Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Huomaa helposti että hesari sotkee tahallaan asioita, En mä vaan usko että nokian intialaisinssit raiskaavat naisia, tai sen puoleen somalipakolaiset osaa koodata mitään muuta kuin lompakoita puukkoa apuna käyttäen steissillä.
Sotketaan niin lahjakkaasti asiantuntijamaahanmuuttajat ja pakolaiset. Vituttaa tommonen. oikeesti. ihan turha mulle perustella noitten loisten toimintaa sillä että saksasta tai vaikka etelä afrikasta on tullut 4 insinörttiä kun valtaosa suomen mustasta *väestönosasta* ei tiedä tietokoneista muuta kun että niitä kannattaa varastaa ja rikkoa

ja vaikka mä en ole mustaa naarasta koskaan saanut, niin musta olisi ainakin kiva että jos vaikka joskus haluisin sellaista, niin se edes teoreettisesti olisi mahdollista, ettei tarvisi pelätä kunniamurhia.. </provo>

Niinpäs olikin. Älytön lause artikkelissa oli myös tämä:

"Epämääräisyydessään, rikosjutun ainoana tuntomerkkinä, viittaus ulkomaalaisuuteen kertoo kuitenkin enemmän Suomesta kuin mahdollisista tekijöistä."

Eli olisiko sen raiskatun naisen pitänyt jättää sanomatta että ne näytti ulkomaalaisilta? Tätähän toimittaja ilmeisesti haluaa.

Oot muuten vähän muuttanut kantojasi sitten viime näkemän. ;)
Näinhän tässä on tosiaan käynyt. Meikäläinen ei pystynyt sivuuttamaan niitä faktoja onneksi. :)

Täytyy nostaa hattua Jonazn:lle, sitä se avoin suhtautuminen asioihin parhaimmillaan on. Eli tosiaan voi muuttaa suhtautumista suuntaan taikka toiseen, eikä pitää kiinni väkisin niistä alunperin opituista asioista.
Tässä kävi nimenomaan noin. Kun rupesin lukemaan ja suhtautumaan avoimemmin, niin siinä samalla tajus mitä tää monesta tuutista päähän iskostettu mokuhypetys on. Sitä vois periaatteessa kutsua ihan omaksi uskonnokseen. Joka Islamin ohella vaikuttaa aika helvetin vaaralliselta.

Tohon mokuiluun avoimesti suhtautuminen ei sinänsä oo kovin palkitsevaa, koska sieltä tulee todella harvoin mitään rationaalisesti perusteltuja mielipiteitä. Sikäli muistuttaa hyvin paljon väittelyä fundamentalistin kanssa.
Toivoa kuitenkin on, koska itsekin oon pystynyt nostamaan ne lasit pois silmiltä.

:thumbs: Jonazn :thumbs:

Tuota on se avoin suhtautuminen asioihin. Ollaan jotain mieltä mutta kuitenkin pystytään myöntämään faktat ja toimimaan sen mukaan. Tätähän mokuilijat eivät halua ja sen vuoksi rasistiksi leimaaminen tapahtuu nopeasti ja aivan turhistakin asioista. Ennakko pelottelu on tärkeässä roolissa siinä leirissä.

Tuo silmien aukeneminen oli silti odotettavissa... Viimeistään siinä vaiheessa kun Suomi joutuu todella muslimien kohteeksi. z---> autot palaa, ulkonaliikkumiskieltoja, joka viikkoisia mellakointeja, "valtaväestön" varovaisuutta ja äärimmäisyyksiä.

Tuo on jotain mitä minä en halua Suomessa nähdä. Haluan Suomen pysyvän turvallisena ja en halua suurimman uhan tulevan maan sisältä päin.

-edit Pälle tuossa antaa alempana hyvää asiaa. Näinhän se pikkuhijaa monelle käy. Mitä useammalle sen parempi.

Takinkääntämiseen liittyen;

Noi Apple-jutun kaltaiset muslimien täysin absurdit kilahtamiset on erittäin hienoja juttuja. Ne on omiaan avaamaan suuren yleisön silmiä.

Itselläni herätys tuli oikeastaan Tanskan pilakuvajupakan yhteydessä. Suomessa joku julkaisee nettisivuilla pari piirrosta, Lähi-idässä väkivaltaisissa mielenosoituksissa poltetaan lähetystöjä ja vaaditaan päiden karkaisua. Ja sitten se on Suomen pääministeri, joka pyytää nöyrästi anteeksi. Toi logiikka ei oikein mahtunut mun päähän, joten kiinnostuin asiasta enemmän.

Aikaisemmin suhtauduin hyvin varauksellisesti Halla-ahon kaltaisiin "rasisteihin". Nykyään kun tosiasiat ovat valjenneet, niin ei ole vaikeaa valita ketä äänestäisi.

Jännä muuten, itse opiskelijaiässä, eli siinä 23-28v, aina kun maksoin ylioppilaskunnan jäsenmaksun, maksoin myös ne hyväntekeväisyyskohteisiin annettavat (vapaaehtoiset) lahjoitukset, joita laskussa ruinattiin.
Kun pitihän sitä auttaa.

Ja opiskelin keskellä lamaa 90-luvulla, Turussa, jossa opiskelijoita yli 20 tuhatta, eli kesätyöt olivat tiukassa, usein en niitä saanut, ja rahaa ei tosiaan ollut ylimääräistä.

Mutta pitäähän sitä auttaa.

Ja saattaisin edelleen olla sillä linjalla, että pakolaiset ovat, ehkä traumatisoituneita, mutta kauheen hyviä immeisiä, jotka haluaisivat vain uuden mahdollisuuden, ja jos sen heille antaa, niin he ovat tosi kiitollisia ja yrittävät kyllä kovasti parhaansa uudessa kotomaassa....

Ja juu, suomalaiset on kyl vähän rasisteja, oon mää sen huomannu, ja vituttaishan sellanen jos joutuis ihan vaan random-rasismin kohteeksi...

Mutta täytyy sanoa että uutisointi a'la Hesari sai minut näkemään asiat täysin eri tavalla:

Ei voinut olla miettimättä, että hetkonen, miksi jonkun suorittama joukkoraiskaus on mitätön asia verrattuna siihen, että joku suomalainen saattaa siitä kimpaantua ja vaatia maahanmuuton rajoittamista?

Hetkonen, miksi se että jotkut somput ryöstelevät ihan homona, on toissijaista, mutta se että jotkut suomalaiset saattavat tästä ajatella että ei ollut hyvä idea ottaa heitä maahan, on valtava huolen aihe?

Hetkonen, miksi ihmeessä minä olen käytännössä arvoton, ja minun oikeuteni vielä arvottomammat, ja ainoa millä on merkitystä on jonkun hemmon, kunhan on erivärinen, oikeus päästä tänne ja olla täällä, sama mitä hän täällä tekee?

ja sitä rataa.

Vimonen isku joka katkaisi SerialCamelin selän olivat ne Tanskan pilapiirrokset, kun niin hemmetin iso osa muslimiyhteisöstä käyttäytyi kuin joku koulupihan öykkäri: vittu teette niin kuin minä sanon tai mää hakkaan.

Johon kovin, valitettavan moni poliitikko suhtautui sillä tavalla, että nyt on oltava ihan hirveen hissun kissun että ne ei vaan suutu.

Puoliverinen postailee...

Nyt ei saa suuttua, ei pitäisi olla törkeää (no saahan sitä aina suuttua)!

Täytyypä tähän väliin sanoa, että itseäni henkilökohtaisesti vituttaa erityisesti kaikki Turun Hansakorttelin nurkilla pyörivät "kovikset", jotka räkivät, röökaavat ja hokevat "vittu sitä, ja vittu tätä". Ymmärrän kuitenkin kokemuksesta johtuen, että ulkomaalaisilla (varsinkin ns. Idän Ihmeillä) on enemmän taipumusta kuin suomalaisilla esittää tytöille ja satunnaisille ohikulkijoille kovaa jätkää/ämmää (en tiedä, ota niistä selvää:david: ).

Tällaiset jatkuvasti silmiinpistävät esimerkit antavat kaikista ulkomaalaisista samankaltaisen kuvan, jolloin sorrutaan yleistämiseen. Se ei tietenkään ole oikein, mutta minkäs teet kun valtaosa ulkomaalaisista joiden kanssa olet jossakin määrin tekemisissä onkin mulkkuja (omasta mielestä), ja varsinkin kun heidän kanssaan joudut useimmiten negatiivisissa merkeissä tekemisiin. Itse ainakin varaudun AINA kun tapaan tai törmään johonkin henkilöön, joka vaikuttaa "pakolaiselta", koska harvoin on jäänyt hyviä muistoja sen jälkeen kun on tavannut jonkun somalin, lähi-itäläisen tai veli-venäläisen.

Ei kylläkään kuulosta kauhean kivalta, kun joku tokaisee "joku vitun turkkilainen mutiainen", koska äiteen puoleinen suku tulee kyseisetä maasta, ja moni ei sitä tiedä (varsinkin kun olen melkoisen vaaleahipiäinen, niin sitä ei arvaisi). Mutta ymmärrän kyllä vastaavanlaisen henkilön kommentin, kun jälkeenpäin miettii. Vituttaahan minuakin kaikki liimalettiset mustapäät, jotka keekoilee ympäri kauppatoria tyhjänpanttina tai sitten muuten vaan vittuilemassa ympäriinsä. Ainoa ero minun ja sen kaltaisen henkilön välillä on useimmiten se, että minä en halua ruveta kähyämään jonkun random-ulkomaalaisen kanssa perjantai-iltana 2 promillen kännissä.

Olen kuitenkin joutunut tilanteisiin jossa luuvitonen on ainut käypä neuvotteluväline, mutta ei siitä enempää (en ole ollut aloittava osapuoli, vannon kautta kiven ja whatever:rolleyes: ).

Sori jos tuli hieman sekava, ja sitä paitsi jos totta puhutaan, en vieläkään tiedä pitäisikö olla neutraali kanta vai haukkua pystyyn kaikki ei-suomalaiset (suomenruotsalaiset included, niitä mä inhoon kuolemaani saakka;) )!!!!

Pahoin pelkään että jää viimeiseksi ns. järkevän linjan vetäjäksi. Kun Rajamäen tilalle tulee näitä hyysääjänaisia niin rajat aukeaa saman tien.
Samaa mieltä :kippis1:
Naapurissa asuu hyviä esimerkkejä näistä ns. inkeriläisistä, joista 1% on inkeriläisiä, loput ryssiä (järkyttävä kulttuuriero, ts. niiden elintavat ei sovellu Suomeen, koska ei mitään kunnioitusta muita kanssa-asujia kohtaan :curs: )

Janissarylle sen verran, ettei sun tarvi niitä kaikkia haukkua pystyyn. Et kai itsekään toivo sellaista vastaanottoa jos ulkomaille lähdet joskus käymään?

Ei ole tarpeen haukkua ihmisiä jotka toimivat oikein ja osaavat käyttäytyä. Ole hyödyksi ja ihmiselle ihminen niin ehkä et siten anna muille syytä haukkua sinua. Näin minä asiaa ajattelen.

Yhtä paljon lähes inhoan suomalaista idioottia joka tekee jotain tyyliin raiskaus/lapsen hyväksikäyttö/ random puukotus, mutta jos oletusarvona on, että tietyssä ryhmässä voi olla tavallista korkeampi altistuminen näille tavoille niin olisiko syytä olla tarkempi silloin näiden kanssa?

Samaa mieltä :kippis1:
Naapurissa asuu hyviä esimerkkejä näistä ns. inkeriläisistä, joista 1% on inkeriläisiä, loput ryssiä (järkyttävä kulttuuriero, ts. niiden elintavat ei sovellu Suomeen, koska ei mitään kunnioitusta muita kanssa-asujia kohtaan :curs: )

Mä voin ton myöntää. itse puoliksi inkerinsuomalaisena voin kyllä sanoa että ei ne inkerinsuomalaiset oo sen enempää suomalaisa kuin moskovanukrainalaiset tai eteläafrikan juutalaiset. Mä olen puolvenäläinen, ja sillä hyvä. Mutta mä silti olen isänmaallinen suomalainen, joka ei hyväksy ulkomaalaisten hyysäämistä on ne sitten minkämaalaisia tahansa, mutta silti kyllä meitä venäjältä peräisin olevia on suomessa paljon ihan tavallisissa ihmisissä joista ei ikinä arvaisi alkuperää (2 tai 3. sukupolvea jopa), meistä monet ovat ihan tavallisia suomalaisia (mä en esim puhu sanaakaan naapuria) mä en ole koskaan edes käynyt venäjällä, tunnen tosin heitä ja kaveri seurustelee yhden kanssa, eikä mulla mitään venäläisiä vastaan ole. olenhan itsekin osaksi sellainen. mutta inkerinsuomalaisten ottamine suomeen perustuen suomalaisuuteen on niin suurta paskapuhetta että huh huh.

miettikää nyt kuinka suomalaisii on "suomalaiset" Joilla EHKÄ 1 esi isä on 1600-luvulla muuttanut pietarin ITÄpuolelle umpivenäläiseen paikkaan. taitaa olla ähän väestöönsulautumista tapahtunut.. Monilla toki taitanee olla suomalaisia nimiä säilynyt.. mutta DNA-testitulokset olisi tosi kiva verrata suomalaisiin.. Ei paljoa taida olla suomi-verta meissä.. pahaa pelkään:)

Ja miksi suomessa naiset haluaa avata rajat kaikille, kuhan on vaan tarpeeksi musta?

Janissarylle sen verran, ettei sun tarvi niitä kaikkia haukkua pystyyn. Et kai itsekään toivo sellaista vastaanottoa jos ulkomaille lähdet joskus käymään?

Ei ole tarpeen haukkua ihmisiä jotka toimivat oikein ja osaavat käyttäytyä. Ole hyödyksi ja ihmiselle ihminen niin ehkä et siten anna muille syytä haukkua sinua. Näin minä asiaa ajattelen.

Yhtä paljon lähes inhoan suomalaista idioottia joka tekee jotain tyyliin raiskaus/lapsen hyväksikäyttö/ random puukotus, mutta jos oletusarvona on, että tietyssä ryhmässä voi olla tavallista korkeampi altistuminen näille tavoille niin olisiko syytä olla tarkempi silloin näiden kanssa?

Asiaa puhut, mutta jos tietäisit mitä kaikkea olen saanut kestää ulkomaalaisten johdosta sekä täällä, että ulkomailla (kaikki ei voi millään mahtua, eikä elinikäkään riitä). Ja ulkomailla on tullut käytyä muuallakin kuin Ruotsin-risteilyllä ja Teneriffalla. Itseasiassa ikävimmät muistot kaikenlaisista suurimmista ongelmista on vain yksinkertaisesti liittynyt ulkomaalaisiin. Siitä ehkä johtuu suhtautuminen heihin. Toisekseen en hyväksy sitä, että omassa kotimaassaan joutuu kohdelluksi kuin ilmaa + vittuilut päälle.

Täytyy kuitenkin sanoa, että suomalaisetkaan eivät aina ole yhtään sen terveempiä...esimerkkinä ns. ääripäät, kuten ulkomaalaisten paapojat ja toisaalta taas suomileijonapellet. Pilottitakkikaljupää-äijiin en tunne sen enempää sympatiaa kuin pakolaisiinkaan. Sitä paitsi eräs älykääpiö ex-naapuri (siis suomalainen) tuli tuossa viime kesänä uhkailemaan väkivallalla meidän faijaa sekä haukkumaan mun mutsia mutiaiseksi (taustalla pitkä tarina, ja jälleen kyllä olen syytön tapahtimien kulkuun :( ). Jos en olisi tulevaisuudestani huolissani, olisin lennättänyt äijänkäppänän (siis mua varmaan vähä päälle 10 cm lyhyempi ja 15 kg kevyempi kaveri) helvetin kuuseen :curs: . Haukuin vain kääpiöksi ja uhkasin vetää turpaan, jolloin lähti vetämään, eikä ole sittemmin näkynyt (meni :offtopic: ).

Mä voin ton myöntää. itse puoliksi inkerinsuomalaisena voin kyllä sanoa että ei ne inkerinsuomalaiset oo sen enempää suomalaisa kuin moskovanukrainalaiset tai eteläafrikan juutalaiset. Mä olen puolvenäläinen, ja sillä hyvä. Mutta mä silti olen isänmaallinen suomalainen, joka ei hyväksy ulkomaalaisten hyysäämistä on ne sitten minkämaalaisia tahansa, mutta silti kyllä meitä venäjältä peräisin olevia on suomessa paljon ihan tavallisissa ihmisissä joista ei ikinä arvaisi alkuperää (2 tai 3. sukupolvea jopa), meistä monet ovat ihan tavallisia suomalaisia (mä en esim puhu sanaakaan naapuria) mä en ole koskaan edes käynyt venäjällä, tunnen tosin heitä ja kaveri seurustelee yhden kanssa, eikä mulla mitään venäläisiä vastaan ole. olenhan itsekin osaksi sellainen. mutta inkerinsuomalaisten ottamine suomeen perustuen suomalaisuuteen on niin suurta paskapuhetta että huh huh.

miettikää nyt kuinka suomalaisii on "suomalaiset" Joilla EHKÄ 1 esi isä on 1600-luvulla muuttanut pietarin ITÄpuolelle umpivenäläiseen paikkaan. taitaa olla ähän väestöönsulautumista tapahtunut.. Monilla toki taitanee olla suomalaisia nimiä säilynyt.. mutta DNA-testitulokset olisi tosi kiva verrata suomalaisiin.. Ei paljoa taida olla suomi-verta meissä.. pahaa pelkään:)

Ja miksi suomessa naiset haluaa avata rajat kaikille, kuhan on vaan tarpeeksi musta?

Mä en halua tuomita ketään kansallisuuden perusteella, olenhan itsekin puoliksi
turkkilainen. Varmasti moni pakkotoistolainenkin tuntee inhoa kyseistä kansanryhmää kohtaan sisimmässään. Ja "ryssä"-sanaa käytän silloin kun on vitutus päällä tai kun joidenkin venäläisten käytös menee perkeleesti yli hilseen. Mun serkku on puoliksi venäläinen ja en pidä kyseisestä henkilöstä pätkääkään, se ei tosin johdu sukujuurista, vaan serkun luonteesta.

Ja tosiaan, ehkäpä ällöttävämpääkin ällöttävämpää porukkaa ovat suomalaiset
naiset, jotka kuolaavat seksikkäiden "etelänkarvaistenmiesten" yms. perään. Sitten ollaan niin suvaitsevaisia kuin vain olla ja voi, kunnes se perhanan murjaani vie niiden rahat, ja dumppaa ne avioitumisen jälkeen pihalle.

Toisaalta on hieno asia, jos tämä lause pitää paikkansa.
"Joukossa on myös paljon yksinäisiä naisia ja äitejä."

Onko tämä nyt erityismaininnan arvoinen erittäin harvinaislaatuinen tapaus, kun naisiakin pääsee pakolaiseksi?

Jos joukossa on paljon yksinäisiä äitejä, se kertoo ainakin siitä että perheenyhdistämisohjelma käy kohtapuoliin punaisella.

perheenyhdistämisohjelma käy kohtapuoliin punaisella.

Sehän se on se kukkahattuilijoitten salataktiikka.. saada maksimoitua musta vaara maallemme. Jos joskus oppisivatkin elämään ihmisiksi..mutta heikkoa tähän saakka on ollut.

Back
Ylös Bottom