Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Mitä tarkoitat tällä?

Sitä, että siellä edelleen toitotetaan joka tuutista monikultturisuuden ihanuutta, ja kaikki negatiiviset lieveilmiöt sensuroidaan armotta. Poliitikot ja media ovat suorastaan oksettavan poliittisesti korrekteja, vaikka tietävät tehneensä karmean virheen ja olevansa totaalisesti kusessa.

Epäonnistuneen maahanmuuttopolitiikan aiheuttamat kustannukset ovat miljardeja vuodessa, ja silti ruotsalaisuutta ajetaan alas jatkuvalla syötöllä. Toimivaa monikulttuurisuutta koitetaan luoda väkisin, vaikka kaikki tietävät vallan hyvin että se on täyttä utopiaa.

Rasimileima on pahin asia mikä ruotsalaista voi kohdata.

Demokratiaa?

En hakenut tätä.
Äänestyksiä ei ole tapana järjestää kysymyksenasettelulla "Tykkäätkö musiikista?", vaan niissä on taustalla jokin yksittäinen lakialoite tai henkilövaali. Ymmärrättehän kansanäänestyksen ja mielipidekyselyn eron.

Eli tarkoitus oli kysyä mistä tarkalleenottaen haluaisitte äänestää? Ja mitä mahdollisesta äänestystuloksesta seuraisi?

Mitenkä olet Kaapeli itse mieltä asiasta? Tiedät kuinka paljon suomalaisia ovat monikulttuurisuutta vastaan. Onko se kuitenkin aiheen toteuttaa kuulematta heitä?

Valtaosa suomalaisista ei edes tiedä mitä se käytännössä tarkoittaa. Minä mukaanlukien.

Karmean vaiketa tämä keskustelu. Kun peräänkuulutan konkreettisia toimenpide-ehdotuksia ja keskustelua niistä, niin jaaritellaan ympäripyöreyksiä siitä kuinka "monikulttuurisuus on kakka ja naapuri on musta". Yksinkertaisimmillaan siis yritän tässä kysyä mitä te oikein haluatte?

Kuten olen jo aikaisemminkin sanonut niin vastustan kaikenlaista lain ja järjestyksen rikkomista, koska se johtaa suuressa mittakaavassa yhteiskuntamme hajoamiseen.
Toisaalta viime aikoina olen tullut siihen tulokseen, että en enää tuomitse ihmisiä (esim skinejä) jotka tekevät jotain konkreettista vastustaakseen monikulttuurisuutta.
Olen jotenkin kyllästynyt lukemaan kuinka somalit pahoinpitelevät suomalaisia tai Antifan fasistit hyökkäilevät sellaisten ihmisten kimppuun jotka ovat toista mieltä heidän kanssaan. Tai sitten, että lökäpöksyjengi hakkaa jonkun joka on kalju yms.
Olen tavallaan iloinen siitä, että jollakin on kanttia käydä tulella tulta vastaan. Periaatteessahan poliisin pitäisi pitää tuollaiset roskasakit kurissa mutta jostain syystä niin ei vain tapahdu.

Selitä. mikä minusta tekee idiootin?
Tietenkin se, että sinä haukut minua idiootiksi. Minun kannaltani katsottuna se tekee sinusta ihmisen jolla on poikkeuksellisen huono arvostelukyky.

Ja puhut minun arvostelukyvystäni? Katsoppas mihin sinun kirjoittamaasi tekstiin Idiootti sanan kommentoin, se oli todella naurettava.

Parahin TaivahanIsä a.k.a AKV a.k.a VanhaKukkeli
Toivisin että lopettaisit tuon turhanpäiväisen provoamisen. Et näytä enää itsekään tietävän mistä puhut ja kirjoutustapasi sinut on paljastanut jo ajat sitten. Ja ei, en edelleenkään jaksa alkaa kaivaa niitä sinun vanhoja postejasi. Sitä paitsi ne taitavat olla kaikki paskanjauhantaa, kuten jo wikigate aikoinaan paljasti. Edelleen haluaisin vain vastauksen kysmykseen, mistä tämä monikulttuurillisuudeen puolustamisesi kumpuaa?

Ja tässä vielä tositarinoita elävästä elämästä:

Vuonna 1994 mä muutin Tampereelle. Kun olin asunut puolitoistavuotta Tampereella, hain työpaikkaa. Mä halusin työllistämistyön.Sain osoitteen työpaikkaan, joka oli Tampereen kaupungin ravintola.Työvoimatoimiston johtaja oli soittanut sinne ja sopinut, ettäne ottavat minut töihin. Mä kävin siellä työpaikantoimistossa, ja ne sanoi, että OK, me otetaan sut. - Tule viikon päästä,niin aloitat. Sitten ravintolan päällikko heti soitti Tampereenulkomaalaistoimiston päällikölle ja kysyi, tunnetko tuonSalebanin? Minä en ole koskaan ollut Tampereen ulkomaalaistoimistonasiakas, eivätkä he tienneet yhtään mitäänminusta, huonoja tai hyviä asioita. Viikon kuluttua ravintolapäällikköei ollut paikalla, ja ne sanoivat ottaneensa jonkun toisen.

Ne kertoivat soittaneensa ulkomaalaistoimistoon. Mä en ymmärrä,täällä meillä ei ole mitään omaa itsenäisyyttä.Kaikki työnantajat soittaa ulkomaalaistoimistoon. Tai jos mämenen asuntotoimistoon tai lääkäriinkin, niin ne soittaaulkomaalaistoimistoon. Jos asumme pysyvästi Suomessa, miksi meidänasiat kuuluu koko ajan ulkomaalaistoimistolle? Joku työharjoittelijavoi tehdä isoja päätöksiä ulkomaalaistoimistossa.Se sanoo, että se ei tunne tota ihmistä. Ihmiset luulee, ettäse ei sitten ole hyvä. (Saleban)

Kun olin töissä, ei kukaan uskaltanut sanoa, että teetätä ja tätä. Kun olin viimeksi töissä, meitäoli kaksi harjoittelijaa, mä ja opiskelukaverini. Kun he halusivatkäskeä jotain, he kutsuivat sen toisen kaverin ja kysyivät,voisitteko tehdä tämän yhdessä. Kaveri kertoi samatasiat minulle suomen kielellä. Ihmettelin, miksei he puhu minulle.Kun mä kysyin kaverilta, hän sanoi, että he pelkää,koska he ei puhu englantia hyvin. Parin kuukauden kuluttua he alkoivatkyllä puhua minullekin, mutta eivät alussa. (Guled)

Olin niin innostunut työstäni sairaalassa, yritin aina ollayksi heistä. Aina minä leivoin jotain, osallistuin synttäreihinja juhliin. Sitten oli osaston joulujuhla. Kaikki sijaisetkin oli kutsuttu.Minulta kysyttiin, voisinko tulla keskiviikkona iltavuoroon. Minäkysyin: - Miksi? - Koska meillä on joulujuhla. Me mennäänpitämään joulujuhlaa, meillä on sauna ja kaikkea. Osastossaei ole ketään, voitko tehdä iltavuoron. Yhtäkkiäminä sanoin: - En. Minä tulen aamuvuoroon, mieheni opiskelee,minun pitää olla lasten kanssa. Eivät he yhtäänkysyneet, voisinko minä osallistua joulujuhlaan. Huomasin, ettäkaikki muut oli joulujuhlassa. Osaston ulkopuolelta pyydettiin sijaiset,kaikki muut oli siellä paitsi minä. Se vaikutti minuun, koskaaina yritin olla niiden kanssa. Kun työ loppui, minulle ei annettumitään kukkia. Itse vain hyvästelin kaikki. (Tahere)

Mä muistan yhden somalialaisen tarinan. Pojalta oli tapettu isä,ja poika halusi kostaa. Hänellä oli hevonen, ja hän etsijoka päivä isänsä tappajaa. Hän lähti aikaisinaamulla ja tuli illalla väsyneenä ja janoisena löytämättämitään. Isän tappanut mies oli saanut tietää,että poika etsii häntä ja haluaa tappaa hänet kostaakseenisänsä murhan. Kerran mies ei löytänyt mistäänpiiloa. Hän lähti etsimään piilopaikkaa, mutta vahingossahän tuli pojan kotiin. Hän ei tiennyt mihin oli tullut.

Hän ei kertonut mitään elämästäänvaan jäi vain asumaan perheen luokse. Häneltä ei myöskäänkysytty mitään. Hän sanoi vain, että hän haluaaturvaa. Poika sanoi, että jos haluat turvaa, jää tänne.Mies huomasi, että poika lähtee joka aamu ja tulee illalla. Seuraavanapäivänä hän kysyi, minne poika menee aamulla ja mistätulee illalla. Poika kertoi etsivänsä miestä, joka on tappanuthänen isänsä. Mies ajatteli, että kohtalo on ajanuthänet tänne. Hän kysyi, mitä poika tekisi, jos näkisitmiehen? Poika sanoi, että hän tappaisi heti. Mies kertoi sittentappaneensa pojan isän. Poika laski aseensa ja sanoi, että mieson turvassa, niin kauan kuin hän on pojan kotona. - Somaliassa vierastakunnioitetaan aina. (Geele)

Joskus mä olen sanonutkin nuorisojoukolle, että ette ole mitäänmiehiä. Tosi mies on se, joka tekee yksin, mitä haluaa. Kun jokuon oman kansan keskellä, siis kaikki on suomalaisia, on raukkamaistahyökätä yhden erilaisen ihmisen kimppuun. Se antaa vähänväärän kuvan Suomesta. Nämä ihmiset, jotka luuleetekevänsä jotain Suomen ja suomalaisten puolesta, loukkaa oikeastaansuomalaisten kunniaa ja suomalaisuutta. Silti he väittää,että he ovat isänmaallisia. Isänmaallisuus tarkoittaa sitä,että antaa hyvän kuvan omasta maasta ja että, kun on tarve,puolustaa maataan, jos sinne hyökätään ulkopuolelta,uhraa henkensä maansa puolesta. (Geele)

Meillä ulkomaalaisilla ei ole tietoa siitä, että on Joensuussahyviäkin ihmisiä. Yleensä rasistit tulevat fyysisesti kimppuun,ja silloin tuntuu, että tämä kaupunki on täynnärasisteja. (Kamal)

Minut tekee todella vihaiseksi sellaiset paikat kuin yliopisto. Sielläei ole ollut rotuongelmia, siellä tietää voivansa olla turvassa,siellä kukaan ei aio sanoa tai tehdä mitään pahaa.Kun kaikki tietävät, että Joensuussa on ongelmana rasismi,olettaisin, että Joensuun yliopisto, erityisesti opiskelijat, tekisivättai ainakin yrittäisivät tehdä jotakin ongelman korjaamiseksi.Mutta tietääkseni yliopistolla ei ole tehty yhtäänmitään. Minulle välittyy vain sellainen viesti, ettäsiellä ei välitetä tai ajatellaan, että kaikki on kunnossa.Joensuun yliopiston ja opiskelijoiden vastuu on yrittää sanoatai tehdä jotakin rasismin vähentämiseksi. Koska he eivätole sitä tehneet, minä luulen, että he eivät välitä.Jos yliopisto-opiskelijat, joiden pitäisi olla älykkäitä,nuoria, eteenpäin pyrkiviä, eivät välitä, kukasitten välittää. Ei kukaan! (Modu)

Minulla on ystäviä, jotka pitävät minua tasa-arvoisena,kun puhumme henkilökohtaisista asioista. Mutta virallisissa asioissa,päätöksenteossa ja julkisuudessa, en näe itseänipidettävän tasa-arvoisena. Se on stressaavaa, sillä tarvitsenaina jonkun valtakulttuurin edustajan suosittelemaan itseäni, ennenkuin ihmiset luottavat minuun. Ihmiset luottavat minuun vain jonkun suomalaisenkautta, joka on samassa asemassa kuin minä mutta suomalainen. Minustatuntuu, etten voi päättää, mitä tapahtuu elämässäniilman, että joka asiaan tarvitaan mukaan joku ulkopuolinen. Sittenkun suhde on luotu, ihmiset luottavat minuun. Olen miettinyt asiaa paljon.Se muistuttaa toista tilannetta kotimaassani Nigeriassa. Siellä työssäkäyvää naista ei myöskään aina oteta vakavasti.Häntä ei pidetä työntekijänä, vaan hänetidentifioidaan miehensä kautta. Hyväksyn tilanteeni täällä,koska asemani työssä käyvänä naisena voisi ollasamanlainen Nigeriassa. (Agbala Nwanyi)

Kolme vuotta olen käynyt yhdessä discossa, Senssissä.Sama mies kysyy aina multa papereita. Yksi päivä mä kysyinsiltä, miksi täällä ei ikinä tule neekerit tutuiksi.Se sanoi, että aivan varmasti ei tule ikinä. Se sanoi mulle suoraan,vaikka mä käyn siellä joka lauantai. (Yosuf)

Yksi afrikkalainen mies kertoi, että se oli kerran ravintolassa.Se iski sieltä suomalaisen tytön. Ne oli päättäneetlähteä sieltä yhdessä tytön luokse. Tyttösanoi: - Älä kävele mun kanssa. Afrikkalainen ehdotti, ettälähdetään taksilla. - En mä asu kaukana. Tule mun perässä,mä menen edellä. Poika kysyi, miksi? Tyttö sanoi: - Mäpelkään. Täällä on paljon mun tyttökavereita.Ehkä huomenna joku sanoo, että mä olen ollut neekerin kanssa.Kummallista, että ihminen ajattelee niin, jos hän menee kuitenkinsänkyyn toisen kanssa. (Ahmed)

Lähde:http://www.kaapeli.fi/mamu/

Lihavoinnit allekirjoittaneen tekosia, toim.huom.

Lihavonti 1: Saleban, mitä tarkoitat? Miksi olet täällä, jos täällä ei ole itsenäisyyttä?
Lihavointi2: Geele, sori mutta mä luulen että toi on täyttä paskaa.
Lihavointi3: Geele, Mitä vittua teet sitten Suomessa? Miksi et puolusta kotimaatasi?
Lihavointi4: Yosuf, pakko myöntää että itse sorrun samaan virheeseen. Te neekerit olette niin samannäköisiä kaikki..

Kun peräänkuulutan konkreettisia toimenpide-ehdotuksia ja keskustelua niistä, niin jaaritellaan ympäripyöreyksiä siitä kuinka "monikulttuurisuus on kakka ja naapuri on musta". Yksinkertaisimmillaan siis yritän tässä kysyä mitä te oikein haluatte?

Minä haluan pakolaiskiintiön nollaan, täälläolevat pois sitä mukaa kuin kunkin kohdemaa on turvallinen Ulkomaalaisviraston mukaan.

Keskustelua ekonomien kanssa siitä, mikä on oikeasti työvoimapulan tila.

Mikäli työvoimapulaa on tiedossa tulevaisuudessa, Pohjois-Amerikkalaista ja Eurooppolaista white flight porukan haalimista tänne niitä suorittamaan.

Jyrkkä ei EU:n yhteisen pakolaistaakan jakamiselle. Ei ainuttakaan Kanarian saarille tai Maltalle ajelehtinutta elintasopakolaista tänne elätettäväksi.

Lisää myöhemmin, nyt palaa potut pohjaan

Toisaalta viime aikoina olen tullut siihen tulokseen, että en enää tuomitse ihmisiä (esim skinejä) jotka tekevät jotain konkreettista vastustaakseen monikulttuurisuutta.

Juu, todella jaloja käytännön tekoja. Naisten, lasten ja vanhusten pahoinpitelemistä, ravintolayrittäjien ikkunoiden kivittämistä yms.

Alanilla on hieno pointti tuossa, mutta uskaltaako Suomi sellaista ikinä tehdä, lähettää pakolaiset pois? Kuten Kaaleppi puhui Ruotsista, pelkääkö suomikin rasismin leimaa?

Minä haluan pakolaiskiintiön nollaan, täälläolevat pois sitä mukaa kuin kunkin kohdemaa on turvallinen Ulkomaalaisviraston mukaan.

Mikäli työvoimapulaa on tiedossa tulevaisuudessa, Pohjois-Amerikkalaista ja Eurooppolaista white flight porukan haalimista tänne niitä suorittamaan.

Jyrkkä ei EU:n yhteisen pakolaistaakan jakamiselle. Ei ainuttakaan Kanarian saarille tai Maltalle ajelehtinutta elintasopakolaista tänne elätettäväksi.

Lisää myöhemmin, nyt palaa potut pohjaan

Amen. Tiukka sen linjan pitää olla, muuten hommista ei tule mitään...

Näin.

En ole rasisti. Vihaan juoppoja jotka nostaa sossua ja juo aivonsa pilalle ihan yhtä paljon. Ja saamattomia ihmisiä.

Oon miettinyt, että millaisiakohan muutoksia länsi-Euroopan maiden asenneilmapiireissä tapahtui, ennenkuin siellä seottiin lopullsesti. Voidaanko täällä seota?

Voisiko suomessa joku päivä olla >miljoona "mutiaista", jotka ghettoutuvat, mellakoivat sähkökatkon aikana, sytyttelevät rakennuksia ja heittelevät pelastustyöntekijöitä kivillä, tappavat poliiseja, pitävät vihapuheita moskeijoissa, pakottavat suomalaisetkin naiset pitämään huntuja pelkällä läsnäolollaan ja tietysti leikkaavat ilmaisia paloja muiden rakentamasta hyvinvoinnista. Voiko täällä joku päivä vallita samanlainen multikultitotalitarismi, kuin muissa maissa?

Ajattelisiko suomalainen, että:"Joo, tää maa oli aika hieno joskus vuostuhannen vaihteessa, mut kyllä täällä nytkin menettelee, jos osaa pitää päänsä kiinni ja välttää tiettyjä alueita".

Ollaanko me suomalaiset niin paljon erilaisiempia, kuin ranskalaiset, ruotsalaiset, britit, saksalaiset jne. että meillä olisi munaa laittaa hommalle piste. Ja miten se piste laitettaisiin? Keskivertosuomalaisella on varmaankin "nuivempi" asenne monikulttuurisuutta kohtaan, kuin noiden maiden asukkailla, mutta ihmiset ei voi täälläkään äänestämällä vaikuttaa monikulttuurisuuden olemassaoloon. Joka väittää muuta on väärässä. Tarvittais melkoinen määrä "Lalleja" pistämään meidän jälkistalinisti-kusipäät kuriin. Mutta eihän suomalainen enää tekis pahaa kärpäsellekkään, paitsi kännissä...

En nyt haluaisi sanoa, kuten suvaitsevaiset, että monikulttuuri on väistämätöntä, mutta mietin vaan, että miten se EI OLE väistämätöntä...?

Sekava viesti, sori:jahas:

Parahin TaivahanIsä a.k.a AKV a.k.a VanhaKukkeli
Toivisin että lopettaisit tuon turhanpäiväisen provoamisen. Edelleen haluaisin vain vastauksen kysmykseen, mistä tämä monikulttuurillisuudeen puolustamisesi kumpuaa?

Parahin Widowmaker! Toivoisin ettet enää käytä tuota säälittävää AKV-korttia. En ole AKV ja jos lukisit viestejäni huomaisit etten ole puolustanut monikulttuurisuutta. En tiedä kumpuaako tuon AKV-kortin käyttö siitä ettet ole kovin hyvä kirjoittamaan vai jostain muusta vajavaisuudesta. Aika surullista se joka tapauksessa on. Ja hieman säälittävää myös.

Lukisit nyt edes muutaman kirjoitukseni niin sinun ei tarvitsisi loputtomiin suoltaa tuota yhtä ja samaa säälittävää ruikutusta.

Minäkin näin ensimmäisen kerran moniosaamista juuri äsken ;)

Olin kaupassa ostamassa einestä, ja äiti lapsineen oli myös siellä, somaleita siis. En kiinnittänyt heihin sen kummempaa huomiota, kunnes olin kassalla. Noh, siinä normaalisti maksettiin ostoksia kunnes juuri pakkausvaiheessa pieni lapsi meni viereiselle hyllylle kopeloimaan pringles-purkkia. Tietysti se tarttui mukaan ja sitä piti näyttää äidille. No ei siinä mitään, lapset tekee semmosta usein. Seuraavaksi tapahtunut onkin se kummallinen vaihe.

Äiti työntää lapset viereisessä olevasta ulko-ovesta kovalla kiireellä ulos ja nappaa pringles-purkin omaan kainaloon. Lapset ei oikein ymmärrä mistä on kyse, joten mamma jää vielä siihen väliovelle jumiin niiden kanssa ja huutaa ja työntää heitä ulos. Olipahan näky. Ihmiset oli sen verran pihalla ettei kukaan oikein tajunnut sanoakaan mitään. Arvatkaapa mitä kassa teki? Ei yhtään mitään. Katsoi pois, vaikka vieressä oli show menossa missä tavaraa vietiin ulos. Ei toki kallista, mutta olen käsittänyt, että myös halpoja tavaroitakaan ei anneta varastaa jos sen näkee.

Sen olisin ymmärtänyt jos lapsi olisi vaikka sen varastanut tai lähtenyt juoksemaan, senkin vielä ymmärtää. Sattuuhan sitä. Mutta ÄITI työnsi väkisin lapset ulos ja nussi sen purkin, siis kaikkien edessä. Mitä vittua?!

Eihän se nyt ole kallis se purkki ja kyllähän ne kaikki ihmistyypit varastaa mutta mutta.. tuo kuvio oli kyllä jo perverssi. Olisi varastanut edes jotain arvokasta. Mutta purkki pringlesiä, se oli ihan impulsiivinen veto joka vielä meni vituilleen kun lapset ei ollut messissä karkumatkalla. Neki varmaan ihmetteli että mitäs viddua... mihinkäs meillä nyt on kiire.

Semmosta tapakasvatusta. Joo, osaa suomalaisetkin varastaa, mutta en ole koskaan nähnyt äidin ottavan lapsen kerjäämää karkkia tai vastaavaa ja kiirehtivän sen kanssa ulos kun ostokset on juuri tehty ja vittu seisoo vielä kassan edessä.....

Parahin Widowmaker! Toivoisin ettet enää käytä tuota säälittävää AKV-korttia. En ole AKV ja jos lukisit viestejäni huomaisit etten ole puolustanut monikulttuurisuutta. En tiedä kumpuaako tuon AKV-kortin käyttö siitä ettet ole kovin hyvä kirjoittamaan vai jostain muusta vajavaisuudesta. Aika surullista se joka tapauksessa on. Ja hieman säälittävää myös.

Lukisit nyt edes muutaman kirjoitukseni niin sinun ei tarvitsisi loputtomiin suoltaa tuota yhtä ja samaa säälittävää ruikutusta.

No niin! Nythän sä menitkin jo sitten henkilökohtaisuuksiin. Ilmeisesti on sunkin verbaliikassa tahi luetun ymmärtämisessä ongelmia kun et yhteenkään mun kysymykseen vastaa. Myöskin orastava skitsofrenia lienee puhjennut, kun et muita sivupersooniasi enää muista. Se miksi tota korttia hihasta vetelen, johtuu täysin siitä että niin kovasti todellisuuden kiistät. Muuten ois jo ajat sitten toi homma loppunut. Sääli on sairaus. Samoin kuin liika suvaitsevaisuus, joka johtaa siihen että ihmistä tallotaan. Myöskin liika sinisilmäisyys löytynee sun lääkärikortista. Antoisaa kesäloman jatkoa!

Back
Ylös Bottom