Eikö nämä pakolaiskiintiön nostoehdotukset ole juuri niitä hyviä ehdotuksia mitä kaivataan. Itse ainakin olen ihan täysin noiden kannalla. YK:n pakolaisjärjestön myöntämällä pakolaisstatuksellahan henkilö on lähtökohtaisesti oikeasti apua tarvitseva. Tämähän olisi muiden toimien ohella se yksi tapa millä tulijoiksi voitaisiin valita nimenomaan niitä oikeasti apua tarvitsevia ja vältyttäisiin nykyisiltä pitkiltä turvapaikkahakemuskäsittelyiltä.
Ja eikö tuo avun myöntäminen kriisialueille ole juuri sitä mitä vaaditaan tehtäväksi ja mitä pitäisikin tehdä. Aivan kuten Toivakka sanoo:
Mitä perkeleen maahanmuuttokriittisyyttä se on jos mikään, hyväkään ehdotus tilanteen parantamiseksi ei kelpaa. Tuossa Toivakan jutussa silmiinpistävää on nimenomaan tuo, että apu kanavoidaan järjestöjen kautta, joka on ainakin varmenpi tapa saada se oikeaan kohteeseen eikä hallitsijan ja hänen lähipiirin taskuihin.
Vituttaa semmoinen valitus missä itse ei anneta ratkaisuehdotuksena muuta kuin että "rajat kiinni". Tosi realistista, varmasti toimii, ihan salettiin tulee tapahtumaan. Menkää itse tekemään sitä Orpon hommaa jos se on niin helppoa.
Ja eikö tuo avun myöntäminen kriisialueille ole juuri sitä mitä vaaditaan tehtäväksi ja mitä pitäisikin tehdä. Aivan kuten Toivakka sanoo:
Ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Lenita Toivakan (kok.) tekemällä päätöksellä apua myönnetään muun muassa Syyriaan ja sen lähialueille, Etelä-Sudaniin, Keski-Afrikan tasavaltaan, Etiopiaan ja Jemeniin.
Eniten apua annetaan Syyriaan ja sen naapurimaihin, joihin kanavoidaan 15 miljoonaa euroa eri järjestöjen kautta. Humanitaarisen avun tarpeessa on Syyriassa yli 13,5 miljoonaa ihmistä, ja lähes 5 miljoonaa syyrialaista on paennut naapurimaihin.
Mitä perkeleen maahanmuuttokriittisyyttä se on jos mikään, hyväkään ehdotus tilanteen parantamiseksi ei kelpaa. Tuossa Toivakan jutussa silmiinpistävää on nimenomaan tuo, että apu kanavoidaan järjestöjen kautta, joka on ainakin varmenpi tapa saada se oikeaan kohteeseen eikä hallitsijan ja hänen lähipiirin taskuihin.
Vituttaa semmoinen valitus missä itse ei anneta ratkaisuehdotuksena muuta kuin että "rajat kiinni". Tosi realistista, varmasti toimii, ihan salettiin tulee tapahtumaan. Menkää itse tekemään sitä Orpon hommaa jos se on niin helppoa.