Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Joka tapauksessa, mun mielestä monikulttuurisuuden (väitetyt) edut ei riitä vastapainoksi kaikille haitoille.

Hmm, miksiköhän olin saanut käsityksen, että olisit jotenkin monikultuurisuuden puolella? Varmaan johtui noista kommentoinneistasi mun viesteihin. :) Pakko vaan tähän sanoa, että jos luulit minut kuvittelevan tosissani kirjoittavani jonkin äärioikeistopuolueen mainospuhetta, niin voi voi.

Hyvät suomalaiset. Ajatelkaa sydämellänne:

Ehkä tuosta aloituksesta voi päätellä, että jotain virnettä on kirjoittaessa saattanut suupielestä löytyä? Mutta se mielipide, mikä tuohon sisältyy, siinä olen ihan tosissani.

No eihän noi mun viestit toki mitään tasokkaita ole, ja taas tuli aika hemmetin turha viesti, sanoisin jopa :offtopic:

Mutta tosiaan kertokaapa yksiskin monikulttuurisuuden etu? Siis jos jätetään kaikki työvoima-asiat pois ja ajatellaan kulttuurien monimuotoisuutta yhden maan sisällä.

Selväähän on, että kukaan naapuri ei tule koskaan sopimaan suomalaisiin perinteisiin, ja jos haluaisimme tehdä heidän olonsa kotoisaksi, olisi edessä oman kulttuurin muokaaminen. Tietysti isommat kaupungit on asia erikseen, siellä on jo babylon-meininki alkanut päästä valloilleen.

Ei varmasti poikkeuksellisen turvallinen kulttuuri, mutta eikö olisi järkevää estää turvattomuuden lisääntyminen?
Tässä meillä menee ajatukset ristiin. Minä en halua tänne lisääntyvää turvattomuutta ja kyllä, aivan itsekeskeisesti ajattelen. Ajattelen nimenomaan suomalaisten hyvinvointia, ja samalla olen sitä mieltä että ongelmat pitää hoitaa siellä missä ne ovat, eikä oikea ratkaisu ole ongelmien tänne tuominen.

Kyllä ja eikä todellakaan mene.
Se, että yritän tuoda jotain järkeä tähän puhtaaksi stormfrontiksi muodostuneeseen keskusteluun sekä vääriä olettamuksia ja tietoa vilisevään hömppään ei tarkoita ettäkö edustaisin jotenkin täysin vastakkaista kantaa.
Ongelmia on, mutta ei niistä nyt silti tarvitte paskaa ladella. Kyllä ne on tarpeeksi suuria ongelmia paisuttelemattakin. Eikä niitä ongelmia ratkaise jatkuva julistaminen siitä kuinka huonoja ihmisiä ulkomaalaiset ja tietyn väriset on.

Olen yrittänyt täällä esimerkiksi peräänkuuluttaa oikeita ratkaisuehdotuksia ja tuoda esiin faktoja ettei esimerkiksi pakolaiset todellakaan ole kuin pieni murto-osa maahanmuuttajista, koska monet näkyvät luulevan kaikkien tai edes valtaosan ongelma-ulkolaisista kuuluvan tähän ryhmään
Äärinäkemyksen edustajalle tämä tietenkin tarkoittaa sitä, että edustat jotain rajat-auki utopiaa. Eihän asioita nyt hittovie järkevästi saa lähestyä, vaan aihe on demonisoitava ja vihaa lietsottava.
Olisi ihan kiva, jos joku edes yrittäisi oikeasti lukea ja ajatella mitä täällä puhun.

Tämä vihan lietsominen on mun käsittääkseni taas joidenkin tahojen käsittämättömän "pakolaisille ovet auki, tuli mitä tuli"-ideologian aikaansaannosta. Älyttömyyttä vastaan on vaikea asiallisesti keskustella. Ei mulla ainakaan riitä pinna.

Tuskin kukaan fiksu nyt järkiperäistä maahanmuuttoa edes vastustaa, olettaisin.

Kaipa me suomalaiset sitten saamme toisiltamme turpiin vain aiheesta ja ainoastaan ulkomaalaiset tekevät meistä uhreja tahtomattamme. Näinhän se tietenkin on.

Näinhän se vähän on. Niinkuin joku tuolla jo sanoi niin yleensä ollaan jurrissa uhrin ja syyllisen ollessa toisilleen tuttuja. Ei mitään kovin uutta ja mullistavaa.

Taas nämä kulttuurin rikastajat toimivat umpimähkään. Jokainen on yhtä lailla mahdollinen uhri tuolla kadulla.

Ihan vaan kiitos näiden ulkomaalaisten en tosiaan uskalla antaa muijan kävellä yksin tuolla iltasin. On kertonut jo muutaman tapauksen jossa yliystävällinen tummaihoinen kaveri on esim junassa tullut viereen istumaan " uu, you such a beautiful girl, wanna have some coffee " ...

:wall:

Viittaatko nyt mustaihoisiin yleensä vai tietystä maanosasta tuleviin mustaihoisiin?

Itse viittaisin mustaihoisiin yleensä ja afrikkalaisiin erityisesti.

http://rotuerot.blogspot.com/2006/12/suomi-ei-tarvitse-negroideja-versio-1.html

Varsinkin Afrikan negroidin älykkyysosamäärä (~70) ja koulutustaso on niin alhainen että negroidin käytettävyys useimpiin työtehtäviin on varsin alhainen. Yksinkertaisiin työtehtäviin (tiskien kerääminen, siivous), joissa on Suomessa työvoimapulaa, alhainen älykkyysosamäärä ei ole este. Sen sijaan raskasta ja yksinkertaista työtä kuten puuvillanpomintaa, jossa negroidi on parhaimmillaan, Suomessa ei juuri enää ole.

Negroidi on luonteeltaan impulsiivinen, lyhytjänteinen ja kaipaa tarpeilleen nopeaa tyydytystä. Pitkäjänteinen ja säännöllinen työnteko ei sovellu lyhytjänteiselle ihmiselle. Negroidille soveltuvissa töissä on Suomessa tyypillisesti hyvin alhainen palkkataso ja tarpeitten nopea tyydyttäminen palkkatuloilla on varsin hankalaa. Semmimmin kun Suomen sosiaalihuoltojärjestelmä tarjoaa lähes saman tulotason mihin negroidi voi palkkatuloilla päästä.

Mikko Ellilällä vastasi kysymykseen "miksi naapuri raiskaa?". Kommentti numero 5. Mitä mieltä olet hänen vastauksestaan?

http://mikkoellila.thinkertothinker.com/?p=146

Hmm, miksiköhän olin saanut käsityksen, että olisit jotenkin monikultuurisuuden puolella? Varmaan johtui noista kommentoinneistasi mun viesteihin. :) Pakko vaan tähän sanoa, että jos luulit minut kuvittelevan tosissani kirjoittavani jonkin äärioikeistopuolueen mainospuhetta, niin voi voi.
Varmaankaan et ole seurannut keskustelua kovinkaan pitkään.

Selväähän on, että kukaan naapuri ei tule koskaan sopimaan suomalaisiin perinteisiin, ja jos haluaisimme tehdä heidän olonsa kotoisaksi, olisi edessä oman kulttuurin muokaaminen.
Kyllä sopeutumiskykyisiäkin ihmisiä on olemassa. Kyse ei kuitenkaan ole yksilöistä, johon harhaanmenevästi viittaat, vaan siitä että onko järkeä ottaa massoja sellaisia ihmisiä joista huomattava osa ei sopeudu. Ja ei, siinä ei ole järkeä :)

Selväähän on, että kukaan naapuri ei tule koskaan sopimaan suomalaisiin perinteisiin, ja jos haluaisimme tehdä heidän olonsa kotoisaksi, olisi edessä oman kulttuurin muokaaminen.
Korvaisin sanan "naapuri" sanalla "muslimi". Juttelin juuri yhden maahanmuuttajan kanssa, joka on muuttanut Suomeen muslimeita karkuun. Täysin samanlaista toimintaa ollut kotimaassaan kuin mitä tänne nyt rikastutetaan (joukkoraiskaukset, pahoinpitelyt yms), mutta suuremmassa mittakaavassa. 25 vuotta ollut nyt töissä täällä, eikä kuulemma esim. työllistyminen ole mikään ongelma maahanmuuttajallekaan (vaikka hipiä onkin tummempi). Sopeutumisongelmat johtuvat siitä, ettei itse haluta sopeutua maahan.

Minä otin kantaa väitteeseen, että Suomessa olisi jokin poikkeuksellisen turvallinen kulttuuri, joka nyt yhtäkkiä on uhattuna. Ei todellakaan ole. Turvattomuutta saattaa toki olla luvassa lisää, mutta mikään rauhallinen maa tämä ei ole koskaan ollut.
Tosiaan, uskoisin että aiemmat kirjoittajat viittasivat siihen, että väkivalta täällä
tapahtuu usein sisäpiireissä eikä niinkään ulkopuolisia kohtaan.

Ja omien empiiristen havaintojen pohjalta sanoisin, että melko vaikea on joutua suomalaisten/suomalaisen pahoinpitelemäksi mikäli itse ei lähde leikkiin mukaan. Eli provosoidu.

Tilastojen valossa on myös tällä hetkellä hyvinkin selvää, että maahanmuuttajat ja nimenomaan muslimitaustaiset maahanmuuttajat raiskaavat suhteessa huomattavasti enemmän kuin länsimaalaiset.
Minä en ainakaan halua tänne samanlaista tilannetta kuin esimerkiksi Oslossa.
Monet kuitenkin tuntuvat halajavan tännekin samanlaista laajaa muslimiraiskauskulttuuria.

Mikko Ellilällä vastasi kysymykseen "miksi naapuri raiskaa?". Kommentti numero 5. Mitä mieltä olet hänen vastauksestaan?

http://mikkoellila.thinkertothinker.com/?p=146

Vähän se tietysti pistää harmittamaan, jos mustilla on korkeampi testosteronitaso kuin valkoisilla. Tälle väitteelle Ellilä ei esittänyt mitään todisteita. Voi kun se ei olisi totta.

Mustien älykkyydestä:

Olen tutkinut paljon lapsien älykkyyttä ja todennut, että Suomessa asuvat afrikkalaista syntyperää olevat lapset keskimäärin pärjäävät heikommin kuin esimerkiksi suomalaislapset yleisesti käyttämissämme älykkyystesteissä. Toisaalta afrikkalaistaustaisuus ei näy testeissä heikompana suoriutumisena Afrikasta suomalaiseen perheeseen pienenä adoptoitujen lasten kohdalla tai sellaisten perheiden lasten kohdalla, jotka ovat tulleet Suomeen useampi sukupolvi aiemmin. Samoin lapset joiden toinen vanhempi on suomalainen ja toinen afrikkalainen suoriutuvat älykkyystesteissä keskimäärin normaalisti. Oman kokemukseni perusteella vaikuttaa siltä, että heikompaan suoriutumiseen käyttämissämme älykkyystesteissä ei näyttäisi sittenkään olevan syynä se, että henkilö on musta.

Minulla ei ole esittää käsityksilleni muuta todistusaineistoa kuin kokemukseni työskentelystä lasten parissa.

Oman kokemukseni perusteella vaikuttaa siltä, että heikompaan suoriutumiseen käyttämissämme älykkyystesteissä ei näyttäisi sittenkään olevan syynä se, että henkilö on musta.
Itse uskoisin, että syy pohjautuu pikemminkin kulttuuriin, varhaislapsuuteen etc.
kuin geneettisiin eroihin.

Pakkohan meidän sitten on uskoa, että syy on geeneissä, jos kerran tänne on kaksi kertaa postattu tutkimus, jossa näin osoitetaan...

Pakko ei ole uskoa mitään, mutta luotan tutkimukseen enemmän kuin VanhanKukkelin mutuun. Ole itsekin avoimin mieli lukiessasi sitä. Minä lupaan olla myös kun luen postaamaasi tutkimusta, jossa osoitetaan päinvastaista.

Pakko ei ole uskoa mitään, mutta luotan tutkimukseen enemmän kuin VanhanKukkelin mutuun. Ole itsekin avoimin mieli lukiessasi sitä. Minä lupaan olla myös kun luen postaamaasi tutkimusta, jossa osoitetaan päinvastaista.

No kunhan linkki nyt löytyisi. Muistan sen täältä linkistä lukeneeni.
Millaisen vastaanoton se on saanut ja onko se ylipäätänsä luotettava?

Onko kyseessä muuten se tutkimus, jossa kävi myös ilmi, että aasialaiset ovat älykkäämpiä kuin me värivirheettömät?
Minua ei ainakaan haittaa vaikka joku ihmisryhmä olisi edustamaani "rotua" parempi joillain aloilla. Ei kirpase yhtään vaikka alle 10s ei ole kukaan valkoihoinen juossut, eikä haittaa vaikka tutkimusten mukaan japsit ovat selvästi älykkäämpiä (jossakin testissä), tai että joku muu nostaa penkistä enemmän kuin minä. Eikä sekään, ettei afrikkalaisilla ole kivessyöpää, jota on lähinnä pohjoismaisilla.

Sen sijaan minua kiinnostaa tutkimukset, joissa mietitään syitä eroavaisuuteen. Kyllä mua kiinnostaisi jos kivessyöpä voitaisi ehkäistä jotenkin, tai jos älyllisten eroavaisuuksien syyksi löydetään ravitsemus/koulutus/lapsuuden leikit yms. , jolloin heikommin menestyvien asemaa voidaan parantaa. Ennen tuollaisia tutkimuksia pitää kuitenkin selvittää, onko niitä eroavaisuuksia vai ei ja myöntää erot, jos sellaisia on.

Löytyhän se. Kolmas kerta toden sanoo.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1289667&postcount=2805

Onko kyseessä muuten se tutkimus, jossa kävi myös ilmi, että aasialaiset ovat älykkäämpiä kuin me värivirheettömät?

Lyhyesti: ei. Omana mutuna pidän esimerkiksi japanilaisia keskimäärin älykkäämpinä kuin suomalaisia. Jos sinulla on antaa tästä jotakin tutkimusta, luen sen mielelläni. Kaikki tapaamani juutalaisetkin ovat olleet älykkäitä.

Löytyhän se. Kolmas kerta toden sanoo.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1289667&postcount=2805

Lyhyesti: ei. Omana mutuna pidän esimerkiksi japanilaisia keskimäärin älykkämpinä kuin suomalaisia. Jos sinulla on antaa tästä jotakin tutkimusta, luen sen mielelläni. Kaikki tapaamani juutalaisetkin ovat olleet älykkäitä.

Entäpä nämä tutkijat? Millaista historiaa heillä on ja missä asemassa he ovat tiedeyhteisössä?

Nimittäin jos kyseessä on miltei koko uransa rotututkimuksiin keskittyneet tutkijat, voivat motiivitkin olla hieman kyseenalaiset.

Itse en lähtisi pelkästään tuon tutkimuksen kautta uskomaan tuohon teoriaan.

Back
Ylös Bottom