Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten tää liittyy tähän ketjuun?
Slushin päätösbileissä ollut naisten joukkoahdistelua. Hmmm
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000004894241.html
Miten tää liittyy tähän ketjuun?
Sohaisen taas tätä ampiaispesää:
Kuuntelen säännöllisesti brittiläistä "The Modern Mann" podcastia. Suosittelen tuota podcastia muutenkin lämpimästi kenelle tahansa, mutta kuvittelisin tämän viikon jakson kiinnostavan tähän ketjuun säännöllisemmin osallistuvia: http://www.modernmann.co.uk/new/2016/11/29/36-i-was-an-islamic-extremist.
Itse ymmärsin tuon kohdan niin, että henkilö oli tajunnut Islamin kirjoitusajankohdan ja nykymaailman kontekstieron, ja onnistunut lokeroimaan uskonnon ulkopuolelle liberaalia yhteiskuntaa. Hän halusi edelleen olla muslimi, joten tuohan se ainoa jäljelle jäävä vaihtoehto taitaa olla.Kun kysyttiin miten tätä "ekstremisti"ideologiaa vastaan voidaan taistella, mentiinkin sitten metsään että rytisi. Haastateltavan käsitys oli kutakuinkin se, että Islamissa itsessään ei ole mitään ongelmaa, ainoastaan siinä, että nämä "ekstremistit" ovat vetäneet omia tulkintojaan Koraanista ja ovat tarkoituksella unohtaneet sen maagisen "kontekstin", joka huomioon ottamalla Islamista tulee Rauhanuskonto.
Aikaahan tuollainen vie pitkään. Ei se ihan vuosisadassa tai parissa tapahtunut kristinuskollekaan.Ikävä fakta on vain se, että näiden "ekstremistien" Islamin tulkinta on hyvinkin tarkkaan linjassa traditionaalisen islamin tulkinnan kanssa. Haastateltava on oikeassa siinä, että kamppailu "ektremististä" ideologiaa vastaan tulee olemaan pitkä ja sen käyminen on pitkälti muslimien itsensä vastuulla. Mutta ei todellakaan riitä, että nuorille muslimeille vain kerrotaan että Oikea Islam on rauhanuskonto, älkää välittäkö noiden "ekstremistien" jutuista, kun samalla "ekstremistit" vetoavat suoraan Allahin sanaan ja Muhammadin esimerkkiin.
Haastateltava selitti tämän mielestäni aika hyvin. Yliopistojengi rekrytoidaan aluksi filosofiseen Islaminuskon metafysiikkadebattiin pienessä porukassa. Ryhmän tiivistyessä omaa jyrkkenevää maailmankuvaa vahvistamattomat tiedonlähteet jäävät pikkuhiljaa pois, ja tilalle tulee ryhmän puolustaminen ylivoimaiseksi koettua ulkopuolista uhkaa vastaan. Lopulta ollaan tilanteessa, missä ihan normaalilta kuulostava kaveri on tosissaan suunnittelemassa metroaseman räjäyttämistä.Mä on aina luullut että radikalisoituminen johtuu usein tuosta taloudellisesta epätasa-arvoisuudesta siis suoranaisesta kateudesta rikkaita länsimaalaisia kohtaan. Hyvin toimeentulevat räjäyttelävät itsensä ja random uhrit, on ne hulluja.
Helsingissä ei marssi yhtä ainutta natsia.Arvelen, että Hesassa tänään marssivat natsit ovat käyneet läpi varsin identtisen kehityspolun.
Millä perusteella? Kansallisen Vastarinnan reippaat pojat ovat ainakin natseja ihan itse kirjoittamansa liikkeen kuvauksenkin mukaan.Helsingissä ei marssi yhtä ainutta natsia.
Millä perusteella? Kansallisen Vastarinnan reippaat pojat ovat ainakin natseja ihan itse kirjoittamansa liikkeen kuvauksenkin mukaan.