Maahanmuutto

Eikö nämä pakolaiskiintiön nostoehdotukset ole juuri niitä hyviä ehdotuksia mitä kaivataan. Itse ainakin olen ihan täysin noiden kannalla. YK:n pakolaisjärjestön myöntämällä pakolaisstatuksellahan henkilö on lähtökohtaisesti oikeasti apua tarvitseva. Tämähän olisi muiden toimien ohella se yksi tapa millä tulijoiksi voitaisiin valita nimenomaan niitä oikeasti apua tarvitsevia ja vältyttäisiin nykyisiltä pitkiltä turvapaikkahakemuskäsittelyiltä.

Ja eikö tuo avun myöntäminen kriisialueille ole juuri sitä mitä vaaditaan tehtäväksi ja mitä pitäisikin tehdä. Aivan kuten Toivakka sanoo:
Ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Lenita Toivakan (kok.) tekemällä päätöksellä apua myönnetään muun muassa Syyriaan ja sen lähialueille, Etelä-Sudaniin, Keski-Afrikan tasavaltaan, Etiopiaan ja Jemeniin.

Eniten apua annetaan Syyriaan ja sen naapurimaihin, joihin kanavoidaan 15 miljoonaa euroa eri järjestöjen kautta. Humanitaarisen avun tarpeessa on Syyriassa yli 13,5 miljoonaa ihmistä, ja lähes 5 miljoonaa syyrialaista on paennut naapurimaihin.

Mitä perkeleen maahanmuuttokriittisyyttä se on jos mikään, hyväkään ehdotus tilanteen parantamiseksi ei kelpaa. Tuossa Toivakan jutussa silmiinpistävää on nimenomaan tuo, että apu kanavoidaan järjestöjen kautta, joka on ainakin varmenpi tapa saada se oikeaan kohteeseen eikä hallitsijan ja hänen lähipiirin taskuihin.

Vituttaa semmoinen valitus missä itse ei anneta ratkaisuehdotuksena muuta kuin että "rajat kiinni". Tosi realistista, varmasti toimii, ihan salettiin tulee tapahtumaan. Menkää itse tekemään sitä Orpon hommaa jos se on niin helppoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pistipä silmään...

Suomi antaa 61,9 miljoonaa euroa maailman pahimpiin kriisikohteisiin – ”Tarkoituksena on pelastaa ihmishenkiä”

http://demokraatti.fi/suomi-antaa-6...eisiin-tarkoituksena-on-pelastaa-ihmishenkia/

JA

Vanhat vaikeavammaiset säästöleikkuriin – hallitus karsimassa yli 75-vuotiaiden tukia
Hallitus aikoo leikata 75 vuotta täyttäneiden vammaisten, muun muassa sokeiden, liikunta- ja kehitysvammaisten tukia. Kunnille havitellaan hankkeella 61 miljoonan euron säästöjä

AIka hyvin täsmää summat... leikataan vammaisilta ja annetaan afrikkaan??

Tämä on vähän laajemminkin ollut hallituksen projektina. Muistaakseni koulutusleikkaukset on n. 500 miljoonaa per vuosi ja pakolaisbisneksen lisäbudjetti on taas 500 miljoonaa.

Tämä on vähän laajemminkin ollut hallituksen projektina. Muistaakseni koulutusleikkaukset on n. 500 miljoonaa per vuosi ja pakolaisbisneksen lisäbudjetti on taas 500 miljoonaa.

No eikö tämä humanitäärisen avun painopisteen siirtäminen sinne pakolaisiin, jotka on jo todettu oikeasti apua tarvitseviksi ole juuri se oikea liike. Samoin kuin avun kohdistaminen sinne missä sitä tarvitaan.
Siinä sivussa on kuitenkin esille tuotu selkeä pyrkimys hillitä muuttoliikettä kokonaisuudessaan muilla keinoilla.

Perussuomalaisethan vasta esitti ennakoimattomien turvapaikkakustannusten kattamista lisävelalla leikkausten ja veronkorotusten sijaan. Stubb tietysti suuressa viisaudessaan tyrmäsi sen ilman mitään perusteluja.

Eikö nämä pakolaiskiintiön nostoehdotukset ole juuri niitä hyviä ehdotuksia mitä kaivataan. Itse ainakin olen ihan täysin noiden kannalla. YK:n pakolaisjärjestön myöntämällä pakolaisstatuksellahan henkilö on lähtökohtaisesti oikeasti apua tarvitseva. Tämähän olisi muiden toimien ohella se yksi tapa millä tulijoiksi voitaisiin valita nimenomaan niitä oikeasti apua tarvitsevia ja vältyttäisiin nykyisiltä pitkiltä turvapaikkahakemuskäsittelyiltä.

Ja eikö tuo avun myöntäminen kriisialueille ole juuri sitä mitä vaaditaan tehtäväksi ja mitä pitäisikin tehdä. Aivan kuten Toivakka sanoo:

Mitä perkeleen maahanmuuttokriittisyyttä se on jos mikään, hyväkään ehdotus tilanteen parantamiseksi ei kelpaa. Tuossa Toivakan jutussa silmiinpistävää on nimenomaan tuo, että apu kanavoidaan järjestöjen kautta, joka on ainakin varmenpi tapa saada se oikeaan kohteeseen eikä hallitsijan ja hänen lähipiirin taskuihin.

Vituttaa semmoinen valitus missä itse ei anneta ratkaisuehdotuksena muuta kuin että "rajat kiinni". Tosi realistista, varmasti toimii, ihan salettiin tulee tapahtumaan. Menkää itse tekemään sitä Orpon hommaa jos se on niin helppoa.

Kyllä paikan päällä auttaminen tietysti olisi oikea vaihtoehto, mutta sekin jollain budjetilla, eikä vaan loihdita taikaseinästä rahaa loputtomasti. Tilanne tähän asti ollut se, että autetaan paikanpäällä, mutta silti porukkaa lampsii eurooppaan sen minkä salakuljettajat kerkee kuskaamaan. Itse hyväksyn pienimuotoisen auttamisen paikan päällä tai kiintiöpakolaisia vähän, sitä mukaa kun varaa olevinaan on, mutta ehtona sille on että muuten ei tule yhtään pakolaista enää. Perseestä ja lopulta turhaa sekin, mutta halvempi kuin nykytilanne.

Lähi-idän sodat ei lopu ikinä ja mitä enempi autetaan siellä paikanpäälläkin, niin sitä enempi tulee autettavia. Humanitaarinen auttaminenkin menee "ei kannettu vesi kaivossa pysy" kastiin. Jos valtiot itse eivät saa asioitaan kuntoon, niin ei se auta jos vaikka puolet budjetista on kehitysapua. Opitaan valmiille ja mikään ei kehity. Miten käy luonnossa petoeläimille, jos niitä yritettäisiin pelastaa viemällä valmista ruokaa lounaaksi? ---> metsästystaidot häviää ja kaikki vaan odottaa valmista.

Tuppaa se auttaminen olevan juuri sellaista, että viedään ruokaa ja lääkkeitä, joka johtaa vaan väestön kasvun lisääntymiseen, mikä on kaikkien omgelmien taustalla. Sinne pitäisi viedä vain tietotaitoa ja kondomeja. Nyt sieltä tulee juuri niitä riittävän vahvoja ja rahaa omaavia eurooppaan paremman elämän pariin, mutta juuri niiden pitäisi jäädä sinne maataan rakentamaan tai sotimaan. Pakkohan siellä on yksi "hyvä" puoli olla jonka mukana taistella...tietysti jos kaikki on vain pahoja joukkoja, niin eikun tasaseksi koko lähi-itä...

Taisin kertaallen tän jo tänne linkittää mutta sopii kyllä helkkarin hyvin kevennyksenä. Kummeli oli edellä aikaansa parikymmentä vuotta sitten.

"Annetaan niille kahden päivän paperit"... :D

"Suomi voisi vastaanottaa vähintään 10 000 pakolaista Turkista"
Vihreä eduskuntaryhmä katsoo, että pakenevien ihmisten on voitava tulla Eurooppaan hakemaan suojelua.

http://www.verkkouutiset.fi/politiikka/vihreat pakolaiset suomi-48133

Vihreät täydellisesti ja absoluuttisesti kujalla. Avun tarvitsijoita on miljoonia, kymmenen tuhatta täällä ei riitä, autettava paikan päällä, lähialueilla, kunnollisissa leireissä.

Tänne voimme ottaa korkeakoulutettuja ihmisiä työluvalla hyvin.

No eikö tämä humanitäärisen avun painopisteen siirtäminen sinne pakolaisiin, jotka on jo todettu oikeasti apua tarvitseviksi ole juuri se oikea liike. Samoin kuin avun kohdistaminen sinne missä sitä tarvitaan.
Siinä sivussa on kuitenkin esille tuotu selkeä pyrkimys hillitä muuttoliikettä kokonaisuudessaan muilla keinoilla.

Perussuomalaisethan vasta esitti ennakoimattomien turvapaikkakustannusten kattamista lisävelalla leikkausten ja veronkorotusten sijaan. Stubb tietysti suuressa viisaudessaan tyrmäsi sen ilman mitään perusteluja.

Meidän pitäisi lähteä samalle linjalle kuin Visegrad 4, eli ei ainuttakaan muslimipakolaista tänne. Muslimit eivät ole missään länsimaassa sopeutuneet. Keräämällä tänne iso muslimivähemmistö saadaan vain no-go alueita ja kasvaneet rikostilastot ja sosiaaliturvamenot.

Meidän pitäisi lähteä samalle linjalle kuin Visegrad 4, eli ei ainuttakaan muslimipakolaista tänne. Muslimit eivät ole missään länsimaassa sopeutuneet. Keräämällä tänne iso muslimivähemmistö saadaan vain no-go alueita ja kasvaneet rikostilastot ja sosiaaliturvamenot.

Ja kuinkahan toteuttaisit tämän?

Ihan ensi alkuun kieltämällä henkilökohtaista vainoa kokevalta ihmiseltä turvapaikka asian perusteella, jota et voi olettaa hänen muuttavan lähentelet ihan aitoa rasismia.

Me voidaan kieltäytyä ottamasta vastaan pakolaisia Dublin sopimuksen perusteella. Esim. Ruotsista tulevat pakolaiset olisi voitu käännyttää rajalla. Et kai usko tuota "tänne tullaan vainoa perässä eikä elintasopakolaisina" meemiä? Ei sillä ole mitään tekemistä rasismin kanssa, että ei avata rajoja kaikille jotka tänne haluavat tulla.

Ihan ensi alkuun kieltämällä henkilökohtaista vainoa kokevalta ihmiseltä turvapaikka asian perusteella, jota et voi olettaa hänen muuttavan lähentelet ihan aitoa rasismia.

10 pisteen kysymys: Onko "ihan aito rasismi" pahin mahdollinen vaihtoehto, jos vaihtoehtona on maan oman kulttuurin, turvallisuuden ja taloudellisen tasapainon järkyttäminen tai tuhoutuminen.

Jotenkin tuosta "rasismi"-kortista tulee mieleen jokin noitavaino. "Rasismi" on joidenkin mielestä nykypäivän vastine liitolle saatanan kanssa.

Rasismi on epäkohtuullista syrjintää epätosiin luulemuksiin perustuen, liittyen ihmisen rotuun tai syntyperään. Esim. täysin pätevän työnhakijan sivuuttaminen rodullisten seikkojen perusteella työhaastattelussa. Jos taasen väestökategoriaan kohdistuva turvallisuustoimenpide perustuu tilastollisesti todettuun faktaan, se ei ole rasismia, vaan fiksua turvallisuuspolitiikkaa.

Mulla on myös oma lehmä ojassa tässä kriisissä. Mulla on vok vieressä, ja mua kuumottaa helvetisti enää kohta lenkkeillä iltaisin täällä lenkkimaastoissa, kun pelottaa veitsin varustetut uskonsoturit kostamassa kielteisten turvapaikkapäätösten saamisiaan. Pystyssä oleminenhan lyhentää rankaa, mutta ei olisi kiva olla tosiaan päätä lyhyempi virkistävän juoksulenkin jälkeen.

Kuvittelen tylsän ja ruosteisen moran pureutumista niskaani pikku hiljaa hinkaten, meikän huutaessa kädet selän taakse sidottuna hitaita, kamalia kuolintuskiani kenenkään kuulematta metsässä. Siinä Sipilälle, Stubbille ja viherpeukaloille mielikuvaa kulttuurien ratkiriemukkaasta ja hyödyllisestä kohtaamisesta.

Niin, Islamiin erittäin kriittisesti suhtautuminen ja jopa sen pelko ei ole rasismia sanan varsinaisessa merkityksessä, vaikka meille "oikeinajattelijoiden" toimesta niin yritetään koko ajan vakuutellakin. Se on tervettä järkeä.

Rasismi on epäkohtuullista syrjintää epätosiin luulemuksiin perustuen, liittyen ihmisen rotuun tai syntyperään. Esim. täysin pätevän työnhakijan sivuuttaminen rodullisten seikkojen perusteella työhaastattelussa. Jos taasen väestökategoriaan kohdistuva turvallisuustoimenpide perustuu tilastollisesti todettuun faktaan, se ei ole rasismia, vaan fiksua turvallisuuspolitiikkaa.

ei tarvitse pelätä KOSTOA. Kannattaa pelätä vaihtoehtoisen turvapaikkahakemuksen jättämistä leikkaamalla vääräuskoisen reenailijan pää irti. Viiden vuoden tuomio taposta lieventävien kulttuurillisten vaikutteiden alaisena. Ensikertalaisena kolmanneksella ulos, koska Irakissa tehtyjä päänleikkauksia ei lasketa. Vankilatuomion jälkeen on jo niin kotoutunut ja juurtunut Suomeen, että ei voida millään palauttaa kotimaahan -> Win and Profit.

Me voidaan kieltäytyä ottamasta vastaan pakolaisia Dublin sopimuksen perusteella. Esim. Ruotsista tulevat pakolaiset olisi voitu käännyttää rajalla. Et kai usko tuota "tänne tullaan vainoa perässä eikä elintasopakolaisina" meemiä? Ei sillä ole mitään tekemistä rasismin kanssa, että ei avata rajoja kaikille jotka tänne haluavat tulla.

No luuletko ihan oikeasti että me tehtäisiin sellainen poliittinen päätös että yhtä uskontoa edustavat ihmiset torjuttaisiin ja toista uskontoa edustavat hyväksyttäisiin. Siis ihan oikeasti?
Miten sä edes kysyt tuollaisen asian ihmiseltä ja mistä sä tiedät että se puhuu totta?
En minä näistä kinaamaan ala mutta pientä realismia näihin juttuihin, että nämä ottaisi vakavissaan enemmän kuin kourallinen ihmisiä.

Mulla on myös oma lehmä ojassa tässä kriisissä. Mulla on vok vieressä, ja mua kuumottaa helvetisti enää kohta lenkkeillä iltaisin täällä lenkkimaastoissa, kun pelottaa veitsin varustetut uskonsoturit kostamassa kielteisten turvapaikkapäätösten saamisiaan. Pystyssä oleminenhan lyhentää rankaa, mutta ei olisi kiva olla tosiaan päätä lyhyempi virkistävän juoksulenkin jälkeen.

Kuvittelen tylsän ja ruosteisen moran pureutumista niskaani pikku hiljaa hinkaten, meikän huutaessa kädet selän taakse sidottuna hitaita, kamalia kuolintuskiani kenenkään kuulematta metsässä. Siinä Sipilälle, Stubbille ja viherpeukaloille mielikuvaa kulttuurien ratkiriemukkaasta ja hyödyllisestä kohtaamisesta.

Kannattaa olla huolissaan myös perseneitsyyden takia. Minulla on pari poliisikaveria jotka ovat kertoneet kauhujuttuja vokeista. Kaikilla on puukot ja siellä raiskataan kuulemma toisia todella paljon. Meno on kuulemma kuin Kylmässä Ringissä.

No luuletko ihan oikeasti että me tehtäisiin sellainen poliittinen päätös että yhtä uskontoa edustavat ihmiset torjuttaisiin ja toista uskontoa edustavat hyväksyttäisiin. Siis ihan oikeasti?
Miten sä edes kysyt tuollaisen asian ihmiseltä ja mistä sä tiedät että se puhuu totta?
En minä näistä kinaamaan ala mutta pientä realismia näihin juttuihin, että nämä ottaisi vakavissaan enemmän kuin kourallinen ihmisiä.

Eihän noin toki (valitettavasti) käytännössä pystytä tekemään, mutta minulla olisi kyllä ajatuksia uskontokunnan määrittelemisestä. Se voisi alkaa vaikkapa mehevällä kinkkuaterialla rajalla, jonka aikana pitäisi piirtää paras osaamansa kuva Muhammedista köyrimässä koiraa. Aterian kuljettua luonnollisen tiensä läpi peräpää pitäisi pyyhkiä koraanin sivuilla. Koko prosessi kuvattaisiin videolle valtion arkistoihin siltä varalta, että kuvamateriaalille ilmestyisi myöhemmin käyttöä.

Kohta muuten sekin on rasismia, että tietyistä maista peräisin olevien henkilöiden turvapaikkahakemuksia evätään, näiden maiden hyvien turvallisuustilanteiden vuoksi. Koska informaation käyttäminen poliittiseen päätöksentekoon koskien joitain maapallon osia ja ihmisryhmiä = rasismia.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom