Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Somalit valittivat todella paljon verrattuna muihin kansanryhmiin.
http://www.optula.om.fi/uploads/nul786y.pdf
Tuolla oli siitä hieman.

Viittaatko siihen, että somalit kokevat muita ulkomaalaisryhmiä useammin väkivaltaa tai sen uhkaa? En nopealla selauksella löytänyt oikein muuta.

edit. Väkivallan uhkaa olen nähnyt somalien joutuvan kyllä kokemaan. Olenpa jopa joutunut puolustamaan bussissa somalinuorukaista, jolle suomalainen (kännissä tietenkin) läskipersepunaniska alkoi täysin ilman syytä urpoilemaan. Läskipersepullanaamalle riitti syyksi urpoilulle se, että nuorukainen oli somali. Mutta onneksi Mustanaamio on kova koville. Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.

Viittaatko siihen, että somalit kokevat muita ulkomaalaisryhmiä useammin väkivaltaa tai sen uhkaa? En nopealla selauksella löytänyt oikein muuta.

Näin on. Muistaakseni täällä on ollut linkki sellaiseenkin tutkimukseen, jossa oli kyse nimenomaan tuosta rasismin kokemisesta.

EDIT:
Tuolla myös mainitaan, että tuo suoritettiin kyselynä. Eli se ei nojaa statistiikkaan.

Näin on.

En oikein miellä sitä valittamiseksi, jos ihminen kokee väkivallan uhkaa.

Siitä rasismin kokemisesta en sen kummemmin tiedä. Luotan sanaasi, jos olet kyseisen tutkimuksen nähnyt. Tunnen aika monia somaleja ja kukaan ei ole kysyessäni sanonut Suomessa esiintyvän rasismia 90-luvun jälkeen. Eivät ehkä minulle halua myöntää tällaista.

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.

:offtopic: mut oon huomannu useissa sun viesteissä esiintyvän tällaisen (quotattu) lauseen. Halusinkin vain ystävällisesti paljastaa, että kun kirjoitat viestiä, niin kyseiset hymiöt löytyvät tosta oikealta. Sieltä voi ihan itse valita sen silmää iskevän hymiön. Ajattelin, koska ilmeisesti et ole tätä huomannut, helpottaa eläämääsi hymiöiden esille tuonnin osalta ja paljastaa tämän hymiöiden olemassa olevuuden. Nyt sinun ei tarvitse enää tuhlata niin paljoa aikaa hymiöiden esittämiseen kirjallisessa muodossa. Ole hyvä. ;)

En oikein miellä sitä valittamiseksi, jos ihminen kokee väkivallan uhkaa.
Aivan. Mutta ovatko somalit tosiaan noin paljon muita enemmän uhan kohteena?
Siihen emme voi tietää vastausta, mutta pelkän kyselyn valossa voi tehdä oletuksen että he valittavat muita enemmän. On pidettävä kuitenkin mielessä että oletus voi hyvinkin olla väärä.

Siitä rasismin kokemisesta en sen kummemmin tiedä. Luotan sanaasi, jos olet kyseisen tutkimuksen nähnyt. Tunnen aika monia somaleja ja kukaan ei ole kysyessäni sanonut Suomessa esiintyvän rasismia 90-luvun jälkeen. Eivät ehkä minulle halua myöntää tällaista.
Tässä eräs linkki jossa asiasta saattoi olla. Voi olla suutari, koska joka kerta kun yritän tällä koneella sitä avata (nyt tänään) kone jökkää.
http://www.poliisi.fi/intermin/biblio.nsf/2E9631114ABDDEFAC2256C5C00270500/$file/maahanmuuttaja.pdf
Johtuu kaiketi tuon pdf:n koosta.

EDIT: ei ole suutari, sain sen auki.

:offtopic: mut oon huomannu useissa sun viesteissä esiintyvän tällaisen (quotattu) lauseen. Halusinkin vain ystävällisesti paljastaa, että kun kirjoitat viestiä, niin kyseiset hymiöt löytyvät tosta oikealta. Sieltä voi ihan itse valita sen silmää iskevän hymiön. Ajattelin, koska ilmeisesti et ole tätä huomannut, helpottaa eläämääsi hymiöiden esille tuonnin osalta ja paljastaa tämän hymiöiden olemassa olevuuden. Nyt sinun ei tarvitse enää tuhlata niin paljoa aikaa hymiöiden esittämiseen kirjallisessa muodossa. Ole hyvä. ;)

Tähän kaksi hymiötä. Sellaisia silmää iskeviä.

Aivan. Mutta ovatko somalit tosiaan noin paljon muita enemmän uhan kohteena?
Siihen emme voi tietää vastausta, mutta pelkän kyselyn valossa voi tehdä oletuksen että he valittavat muita enemmän. On pidettävä kuitenkin mielessä että oletus voi hyvinkin olla väärä.

Tässä eräs linkki jossa asiasta saattoi olla. Voi olla suutari, koska joka kerta kun yritän tällä koneella sitä avata (nyt tänään) kone jökkää.
http://www.poliisi.fi/intermin/biblio.nsf/2E9631114ABDDEFAC2256C5C00270500/$file/maahanmuuttaja.pdf
Johtuu kaiketi tuon pdf:n koosta.

Kyllä tuon linkkisi perusteella somalit ovat kokeneet joutuneensa muita useammin rasistisen rikoksen kohteeksi. Ja emme tosiaan voi tietää, onko kyseessä ns. turhasta valittaminen vai se, että he todella joutuisivat muita maahanmuuttajia useammin rasististen rikosten kohteeksi.

Nyt treenaamaan. Hauskaa viikonloppua kaikille!

Kyllä tuon linkkisi perusteella somalit ovat kokeneet joutuneensa muita useammin rasistisen rikoksen kohteeksi. Ja emme tosiaan voi tietää, onko kyseessä ns. turhasta valittaminen vai se, että he todella joutuisivat muita maahanmuuttajia useammin rasististen rikosten kohteeksi.

Nyt treenaamaan. Hauskaa viikonloppua kaikille!

Jep. Viikonloppuja ja hyviä treenejä! Itekin lähen tästä kohta rautaa rääkkäämään. Tai itseäni paremminkin ;)

Sinä taas et kommentoinut siihen tärkeimpään asiaan, miksi kannattaa ottaa lisää muslimeja (tai muita maahanmuuttajia) jos ei voida olla varmoja heidän integroitumisesta tähän yhteiskuntaan? Mikä se lisäarvo sinulle henkilökohtaisesti on?
Kiitos vastauksesta ja kiitos kysymyksestä, en huomannut sen oleva tärkein asia.:)

- Ei, en kannata.
- Ei, ei se ole minulle lisäarvo. Ihmeellistä, että olet saanut sellaisen kuvan. :)

Ennakkoluulojen paljastaminen ei tee kenestäkään automaattisesti nykyisen pakolaispolitiikan puolustajaa.

David lähti kyllä ihan syystä, jos olisit sanonut jo aluksi näin, "Tarkoitin että maailmassa on muslimeja, jotka "toteuttavat koraanin sanaa käytännössä" ja on muslimeja, jotka eivät toteuta." en olisi sitä antanut :D

Mitä toi lause edes tarkoittaa?
Verrataanko siinä kahta samanlaista asiaa:
länsimainen tapakristitty vs muslimiyhteisön tapakulttuuri???
Kiinteytitkö Mason vastauksen luettuasi heti tuohon lauseeseen automaattisesti päässäsi???

Voitko vastata Maso kysymyksiini?

Pilkkua nussimallahan sivuutetaan helposti asiat..Jos verrataan tapakristittyä ja keskimääräistä muslimia, on mielestäni muslimi hyvin paljon kauempana länsimaisia arvoja kuin kristitty.

Pilkkua nussimallahan sivuutetaan helposti asiat..Jos verrataan tapakristittyä ja keskimääräistä muslimia, on mielestäni muslimi hyvin paljon kauempana länsimaisia arvoja kuin kristitty.

Jos ei olla tarkkoja niin sanomasta ei saa mitään selvää...
Jos verrataan tapakristittyä ja tapamuslimia(eikö näitä kahta kannattaisi verrata, eikö niin?)
Niin on tapamuslimi varmasti kauempana länsimaisia arvoja(mitä ne sitten sinulle ikinä ovatkaan) kuin tapakristitty
, koska niistä suurin osa ei asu länsimaissa. dough, eikä edes lähi-idässä, vaan esim. Kiinassa, Indonesiassa ja Afrikassa(näistä mikään ei siis ole ns. länsimaissa, vaikka esim joku Afrikan maa saattaisi meistä katsottuna sijaita lännessa)

Joten eiköhän sitten pidetä ne siellä eikä tuoda tänne länsimaihin

leikkiedit. ONKOHAN MITENKÄÄN MAHDOLLISTA ETTÄ TÄSSÄ YHTEYDESSÄ LÄNSIMAISILLA ARVOILLA TARKOITETTIIN SITÄ ETTÄ OSAA KÄYTTÄYTYÄ KUIN IHMINEN EIKÄ ELÄIN, EIKÄ MITÄÄN VITUN MAANTIEDETTÄ :david:

--
Mikäli jo Suomen perustuslaki kieltää syrjinnän, mitä sitten on perheen hankkimisen kieltäminen homoseksuaaleilta?
Vastaus:
Mielestäni perhe on miehen ja naisen muodostama.

Mikä on kantasi homojen adoptio-oikeuteen?
Vastaus:
En hyväksy.

Mitä mieltä olet homoseksuaaleista ja muista seksuaalisista vähemmistöistä? Pitäisikö homo- ja lesbopareilla olla samanlaiset oikeudet kuin heteropareilla? Pitäisikö sukupuolenvaihdosleikkauksia suorittaa julkisissa sairaaloissa? Tulisiko sukupuolenvaihdosleikkauksia yleensä sallia?
Vastaus:
Tämä asia on minulle osin käsittämätön. Olen miettinyt näitä asioita oikeastaan vaan lesboparien hedelmällisyyshoitojen näkökulmasta, joita en kannata.

--

Fair enough. :thumbs:

JONKOHAN MITENKÄÄN MAHDOLLISTA ETTÄ TÄSSÄ YHTEYDESSÄ LÄNSIMAISILLA ARVOILLA TARKOITETTIIN SITÄ ETTÄ OSAA KÄYTTÄYTYÄ KUIN IHMINEN EIKÄ ELÄIN, EIKÄ MITÄÄN VITUN MAANTIEDETTÄ :david:
Ei varmaankaan tarkoitettu maantiedettä, en ole niin väittänytkään :D .

Olet onnistunut valoittamaan länsimaisten arvojen syvimmän olemuksen minulle. Onnittelut osuvuudesta. Pitäisiköhän perusuomalaisten ottaa tuo vaalisloganiksi :thumbs: pistetään vielä toinen :thumbs:

Tuossahan lainasin Timo Soinia.
Olit lainannut sen niin kuin se olisi minun mielipiteeni.
Se ei varmaankaan ollut tarkoituksesi?

Ei ollut, tarkoitus oli myöntää olleeni väärässä.

Sillä olihan siellä sivuilla mielipiteitä homoista (ei varsinaisesti homoista, mutta vähemmistöasiaa kuitenkin), vaikka en itse sitä aikaisemmassa postissani huomannut.

Ei varmaankaan tarkoitettu maantiedettä, en ole niin väittänytkään :D .

Anteeksi. Erehdyin luulemaan että kun kirjoitit:
koska niistä suurin osa ei asu länsimaissa. dough, eikä edes lähi-idässä, vaan esim. Kiinassa, Indonesiassa ja Afrikassa(näistä mikään ei siis ole ns. länsimaissa, vaikka esim joku Afrikan maa saattaisi meistä katsottuna sijaita lännessa)

tarkoitit sitä, että kun muslimit asuvat (lähtökohtaisesti) maantieteellisesti kaukana länsimaista, niin on ymmärrettävää etteivät he sisäistä näitä länsimaisia arvoja. Mutta olin väärässä, eihän tohon liittynyt maantieteelliset asiat mitenkään.

Olet onnistunut valoittamaan länsimaisten arvojen syvimmän olemuksen minulle. Onnittelut osuvuudesta. Pitäisiköhän perusuomalaisten ottaa tuo vaalisloganiksi :thumbs: pistetään vielä toinen :thumbs:

Kiitokset, mutta ilo on täysin minun puolellani. Yönmustan tulevaisuuden uhatessa (ennen pitkää) vähemmistön asiallahan tässä vain ollaan..:kippis1:

tarkoitit sitä, että kun muslimit asuvat (lähtökohtaisesti) maantieteellisesti kaukana länsimaista, niin on ymmärrettävää etteivät he sisäistä näitä länsimaisia arvoja. Mutta olin väärässä, eihän tohon liittynyt maantieteelliset asiat mitenkään.
Ehkä olin epäselvä, yrittäessäni olla ironinen Late86 argumentointeja kohtaan.

Tarkoitin, että esim. aasiassa asuvat muslimit eivät sanoisi omistavansa länsimaisia arvoja, koska vaikka omistaisivatkin samanlaisia arvoja kuin me, he eivät itse kutsuisi niitä länsimaisiksi arvoiksi, historiallisista, nationalistisista ja maantieteellisistä syistä.
Voisitko kuitenkin seuraavan kerran lainata lauseeni kokonaisena?

Mitä ovat länsimaiset arvot? Molemmat varmaan omistamme joitain eri arvoja, niiden tärkeysjärjestys on ainakin eri ja kuitenkin olemme molemmat länsimaista.
Esim. Sängyssä tykkään välillä käyttäytyä kuin eläin.:whip:

Ise uskon jossain määrin Darwinin luonnonvalinta teorioihin myös kulttuurien ja uskontojen suhteen. It is survival of the fittest.
Itse en pidä kulttuuriamme heikkona ja en usko sen murentuva edes vaikka väestöstämme 50 prosenttia olisi täysin eri kulttuurista. Jos kuitenkin uskot jo nykytilanteen olevan sietämätön, sinulla on ehdottomasti syytä äänestää perussuomalaisia.

Jokainen saa äänestää ihan ketä haluaa

Back
Ylös Bottom