Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Ja esimerkiksi Egyptissä tai Turkissa näin ei ole tehty?

Mitä nyt ajat takaa? Meinaatko, että muslimimaissa on yleisesti tuomittavampaa pedofilia kuin länsimaissa? Jos et kuitenkaan ole sitä mieltä, niin ymmärrämme, että länsimaiset yhteiskunnat ovat "parempia" tässäkin asiassa. Ja syyhän siihen taitaa olla aika pitkälle se muhammedin viehtymys, uskontoahan ei saisi mainita.

Mutta omapa on ongelmani.
Näin on..muutaman kauppatorin liimaletin ja turistirysien jyväjemmaripököpäiden perusteella et pidä yhdestäkään reilun 70 milj. turkkilaisesta :rolleyes:

Mutta ai niin, he ovatkin turkkilaisuuden perikuvia :jahas:

Mun olis pitänyt kertoo varmaan, että mun sukulaiset ei osaa mitään muuta tehdä kuin vääntää kebabia ja pizzaa, ja sitten tulla tänne Suomeen iskemään kaikki suomalaiset naiset, panna kaikkia alaikäisiä muijia, käyttää sossua hyväkseen, ja valittaa päälle, että Suomi on ihan vitun paska maa, kun kaikki on niin rasisteja :thumbs: (hyvä jos mun isoäiti on ainut Suomessa KÄYNYT Turkin puolen sukulainen).

Niin. Esimerkiksi somaleilla on paheksuttavia tapoja, jotka eivät liity niinkään Islamiin, vaan omiin alueellisiin sairaisiin perinteisiin.

:thumbs: Kyllä, eli ehkäpä tämä keskustelu painottuu liikaa islamin-uskoon. Eiköhän nämä pedofilia-tapaukset, laiskuus, saamattomuus, silmitön väkivaltaisuus yms. asiat, joita täällä on tullut esille, ja ylipätään ulkomaalaisten aiheuttamat näkyvimmät ongelmat ole kuitenkin peräisin ns. kansanpiirteestä, eikä uskonnosta. Voi olla, että Koraanissa on länsimaalaisesta kulttuurista hyvin paljon poikkeavia asioita, mutta riippuu pitkälti miten sitä tulkitaan. Yleensä tulkinnan takana on kuitenkin valtion sekä kansan perimmäinen olemus, ts. kulttuuri, tavat ja normit.

Ei turkkilainen perususkovainen (siis ei mikään islamisti) ole sama kuin talibaani. Kyllä heillä on aivan erilaiset käsitykset islaminuskosta. Esim. turkkilaisen uskovaisen perheen tyttären ei välttämättä tarvitse käyttää huivia päässä, koskee siis rationaalisempaa porukkaa edelleenkin, ei näitä Itä-Turkin maalaistollokusipäitä. Afganistanissa tällainen ei tule kuuloonkaan, vaan tyttären isoveli pannaan asialle pelastamaan perheen kunnia.

Keksikää nyt tähänkin jotain valittamista...

No jaa...itsellä vaan ei ole hirveämmin hyviä kokemuksia turkkilaisista. Aika paljon tuntuu teikäläisetkin myyvän rojua Suomessa. Ei se ole kovin kiva homma. Ja toisaalta, mä en ole ikinä pyytänyt et turkkilaiset tykkää musta, koska mäkään en tykkää heistä. Mä en tule Turkkiin ja toivon ettei turkkilaiset tule tänne. Aika simppeli kuvio loppupeleissä. :thumbs:

:thumbs: Kyllä, eli ehkäpä tämä keskustelu painottuu liikaa islamin-uskoon. Eiköhän nämä pedofilia-tapaukset, laiskuus, saamattomuus, silmitön väkivaltaisuus yms. asiat, joita täällä on tullut esille, ja ylipätään ulkomaalaisten aiheuttamat näkyvimmät ongelmat ole kuitenkin peräisin ns. kansanpiirteestä, eikä uskonnosta. Voi olla, että Koraanissa on länsimaalaisesta kulttuurista hyvin paljon poikkeavia asioita, mutta riippuu pitkälti miten sitä tulkitaan. Yleensä tulkinnan takana on kuitenkin valtion sekä kansan perimmäinen olemus, ts. kulttuuri, tavat ja normit.

Ei turkkilainen perususkovainen (siis ei mikään islamisti) ole sama kuin talibaani. Kyllä heillä on aivan erilaiset käsitykset islaminuskosta. Esim. turkkilaisen uskovaisen perheen tyttären ei välttämättä tarvitse käyttää huivia päässä, koskee siis rationaalisempaa porukkaa edelleenkin, ei näitä Itä-Turkin maalaistollokusipäitä. Afganistanissa tällainen ei tule kuuloonkaan, vaan tyttären isoveli pannaan asialle pelastamaan perheen kunnia.

Keksikää nyt tähänkin jotain valittamista...

Eipä tässä mitään valittamista. Eli mitä vähemmän uskotaan siihen uskontoon, sen järkevämpi meininki. Senhän nyt jokainen normaalilla älyllä varustettu henkilö ymmärtää. Ikävä kyllä noissa muslimimaissa(ei toki kaikissa, eikä kaikilla alueilla, mutta huomattavasti enemmän kuin täällä länsimaissa) esim. opetuksessa koraanilla on huomattavasti enemmän painoarvoa kuin meillä omalla raamatullamme.
Kärjistetysti: Jos mennään vaikkapa muhammedin mukaan, joka ilmeisesti oli karismaattinen pedofiili, niin 9-vuotiasta voi panna. Jos ei uskota höpö-höpö asioihin, niin 9-vuotiasta ei panna. Johan sen normaalille ihmiselle kertoo visuaalinen kyky hahmottaa ei-sukukypsyys. Pelkkää biologiaa, ei sen kummempaa.

Ja esimerkiksi Egyptissä tai Turkissa näin ei ole tehty?

Yksi syy miksi sinua epäillään jatkuvasti AKV-vainaan haamuksi on juuri tämä. Väittelytaktiikkasi on lähes tismalleen samanlainen. Se on nokkelaa, mutta vastapelurin hermoja raastavaa. Et itse esitä mitään perusteltua argumentaatiota, vaan pidät omaa näkökulmaasi itsestäänselvyytenä, jota muut yrittävät aiheetta järkyttää. Sinulle esitetään mielipiteitä ja jopa perusteltuja faktoja lähteineen. Etsit näistä vastauksista muutaman sanan tai irrallisia lauseita (irroitat ne usein myös kontekstistaan), joihin puutut, ja pyrit näin tekemään koko muun tekstin merkityksettömäksi ja sivuutat kätevästi asiat, joita et pysty kiistämään.

Omasta mielestäsi olet elämänkokemuksesi (jota kuvastaa symbolistisesti nimimerkkisi alkuosa "Vanha") vuoksi ainoa, jonka mielipide on oikea vain siksi, että olet auktoriteetti, jolla on valta sanoa asian olevan niin tai näin. Sysäät vain jatkuvasti todistustaakkaa toisinajattelijoille, vaikka he esittäisivät sinulle todisteita. Puhut käänteisestä todistustaakasta, vaikka itse asiassa on käsillä tilanne, jossa sinun tulisi todistaa jonkun toisen esittämä relevantti fakta vääräksi.

Jos minä kerron sinulle aikoinaan esimerkiksi tapaamastani saksalaistytöstä, joka ei uskalla enää mennä Saksassa uimahalliin, koska turkkilaiset lääppivät jatkuvasti, et pidä tätä argumenttia minkään arvoisena. Omat hyvät kokemuksesi ulkomaalaisista kumoavat automaattisesti kaikki muut väitteet ja kaikkien muiden käytännön kokemuksen ja voit käyttää sitä huoletta perusteltuna argumenttina. Kaikista asioista ei voi, ja minun tapauksessani ei saa antaa tarkempaa lähdetietoa.

En tunne Turkin tai Egyptin rikoslakia. Käsittääkseni molemmissa valtioissa on kuitenkin oma rikoslainsäädäntönsä, joka ei ole sidoksissa Koraaniin. Varmuuden vuoksi pyytäisin kuitenkin sinua esittämään väitteesi todeksi ainakin Egyptin osalta. Turkin rikoslaki on EU:n hyväksymä. Tosin EU on vielä aiheestakin huolestunut esimerkiksi naisten oikeuksista Turkissa. Naisten oikeuksista muslimimaissa ja suhtautumisesta naisiin onkin jo keskusteltu, joten siihen lienee turha palata...

Yksi syy miksi sinua epäillään jatkuvasti AKV-vainaan haamuksi on juuri tämä. Väittelytaktiikkasi on lähes tismalleen samanlainen. Se on nokkelaa, mutta vastapelurin hermoja raastavaa. Et itse esitä mitään perusteltua argumentaatiota, vaan pidät omaa näkökulmaasi itsestäänselvyytenä, jota muut yrittävät aiheetta järkyttää. Sinulle esitetään mielipiteitä ja jopa perusteltuja faktoja lähteineen. Etsit näistä vastauksista muutaman sanan tai irrallisia lauseita (irroitat ne usein myös kontekstistaan), joihin puutut, ja pyrit näin tekemään koko muun tekstin merkityksettömäksi ja sivuutat kätevästi asiat, joita et pysty kiistämään.

Omasta mielestäsi olet elämänkokemuksesi (jota kuvastaa symbolistisesti nimimerkkisi alkuosa "Vanha") vuoksi ainoa, jonka mielipide on oikea vain siksi, että olet auktoriteetti, jolla on valta sanoa asian olevan niin tai näin. Sysäät vain jatkuvasti todistustaakkaa toisinajattelijoille, vaikka he esittäisivät sinulle todisteita. Puhut käänteisestä todistustaakasta, vaikka itse asiassa on käsillä tilanne, jossa sinun tulisi todistaa jonkun toisen esittämä relevantti fakta vääräksi.

Jos minä kerron sinulle aikoinaan esimerkiksi tapaamastani saksalaistytöstä, joka ei uskalla enää mennä Saksassa uimahalliin, koska turkkilaiset lääppivät jatkuvasti, et pidä tätä argumenttia minkään arvoisena. Omat hyvät kokemuksesi ulkomaalaisista kumoavat automaattisesti kaikki muut väitteet ja kaikkien muiden käytännön kokemuksen ja voit käyttää sitä huoletta perusteltuna argumenttina. Kaikista asioista ei voi, ja minun tapauksessani ei saa antaa tarkempaa lähdetietoa.

En tunne Turkin tai Egyptin rikoslakia. Käsittääkseni molemmissa valtioissa on kuitenkin oma rikoslainsäädäntönsä, joka ei ole sidoksissa Koraaniin. Varmuuden vuoksi pyytäisin kuitenkin sinua esittämään väitteesi todeksi ainakin Egyptin osalta. Turkin rikoslaki on EU:n hyväksymä. Tosin EU on vielä aiheestakin huolestunut esimerkiksi naisten oikeuksista Turkissa. Naisten oikeuksista muslimimaissa ja suhtautumisesta naisiin onkin jo keskusteltu, joten siihen lienee turha palata...

Hyvin puit tämän sanoiksi.
Modus operandi on aivan sama kuin aakooveellä.
Jos se on, sen täytyy olla :)

Jos VanhaKekkulin nikkiä alkaa purkamaan, niin kyllähän sieltä ne pelottavat kolme kirjainta löytyy...

:offtopic: You unlock this door with the key of imagination. Beyond it is another dimension - a dimension of sound, a dimension of sight, a dimension of mind. You're moving into a land of both shadow and substance, of things and ideas. You've just crossed over into the Twilight Zone.

Voi lapsiparkoja, on niillä nykyään kansankynttilät...

Voi vain arvailla, minkälaista aivopesua ja "suvaitsevaisuuskasvatusta" sieltä tulee joka välissä. Perusajatus on suunniilleen seuraava: "Valkoinen heteromies on kaiken pahan alku ja juuri."

VanhaKekkuli selasin viestihistoriasi läpi, mutta niitä oikeita mielipiteitä en paljoa löytänyt. Haluaisitko antaa perinpohjaisen selostuksen omista mielipiteistäsi on_topic? Keskustellaan niistä sitten ja tehdään mahdollisia tarkentavia lisäkysymyksiä.

Edit. Minusta olisi ihan ok, mikäli AKV tekisi comebäkin omalla nikillään.

VanhaKekkuli selasin viestihistoriasi läpi, mutta niitä oikeita mielipiteitä en paljoa löytänyt. Haluaisitko antaa perinpohjaisen selostuksen omista mielipiteistäsi on_topic? Keskustellaan niistä sitten ja tehdään mahdollisia tarkentavia lisäkysymyksiä.

Olet oikeassa. Minulla ei ole monessakaan asiassa riittävästi tietoa ja ymmärrystä. Eikä tästä johtuen oikein vankkoja mielipiteitäkään. Siksi lähinnä kyselen teiltä muilta, kun teillä niitä mielipiteitä selvästi on paljon. Yritän sillä tavalla oppia näitä hankalia ja monimutkaisia asioita.

Edit. Minusta olisi ihan ok, mikäli AKV tekisi comebäkin omalla nikillään.

Minä suorastaan toivon tätä.

Olet oikeassa. Minulla ei ole monessakaan asiassa riittävästi tietoa ja ymmärrystä. Eikä tästä johtuen oikein vankkoja mielipiteitäkään. Siksi lähinnä kyselen teiltä muilta, kun teillä niitä mielipiteitä selvästi on paljon. Yritän sillä tavalla oppia näitä hankalia ja monimutkaisia asioita.

Jos sinulla ei ole mielipiteitä paljoa näistä asioista niin pysy silloin kysely linjalla äläkä ala kertomaan mikä on totta ja mikä ei. Huomaatko eron?

1) Voiko tuo olla totta, kuulostaa uskomattomalta?
2) Niin, jos tuo pitäisi paikkansa, mutta kun ei pidä.

Jos sanot ettei joku ole totta (vai sinun mielestäsi totta) niin silloin uskot ettei näin ole ja silloin mielipiteesi asiasta on selvä. Esim tuo muslimi maissa tapahtuva lasten kanssa vehtaaminen. Sinun mielestäsi siis sitä ei tapahdu siellä enemmän kuin länsimaissa... Vai oliko tämä vaan mun omaa kuvittelua...

Ei tarvitse olla vankkoja mielipiteitä lähdeviitteineen ja todisteluineen. Kerro, miltä sydämessä tuntuu. Ei tartte sitten kautta rantain niitä arvuutella. On_topic_of_course.

Ja takaisin aiheeseen

Mikä siinä on kun ruskeiden pitää huutaa.

Istuinpas tässä männäpäivänä bussissa ja 3 ruskeaa tuli taakse istumaan, heillä oli toisiinsa alle metri matkaa, ja piti mölöttää semmosella volyymillä, että tuli mun täysillä soivan mp3 sen äänen yli, olivat vielä selvin päin.

Pitääkö se bussissakin (vastaan on kävellyt monesti noita huutajia, juttelevat sillälailla:eek: ) huutaa täysillä, aihe oli varmaan että minä kokeilin uutta hammastahnaa ,oli tosi hyvää, siis ei mitään tilannetta ollu siinäkään.

Back
Ylös Bottom