Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Ihme, että tuota Ranskan järkyttävää tilannetta ei noin niin kuin turistina huomaa... Vaikka ilmeisesti koko Ranska on kaaoksen vallassa. Ja Ruotsi kohta myös...

Kaaoksen vallassa on pelkkää liioittelua. Ei siellä nyt mitään sotaa olla käymässä. Jotain suhteellisuuden tajua näihin juttuin nyt hei. Oikeesti!

Kaaoksen vallassa on pelkkää liioittelua. Ei siellä nyt mitään sotaa olla käymässä. Jotain suhteellisuuden tajua näihin juttuin nyt hei. Oikeesti!

Kyllä täällä on kerrottu, että Ranskassa asiat ovat päin vittua. Ajattelin, että se tarkoittaa jonkin sorttista kaaosta. Turistina en ole kyllä huomannut, että Ranskassa tai Ruotsissa asiat olisivat päin vittua. Täytyy kysyä mitä tuo päin vittua oleminen tarkoittaa.

Kyllä täällä on kerrottu, että Ranskassa asiat ovat päin vittua. Ajattelin, että se tarkoittaa jonkin sorttista kaaosta. Turistina en ole kyllä huomannut, että Ranskassa tai Ruotsissa asiat olisivat päin vittua. Täytyy kysyä mitä tuo päin vittua oleminen tarkoittaa.

Kai ne asiat turisteilta yritetään pitää piilossa, tai mahdollisesti on jopa niin, että turisteita ei ensisijaisesti ohjata alueille, joissa asiat ovat päin vittua. Jos menet käymään "turistina" vankilassa, saatat havaita että pelkästään rikollisista koostuva yhteisö on itse asiassa hyvin rauhallinen.

Itse asiassa, turistina huomaa että itse asiassa lähes kaikki maailmankolkat ovat todella viihtyisiä; palvelu pelaa, ihmiset ovat ystävällisiä ja köyhyyttä ja kurjuutta ei ole nimeksikään.

Kai ne asiat turisteilta yritetään pitää piilossa, tai mahdollisesti on jopa niin, että turisteita ei ensisijaisesti ohjata alueille, joissa asiat ovat päin vittua.

Kyllä minä olen ihan itse kuljeskellut turistina ja luulisi sen nyt edes jossain näkyvän, jos asiat ovat päin vittua. Tai sitten ne ovat aika marginaalisesti päin vittua.

Kyllä minä olen ihan itse kuljeskellut turistina ja luulisi sen nyt edes jossain näkyvän, jos asiat ovat päin vittua. Tai sitten ne ovat aika marginaalisesti päin vittua.

Kuinka niin luulisi? Luuletko että paikka, jossa asiat ovat päin vittua, on hyvä turistikohde? Jos menet Pohjois-Koreaan turistina, niin sieltä käsin näyttäisi siltä että maassa ovat asiat vallan hyvin. Samoin Etelä-Afrikassa.

Kukaan tuskin on väittänyt, että koko Ranska tai koko Ruotsi ovat päin vittua. Ei, vaan siellä on paikkoja joissa asiat ovat päin vittua, ja sen takia asioita (mm. islam, muslimaista muuttaneet), jotka ovat saaneet nämä alueet päin vittua, kritisoidaan.

Kukaan tuskin on väittänyt, että koko Ranska tai koko Ruotsi ovat päin vittua. Ei, vaan siellä on paikkoja joissa asiat ovat päin vittua, ja sen takia asioita (mm. islam, muslimaista muuttaneet), jotka ovat saaneet nämä alueet päin vittua, kritisoidaan.

No hyvä sentään. Nyt kuulostaa onneksi siltä, että tuo päin vittua oleminen on varsin pienessä mittakaavassa, kun kerran se koskee ilmeisen pieniä alueita.

Luuletko että paikka, jossa asiat ovat päin vittua, on hyvä turistikohde?

Pariisissa ja Tukholmassa näyttäisi sitten olevan edelleen varsin hyvä tilanne...

No hyvä sentään. Nyt kuulostaa onneksi siltä, että tuo päin vittua oleminen on varsin pienessä mittakaavassa, kun kerran se koskee ilmeisen pieniä alueita.

Tällä hetkellä tuo päin vittua oleminen tosiaankin koskee ainoastaan maahanmuuttajien asuttamia alueita. Tosin nämä alueet ovat laajenemassa, ja tämänkaltaisen kehityksen [sic] jatkuessa ko. valtiot tulevat olemaan päin vittua.

Pariisissa ja Tukholmassa näyttäisi sitten olevan edelleen varsin hyvä tilanne...

Samoin Pjongjangissa ja Kapkaupungissa. Ei tosin kannata eksyä kovin kauaksi sivukujille.

Tällä hetkellä tuo päin vittua oleminen tosiaankin koskee ainoastaan maahanmuuttajien asuttamia alueita. Tosin nämä alueet ovat laajenemassa, ja tämänkaltaisen kehityksen [sic] jatkuessa ko. valtiot tulevat olemaan päin vittua.

Ahaa. Eli Ranskassa eivät asiat olekaan vielä päin vittua! Mahtavaa!

Samoin Pjongjangissa ja Kapkaupungissa. Ei tosin kannata eksyä kovin kauaksi sivukujille.

Näistä en tiedä, koska en ole käynyt. Tukholmassa ja Pariisissa olen uskaltanut liikkua hyvin vapautuneesti. Eikä ole ollut ongelmia. Onpa käynyt hyvä tuuri! Tai sitten ne sivukujat, joissa asiat ovat päin vittua, on hyvin kätketty turisteilta.

Ahaa. Eli Ranskassa eivät asiat olekaan vielä päin vittua! Mahtavaa!

En tiedä mistä olet saanut päähäsi, että Ranskassa asiat olisivat päin vittua, mutta näin ei todellakaan ole asian laita. Asiat ovat päin vittua lähinnä maahanmuuttajien asuttamissa lähiöissä. Niinpä Ranskan ongelmaksi näillä päin vittua olevilla alueilla ei nähdä ranskalaisuutta, vaan jotain joka on yhteinen tekijä niiden alueiden välillä, jotka ovat euroopassa tai oikeastaan globaalisti päin vittua (islam, muslimaista muuttaneet). En muista törmänneeni esim. ruotsalaisuuskriittiseen tai ranskalaisuuskriittiseen liikkeeseen, mutta jos sinä olet, voit toki kertoa kokemuksistasi.

Keskimäärin ihminen toimii niin, että kun jonkin asian nähdään menevän päin vittua, asiaa yritetään korjata. Jostain syystä maahanmuutossa asia ei toimi näin, vaan jos jokin menee päin vittua, syytä haetaan jostain aivan toisaalta.

Näistä en tiedä, koska en ole käynyt. Tukholmassa ja Pariisissa olen uskaltanut liikkua hyvin vapautuneesti. Eikä ole ollut ongelmia. Onpa käynyt hyvä tuuri! Tai sitten ne sivukujat, joissa asiat ovat päin vittua, on hyvin kätketty turisteilta.

Tottakai ne on hyvin kätketty turisteilta, kuten olen yrittänyt kokoajan sanoa. Miksi turisteja ohjattaisiin ongelmalähiöihin? "Näe autosi palavan - koe Pariisin ongelmalähiöt"?

Tottakai ne on hyvin kätketty turisteilta, kuten olen yrittänyt kokoajan sanoa. Miksi turisteja ohjattaisiin ongelmalähiöihin? "Näe autosi palavan - koe Pariisin ongelmalähiöt"?

Ei Pariisissa ohjata turisteja yhtään mihinkään. Jokainen menee sinne, minne haluaa. Jos haluatte, menkää itse käymään näissä ongelmalähiöissä. Kukaan ei tule estämään teidän vierailua sinne.

Keskimäärin ihminen toimii niin, että kun jonkin asian nähdään menevän päin vittua, asiaa yritetään korjata. Jostain syystä maahanmuutossa asia ei toimi näin, vaan jos jokin menee päin vittua, syytä haetaan jostain aivan toisaalta.

Tai asiaa yritetään "korjata" tuomalla maahan ongelmaa mahdollisimman paljon lisää.

Itse peruin Hyysärin tilauksen, ja kun kerroin minkä vuoksi, kertoi asiakaspalvelija, että vastaavasta syystä on viime aikoina todella usea henkilö perunut tilauksensa ja pahoitteli tilannetta. Haluaisinkin edelleen kylmää faktaa Tankero (eli uu "Dangerous" siis tuleva IM-pommittaja?) Davelta ja mikä mattih (h as for gay?) se nyt onkaan, mitä Suomi hyötyy näistä turvapaikanhakijoista. En aiempaan kirjoitukseeni liittyen luonnollisestikaan ole sulkemassa rajoja töihin tulevilta ihmisiltä, minkä vähänkään järkevät henkilöt kyllä ymmärsivät, mutta haluaisin erittäin mielelläni tilasto- ja faktatietoja näistä kotimaassaan koulutetuista ihmisistä jotka teidän mukaanne eivät Suomessa saa töitä väitetyn syrjinnän vuoksi. Kai sen nyt jokainen muu kuin vihervasemmistolainen maailmanparantaja tajuaa, että jos esimerkiksi Nokia päättää siirtää Rick Simonsonin Suomeen, tai että joku kemali perustaa tänne kebab-pizzerian "verosuunnittelulla", on kyse erilaisesta maahanmuutosta.
Vähän myöhässä tulee nyt mun vastaus, kun olin lomilla, mutta vastataan nyt silti kun oikein nimellä kysytään.

Ensinnäkin, sun siinä viestissä mihin kommentoin luki nimenomaan, että rajat on suljettava kaikelta maahanmuutolta. Mä sit kysyin, että tarkoitatko todellakin kaikkea maahanmuttoa, vai pakolaisuutta. Tästä sä sit tulkitset, että mä olen "vihervasemmistolainen maailmanparantaja". Se on kyllä tällä foorumilla jännä, että jos on jostain yhdestä asiasta vähän eri mieltä, niin sillon heti tulkitaan, että kuuluu johonkin ääriryhmään. Jonkun toisen mielestä mä olin "radikaalia oikeistolaista ääriainesta" ja nyt mä sitten olenkin "vihervasemmistolainen maailmanparantaja".

Tietenkään pakolaisista ei ole tarkoituskaan olla mitään hyötyä. Ja jos sä olisit lukenut yhtään mun postauksia tästäkään threadistä, niin tietäisit mitä mieltä mä olen pakolaisten ottamisesta. Ja missä vitussa mä olen väittänyt, että täällä ei joku saa töitä syrjinnän vuoksi? Kiva laittaa sanoja toisten suuhun ja sit hyökätä näitä ite keksimiään väitteitä kohtaan. Koita ens kerralla käyttää sitä quote-toimintoa, niin tiedetään molemmat mistä mielipiteistä puhutaan. Mut ihan vitun sama, en mä jaksa sun kanssa keskustella mistään, kun et näköjään osaa lukea, tai sitten et ymmärrä lulkemaasi.

Ei Pariisissa ohjata turisteja yhtään mihinkään. Jokainen menee sinne, minne haluaa. Jos haluatte, menkää itse käymään näissä ongelmalähiöissä. Kukaan ei tule estämään teidän vierailua sinne.

Tästä ei ollut kysekään. Kyllä turistina pääsee moneen muuhunkin paskaloukkoon, vaikka turisteja ei niihin haluttaisi päästääkään. Jossain afrikan maassakin on varmaan mahdollista päästä johonkin jokisokeuden tyhjentämään slummiin, mutta turistit keskimäärin halutaan taatusti pitää alueilla jossa kurjuus vähiten näkyy.

Tuo asia mitä kommentoin oli/on kuitenkin se, että noiden lähiöiden ongelmallisuus ei poistu sillä, että ne eivät ole nähtävissä muualla kuin ongelma-alueilla. Enkä oikein näe mitään syytä miksi turisti haluaisi tietentahtoen mennä ongelma-alueille.

Kun kerran allekirjoitat tuon, niin viitsitkö sä kommentoida tätä mun kysymystä kun Itseasiassa ei sitä viitsinyt tehdä.
"Omasta mielestäni ihan niin neutraalisti kuin pystyn tulevaisuuden kannalta ajattelemaan, pitäisi Suomen laittaa täysin rajat kiinni kaikilta maahanmuuttajilta"

Oli mennyt ohi tuo kysymys. En ole sitä mieltä että rajat täytyisi täysin sulkea ulkopuolisilta, vaan otettais tänne semmosta porukkaa joista on oikeasti valtiolle hyötyä, eli hyvät veronmaksajat on tervetulleita. Täysi rajojen sulkeminen ei mielestäni ole mitenkään realistinen vaihtoehto ja tulkitsin tuon quottaamani viestin niin, että tarkoituksena ei olisi täysi rajojen sulkeminen vaan erittäin tiukka kontrollointi, kuten esim. Australiassa on.

Oli mennyt ohi tuo kysymys. En ole sitä mieltä että rajat täytyisi täysin sulkea ulkopuolisilta, vaan otettais tänne semmosta porukkaa joista on oikeasti valtiolle hyötyä, eli hyvät veronmaksajat on tervetulleita. Täysi rajojen sulkeminen ei mielestäni ole mitenkään realistinen vaihtoehto ja tulkitsin tuon quottaamani viestin niin, että tarkoituksena ei olisi täysi rajojen sulkeminen vaan erittäin tiukka kontrollointi, kuten esim. Australiassa on.
Juu, näinhän se mitä ilmeisimmin oli tarkoitettukin. Tämä on näissä keskusteluissa alituisesti ongelma, kun puhutaan vain maahanmuutosta, jolla saatetaan sitten tarkoittaa melkein mitä tahansa.

Noniin Rankkuri, hakemus vetämään:D
Saattais tulla kenkää melko nopeasti :D

Mut olishan se mahtavaa jos tosiaan sais ite päättää linjan...sais hesarikin lisää kauhisteltavaa...:D

mutta kun rikkaus...

Tulipalo Rinkebyssä kerrostalossa viisi lasta kuoli...hmmm i wonder...
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Viisi+lasta+ja+yksi+aikuinen+kuolivat+rajussa+asuntopalossa+Tukholmassa/1135247954308

En tiedä mitä ihmettelet mutta palo sai alkunsa ekan kerroksen asunnon keittiöstä,viranomaiset tutkivat edelleen syytä.

Kuolleet ihmiset asuivat viidennessä kerroksessa ja kuolivat savumyrkytykseen rapussa eivät hississä kuten alunperin ilmoitettiin.Kai joutuivat paniikkiin eivätkä ymmäetäneet pysyä sisällä asunnossa.

Pelastuslaitos sai hälyn 22,15 mä en löytänyt vasteaikaa mistään mutta nopeesti ne ilmeisesti oli paikalla

Back
Ylös Bottom