Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Konkretisoitui tänä aamuna taas ongelma. On jotenkin yksin kävelevälle naiselle pelottava tilanne joutua n. 8 somalinuorukaisen huutelujen ja vihellysten kohteeksi. Kun ei ole ketään lähellä, olo on varsin uupelo. Yhdelle vielä tositilanteessa kampoihin pistäisi, mutta miten monelle? Ero suomalaisiin huutelijoihin on se, että jos niille tiuskaisee jotakin vastaan tietää miten todnäk tulevat reagoimaan. Huutelu on yleensä hyväntahtoisempaa. Jotenkin "oletpa söpö/seksikäs" tyyliin, katso minä uros täällä. Näillä se on heti astetta halveksuvampaa ja uhkaavampaa. Ja ei ei johdu ihonväristä, vaan asenteesta.

Pelokas Bandiitti...:itku:

No tostahan tässä kaikessa just on kyse. Suomalaiset ihmiset joutuu pelkämään ulkomaalaisia Suomessa. Ja ne ulkomaalaiset on itse tulleet tänne aikanaan osittain pelon vuoksi. Ja naisten arvo heille pyöreä nolla. Noh, mokuilun nimissä ton kans pitää vaan elää, ettei tavjalle tuu paha mieli.

Malmössä ei kuulemma mee oikeen hyvin:

http://www.folketsnyheter.se/?sida=artikel&aID=408

Ja mikä huvittavinta, jos näitä asioita koittaa käyttää jossain keskustelussa mokuilua kritisoidakseen, niin ne kuitataan toisen osapuolen toimesta usein rasistien propagandaksi.

Omien kokemusteni pohjalta tietty, ja niitähän ei voi yleistää.

EDIT: tuollahan tuli kyllä tiukkaa ja asiallista tekstiä, mm.: -No multicultural society has ever shown any positive development.

Konkretisoitui tänä aamuna taas ongelma. On jotenkin yksin kävelevälle naiselle pelottava tilanne joutua n. 8 somalinuorukaisen huutelujen ja vihellysten kohteeksi. Kun ei ole ketään lähellä, olo on varsin uupelo. Yhdelle vielä tositilanteessa kampoihin pistäisi, mutta miten monelle? Ero suomalaisiin huutelijoihin on se, että jos niille tiuskaisee jotakin vastaan tietää miten todnäk tulevat reagoimaan. Huutelu on yleensä hyväntahtoisempaa. Jotenkin "oletpa söpö/seksikäs" tyyliin, katso minä uros täällä. Näillä se on heti astetta halveksuvampaa ja uhkaavampaa. Ja ei ei johdu ihonväristä, vaan asenteesta.

No tostahan tässä kaikessa just on kyse. Suomalaiset ihmiset joutuu pelkämään ulkomaalaisia Suomessa. Ja ne ulkomaalaiset on itse tulleet tänne aikanaan osittain pelon vuoksi. Ja naisten arvo heille pyöreä nolla. Noh, mokuilun nimissä ton kans pitää vaan elää, ettei tavjalle tuu paha mieli.

Niinpä :(
Mulle se on vaan niin vaikea käsittää, että jos joku tarjoaa apua niin se otetaan vastaan kyllä ilomielin, mutta ei kunnioiteta avuntarjoajaa paskaakaan vaan nimenomaan paskotaan niskaan.

Itse asiassa koipireisi kirjoittaa aiheen vierestä, keskustelun aihe on kuitenkin "keskustelut ruskeista ja valkoisista". Niin kauan kunnes koipireisi pystyy osoittamaan, että on ruskeaa ja valkoista maahanmuuttopolitiikkaa, ehdotan uuden thredin tekemistä politiikkaosiolle.

Mistäköhän tuo idea tämän ketjun perustamiseen on loppujen lopuksi peräisin? Maahanmuuttopolitiikasta, jea beibe.

Siinä että "jatkuvassa kasvussa" ja "entistä enemmän" on suhteellisia käsitteitä.Se väite että jossain vaiheessa 100% hallituksen budjetista menisi alkoholihaittojen hoitamiseen on todella tuulesta temmattu.

En kai nyt herranjestas sellaista tarkottanut. Sitä vaan yritin kirjoitaa että tietyt jutut pitää kuitenkin lakisääteisesti järjestää, ja että viinan kittaamisen jatkuva kasvu tekee näiden palvelujen loppusummasta yhä vaan suuremman. Mikä on aina sitten jostain muualta pois.
Pyydän anteeksi kun olen itse ajautunut täysin pois otsikon teemasta. Siihen palatakseni. Maahanmuuttajia on kai nykyisin melkein joka valtiossa ja paikassa, haluttiin niitä tänne tai ei. Ei ole mitenkään mahdollista tai edes järkevää tehdä Suomesta(kaan) sellaista pulloa ettei tänne ketään pääsisi. Joku roti noiden rötöstelevien mamujen kanssa pitää olla mut eiköhön se kuitenkin ole vaan tätä päivää että Suomessa pyörii myös muualta tänne tulleita.

Mä luulen ettei kenelläkään mitään sitä vastaan ole että tänne ulkomaalaisia tulisi, kyse onkin siitä mitä ne ulkomaalaiset täällä tekee. Niin kauan kun tänne tulevat ulkomaalaiset elää yhteiskunnan(siis meidän) normejen mukaisesti, tekee töitä, pitää yhtä vaimoa, antaa syödä sianlihaa, antaa ihmisten kulkea kadulla rauhassa, eikä revi vuokraamastaan asunnosta vessan pönttöä irti, silloin varmasti mekin olemme valmiita hyväksymään heidät ja auttamaan heitä.

Malmössä ei kuulemma mee oikeen hyvin:

http://www.folketsnyheter.se/?sida=artikel&aID=408

Hyvän pätkän olit löytänyt. Hämmentävää tuo ruotsalaisten itsepetos. Jos Suomi "voi oppia muilta pitemmälle monikulttuurisuudessa edenneistä", niin oppi lienee se, ettei siihen kokeiluun pidä alun alkaenkaan mennä mukaan. Toivottavasti tilanne lipeää lapasesta Ruotsissa niin pahasti, ettei sitä millään selittelyllä tai asennekasvatuksella enää pystytä peittelemään. Niin pahasti, että multikultin mielekkyydestä ehditään täällä Suomessakin avoimesti puhua. Ennenkuin on liian myöhäistä.

Saapa nähdä mitä seuraa, kun Ruotsissa loppuu sosiaalirahat. Siirtyvätkö työhaluttomat Ruotsin kansalaisuuden saaneet tummat Suomeen. Eläköön Pohjoismainen yhteistyö sitten...

Minä olen jo alkanut ajatuksissani varautua pahimpaan ja olen alkanut vakavissani jo miettimään, mihin sitä eläkepäiviksi pakenisi. Sveitsi? Jos ne niin hulluja ovat, että enää v. 2041 maahanmuuttajia ottavat.

:offtopic: Luin ketjun vanhempia posteja ja vakikirjoittajilla on kyllä viestien pituus lyhentynyt. Toivottavasti kaikki ei ole sanottu. Minä ainakin otan tuolilla paremman asennon ja keskityn, kun näen reinolta tai SerialLoserilta pitemmän pätkän sanottavaa. :) helevetin hauskoja ovat olleet.

:curs:

Ja ei ei johdu ihonväristä, vaan asenteesta.

Ei ihonväristä. Kulttuurin luomasta asenteesta. Kyllä yksinäinen mieskin saa asetella sanansa tarkkaan. Vaikka kuinka ottaa itsetunnolle. Näitä marakatteja kun tulee 8 niskaan, ei paljoa jätetä mahkuja.

tietää miten todnäk tulevat reagoimaan.

Siitä on tässä jonkinverran ollutkin puhetta. Se on mielestäni hienoa homogeenissä yhteiskunnassa. Me tiedämme kuinka suomalaiset käyttäytyvät. Meillä on yhteinen kulttuuri ja identiteetti. Mutta kun joku tumma tulee äbläväblöimään kasvoille, joudumme miettimään kaiken hänen kulttuuritaustansa kautta. Kellään riitä niin ilmiömäistä empatiaa, että ymmärrämme muitta mutkitta ottaa lukuun hänen uskonsa, kulttuurinsa jne.
Eikä meidän tulisi tarvitakaan. Suomessa kun ollaan. Mutta ehkäpä tiukalla ja määrätietoisella asennekasvatuksella saamme suomalaiset ymmärtämään kaikkien kansojen erityipiirteet ja tarpeet...

Hyvän pätkän olit löytänyt. Hämmentävää tuo ruotsalaisten itsepetos.

Saapa nähdä mitä seuraa, kun Ruotsissa loppuu sosiaalirahat. Siirtyvätkö työhaluttomat Ruotsin kansalaisuuden saaneet tummat Suomeen. Eläköön Pohjoismainen yhteistyö sitten...

Tsiisas, jätkä pelottelee oikein tosissaan :eek:
Ei se nyt mitenkään mahdottomalta tapahtumaketjulta vaikuta, että jos loisijoilta loppuu ilmainen raha jossain,
niin he alkavat katsella mistä muualta sitä saisi.

Tuo Malmön tilannehan on jo tuttua juttua, mutta pistin sen siksi kun se on niin merkkitapaus että joku asiasta ilmeisesti tietävä sanoo oikeasti miten asiat siellä on.

Joskus mietin, että onkohan ruotsalaisten poliitikkojen äärisensuurissa kyse siitä, että hyökin tietää, että on tullut mokattua raskaamman jälkeen tuossa siirtomaapolitiikassa, mutta se moka on sen verran järeä, että ei sitä parane myöntää, muuten joutuu pian pois korkealta pallilta.

Minä olen jo alkanut ajatuksissani varautua pahimpaan ja olen alkanut vakavissani jo miettimään, mihin sitä eläkepäiviksi pakenisi. Sveitsi? Jos ne niin hulluja ovat, että enää v. 2041 maahanmuuttajia ottavat.

:offtopic: Luin ketjun vanhempia posteja ja vakikirjoittajilla on kyllä viestien pituus lyhentynyt. Toivottavasti kaikki ei ole sanottu. Minä ainakin otan tuolilla paremman asennon ja keskityn, kun näen reinolta tai SerialLoserilta pitemmän pätkän sanottavaa. :) helevetin hauskoja ovat olleet.

*sniff* kiitos, ihanasti sanottu...:itku:

Onko kukaan tutustunut Vauva-lehden keskustelupalstan monikulttuuriset perheet osioon? Muutamia aika hillittömiä juttuja. Oheinen ongelmat MOKU perheissä ketju valottaa aika hyvin näistä suhteista:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5871754&p=2&tmode=1&smode=

Meillä on ollut yhteennottoja jatkuvasti viimeaikoina. Mitättömistä asioista, yleinsä meidän riidat johtuvat uskonnosta,ruuasta tai siitä "etten kunnioita miestä". Muistan vieläkin meidän ensimmäisen riidan, josta ei onneksi enään tule riitaa, mutta alkuaikoina se oli miehelle iso ongelma; Kun oltiin lähdössä ulos sammutin tv:n tai radion kun menimme eteiseen pukemaan ulkovaatteet. Sitten ihmettelin miksi mies murjottaa/pitää mykkäkoulua kunnes parin päivän päästä sain vastauksen, olin sammuttanut radion vaikka hän kuunteli sitä, olisi kuulemma sitten kengät jalassa mennyt vielä olohuoneeseen sammuttamaan sen.
Toinen "kunnianloukaus" tapahtui taannoin. Olin tehnyt lasagnea ruoaksi, kattanut pöydän ja odotin miestä jotta voitaisiin syödä illallinen yhdessä. Mies tuli moskeijasta kotiin ja kun näki ruoan alkoi rähjätä kovalla äänellä että miksi olen tehnyt uuniruokaa vaikka hyvin tiedän että hän haluaa kastiketta. Suutuin tästä ja aloin huutaa miksei voi sitä syödä en halunnut kuunnella miestä joten käänsin pääni pois päin ja näytin keskaria, josta mies suuttui silmittömästi hän ei sanonut mitään vaan lähti ovet läiskien kunnes tuli kotiin omat ruoka-ainekset kassissa ja alkoi tehdä ruokaa. Ja sitten odottaa minun anteeksipyyntöäni, jota ei kyllä koskaan saanut mutten minäkään saanut häneltä.
Aina tälläisissä "kunniaa loukkaavissa" riidoissa sanon että olen suomalainen nainen, ylpeä siitä, täällä suomessa myös naisia kunnioitetaan ja myös naiset ovat ihmisiä. Enkä minä ole mikään alistettu arabinainen eikä minua myöskään niin tule kohdella, vaan jos mies ei kunnioita minua eikä kohtele minua kuten suomessa naisia kohdellaan meidän suhde ei voi jatkua.

Mun mielestä toi esimerkki oli kuitenkin sen kaltainen et tollasta ny sattuu suomalaistenkin välillä. Turha kenenkään silti syyttää, et puolustaisin ählämejä. :rolleyes:

Mites tämä:
Olin menossa partsille tupakalle ja herra oli (tapansa mukaan) jättänyt lipokkaansa keskelle kulkuväylää. Pistin omat lipokkaat syrjemmästä jalkaani ja tönäisin (en siis potkaissut) jalallani herran lipokkaat tieltä pois. Voi jessus mikä karjunta alkoi ;) Olin kuulemma loukannut hänen kunniaansa, häntä henkilökohtaisesti (ja vielä verisesti), kun potkaisin niitä helkutin lipokkaita...

Sain kuulla pitkällisen yksinkarjunnan siitä kuinka hänen kulttuurissaan myös toisen tavaroita pitää kunnioittaa, muuten loukkaa häntä henkilökohtaisesti. Karjuin takaisin, että meidän kulttuurissammepas tavarat on vaan tavaroita ja että jos olisin häntä itseään potkaissut persauksiin, niin silloin voitaisiin puhua "kunnianloukkauksesta". Mutta jos jalallani siirrän lipokkaita (jotka vielä olivat itseni ostamat), jotka hän on itse alunperin väärään paikkaan jättänyt, puhutaan vain esteen poistamisesta kulkuväylältä. jne. jne.

Ukon mukaan minun olisi pitänyt ottaa hänen arvon tohvelinsa sievästi käteeni ja siirtää ne kauniisti toiseen paikkaan. Ja kai suunnilleen kiittää ja kumartaa samalla, kun jotain niin arvokasta olisin käsiini saanut ;) Mutta koska kerran "potkaisin" niitä, olin häpäissyt hänen kunniansa. Siinä vaiheessa kiehuin jo itsekin ja todella potkaisin ne pahuksen tohvelit huoneen toiseen nurkkaan ja totesin, että siinä sulle kunnioitusta ja painuin kessulle.

Kun tulin takaisin huuto jatkui. Siinä sitten väännettiin ja käännettiin se pari tuntia, ennenkuin idiootti tajusi, että me suomalaiset ei todellakaan lasketa jokaista helkutin tohvelia miehen osaksi, vaan ne on vain esineitä. Ja että miks ihmeessä mun olis pitänyt kumartua jonkun tohveliparin takia, kun ne jalalla siirtyi paljon kätevämmin. Pyysi jopa anteeksi loppuviimeks ;)

Ai, että tuoko ainoa tapaus? No ehei ;) Sen ukon järjenjuoksun aiheuttamista sattumista sais vaikka romaanin koottua... mut toi oli niitä "hauskimpia" ;) Ja aina se vetos kulttuuriin...

-Feikkiedit. Ei sikäli etteikö näitä voisi tapahtua ihan supisuomalaisissakin suhteissa. Tuntuu noita mokusuhteiden ongelmaketjuja olevan aika vähän ja enemmän hehkutusketjuja. Sitten tietysti eroketjuja on aika paljon. Turpaanvetojutut tietysti kaikki on tuomittavia.

Onko kukaan tutustunut Vauva-lehden keskustelupalstan monikulttuuriset perheet osioon? Muutamia aika hillittömiä juttuja. Oheinen ongelmat MOKU perheissä ketju valottaa aika hyvin näistä suhteista:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5871754&p=2&tmode=1&smode=
Jostain muistan lukeneeni tilaston, että suomalaisnaisten ja ei-länsimaalaisten miesten avioliitoista 90% päätyy avioeroon. Luvusta tekee hurjan ison se, että nämä avioliitot ovat vielä suht. tuore ilmiö eli avioliitot ovat kestäneet vielä kovin lyhyen aikaa, joten prosenttiluku kasvanee vielä.

Mistäköhän tuo idea tämän ketjun perustamiseen on loppujen lopuksi peräisin? Maahanmuuttopolitiikasta, jea beibe.

Oli mikä oli, aihe on kuitenkin etniset ryhmät, ja tämän threadin idea lienee se että sen alan keskustelut saataisiin yhteen paikkaan eikä niistä tehtäisi jatkuvasti uusia threadeja. Sikäli turha itkeä jos joku keskustelee aiheesta eikä sen vierestä.

No toi nyt oli parempi. Mut syyttävä sormi myös noiden neitojen suuntaan, mitäs lähtee kulttuurin rikastuttajien matkaan...

Näinhän se on. Moni tuolla tuntuu itkevän ku se ihana muslimimies ei millään tahdo ymmärtää tasa-arvoa tai muutakaan suomalaisesta elämänmenosta. Pitkälti taas päästään siihen aiheeseen, että meidän on hyväksyttävä mamujen kulttuuri mutta niiden ei tarvitse.

Pitkälti taas päästään siihen aiheeseen, että meidän on hyväksyttävä mamujen kulttuuri mutta niiden ei tarvitse.

siinäpä se, juurikin näiden muslimien kohdalla.
Tuli muuten justiinsa Yleltä:rock: kerrankin dokumentti muslimeista, jota ei ollut väkisin vääristelty. Tosin oli tanskalaisten tekemä, siellähän nuo vaikutukset varmastikin ovat huomattavasti paremmin nähtävillä kuin meillä. http://www.yle.fi/etusivu/ohjelmaopas/ohjelma.php?co=tv1&time=1620&l=f&mode=www

Ei kai se mitään ohi jauhamista ole, kun fakta on se ettei pakolaiset suostu elämään meidän normejemme mukaisesti meidän maassamme. Silloin on jotain pahasti päin vittua. Ei meidän tarvi katsella sellaista. Ihan sama kuinka paskoista oloista ja kuinka vainottuna tänne tulee, jos ei pysty elämään niinkuin täällä eletään ni ulos vaan. Mikä kohta siinä on niin vaikea ymmärtää?

Niinkuin sanoin, rotujutut ja -älykkyys ovat lillukanvarsia. Oikeita asioita (TM) ovat juuri nuo mainitsemasi asiat.

Luetunymmärryksen jatkokurssille joutuu kyllä aika moni.

Niinkuin sanoin, rotujutut ja -älykkyys ovat lillukanvarsia. Oikeita asioita (TM) ovat juuri nuo mainitsemasi asiat.

Luetunymmärryksen jatkokurssille joutuu kyllä aika moni.

Luentunymmärtämisen kurssille joudat sinäkin. Jos jaksaisit lukea tämän tredin läpi, niin huomaisit, että noilla rotujen älykkyyserojutuilla on hyvin pieni paino tässä tredissä ja pääpaino on juuri noilla kulttuurieroilla, jotka hankaloittavat maahanmuuttajien sopeutumista. Laskeudu nyt vain alas sieltä norsunluutornista ja lopeta se päteminen!

Back
Ylös Bottom