemme ajautuneet nykyisen poliittisen eliitin myötä. Ei Halla-aho mikään ihmemies ole(vrt. Tony Halmeen puheet 2003 eduskuntavaaleissa), mutta tärkeintä minun mielestäni tässä vaiheessa on, että edes joku suhtautuu Suomen eduskunnassa vuonna 2007 kriittisesti multikultipropagandaan.

Täältäkin lähti Halla-aholle ääni.

Oli muuten aika laimea kamppanja Halla-aholla. Kertaakaan en netin ulkopuolella törmännyt Jussin mainoksiin, vaikka vaalibudjetti taisi olla sentään 15 000 euroa. Kyllä mun mielestä esim. Hesariin olisi pitänyt joku mainos laittaa vaikkapa niiden TV-mainosten sijaan. Mitenhän helvetin iso vaalibudjetti pitää olla jollain kepun Mari Kiviniemellä, kun Hesarissa tuntui olevan maaliskuussa joka päivä neljä palstaa leveä ja 15 senttiä korkea mainos, ja Jussilla ei ollut varaa yhteenkään.

25 minuuttia vielä ja sitten saadaan jo aika hyvää osviittaa siitä miten äijän käy.

Täältäkin lähti Halla-aholle ääni.

Oli muuten aika laimea kamppanja Halla-aholla. Kertaakaan en netin ulkopuolella törmännyt Jussin mainoksiin, vaikka vaalibudjetti taisi olla sentään 15 000 euroa. Kyllä mun mielestä esim. Hesariin olisi pitänyt joku mainos laittaa vaikkapa niiden TV-mainosten sijaan. Mitenhän helvetin iso vaalibudjetti pitää olla jollain kepun Mari Kiviniemellä, kun Hesarissa tuntui olevan maaliskuussa joka päivä neljä palstaa leveä ja 15 senttiä korkea mainos, ja Jussilla ei ollut varaa yhteenkään.

25 minuuttia vielä ja sitten saadaan jo aika hyvää osviittaa siitä miten äijän käy.

Nelosella pyöri Jussin ja Teemun mainokset. Ihan ok mainos mun mielestä, melko lyhyt, mutta ei mitenkään yllättävää tuolla vaalibudjetilla. Millonkohan puolueet/edustajat joutuvat julkistamaan nuo lahjoittajansa? Nykyiselläänhän niitä ei juurikaan julkisteta... ja tähän tuskin tulee muutosta, koska taho joka tämän voisi muuttaa, istuukin itse kuumalla pallilla.

Nelosella pyöri Jussin ja Teemun mainokset. Ihan ok mainos mun mielestä, melko lyhyt, mutta ei mitenkään yllättävää tuolla vaalibudjetilla. Millonkohan puolueet/edustajat joutuvat julkistamaan nuo lahjoittajansa? Nykyiselläänhän niitä ei juurikaan julkisteta... ja tähän tuskin tulee muutosta, koska taho joka tämän voisi muuttaa, istuukin itse kuumalla pallilla.
Nelosella pyöri joo. Jonkun Dr. Philin mainostauoilla, jota harva potentiaalinen äänestäjä edes katsoo. Mun mielestä se mainos oli aika tyhjänpäiväinen, turbaani ei todellakaan ollut mikään hyvä symboli monikulttuurisuudelle. Montakos kertaa sitä Suomen katukuvassa on turbaani näkynyt? Paljon parempi olisi ollut mainos Hesarissa, jossa olisi ollut vähän enemmänkin tekstiä.

http://www.yle.fi/vaalit/tulospalvelu/vp01/valituiksi_tulevat.htm

Ennakkoääniä 761, eipä taida tulla valituksi.

Jussin kaveri, Teemu Lahtinen, olisi sentään ennakkoäänten perusteella menossa läpi Uudellamaalla Soinin imussa
http://www.yle.fi/vaalit/tulospalvelu/vp02/valituiksi_tulevat.htm

Turha spekuloida vielä, stadin äänistä laskettu vasta 38 %.

Jussille yli 2000 ääntä ihan nettikampanjalla ja vapaaehtoisvoimin levitetyin lehtisin on oikeastaan aika hyvä tulos. Pääasia on kuitenkin se, että oikeisto voitti.

Jo vain. Etenkin kun ottaa huomioon, että Halla-Ahon taakse jäi myös esmes Hannele Luukkainen, jonka katinroikotusmainoksia tuskin kukaan Helsingissä pyörivä on onnistunut missaamaan. En tainnut nähdä yhtään Halla-Ahon vaalimainosta missään.

Luulen, että Halla-Aho joutui kamppailemaan etupäässä kahta asiaa vastaan:

Ensiksikin Halla-Aho oli pitkälti yhden asian ehdokas, eikä tätä maahanmuuttoasiaa juuri valtamediassa käsitelty. Eikä maahanmuuttokysymys suuren yleisön silmissä ilmeisesti ole niin kriittinen, kuin muut asiat.

Toiseksi luulen että Halla-Aho on liian älykäs ja kirjoittaa liian monimutkaisia lauseita, vieraannuttaen potentiaaliset kannattajansa Helsingin lähiöissä.

Ts. Jos ehdokkaan argumentointi ylittää "vitun naapuri" tasoisen örinän, olisi hänen viisasta paneutua myös muihin kysymyksiin...

Kaiken kaikkiaan pidin Jussille peukkuja. Luulen että hänellä on paljon paremmat mahdollisuudet saada itsensä kuulluksi neljän vuoden kuluttua, mikäli eduskuntaan pyrkiminen vielä kiinnostaa.

Harmi kun ei pyrkinyt Uudeltamaalta. Olisi saanut prossat Soinin äänisaaliista ja päässyt sisään. Nythän sieltä pääsi se PS:n naisehdokas, joka toki sekin on hyvä asia. Kaiken kaikkiaan helvetin hyvä, että oikeisto menestyi näissä vaaleissa.

Eikä :D :D :D
Sveamamman kulut pakolaisten ylläpitämiseksi tuplaantuvat vuoteen 2010 mennessä,
pakolaispolitiikka löystyi entisestään, minkä jälkeen saapuvien pakolaisten määrä kasvoi rajusti...mutta löystyneellä lailla ei silti ole mitään yhteyttä lisääntyneeseen pakolaismäärään, säger Krister Isaksson,
Svea-mamman pakolaisinstituutista:

http://www.thelocal.se/6693/20070314/

Mieshän on nero.

Eikä :D :D :D
Sveamamman kulut pakolaisten ylläpitämiseksi tuplaantuvat vuoteen 2010 mennessä,
pakolaispolitiikka löystyi entisestään, minkä jälkeen saapuvien pakolaisten määrä kasvoi rajusti...mutta löystyneellä lailla ei silti ole mitään yhteyttä lisääntyneeseen pakolaismäärään, säger Krister Isaksson,
Svea-mamman pakolaisinstituutista:

http://www.thelocal.se/6693/20070314/

Mieshän on nero.

Kunhan nyt porvarihallitus ei liikaa ala kaveeraamaan Ruotsin vastaavan kanssa. Siellä elätellään varmasti toiveita, että Suomi saisi oman osansa tästä rikkaudesta.

Back
Ylös Bottom