Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Marsalkka on vaan niin sokea, että luulee kaikkien tummien hippiästen olevan samanlaisia, kuin korkeakoulu luennolla tapaamansa Muhammad.

Sittenkö kaikki on hyväksyttävää, jos se kuuluu niiden kulttuuriin? Se on aika usein aika paska kulttuuri, eikä sellaista pidä hyväksyä. Täällä on länsimainen sivistyskulttuuri ja täällä eletään sen sääntöjen mukaan. Muuten on mulkku. Aamen.

Määrittele "paska kulttuuri" .

Määrittele "paska kulttuuri" .
No näin alkuun vaikka sellainen, jossa ei arvosteta perusihmisoikeuksia kuten sukupuolten välistä tasa-arvoa, oikeutta reiluun oikeudenkäyntiin ennen tuomiota, mielipiteen- ja sananvapautta, tasapuolista oikeutta koulutukseen yms.

Tämä nyt ei ihan määritelmäksi kelpaa, mutta kyllä tämä meidän kulttuuri on aivan selvästi parempi kuin edellä kuvatun kaltainen kulttuuri.

Näköjään tosta keskusteleminen on kielletty hesarin palstalla.

Varmaan ovat järkeilleet asian näin:

- Kyseessä on yksittäistapaus, ei siis keskustelun arvoinen.

- Kuitenkin ne maahanmuuttokriitikot floodaavat keskustelun eikä saada tasa-arvoista keskustelua aikaiseksi.

- Siispä ei avata aihetta keskustelulle.

Aiheeseen liittyen, seuraava dokumentti lataa fedormaisesti yliolan oikealla uskontoja leukaan:
http://www.imdb.com/title/tt0815241/

No kappas! Arvioni noin kymmenestä vuosittaisesta raiskauksesta osuu aika kivasti tähän arvioon. Siis ihan kauheaa. Kaikki pois vain. ;)

Voi helvetti mikä idiootti, veikkaisin että noiden 10 raiskatun mieleen ei tulisi heitellä noita hymiöitä omien kokemustensa perusteella.

Tätä tilastoahan voitaisiin vähän kehitellä. Olikos nyt niin, että poliisin tietoon tulee 700 raiskausta vuodessa mutta suomalainen mies raiskaa rutiininomaisesti 15 000 naista vuodessa. Siitä vaan laskemaan kertoimia ja arvioimaan oikeaa lukua. (Ei jaksa tarkistaa lukuja. saa korjata)

Ja ihan aiheeseen. Lähtökohtaisesti suhtaudun ulkomaalaisiin ihan samalla tavalla kun kotimaisiin. Tiettyjä poikkeuksia toki on, osa omien kokemusten perusteella ja osa varmasti rankkojen yleistysten perusteella.

No kappas! Arvioni noin kymmenestä vuosittaisesta raiskauksesta osuu aika kivasti tähän arvioon. Siis ihan kauheaa. Kaikki pois vain. ;)
20-kertainen riski tulla raiskatuksi ja 600-kertainen riski joutua ryöstetyksi suhteessa kantaväestöön. Lopeta nillittäminen.

No näin alkuun vaikka sellainen, jossa ei arvosteta perusihmisoikeuksia kuten sukupuolten välistä tasa-arvoa, oikeutta reiluun oikeudenkäyntiin ennen tuomiota, mielipiteen- ja sananvapautta, tasapuolista oikeutta koulutukseen yms.

Tämä nyt ei ihan määritelmäksi kelpaa, mutta kyllä tämä meidän kulttuuri on aivan selvästi parempi kuin edellä kuvatun kaltainen kulttuuri.

Onneksi täällä länsimaissa ollaan niin sivistyneitä, ettei esim. tuomita kokonaisia kansanryhmiä yksittäisten edustajiensa mukaan...

Ulkomailta tänne tulleet rikolliset tai muuten sopeutumattomat olisi palautettava, jos vain löytyy paikka minne palauttaa. Töitä tekevät ja muutenkin sopeutuvat tulijat mahtuvat tänne hyvin. Itse olen yliopistopiireissä tavannut Suomeen muuttaneita ympäri maailmaa, ja suurin osa on ihan tavallisen tuntuista ja reilua väkeä riippumatta uskonnosta tai ihonväristä. Muista kuvioista tunnen myös ihan hyvin porukkaan sopeutuneita kaukaakin tulleita, jopa työssä käyvän ja varusmiespalveluksensa kunnialla suorittaneen irakilaisen.

Kaikkein huonoimmin tuntemistani maahanmuuttajista on sopeutunut eräs ihan aito ruotsalainen, joka ei yli 15 vuoden Suomessa olon jälkeenkään puhu täkäläistä kieltä, vaan vaatii Turussakin palvelua äidinkielellään. Suomihan on kaksikielinen maa.

Onneksi täällä länsimaissa ollaan niin sivistyneitä, ettei esim. tuomita kokonaisia kansanryhmiä yksittäisten edustajiensa mukaan...

Ulkomailta tänne tulleet rikolliset tai muuten sopeutumattomat olisi palautettava, jos vain löytyy paikka minne palauttaa. Töitä tekevät ja muutenkin sopeutuvat tulijat mahtuvat tänne hyvin. Itse olen yliopistopiireissä tavannut Suomeen muuttaneita ympäri maailmaa, ja suurin osa on ihan tavallisen tuntuista ja reilua väkeä riippumatta uskonnosta tai ihonväristä. Muista kuvioista tunnen myös ihan hyvin porukkaan sopeutuneita kaukaakin tulleita, jopa työssä käyvän ja varusmiespalveluksensa kunnialla suorittaneen irakilaisen.

Kaikkein huonoimmin tuntemistani maahanmuuttajista on sopeutunut eräs ihan aito ruotsalainen, joka ei yli 15 vuoden Suomessa olon jälkeenkään puhu täkäläistä kieltä, vaan vaatii Turussakin palvelua äidinkielellään. Suomihan on kaksikielinen maa.

Tämä se ongelma juuri onkin. Se, että olet yliopistopiireissä tavannut maahanmuutajia, ei meinaa mitään. Sinne tietenkin tulevat parhaitan sopeutuvat maahanmuuttajat. Se ei vaan lohdýta siinä vaiheessa, kun saa Rastilan metriksellä pelätä henkensä edestä jos haluaa Abc:lle syömään. Jos et ole ymmärtänyt, niin ongelmana eivät ole yliopistolla opiskelevat maahanmuuttajat vaan loput 99,97 prosenttia tekee kaikkiea mitä ei pitäisi tehdä. Perus maahanmuuton puolustaja haluaa kyllä maahanmuutajia mutta perjaatteella NIMBY (Not in my backyard)

Sun postaukset on nillittämistä.

Mukava mielipide. ;) Itse pidän nillittämisenä sitä, että joku käyttää kymmentä raiskausta yhtenä argumenttina sille, että tietyn kansallisuuden edustajia ei pitäisi ottaa Suomeen. Pidän sitä myös hieman huvittavana. Mutta mielipiteitähän nämä vain. ;)

Mukava mielipide. ;) Itse pidän nillittämisenä sitä, että joku käyttää kymmentä raiskausta yhtenä argumenttina sille, että tietyn kansallisuuden edustajia ei pitäisi ottaa Suomeen. Pidän sitä myös hieman huvittavana. Mutta mielipiteitähän nämä vain. ;)
Mieti noita suhdelukuja, jotka heitin. Ne pitää paikkansa ja vähättele sitten ongelmia. Mä en ainakaan näe niissä mitään huvittavaa. Rosengård tai Rinkeby olis sulle hieno paikka asua.

Mieti noita suhdelukuja, jotka heitin.

Mietinkin jo ja siksi päätinkin selvittää, montako niitä tekoja on suhdelukujen takana. Ja niitä oli tosiaankin somalian kansalaisilla peräti kuusi kappaletta vuonna 2007. Siihen kansallisuuden saaneet päälle niin luku kohoaa suunnilleen kymppiin. Ihan hirveetä... ;)

Mutta olen itsekin sitä mieltä, että rötöstelevät sukupuolinussijat vain pois täältä. Niin kotimaiset kuin ulkomaiset. Itse olen pohtinut, että heidät voisi laittaa styroksinpalasilla kellumaan Suomenlahdelle.Tulisi halvaksi.

Ensinnäkin, miksei suomeentulijoille tehdä HIV-testiä, ja karsita pois positiivisia?

Olisipa aika karua evätä sairailta ihmisiltä turvapaikka. Mites vammaiset, pitäisikö heiltäkin estää maahan pääsy? Vai onko perusteena ajatus, että aidsiin sairastuneet maahanmuuttajat ovat enempi alttiita raiskauspuuhiin kuin muut maahanmuuttajat?

Mietinkin jo ja siksi päätinkin selvittää, montako niitä tekoja on suhdelukujen takana. Ja niitä oli tosiaankin somalian kansalaisilla peräti kuusi kappaletta vuonna 2007. Siihen kansallisuuden saaneet päälle niin luku kohoaa suunnilleen kymppiin. Ihan hirveetä... ;)

Mutta olen itsekin sitä mieltä, että rötöstelevät sukupuolinussijat vain pois täältä. Niin kotimaiset kuin ulkomaiset. Itse olen pohtinut, että heidät voisi laittaa styroksinpalasilla kellumaan Suomenlahdelle.Tulisi halvaksi.
Raiskauksista 50 % Helsingissä maahanmuuttajien tekemiä, Espoossa 70%. Ihan sama mitä lukuja siellä on taustalla. Jos kerran 6-10 raiskausta ei tunnu missään niin lähetä vaikka siskos tai mutsis tännepäin niin saadaan tilastot kuntoon myös tälle vuodelle. Kun ei tunnu paljoa painavan.

Ei muakaan varmaan haittais jos asuisin jossain Enontekijällä, siellä ei varmaan maahanmuuttajat hirveästi melskaa.

Back
Ylös Bottom