Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Ikärakenteen muutos haastaa hyvinvointivaltion:
http://www.yle.fi/uutiset/oikea/id49861.html
Tuohan oli varsin fiksu esitys. Ei sanaakaan monikulttuurisuudesta, suurista määristä maahanmuuttajia. Kaukana siitä "Parasta ennen 2015" -esityksestä jossa kaavailtiin 50 000 maahanmuuttajaa (joista 5 000 pakolaisia) vuosittain joita sitten alettaisiin sopeuttaa ja toivoa että kyllä se siitä.

Tässä vähän vanhempi uutinen. Maahanmuutosta ei apua työvoimapulaan:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2006/12/491837

Kyllä tässä nyt jonkinlaista heräämistä on havaittavissa noin muuallakin kuin netin keskustelupalstoilla ja blogeissa.

No niin, pakolaiskomitea onnistui paremmin kuin hyvin Turkin operaatiossaan.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200612225524128_uu.shtml

Toisaalta on hieno asia, jos tämä lause pitää paikkansa.
"Joukossa on myös paljon yksinäisiä naisia ja äitejä."

Onko tämä nyt erityismaininnan arvoinen erittäin harvinaislaatuinen tapaus, kun naisiakin pääsee pakolaiseksi?

Tuota iltalehden tekstiä olisi pitänyt tarkentaa, mutta mun mieleen tuli esim. sellaiset tapaukset kuten kunniamurhaa yms. pakenevat naiset...siis turkkilaisia ja kurdeja, mutta luulen että siinä tarkoitetaan juuri esim. somaleja ja iranilaisia?

Eiköhän sitäpaitsi Turkki kuulu ns- turvallisten maiden listaan, josta käytännössä on mahdotonta päästä pakolaiseksi..
sama kun mä menisin toronton kentäl tullissa sanomaan että I want a political asylym..Pakko kai niitten joku käsittely olisi kanadassa tehdä mutta mä luulen että mä en poliittista turvapaikkaa saisi sillä perusteella että mä vastustan islaminuskoisten muuttoa länsimaailmaan. esimerkiksi..

Tosin Belgiassa se joku suomalainen inttipakoilija sai kai juttunsa jonnekin oikeusasteisiin saakka, se nimittäin haki turvapaikkaa.
ei saanu.

Pari juttua pitäisi tehdä kaikille maahantulijoille. Kansainvälinen arkisto, johon pakolaisten ym. pyrkijöiden sormenjäljet ja DNA-testit.

Esim. monella jo kertaalleen karkoitetulla on hellan levyllä poltettu sormenpäistä iho, ettei tietoja löydy rikosarkistoista. Tulevat takaisin uusilla henkkareilla.. Huippuosaamista!

Ois kyllä kiva tietää kuinka "paljon" tuossa 123:ssa on oikeasti yksinäisiä naisia, lapsia ja vanhuksia..

edit.. onkohan tuossa kiintiöpaketissa yhtään myanmarilaista?

luulen, että ne oikeasti apua tarvitsevat eivät tule banaanilaivoilla eurooppaan. Vain rikkaimmat ja vahvimmat nuoret miehet tulevat suoraan eurooppaan.. Pakostakin mietityttää ovatko he eniten avun tarpeessa, vai tarvitaanko näitä enemmän kotimaassaan..

Mielenkiintoiseksi menee tämä hakureissu..
Turkissa pakolaiset asuvat yleensä surkeissa oloissa. Pakolaisleirejä Turkissa ei ole, vaan valtio patistaa sosiaalisten ongelmien pelossa pakolaiset asumaan pienissä tai keskikokoisissa kaupungeissa.
Mitähän surkeaa tuossa on? Ehkä jossain on vaan tajuttu, että ghetto toteutuu vain rakentamalla semmoinen.
"Aikuiselle on iso projekti opetella lukemaan ja kirjoittamaan ensin omalla kielellään ja sitten vieraalla kielellä. Näiden taitojen puute hidastaa kotoutumista"
Huippuosaajien kotoutuminen sujuu ihan hyvin. Mitä nyt kengännauhat tuottaa vielä vähän hankaluuksia.

Tulipas mieleen sellainen juttu, että pakolaisia on tulossa "turvallisesta" Iranista, joka on muslimivetoinen maa, pakolaiset periaatteessa kai pitäisi ainakin olla paossa uskonnollista tai poliittista vainoa, niin hyvät mahkut on että ne meitin tulevat maanmies-iranilaiset eivät mitään kauhean muslimeja ole loppujenlopuksi, ainoa syy lähteä iranista, (sen lisäksi että länsimaissa on paremmin asiat) on vaino, ja ainoa syy vainota on se että vainon kohde ei hyväksy islamilaista teokratiaa ja sharia-lakia. Tai että vainon kohde ei ole kiihkomuslimi, ehkä ne on kristittyjä jopa!

Somaleita pitäisi alkaa sijoittamaan mariaanien hautaan pakolaisiksi.. mikä helvetti siinä on että niitä pitää tuoda tänne, ei entisistäkään ole yhtään hyvää kokemusta.

up

Halla-aho on aiheuttanut sanomisillaan kohua keskustelupalstoilla:

"Sanon aivan suoraan, että jos maahanmuuttajajengi raiskaa Rosa Meriläisen, minä olen tapauksesta yksinomaan iloinen. Olen valmis sanomaan tämän suoraan aivan koska, missä ja kenelle tahansa. Pystyn myös perustelemaan sen:

* Se on moraalisesti oikein, koska Meriläisen kaltaiset ihmiset ovat syyllisiä siihen, että noita tyyppejä tulee Suomeen.
* Se vähentää raiskaajien Suomessa oloon syyttömien naisten tilastollista todennäköisyyttä tulla raiskatuksi.
* Se on opettavaista."

Tuo siis hänen vieraskirjastaan. Sittemmin poistettu...

:worship:

Olen lukenut jonkin verran Halla-Ahon kirjoituksia läpi, ja ihan täyspäiseltä vaikuttaa.

Erityisesti tässä viehättää se, että Halla-Aho on tulossa poliittisen kentän ulkopuolelta. Eli ei ole ammattipoliitikko ja näkyy selvästi, että ei ole kasvanut erilaisten puolueiden nuorisojärjestöjen "ikeen" alla, jotka koulivat nämä tulevaisuuden toivot aina tiettyyn muottiin.

Harkitsen vakaasti äänestäväni.

luulen, että ne oikeasti apua tarvitsevat eivät tule banaanilaivoilla eurooppaan. Vain rikkaimmat ja vahvimmat nuoret miehet tulevat suoraan eurooppaan.. Pakostakin mietityttää ovatko he eniten avun tarpeessa, vai tarvitaanko näitä enemmän kotimaassaan..

Niinhän se taitaa olla. Ne salakuljetusmaksuthan ovat aika isoja.

luulen, että ne oikeasti apua tarvitsevat eivät tule banaanilaivoilla eurooppaan. Vain rikkaimmat ja vahvimmat nuoret miehet tulevat suoraan eurooppaan.

Kyllä maar sitä rikastakin voidaan vainota ja henkeä uhata eli täydet perusteet on pakolaisstatukseen. Ja niille just on mahdollista ottaa se koko perhe mukaan, että kaikki olisivat sitten Pakkiksellakin tyytyväisiä. Se on niin karmeaa, jos niitä salskeita nuoria mustia miehiä tulee. Ja toisaalta sekin on karmeaa, jos tulee naisia ja lapsia, koska sitten ne karmeat, salskeat ja nuoret mustat miehet tulevat perheenyhdistämisen kautta myöhemmin. Mikään ei ole hyvä, voihan kekkuli!

18:30 alkaneessa Karpolla on asiaa ohjelmassa Sri Lankasta tänne muuttanut kertoi ettei ole huomannut Joensuussa eikä muuallakaan rasismia vaikka Hannu Joensuun Rasismin mainitsikin. Totesi vielä ettei ongelmia tule kun elää maassa maan tavalla. Ei myöskään aikonut opettaa omaa äidinkieltään lapsilleen.

Tälläinen tyytyväinen työtätekevä maahanmuuttaja on varmasti kaikkien hyysäreiden painajainen kun on opetellut suomenkielen eikä julista omaa kulttuuriaan eikä valita siitä hirveästä rasismista mikä tätä suomea vaivaa.

Niin täydellistä suomea ei opi kuin syntymällä, sama se on kaikissa muissakin maailmankielissä.

Mä en ainakaan kyllä koskaan puhuisi lapsille muita kieliä kuin suomea, ja kyllä vaikka maailmalla on paljon naisia, joku 3 miljardia, aion kyllä jos naimisiin menen, mahdollisuuksien mukaan ottaa vaimon suomesta. Sama kieli kuitenkin IMO parisuhteessa on erittäin tärkeä asia.

Erittäin suuri virhe ellei ole itse oppinut sattumalta puhumaan täydellistä suomea.

Puhui aika komeaa pohjoiskarjalan murretta. Sinänsähän se on sääli ettei lapsi opi toista kieltä kun siihen olisi mahdollisuus. Tosin tuosta sai sen kuvan että heppu oli suhteellisen katkera entiselle kotimaalleen.

Tohdin kyllä epäillä että se hitsari Reiska35v puhuu kotonaan juurikaan sen parempaa suomea kuin hyvin kieltä oppinut ulkomaalainenkaan, ainakaan mitä kielioppiin tulee.

Kieli on muutakin kuin kielioppi.

Lisäksi se maahanmuuttaja ei välttämättä puhu äidinkieltään kuten hitsari Reiska35 suomea.

Back
Ylös Bottom