Ai ihanko totta? Turhaa lätinää. Junes ja Tiina toteavat omilla videoillaan useaan kertaan, että Junes ei saa mennä alueelle.Aivan turhaa lätinää
Juneksen stream osa 1/2.
View: https://www.youtube.com/watch?v=fpliBS_aWCQ
48:35 Junes Lokka: "siis toi ensimmäinen... mennää... haluaako joku ottaa kameran ja mennä kuvaan lähempää, kun mä en saa mennä tonne."
52:15 Junes Lokka: "Mä en tiää mu, tos äsken poliisi ja mun pitää odottaa tässä, mä en tiedä. Mä kysyin epäillääkö mua jostain rikoksesta mutta en saanut vastausta ni. Mun pitää varmaan seistä tässä muuten se on niskoittelua."
53:48 Tiina Wiik: "Jos mie kokkeilen kiertää niinku tuosta, tota. Tuostahan me ei varmasti päästä mua ku ne näki jo, että mä tuun sun kanssa. Mun pitäis kiertää toista kautta, ehkä siellä on eri poliisit vastassa."
54:10 Junes Lokka: "Mä en saa liikkua tästä, mä odotan, että poliisi tulee antamaan mulle uuden käskyn, joka..."
Juneksen stream osa 2/2
View: https://www.youtube.com/watch?v=3jz56fdSY6M
2:40 Tiina Wiik "Joo no ku Junes yritti päästä tänne kuvaamaan mutta tota ei ne poliisit päästäny, ne alko kyseleen siltä henkkareita ja sellasta..."
4:20 Tiina Wiik "Joo se Junes yritti päästä tänne kuvvaa mutta poliisi vaan pyssäytti sen alko kyseleen henkkareita ja semmosta ni sitte me tehtiin sellai, että mä kiersin vähän niinku mutkan kautta tänne..." - eipä tainnut Tiina Wiikinkaan läsnäolo olla poliisien ohjeistuksen mukaista
5:10 Joku: "Oon täällä kyllä niin skitsoo porukkaa, että ei saatana..." - Tiina ja kumppanit ovat videolla saaneet olla aivan rauhassa.
10:15 Junes kuuluu ensimmäistä kertaa videolla
10:35 Junes Lokka: "Mun on vähä huono täs poliisien mukaan olla..." - mutta pakko oli jäädä
11:48 "Ei natseja turkuun..." -huutoja 30s ajan - Junes ja Wiik tunnistettiin luultavammin
12:45 Junes, Tiina ja kumppanit siirtyvät ihan lava edustalle, häiritsemään hiljaista minuuttia terrorismin uhrien muistoksi
16:43 Tiina Wiik: "Näitten tapahtumien häiritteminen on näköjään ihmeen helppoa." - Eli siis tavoitteena oli selkeä tapahtuman häirintä
Poistavan järkkärin puheiden perusteella voidaan myös olettaa, että järkkärit ovat saaneet etukäteen ohjeistuksen Juneksesta. "Turku ilman natseja" -tapahtumassa näytti pyörineen aika monta muuta ps:n jäsentä ja kukkavirtaan osallistunutta. Ei heitä poistettu, koska osasivat käyttäytyä.