Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Suomalaisesta henkirikollisuudesta voi lukea ajantasaista tietoa täältä: http://www.optula.om.fi/uploads/ldhpbb7.pdf

On sinänsä totta, että Suomessa tehdään melko paljon henkirikoksia ja suuri osa (n.40%) juurikin teräaseella. On kuitenkin tärkeää huomata, että nämä ryyppyporukan väliset kärhämät sattuvat yksityisasunoissa ja sekä uhri että tekijä tuntevat toisensa. Nuorten tekemät väkivallanteot ovat puolestaan usein yllätyksellisempiä ja ne kohdistuvat entuudestaan tuntemattomaan uhriin julkisilla paikoilla. Lisäksi niihin liittyy omaisuusrikollisuutta. Uskallan väittää kokemukseni pohjalta, että tässä tilastossa tuo pieni henkirikoksia tekevä ulkomaalaisryhmä on yliedustettuna. Suomalaisnuoriso ei ole viimeisten vuosikymmenten aikana ollut hanakka heiluttamaan puukkoa kaupungilla. Nykyisinkin julkisilla paikoilla tapahtuvat puukotukset ovat erittäin usein ulkomaalaisten (tai mustalaisten) tekemiä. Tämä ei ole rasismia, vaan sitä elämänkokemusta, jonka nojalla maahanmuuttoon alkaa suhtautua kriittisemmin.

Nuoret täytyy saada tutustumaan erilaisiin kulttuureihin, sillä ne ennakkoluulot saadaan katoamaan. Esimerkiksi näin http://www.youtube.com/watch?v=N5lWgIpRgjU

Miksi en ymmärrä? Oliko tässä tarkoitus olla sarkastinen, että näinkö nuorille opetetaan stereotypiat vai mistä oli kyse? Ja jos kyse on siitä niin mielestäni Jyrkissä esiintynyt artisti ei ole kovin hyvä esimerkki. Eli silloin kyseiset artistit pitäisi kieltää ja jokainen "erilainen" ihminen pitäisi nähdä "samanlaisena". Olen hämmentynyt mutta se ei ole välttämättä sinun syysi.

Miksi en ymmärrä? Oliko tässä tarkoitus olla sarkastinen, että näinkö nuorille opetetaan stereotypiat vai mistä oli kyse? Ja jos kyse on siitä niin mielestäni Jyrkissä esiintynyt artisti ei ole kovin hyvä esimerkki. Eli silloin kyseiset artistit pitäisi kieltää ja jokainen "erilainen" ihminen pitäisi nähdä "samanlaisena". Olen hämmentynyt mutta se ei ole välttämättä sinun syysi.

Meidän huumorintaju ei tainnut tällä kertaa kohdata

Suomi on miehelle Länsi-Euroopan turvattomin maa väkivaltakuolemien valossa.

http://www.stat.fi/tup/tietoaika/tilaajat/ta_03_02_brasilia.html

Tosin kymmenen vuoden takaa. Tilanne on varmaan parantunut huomattavasti... eh...

Mä oon arvellutkin, että "Suomessa tehdään maailman eniten itsemurhia" on joku myytti. En ole vaan jaksanut tarkistaa asiaa mistään. Toihan on semmonen mitä jaksetaan aina toistella, kun todistellaan miten paska maa Suomi on elintasosta huolimatta.

Tuossa tilastossa tosin on vaan miehet, mutta ei täällä naiset niin paljon vetele itseään jojoon, että noi suhteet olennaisesti muuttuis. Venäjällä tehdään tuplasti se mitä Suomessa ja Liettuassa vielä enemmän.

Suomalaisesta henkirikollisuudesta voi lukea ajantasaista tietoa täältä: loads/ldhpbb7.pdf[/URL]
Uskallan väittää kokemukseni pohjalta, että tässä tilastossa tuo pieni henkirikoksia tekevä ulkomaalaisryhmä on yliedustettuna.
Onhan ne yliedustettuna, jos kaksi prosenttia väestöstä tekee pahimmillaan noin neljä prosenttia henkirikoksista. Eli noin neljä henkirikosta/vuosi.

Neekerit, niin mustat kuin valkoisetkin, taas asialla:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200701095573674_uu.shtml

Voin olla tietenkin väärässä mutta epäilen, että tekijöillä oli aika monta kokoa liian suuret housut.

Nojaah. En usko, että juuri tuolla oli maanhamuuttotaustan kanssa mitään tekemistä, vaan enemmän yleisen maailmanmenon tuolla suunnalla. Täällä Kannelmäki-Malminkartano-Myyrmäki-Martinlaakso M-radanpätkällä (jonka varrella tuokin siis tapahtui) on päivittäin vastaavaa ja muunkinlaista kärhämää todella paljon. Erityisesti ihan "tavallinen" teini-ikäinen suomalainen nuoriso on aivan älyvapaata ja poikkeuksellisen aggressiivista/röyhkeetä sakkia täälläpäin. Ei meinaa tällainen raavas mieskään saada rauhassa kulkea tuolla illalla ilman että joku junnupoppoo tulee haastamaan riitaa, pummimaan tai muutenvain häiriköimään jostain ja päivittäin näkee jotain mouhoamista tällä kyseisellä alueella liikkuessa.
Vois kyllä nuo poliisipartiot edes siivota ne päivittäin kaljaa vetävät teinilaumat putkan kautta sosiaaliviranomaisten hellään huomaan. Se ilkivallan, pahoinpitelyjen ja yleisen örveltämisen määrä on todella huolestuttava.

Täällä Kannelmäki-Malminkartano-Myyrmäki-Martinlaakso M-radanpätkällä

Minä asuin kahdeksan vuotta Malminkartanossa (jotain 1995-2003) ja käytin M-junaa joka päivä. Koko tänä aikana minä törmäsin vain kahteen rähinään, mustalaiseukkoon joka tahtoi lainata puhelinta ja juoppoon susikoiransa kanssa joka ei vain pitänyt minusta.
Olihan tuolla paljon nuorisoa mutta en minä huomannut ikinä mitään häiriöitä ja sama koski ostarilla hengaavia pummejakin.
Ainoa isompi rähinä oli sinä päivänä, kun valmistuin ja sammuin M-junaan ja sitten oksensin sinne, tämä vielä pahimpana ruuhka-aikana. No, onneksi sieltä pääsi bussillakin Stadiin.

Tulkitsin väärin.

Et tulkinnut. Tarkoitin sekä henkirikollisuutta, että puukotuksia/ryöstelyä. Jos vuosittain tapahtuu vain n. 30 henkirikosta julkisilla paikoilla, riittää prosentuaalisesti yksikin tapaus aiheuttamaan yliedustuksen. Tosiasiassa tapauksia on enemmän, koska ulkomaalaisten tekemät henkirikokset poikkeavat normaalista suomalaisesta henkirikoksesta.
Yleisesti ottaenkin mm. somalit, turkkilaiset ja irakilaiset tekevät väkilukuunsa suhteutettuna n. kymmenkertaisen määrän henkeen ja terveyteen kohdistuvia rikoksia.

Itse vältän junaa viimeiseen asti. Mieluummin sitä istuu dösässä rauhassa hieman pidempään, kuin lähtee junaan kattomaan apinointia. Asun Lassilassa.
Noilla asemilla taitaa riittää, jos jonkinmoista epeliä.

Et tulkinnut. Tarkoitin sekä henkirikollisuutta, että puukotuksia/ryöstelyä. Jos vuosittain tapahtuu vain n. 30 henkirikosta julkisilla paikoilla, riittää prosentuaalisesti yksikin tapaus aiheuttamaan yliedustuksen. Tosiasiassa tapauksia on enemmän, koska ulkomaalaisten tekemät henkirikokset poikkeavat normaalista suomalaisesta henkirikoksesta.
Yleisesti ottaenkin mm. somalit, turkkilaiset ja irakilaiset tekevät väkilukuunsa suhteutettuna n. kymmenkertaisen määrän henkeen ja terveyteen kohdistuvia rikoksia.

Henkirikoksista jos puhutaan niin kannattaa mainita myös ruotsalaiset ja virolaiset.

Minä asuin kahdeksan vuotta Malminkartanossa (jotain 1995-2003) ja käytin M-junaa joka päivä. Koko tänä aikana minä törmäsin vain kahteen rähinään, mustalaiseukkoon joka tahtoi lainata puhelinta ja juoppoon susikoiransa kanssa joka ei vain pitänyt minusta.
Olihan tuolla paljon nuorisoa mutta en minä huomannut ikinä mitään häiriöitä ja sama koski ostarilla hengaavia pummejakin.
Ainoa isompi rähinä oli sinä päivänä, kun valmistuin ja sammuin M-junaan ja sitten oksensin sinne, tämä vielä pahimpana ruuhka-aikana. No, onneksi sieltä pääsi bussillakin Stadiin.

No minä olen työskennellyt vartijana muun muassa Kannelmäessä, Malminkartanossa, Myyrmäessä ja Martinlaaksossa sekä asun itse Myyrmäessä, joka on myöskin kivenheitonmatkan päässä Maltsusta ja täytyy kyllä sanoa, että rauhatonta seutua on ja sitä on päivitelty ihan valtamedian lehtiartikkeleita ja tv-uutisia myöten. Töissä tottakai joutunut ihan työn puolesta kaikenlaista kokemaan, mutta siviilissäkin on pari kertaa joutunut täällä ryöstöyrityksen kohteeksi, kerran painimaan ihan ilman järkeenkäypää syytä ja tappeluita, häiriökäyttäytymistä sekä ilkivaltaa todistan sivullisena lähes päivittäin, kun liikun alueella.
Yleensä asialla on nuorisojoukot tai yksittäiset juopuneet.
Nää vanhat elämäntapadeekut on aikalailla ihmisiksi mitä nyt pientä sotkua saavat aikaan.

En tosiaan sitten tiedä mistä johtuu, jos meillä on näin erilaiset kokemukset tästä alueesta. Etkö sinä sitten ole huomioinut näitä juttuja vai oletko yksinkertaisesti säästynyt kaikelta tai omaatko niin suuren toleranssin ettet vain noteeraa tiettyjä asioita ongelmina. Vai onko asiat muuttuneet radikaalisti huonompaan päin sitten teikäläisen aikojen, koska minä olen täällä asunut vasta 2 vuotta.

Jos puhutaan ruotsalaisten henkirikollisuudesta Suomessa, kannattaa mainita mustalaiset. Trust me.

Virolaisista puhuttaessa taasen usein asialla ovat Viron venäläiset. Erotteluhan olisi rasismia.:david:

Back
Ylös Bottom