Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Jos siitä koituu pitkällä tähtäimellä emämaalle helvetisti pahoja ongelmia, niin on se minun mielestäni aika kamalaa. Mikä sinusta on sitten niin hienoa nyt vaikkapa Ruotsin, Saksan ja Norjan pahoissa ongelmissa, jotka ovat nimenomaan maahanmuuton ja pakolaisuuden seurausta. Ja nimenomaan maahanmuuton ja pakolaisuuden muslimimaista.

Kauheen mustavalkoista ajattelua sulta, että se ois muka automaattisesti jotenkin huono asia, että Suomeen tulee paskat oltavat :D

Jos siitä koituu pitkällä tähtäimellä emämaalle helvetisti pahoja ongelmia, niin on se minun mielestäni aika kamalaa. Mikä sinusta on sitten niin hienoa nyt vaikkapa Ruotsin, Saksan ja Norjan pahoissa ongelmissa, jotka ovat nimenomaan maahanmuuton ja pakolaisuuden seurausta. Ja nimenomaan maahanmuuton ja pakolaisuuden muslimimaista Minä en halua tänne samanlaista helvettiä, mutta näemmä joillakin on niin mukava olla että pitää tännekin saada paskat oltavat.

Jos ja jos. On ne muutkin maat ottaneet pakolaisia kuin ne missä on ongelmia. Kyllä se taitaa kuitenkin olla todennäköisempää ettei niitä ongelmia tule kun se että niitä tulee. Voin toki olla väärässä ja olen avoin kaikelle tiedolle mitä aiheesta haluatte sanoa jos sille on perusteet.

Tähän mennesssä olet toki ainoa joka on edes vähän lähtenyt perustelemaan kantaansa joten kiitos siitä. Ei silti vakuuta että suomi tekisi juuri samat virheet kuin nuo mainitsemasi maat.

Jos ja jos. On ne muutkin maat ottaneet pakolaisia kuin ne missä on ongelmia. Kyllä se taitaa kuitenkin olla todennäköisempää ettei niitä ongelmia tule kun se että niitä tulee. Voin toki olla väärässä ja olen avoin kaikelle tiedolle mitä aiheesta haluatte sanoa jos sille on perusteet.

Tähän mennesssä olet toki ainoa joka on edes vähän lähtenyt perustelemaan kantaansa joten kiitos siitä. Ei silti vakuuta että suomi tekisi juuri samat virheet kuin nuo mainitsemasi maat.

Kannattaa aloittaa lukemalla tuo ketju läpi vaikka se pitkä onkin.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=50996

Ongelmat tulevat enemmän kuin todennäköisesti meillekin, kunhan saadaan vaan lisää roudattua erityisesti muslimimaista tänne porukkaa.

Jokseenkin tuntuu perverssiltä ajatella, että pakolaisia otetaan nimenomaan Turkista kun vaikkapa Sudanin Darfurin alueella on tapettu 180 000–400 000 ihmistä ja kotinsa on joutunut jättämään 2,5 miljoonaa. Lisäksi toki mestassa pannaan täytäntöön harkittuja joukkoraiskauksia ynnä muuta mukavaa. Eiköhän tuolta alueelta löytyisi ihan OIKEASTI niitä avun tarvitsijoita!!

Nyt on päätetty lähettää alueelle osasto, tosin lähinnä selvittämään alueen ongelmien todellinen laajuus. Nojuu, tuon selvittämisen aikana kuollee kymmeniä tuhansia ihmisiä, mutta mitä sitten. YK perustelee saamattomuuttaan sillä, että Sudan on ilmoittanut että se selviää Afrikan Unionin joukoilla, eikä päästä YK:a maahan. Kyseisen AU:n sotilaiden on todettu ottaneen osaa muun muassa raiskauksiin.

Niin. Eihän myöskään Irak halunnut Naton joukkoja maahan, mutta miten kävi. Täysin eri asia, mutta todistaa sen että kansaivälisillä joukoilla, olivatpa ne Naton tai YK:n mandaatilla, tulee olla voimaa jopa rauhaan pakottamiseen. Mutta pakottamisestahan ei haluta edes puhua, kun ei voida puhua muistakaan asioista niiden oikeilla nimillä.

Ymmärrän hyvin että länsimaiden on korjattava nyt siirtomaa-ajan mätää satoaan, mutta miten helvetissä Turkki voi liittyä asiaan??

Jantunen pisti jo linkin. Ongelmat itseasiassa taitavat olla yleisempiä, kuin se että ei olisi ongelmia, joten siinä mielessä kannattaa olla tosiaan avoin uudelle tiedolle. :) Suomi ei ole tehnyt mitään suuren linjan linjauksia, joka antaisi ymmärtää että olemme ottaneet oppia muiden maiden virheistä.

Kannattaa nimenomaan perehtyä tuohon jantusen linkkiin ja jatkaa siellä, koska näistä samoista asioista ei viitsisi koko ajan kirjoitella eri ihmisille samoja posteja.

Trainee, ne jannut tulevat turkista, eivät suinkaan ole turkkilaisia vaan niitä ketkä ovat paenneet sinne asti.

Ongelma ei kyllä mielestäni ole se että otetaan noita pakolaisia vaan se että jos siellä on joukossa kriminaaleja niin niiden annetaan kuitenkin jäädä maahan. Mielestäni sopisi heittää takaisin sinne mistä ovat tulleetkin jos ei suomen vieraanvaraisuus kelpaa. Muutama ihminen riittää pilaamaan näemmä helposti kaikkien pakolaisten maineen.

edit: niin piti vielä sanoa että joku muutaman minuutin haastattelu ei välttämättä kyllä merkitse mitään vaan tarvisi noita vähän seurata niiden saavuttua maahankin. Se on sääli jos joku oikeasti apua tarvitseva menettää paikan jollekkin opportunistille.

Jokseenkin tuntuu perverssiltä ajatella, että pakolaisia otetaan nimenomaan Turkista kun vaikkapa Sudanin Darfurin alueella on tapettu 180 000–400 000 ihmistä ja kotinsa on joutunut jättämään 2,5 miljoonaa. Lisäksi toki mestassa pannaan täytäntöön harkittuja joukkoraiskauksia ynnä muuta mukavaa. Eiköhän tuolta alueelta löytyisi ihan OIKEASTI niitä avun tarvitsijoita!!

Ne Turkista tulevat pakolaiset taitavat olla esimerkiksi juurikin sieltä Sudanista lähtöisin. Älä siis huoli.

kellään laittaa tilastoa kuinka suuri osa suomeen otetuista pakolaisista on naisia?

ja onkohan ne kovimpia avun tarvitsijoita joilla on rahaa edes lähteä pakoon kotimaastaan....

Muutama ihminen riittää pilaamaan näemmä helposti kaikkien pakolaisten maineen.

EI NOIN :wall: vaan muutama hyvä pakolainen ei riitä hyvittämään kaikkien pahojen pakolaisten tekoja :curs:

EI NOIN :wall: vaan muutama hyvä pakolainen ei riitä hyvittämään kaikkien pahojen pakolaisten tekoja :curs:

Olisi loistavaa jos perustelisit väitteesi, olen todella kiinnostunut tietämään millä perusteella pahoja pakolaisia on enemmän, sillä jos näin on niin sehän on aivan järkyttävää.

Omat väitteeni perustan pelkästään kokemuksiini joten voin toki olla väärässä.

Onko suomella oikeasti mitään pätevää pitäaikais suunnitelmaa pakolaispolitiikan suhteen? Muuta kuin se, että pakolaisia pitää ottaa lisää vaikka edellistenkin kanssa on tekemistä.
Älkää käsittäkö väärin. Tarkoitan sitä, että kun otamme tänne ihmisiä auttaaksemme heitä, niin mitä apua se on, että heidät jätetään oman onnensa nojaan eli ilman valvontaa, kun he selvästikään eivät itsenäisesti pysty itsestään huolehtimaan.

Tuokin on siis yksilöllistä, mutta ei se ole itsestään huolehtimista jos vähemmistönä alkaa uhkaamaan valtaväestöä. Siinä on kyllä itsetuhoisia aikeita ja niihin pitäisi puuttua. Ei ole turvallista olla kotimaassaan sodan jaloissa mutta ei ole myöskään turvallista turvapaikan myöntäneessä maassa pyrkiä aloittamaan sotaa. Ja taas kerran ettei unohdu, yksilötasolla ongelmat.

Kaukaa haettua ja hieman kärjistettyä mutta ketä palvelee ajatus siitä, että eteenpäin ajattelematta saamme itsellemme aikaan tilanteen josta voimme joutua itse pakolaisiksi.

Tilanteeseen pitäisi puuttua ajoissa jos haluamme taata kaikille turvallisen ympäristön. Miksi lapselle pidetään kuria ja ei anneta lyödä vanhempiaan tai leikkitovereitaan? Koska lapsi ei tiedä miten pitää toimia niin hänelle opetetaan nämä asiat. Ketä ottaa vastuun pakolaisten kasvattamisesta sen jälkeen, kun he suomeen ovat saapuneet. Osa tietysti pärjää/uskoo vähemmällä kurilla.
Vangeistakin pyritään tekemään yhteiskuntakelpoisia, miksi ei pakolaisista. (Puhun siis ongelmapakolaisista en kaikista)

Olisi loistavaa jos perustelisit väitteesi, olen todella kiinnostunut tietämään millä perusteella pahoja pakolaisia on enemmän, sillä jos näin on niin sehän on aivan järkyttävää.

Minulla on työni kautta samanlaisia hyviä kokemuksia pakolaisista. Jopa somaleista, joita yleensä eniten parjataan.

Tilastoja on pilvin pimein netis.. :rolleyes:
Ite oon asunu helsingis ja turus.. ja työn puolesta olin aikasemmin tekemisis näiden yhteiskunnan loisien kanssa ja yhtään hyvää kokemusta en ole vielä pakolaisista saanu.. :jahas:

Tilastoja on pilvin pimein netis.. :rolleyes:
Ite oon asunu helsingis ja turus.. ja työn puolesta olin aikasemmin tekemisis näiden yhteiskunnan loisien kanssa ja yhtään hyvää kokemusta en ole vielä pakolaisista saanu.. :jahas:

Olen ilmeisesti täysin avuton kun en löydä tuollaisia tilastoja sitten mistään. Koitin jo aikaisemmin hakea ilman tulosta. Voisitko siis auttaa hieman ja osoittaa esimerkiksi nettisivulle josta tällainen tilasto löytyy? Tai kuka tahansa muu joka tukee tätä väitettä siitä että pakolaiset ovat pahasta. Olisin varsin kiitollinen.

Olen ilmeisesti täysin avuton kun en löydä tuollaisia tilastoja sitten mistään. Koitin jo aikaisemmin hakea ilman tulosta. Voisitko siis auttaa hieman ja osoittaa esimerkiksi nettisivulle josta tällainen tilasto löytyy? Tai kuka tahansa muu joka tukee tätä väitettä siitä että pakolaiset ovat pahasta. Olisin varsin kiitollinen.

Tosiaan tuolta aiemmasta ketjusta löytyy tilastoja, sekä pilvin pimein linkkejä meille sekä muualle, ja yhteenvetona voitaisiin tiivistää, että tietyistä maista tulleista on huomattavasti enemmän haittaa mille tahansa yhteiskunnalle kuin hyötyä.

Back
Ylös Bottom