Mä luulen, että jossain kohtaa tulee se raja vastaan. Siinä vaiheessa ne joilla on selkärankaa nousee vastaan tätä touhua. Tosin tässä vaan on se ikävä puoli, että suurin osa tottuu tähän ajan saatossa.
Vanha sananlasku sanoo, että kiehuvaan veteen heitetty sammakko hyppää pois sieltä. Mutta annapas veden lämmetä hitaasti kiehuvaksi, ja sinnehän se sammakko sitten kuoleekin.
Meitä siis totutetaan tähän touhuun pikkuhiljaa. Enää ei niinkään järkytä ne sairaat lasten törkeät raiskaukset, tai edes raiskaukset ylipäätään. Tai mikään valtaväestöä kohtaan tehty rikollisuus tai rasismi. Hymistään hiljaa vaan, että minun syy, minun syy. Missä vitussa on meidän kansallisylpeys ja omanarvontunto? Mekö kelvataan vaan maksajiksi kaikille luusereille, jotka ei pärjää edes omassa kehitysmaassaan? Vaan siitäkin haluvat helpompaa elämää?
Tää ei oo enää pitkään aikaan ollut semmonen Suomi, jona tän maan haluan tuntea. Mua hävettää, että ukki aikanaan anto itsensä vammautua sodissa, tappoi tän maan vuoksi. Mä en paskaakaan tekis tämän maan eteen missään sodassa tai konfliktissa, jos meno ei ala muuttua. Mä en taistelis oman henkeni uhalla Suomen eteen, joka alkaa enemmän olemaan Somalia.
Se raja olis pitäny tulla jo aikaa sitten, suomalainen on nii lammas että turha odottaa että homma muuttuis.