the Fat Cat
kermakupin valtias
Mä olen nähnyt Selänteen pelaamassa livenä.
Mä olen seurannut sen uraa ekasta winnipeg-kaudesta alkaen
Mä olen Selänteen suuri fani. Mä olen jääkiekon suuri fani. Mä olen katsonut sen selänne-elokuvan varmaan 3 kertaa
Mä en mitenkään nyt halua dissata Teemua, enkä jääkiekkoilijoita noin niinkuin yleensä.
Mä olen vieläpä ihan samaa mieltäkin kun Teemu.
Mutta ei se jääkiekon peluu pätevöitä kommentoimaan yhteiskunnallisia asioita julkisesti. Ei tosta tule kuin kauhea paskamyrsky ja tässä asiassa vaan eri puolet kaivautuu entistä syvemmälle omiin poteroihinsa. Ei siinä ole mitään voitettavaa ottaa kantaa suuntaan tai toiseen.
Kumpikaan ei kuuntele
Suvakit on niskan päällä. Kaikki menee helvettiin ja sille ei voi mitään..
Toki tottahan selänne ja valavuori kirjoittaa ei siinä.
Tulee mieleen sellainen.. Tän kriisin myötä pahin seuraus ei ole ehkä kymmenet tuhannet irakilaiset vaan se ettei meillä enää ole yhteiskuntaa.
Edit: ja mä en enää koe suvaitsevaisosastoa mun kanssa saman maalaisiksi enkä nykysuomea mun isänmaaksi. Tuskin oon ainoa joka tuntee näin.
En ole samaa mieltä Selänteen kommentin hyödyttömyydestä. Selänne on esikuva, jonka kaapista tuleminen tämän asian suhteen voi aukaista muidenkin julkisuuden hahmojen suut. Sitä kautta tavalliset ihmiset saavat rohkeutta ja tukea sanoa oman mielipiteensä tuhansissa kahvipöytäkeskusteluissa, joissa eivät ole kehdanneet aikaisemmin sanoa ajatuksiaan. Ehkä sitä kautta hiljalleen yleinen mielipideilmasto muuttuu ja poliitikkojenkin on pakko taipua. Vai sanoisinko uskaltaa toimia pelkäämättä rasistileiman pilaavan poliittisen uran. Ei tämä maa kuitenkaan ole ainakaan vielä mikään äänekkään vähemmistön diktatuuri, vaikka he ovatkin keksineetkin äärettömän tehokkaan rasistileiman vaientamaan ei-toivottuja puheenvuoroja.
Toivon olevani oikeassa ja toivon, että kaikki tämä ei tapahdu liian hitaasti. Suomen poliitikot ovat aina olleet rähmällään johonkin korkeampaan auktoriteettiin päin, jolta pitää pyytää "lupa" toimia. Ennen se oli Neuvostoliitto ja nyt Bryssel ja tämä mallioppilasajattelu hidastaa kaikkea päätöksentekoa. "Mitä ne siellä Brysselissäkin meistä ajattelee, jos ei seistä samassa rintamassa ja ruvetaan silleen rajoja sulkemaan!" Paha kyllä kaikki muut Euroopan kansallisvaltiot toimivat omien intressiensä mukaisesti.